Здравейте. Прочетох една стара тема тук, където човека търсеше Теракан, а накрая си взе Ауди... Добре са обяснили някои колеги за различните джипки, та викам и аз да питам.
Малко история първо. Карах над 10 години Ауди А4 Б6 1,9 ТДИ комби с предно предаване и ръчка. Взето от Германия, на 260000 км, без никакви екстри, но поддържано в официален сервиз и като ново. Беше над цената на нашия пазар за такава кола. Минах и тук почти толкова километри. Много съм доволен, защото моторът е надежден, не ми е правил проблеми, има достатъчно сила за изпреварване, магистрала, багаж и всичко. Че е и икономичен. Няма толкова много електроника. Има чудесен климатроник. Качеството на интериора е добро. Багажникът е голям. Е, частите са скъпи, но няма как. Гледах да се поддържа качествено. Няма да влизам в подробности, но... нещо стана и вече я нямам колата. Други впечатления имам от Голф 4 1,6 бензин, където няма нито качество, нито мощност, нито надеждност, нито пък е икономично.
Винаги сме си мислели, че колата е ниска, особено отпред. По черен път лесно може да се опре някъде. Не си правих експерименти с повдигане, въпреки че го мислех. Само бях сложил подложки на задните пружини. Но както и да е. Имам нужда от друга надеждна кола, а и винаги съм искал джип. Изискванията ми са да има голям багажник, да е дизел с достатъчна мощност, да е с постоянно 4х4 и да е корава и надеждна машина, без излишни неща и много електроники. Естествено ще е добре поддръжката да не е свръх голяма, въпреки че вече ми е ясно, че джип няма много общо с Аудито. И ако може да има климатроник, темпомат, да е удобно за дълги пътувания... такива неща. Не ме притеснява да мина на автоматик, особено с оглед надеждност. Просто никога не съм карал такова нещо. Засега ще се ползва за града, за чести междуградски пътувания и за някое по-дълго пътешествие. Няма да ходя на състезания по изкачване на скали, но искам да съм сигурен, че ако ми се наложи да тръгна по съмнителен черен път в каквото и да е време, ще стигна където трябва и ще се върна. И ако може тук-там сам да си поправям нещата и да надграждам при нужда.
- Всичко с бензинов двигател отпада.
- Всичко с малък багажник и къса база с две врати отпада. Примерно Сузуки Витара, Тойота Рав4, Дачия Дъстер, Сузуки Джимни.
- Всякакви луксозни глупости отпадат. Никакви съвременни БМВ, Мерцедес, Ауди, Волво, Порше и т.н., които стават само за магистралата и след няколко години ще са за боклука. Дразнят ме всички излишни датчици, радари, моторчета, екрани... Схванахте...
- Всякакви пикапи отпадат. Просто не е за мен.
- Всичко с непостоянно 4х4 също отпада. Не разбирам смисъла да имам джип и да не мога да го ползвам с 4х4 навсякъде. Например Нисан Патфайндър и Нисан Патрул. Пък и не ми трябва чак такава голяма машина като Патрула.
- Джиповете с някакво смешно 4х4 са ми под въпрос. Казвам им фалшиви джипове. Имам предвид Мицубиши Аутландер, Нисан Хтрейл, Хонда ЦРВ. Не ми дава никаква сигурност това предно управление с някакво си задно, ама когато и както поиска компютъра, с всевъзможни ограничения. Плюс това, не знам колко реално са здрави отдолу. Май са просто повдигнати коли.
- Старите дизели ме притесняват с три неща. Нямат никаква сила за магистралата, харчат много и може да прегреят. Като казвам магистрала, обикновено не карам с повече от 120, но за тези двигатели явно и това е голяма мъка. Примерно ако е 100-120 конски сили на 2 тона тегло...
- Дразнещо е, че на много японски двигатели трябва да се прави реглаж на клапаните. Просто допълнително време и пари.
- Търся най-вече добър двигател. Чугун, надеждност, простота. Старото качество. Не искам двигател с известни сериозни проблеми. На какво ли не се начетох. Срив на балансиращ вал, срив на дюзи, на горивна помпа, на бутала, зъбни колела, маховик... И така прехвалените Ланд крузери попадат в тази категория, но все пак не ги изключвам.
- Да кажем, че съм се ограничил до фалшивите джипки Нисан Хтрейл, Хонда ЦРВ.. и истинските джипки Мицубиши Паджеро 2, Мицубиши Паджеро 4, Тойота Прадо 90, Тойота Прадо 120. Дори може да включа и Мерцедес Г класа с ОМ606, ама цените много хвърчащи. Ланд ровър Дискавъри 2 много ми харесва, но няма да си навличам такива неприятности.
Чел съм много. Сигурно твърде много. Затова пиша тук, че евентуално да съм пропуснал нещо и някой да ме насочи какво греша. Кое ще е с най-малки разходи за гориво и масла. Кое ще е най-здраво и надеждно. Кое е най-опростено. Кое е с най-евтини или най-достъпни части и кое с най-скъпите. Цената, колкото може по-малко, но няма да търся боклуци. Правил съм си таблици с характеристиките преди време и вече наизуст ги знам, но друго е да го чуя от хора с опит. Благодаря. Сигурно стана дълго.
Избор на надежден джип
- tdi fen
- Мнения: 4669
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
И все пак има някакъв бюджет ? от изброените първо е ланд крузер и после са другите ,но цените са меко казано високи
Re: Избор на надежден джип
Покупката е един вид по спешност и точен бюджет не е определен, но да кажем 20000, в краен случай 30000 за нещо наистина добро, а най-добре да е само 10-15... :)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор на надежден джип
На мен навремето ми харесваха много ленд ровър фрилендър 2. https://www.autoscout24.bg/objava/land- ... r_bucket=4
Карах градско в София няколко такива дизелови автоматици и много ми харесваха. Те бяха рентакари и на около стотина хиляди км, Гранична полиция ги наемаше за разни техни колеги идващи командировка от чужбина и честно казано ги размазваха от каране. Като обслужване, предимно масла и филтри и дискове и накладки. Окачването им е масивно и здраво без въздушни възглавници. Колко са проходими извън пътя, нямам никаква идея обаче
Карах градско в София няколко такива дизелови автоматици и много ми харесваха. Те бяха рентакари и на около стотина хиляди км, Гранична полиция ги наемаше за разни техни колеги идващи командировка от чужбина и честно казано ги размазваха от каране. Като обслужване, предимно масла и филтри и дискове и накладки. Окачването им е масивно и здраво без въздушни възглавници. Колко са проходими извън пътя, нямам никаква идея обаче
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на надежден джип
Колега , търсиш бялата лястовица :)
Няма такава кола.
Впрочем има една в няколко варианта конски сили ( но с не толкова евтина поддръжка ) , но парите им... ах парите им.... ТЛК 80 с шестака дизел е точно такава. Също и 105 . Или в краен случай 100-ица с шест цилиндровия мотор 204 коня. Търсиш после вариант за механично ГНП за него и става с мотора на 80-ката все едно.
Ако си готов да извадиш кеш от порядъка на 20к+ евро ( тавана е висок , няма го пиша, че... ) си вземи такава ( за 80-ката говоря ) . 100-ица излиза чат-пат на полвин милион км 12-15к евро
Ако не - вариантите се ограничават рязко в случая ти.
П.п. и не отхвърляй пикапите. Аз лично се повозих на една л200 174 к.с. със супер селект. Вози доста добре и е бегачка :) не е с твърди мостове. Задните седалки са прилични , за разлика от други пикапи.
Всички други т.н. европикапи ( предлагани в Европа) са повече работяги с + и - .
Ръждата по шасито им е проблема, затова максимално нова година и минимални км .
Успех
Няма такава кола.
Впрочем има една в няколко варианта конски сили ( но с не толкова евтина поддръжка ) , но парите им... ах парите им.... ТЛК 80 с шестака дизел е точно такава. Също и 105 . Или в краен случай 100-ица с шест цилиндровия мотор 204 коня. Търсиш после вариант за механично ГНП за него и става с мотора на 80-ката все едно.
Ако си готов да извадиш кеш от порядъка на 20к+ евро ( тавана е висок , няма го пиша, че... ) си вземи такава ( за 80-ката говоря ) . 100-ица излиза чат-пат на полвин милион км 12-15к евро
Ако не - вариантите се ограничават рязко в случая ти.
П.п. и не отхвърляй пикапите. Аз лично се повозих на една л200 174 к.с. със супер селект. Вози доста добре и е бегачка :) не е с твърди мостове. Задните седалки са прилични , за разлика от други пикапи.
Всички други т.н. европикапи ( предлагани в Европа) са повече работяги с + и - .
Ръждата по шасито им е проблема, затова максимално нова година и минимални км .
Успех
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
Колега, доста си писал. Явно си почел.
Ама бюджет и изисквания някак се блъскат в невъзможното.
Не знам как сложи тези машини заедно, които си описал като 'истински джипове', но ...
Не знам и какво значи 'по съмнителен път'?
Явно е, че не знаеш как се закъсва.
Явно е, че не си карал офроуд.
Явно е, че не знаеш какво искаш.
Затова мога да ти дам само един съвет - земи си един дустър, според желанията - дизел, бюджет, т.н.
Недей да го подценяваш, както правиш с някои приемливи 4х4 системи. Пример Митсубиши Аутлендър - защото аз с него ще стигна по-далеч отколкото ти с Паджеро нещо си или ТЛК120!
Също проумей едно нещо - няма значение какво ще вземеш, ще спреш там, където не можеш да приемеш, че си се надскочил с цената.
Вземи си некъв Дъатър, разбери какво искаш, прежали го и следващата кола повече може да нацели изискванията ти.
П.с. В никакъв случай не се заяждам. Опитвам се да ти дам най-правилния съвет, като човек минал през това. Имал съм купища 4х4, но в реда за офроуд ентузсиазме ми съм минал през - Рав4, Вранглер, ТЛК120, Аутлендър, Навара и приключих с шибания Оутрак. Или трябва да разбереш, че ти трябват 2 коли, или кола и мотор, или да се откажеш от всичко. Живота напред няма да ти е по-прост.
Следващата ми кола ще е или електричка за ХХХХХХ пари, или Дъстър за ХХХХХ! Но 1000% ще е 4х4!!! Зависи и колко мотора реша да имам
Ама бюджет и изисквания някак се блъскат в невъзможното.
Не знам как сложи тези машини заедно, които си описал като 'истински джипове', но ...
Не знам и какво значи 'по съмнителен път'?
Явно е, че не знаеш как се закъсва.
Явно е, че не си карал офроуд.
Явно е, че не знаеш какво искаш.
Затова мога да ти дам само един съвет - земи си един дустър, според желанията - дизел, бюджет, т.н.
Недей да го подценяваш, както правиш с някои приемливи 4х4 системи. Пример Митсубиши Аутлендър - защото аз с него ще стигна по-далеч отколкото ти с Паджеро нещо си или ТЛК120!
Също проумей едно нещо - няма значение какво ще вземеш, ще спреш там, където не можеш да приемеш, че си се надскочил с цената.
Вземи си некъв Дъатър, разбери какво искаш, прежали го и следващата кола повече може да нацели изискванията ти.
П.с. В никакъв случай не се заяждам. Опитвам се да ти дам най-правилния съвет, като човек минал през това. Имал съм купища 4х4, но в реда за офроуд ентузсиазме ми съм минал през - Рав4, Вранглер, ТЛК120, Аутлендър, Навара и приключих с шибания Оутрак. Или трябва да разбереш, че ти трябват 2 коли, или кола и мотор, или да се откажеш от всичко. Живота напред няма да ти е по-прост.
Следващата ми кола ще е или електричка за ХХХХХХ пари, или Дъстър за ХХХХХ! Но 1000% ще е 4х4!!! Зависи и колко мотора реша да имам

Re: Избор на надежден джип
Теглото при истински офроуд е също от голямо значение, затова масово си славят дъстъри и ниви, когато трябва да се ходи там дет няма път.
Груп предлага много разумен избор. Винаги можеш да смениш джипката, когато провериш къде ти е лимита и до къде можеш да поддържаш. Офроуда си е цифра, не е като да се джиткаш по асфалта.
Дъстъра не е панацея, но е приличен избор за шосе и офроуд и има евтини части.
Тия фалшивите джипки дето си ги посочил, не са 4х4 а са на предно и когато ESP-то загуби сцепление се пуска задния мост. Дъстъра си има реално 4х4
Груп предлага много разумен избор. Винаги можеш да смениш джипката, когато провериш къде ти е лимита и до къде можеш да поддържаш. Офроуда си е цифра, не е като да се джиткаш по асфалта.
Дъстъра не е панацея, но е приличен избор за шосе и офроуд и има евтини части.
Тия фалшивите джипки дето си ги посочил, не са 4х4 а са на предно и когато ESP-то загуби сцепление се пуска задния мост. Дъстъра си има реално 4х4
- tdi fen
- Мнения: 4669
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
ако все пак държи колегата за малко повече проходимост бих погледнал Grand Vitara мисля че беше фуул-тайм 4х4, пълноценен междуосев диф, ръчно блокируем. Има понижаващи предавки
Дизела е рено 1.9 F9Q масов мотор евтин за подръжка сигурно за 500 лв може да купиш цял двигател ако се наложи
Дизела е рено 1.9 F9Q масов мотор евтин за подръжка сигурно за 500 лв може да купиш цял двигател ако се наложи
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на надежден джип
thanis написа: Дъстъра си има реално 4х4

Може ли подробности? Как реално?! Фуллтайм с м/уосев ( или торсен ) дифф?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
thanis, с теб сме си писали доста в теми за 4х4.
Принципно съм съгласен.
Но е врвме да махнем тоя термин 'истинско 4х4'.
Проато няма тхакова.
Човека си е написал ясно, че иска да се ползва с 4х4 през цялото врвме. И го разборам. Вранглера и Наварата са ми били най-ужасни за ежедневно.
Няма и такова нещо, като 'истински офроуд'.
Има, ама там си с кейдж, вентилатори и корито.
Тоест оттам надолу, всичко е до нужди и трезва преценка.
Аз с Вранглера никога не съм закъсвал. Ама не щот е великия джип, а щот съм имал трезва преценка.
С ТЛК, с блокажи и бавни, закъсвал съм. Точно заради теглото. С Аутлендър - не съм. С Наварата - не съм. И с Равката съм минавал, където и с другите не съм.
Колко е прежалена.
Колко си се лишил от комфорт.
Колко е тежко*
Това са важноте неща.
* колко е тежко е свързано с много неща. Факт, че е най-важното в комбинация със системите, с които разполагаш, просвета, гумите. Дъстъра в това няма кой да го бие.
Едит:
Надявам се, без да искам, съм ти отговорил?
Принципно съм съгласен.
Но е врвме да махнем тоя термин 'истинско 4х4'.
Проато няма тхакова.
Човека си е написал ясно, че иска да се ползва с 4х4 през цялото врвме. И го разборам. Вранглера и Наварата са ми били най-ужасни за ежедневно.
Няма и такова нещо, като 'истински офроуд'.
Има, ама там си с кейдж, вентилатори и корито.
Тоест оттам надолу, всичко е до нужди и трезва преценка.
Аз с Вранглера никога не съм закъсвал. Ама не щот е великия джип, а щот съм имал трезва преценка.
С ТЛК, с блокажи и бавни, закъсвал съм. Точно заради теглото. С Аутлендър - не съм. С Наварата - не съм. И с Равката съм минавал, където и с другите не съм.
Колко е прежалена.
Колко си се лишил от комфорт.
Колко е тежко*
Това са важноте неща.
* колко е тежко е свързано с много неща. Факт, че е най-важното в комбинация със системите, с които разполагаш, просвета, гумите. Дъстъра в това няма кой да го бие.
Едит:
samo_pechka написа:thanis написа: Дъстъра си има реално 4х4
![]()
Може ли подробности? Как реално?! Фуллтайм с м/уосев ( или торсен ) дифф?
Надявам се, без да искам, съм ти отговорил?
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на надежден джип
Има такъв джип, който отговаря на повечето условия.
И това е Jeep Grand Cherokee WK1(че има и 2, и те не са лоши).
Имаш 3,0 V6 дизел на Мерцедес, заедно с петстепенния автомат на Мерцедес, раздатка с диференциал и бавни. Повечето са и с Quadra Drive II, което значи автоматични много ефективни блокажи ELSD в двата моста. Отзад е на цял мост, отпред с независимо окачване. Минус е, пространството на задните седалки, няма много място за краката.
Технически е еднакъв с по-ръбестия Jeep Comander, където има вариант и със 7 места.
Иначе, за още по-малко пари може са се види някой ML W163, след хейслифта. Там даже има и отделна рама, бавни и т.н. А и пространство не липсва. Мотор според заданието, може 2,7 дизел, че най-прост и надежден, стара школа отвсякъде. Е ако е на незнайни километри, ще има проблеми, но ако се намери читав, ще върши добра работа доста време. И да има по някой проблем, всичко се знае за тях вече.
И това е Jeep Grand Cherokee WK1(че има и 2, и те не са лоши).
Имаш 3,0 V6 дизел на Мерцедес, заедно с петстепенния автомат на Мерцедес, раздатка с диференциал и бавни. Повечето са и с Quadra Drive II, което значи автоматични много ефективни блокажи ELSD в двата моста. Отзад е на цял мост, отпред с независимо окачване. Минус е, пространството на задните седалки, няма много място за краката.
Технически е еднакъв с по-ръбестия Jeep Comander, където има вариант и със 7 места.
Иначе, за още по-малко пари може са се види някой ML W163, след хейслифта. Там даже има и отделна рама, бавни и т.н. А и пространство не липсва. Мотор според заданието, може 2,7 дизел, че най-прост и надежден, стара школа отвсякъде. Е ако е на незнайни километри, ще има проблеми, но ако се намери читав, ще върши добра работа доста време. И да има по някой проблем, всичко се знае за тях вече.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
Цецо, с това ще е абонат в сервизите, които не са и много.
Читави екземпляри няма.
Ако Джиип, бензин.
И на пътя е зле. Не спира, завои.
По-зле от нормалното за жипка.
Тежко.
За човек без опит, ще се откаже много бързо от офроуд амбициите.
Читави екземпляри няма.
Ако Джиип, бензин.
И на пътя е зле. Не спира, завои.
По-зле от нормалното за жипка.
Тежко.
За човек без опит, ще се откаже много бързо от офроуд амбициите.
Re: Избор на надежден джип
:D
Вярно е, че не съм карал офроуд, просто съм нямал възможност. Нямам възможност и да купувам една кола, а после да я продавам. Просто взимам избраната и си я карам. Затова много му мисля. Гледам характеристики за количество масла и гориво и си правя сметката. Също предполагам е добра идея да взема от последните години на даден модел, за да са оправени повечето проблеми.
Вече като взема нещо, ще мога от време на време да се навра по някой черен път. Имам представа и усет как се кара там, но нямам опит. И няма да прежаля колата и да се навирам излишно. Където и да карам, ще внимавам. Но все пак не търся джип с цел само черен път. Евентуално ще сложа повдигане с подложки, защити отдолу, шнорхел. Нещо лекичко.
Минавали са ми мисли и за смяна на ГНП или двигател, ама нямам познания за такива филми. Не знам и кой може да го направи читаво. Така че ще отпадне. ТЛК80 и 100 са хубави!, но няма как с цените, пък и са големи. Ще ги видя Мерцедеса, Черокито и Л200. Не съм ги разглеждал подробно.
Имам малко конкретни въпроси.
Първо, ако си взема твърде нова кола с ДПФ, това нещо как се маха и минава ли се преглед?
Второ, на Тойота 90 и 120 с двигател 1КД-ФТВ, има ли изобщо читави години? Май ранните имали проблеми с уплътненията на дюзите и самите дюзи, а късните пукали буталата. Предпочитам да не му треперя всеки ден.
Трето, как са наличностите и цените на японските части? Сигурно най-добре е Тойота? Просто до сега само немско съм карал.
Четвърто, от трите фалшиви джипки, които изброих, коя е най-надеждна, здрава и проходима? Поне там да изключа нещо.
Пък лично мнението ми за най-новите коли е отвратително. Електричките се самозапалват или след 10 години хвърляш батерията. Другите имат двигатели еднодневки. А всичките са толкова захлюпени, че просто не мога да понеса да карам такова нещо. Прозорците са двойно и тройно по-малки от на старите коли. Никаква видимост.
Благодаря ви за съветите!
Вярно е, че не съм карал офроуд, просто съм нямал възможност. Нямам възможност и да купувам една кола, а после да я продавам. Просто взимам избраната и си я карам. Затова много му мисля. Гледам характеристики за количество масла и гориво и си правя сметката. Също предполагам е добра идея да взема от последните години на даден модел, за да са оправени повечето проблеми.
Вече като взема нещо, ще мога от време на време да се навра по някой черен път. Имам представа и усет как се кара там, но нямам опит. И няма да прежаля колата и да се навирам излишно. Където и да карам, ще внимавам. Но все пак не търся джип с цел само черен път. Евентуално ще сложа повдигане с подложки, защити отдолу, шнорхел. Нещо лекичко.
Минавали са ми мисли и за смяна на ГНП или двигател, ама нямам познания за такива филми. Не знам и кой може да го направи читаво. Така че ще отпадне. ТЛК80 и 100 са хубави!, но няма как с цените, пък и са големи. Ще ги видя Мерцедеса, Черокито и Л200. Не съм ги разглеждал подробно.
Имам малко конкретни въпроси.
Първо, ако си взема твърде нова кола с ДПФ, това нещо как се маха и минава ли се преглед?
Второ, на Тойота 90 и 120 с двигател 1КД-ФТВ, има ли изобщо читави години? Май ранните имали проблеми с уплътненията на дюзите и самите дюзи, а късните пукали буталата. Предпочитам да не му треперя всеки ден.
Трето, как са наличностите и цените на японските части? Сигурно най-добре е Тойота? Просто до сега само немско съм карал.
Четвърто, от трите фалшиви джипки, които изброих, коя е най-надеждна, здрава и проходима? Поне там да изключа нещо.
Пък лично мнението ми за най-новите коли е отвратително. Електричките се самозапалват или след 10 години хвърляш батерията. Другите имат двигатели еднодневки. А всичките са толкова захлюпени, че просто не мога да понеса да карам такова нещо. Прозорците са двойно и тройно по-малки от на старите коли. Никаква видимост.
Благодаря ви за съветите!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта