Здравейте,
Шофирам около 40к ( около 80% извънградско ) на година, на икономичен бензинов мотор ( golf variant 1.4 tsi ). Общо взето освен гориво разходите са ми за консумативи масло и филтри на 10к и слагам добавка за почистване на инжекторите(преди това имах проблеми с запалване.
Трябва да сменя колата и ми се иска да не давам повече пари за гориво и поддръжка отколкото сега , но да карам по - голяма кола.
Предполагам това е възможно с дизелов мотор. Има ли някакви разходи при дизеловите коли , които са повече от при бензиновите коли ?
Предполагам с моя начин на каране, колата няма да запушва DPF филтър и да има проблеми с EGR-i i дюзи или бъркам и си правя крива сметка?
Извинявам се предварително за тривиалната тема.
Дизел или бензин при 40 хил км годишно
- Lupender
- Мнения: 763
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Аз карам приблизително толкова и от 20 години съм само с дизели. Това си е сериозен пробег въпреки, че съвременните турбо бензинови мотори не правят чак толкова голяма разлика като разход. При по-новите автомобили съществува риск и при двата варианта за скъпи непредвидени разходи за ремонт и обслужване. Моторите се усложняват откъм управление и системи за намаляване на вредните емисии. Според мен 2.0 TDI би бил един оптимален вариант, без сериозни разходи за обслужване. Поне при ВАГ има богат избор на марки и модели с такъв мотор. При по-големите разходите също ще са по-големи.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
От Golf Variant по-големи от VAG групата и подходящи са Passat и Superb. SUV моделите Tiguan и Kodiaq със сигурност ще харчат повече, а и откъм комфорт са леко под нивото на Passat и Superb.
При такъв пробег и предимно извънградско, дизелът е за предпочитане. Какъв е бюджета?
При такъв пробег и предимно извънградско, дизелът е за предпочитане. Какъв е бюджета?
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Надали става въпрос за Бг.
40к са приблизително 120-150км на ден ( работен ден ) . Нормални км навън до месторабота. Рядкост при нас.
Така, че трябва се навържат всички фактори.
40к са приблизително 120-150км на ден ( работен ден ) . Нормални км навън до месторабота. Рядкост при нас.
Така, че трябва се навържат всички фактори.
- tdi fen
- Мнения: 4661
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
А какъв е бюджета?
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Какъвто и да е , в конкретния случай всичко различно от нов ( или поне все още в гаранция автомобил) ще е проблем.
Особено ако автомобилът е един.
Хора въртящи такива км редовно разполагат с още един "резервен" вкъщи :)
Особено ако автомобилът е един.
Хора въртящи такива км редовно разполагат с още един "резервен" вкъщи :)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
На цени от 23-25000 евро се намират доста Пасати 2.0 TDI с регистрация 2021+ и пробег под и около 50000 км., които при такава експлоатация с голяма вероятност няма да имат сериозни драми в следващите 5-6 години до 300000 км.
Ето пример - всички асистенти, комфортен салон, макар и да не е кожа, Carplay, 150 к.с.
Нов аналогичен Passat B9 с такива характеристики ще струва около 45000 евро. Разликата е сериозна и според мен гаранцията не си заслужава тези 20000 евро за нов, а и тя сама по себе си води до повишаване на цената за обслужване в официален сервиз.

Нов аналогичен Passat B9 с такива характеристики ще струва около 45000 евро. Разликата е сериозна и според мен гаранцията не си заслужава тези 20000 евро за нов, а и тя сама по себе си води до повишаване на цената за обслужване в официален сервиз.
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Благодаря. 2.0 TDI изглежда доста икономичен. 5.2 средно според spritmonitor.de за пасат комби.
Какви добавки и колко често трябва да се сипват при дизеловите автомобили ? Бях чул някъде , че дизела в България не е качествен заради високото съдържание на сяра от руския петрол или нещо подобно.
Какви добавки и колко често трябва да се сипват при дизеловите автомобили ? Бях чул някъде , че дизела в България не е качествен заради високото съдържание на сяра от руския петрол или нещо подобно.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Аз ползвам:
1. Профилактично при зареждане Bardahl BDC
2. На около 5 000 км Bardahl Injector Cleaner 6 in 1
3. На около 10 000 км Marly Ultra Cleaner Diesel Injection / Turbo / DPF 1.5 л. - защото карам много градско
1. Профилактично при зареждане Bardahl BDC
2. На около 5 000 км Bardahl Injector Cleaner 6 in 1
3. На около 10 000 км Marly Ultra Cleaner Diesel Injection / Turbo / DPF 1.5 л. - защото карам много градско
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Благодаря!
Още един въпрос имам. Кога ДПФ филтъра / дизеловата система изгаря натрупаните частици и прочиства, само при шофиране с по - голяма скорост на магистрала, или междуградски път с скорост 80-100 също ?
Питам това защото имам двама познати сменяли турбина на дизел при относително нови коли, като при единия му бяха казали , че е от запушвания. И двамата карат извънградско често , но не на магистрала. И при мен се случва понякога да не излизам на магистрала по 2-3 седмици.
Още един въпрос имам. Кога ДПФ филтъра / дизеловата система изгаря натрупаните частици и прочиства, само при шофиране с по - голяма скорост на магистрала, или междуградски път с скорост 80-100 също ?
Питам това защото имам двама познати сменяли турбина на дизел при относително нови коли, като при единия му бяха казали , че е от запушвания. И двамата карат извънградско често , но не на магистрала. И при мен се случва понякога да не излизам на магистрала по 2-3 седмици.
- tdi fen
- Мнения: 4661
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Тя турбината е консуматив, както и повечето части,ако маслото се сменя на 10 к км и колата студена се кара кара по-леко не би трябвало да има проблеми все пак ако е на повечко километри предишният собственик е взел част от ресурса и
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
mrsst написа:Още един въпрос имам. Кога ДПФ филтъра / дизеловата система изгаря натрупаните частици и прочиства, само при шофиране с по - голяма скорост на магистрала, или междуградски път с скорост 80-100 също ?
Изгарят когато температурата на изходящия колектор се повиши (от високи обороти) и задържи достатъчно време. Не е от самата скорост или въздушна струя. :) Просто е по-лесно за обяснение - иди карай на магистралата и то се подразбира че ще си към 3000 оборота. На междуградски път хората карат по навик на последна предавка с 1500 оборота пък дори да се заиграеш с ръчните, постоянно някой се пречка или има знаци 60. Строителните и земеделски машини си правят регенерацията на място - вдигат максималните 1800 оборота и броят някакво време. Ако ги прекъснеш, на следващото слизане за кафе почват отначало.
Последна промяна от paagrio на Вто 14 яну 2025 13:43, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Регенерацията може да приключи без проблеми и в градски условия, дори в задръстване и висене по светофари. Оптимално се случва при движение с постоянна скорост около 2000 оборота, независимо с колко километра в час. Ако се изкачваш може и с 40 да караш - стига да се товари двигателя и да седи около 2000 оборота - ще си регенерира супер. Ако се спускаш обаче ще е проблем, защото колата работи на ППХ (принудителен празен ход), не впръсква гориво, охлажда се и не може да регенерира.
Ако искаш да си следиш - има приложение за Android - VAG DPF (има и аналогично за iOS), което се свързва по блутут с адаптер, който се включва в OBD буксата на колата (обща цена около 30 лв). Така ще знаеш кога регенерира, колко време регенерира, колко остава горе-долу до следващата регенерация и т.н. В един момент няма да ти трябва вече приложението, защото ще се научиш да разпознаваш регенерациите кога се случват.
Най-лошият случай е да не оставиш една регенерация да завърши многократно - т.е. да загасиш, докато още е в ход, после да запалиш пак, да загрее колата и пак да загасиш.
Ако искаш да си следиш - има приложение за Android - VAG DPF (има и аналогично за iOS), което се свързва по блутут с адаптер, който се включва в OBD буксата на колата (обща цена около 30 лв). Така ще знаеш кога регенерира, колко време регенерира, колко остава горе-долу до следващата регенерация и т.н. В един момент няма да ти трябва вече приложението, защото ще се научиш да разпознаваш регенерациите кога се случват.
Най-лошият случай е да не оставиш една регенерация да завърши многократно - т.е. да загасиш, докато още е в ход, после да запалиш пак, да загрее колата и пак да загасиш.
- Lupender
- Мнения: 763
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
Ето още един аргумент в полза на дизел 2.0 TDI - 810+ хиляди (реални) километри, преди намесата на БГ джамбазите (Пасат В7).
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Дизел или бензин при 40 хил км годишно
При 40000км годишно се предполага, че тази кола ще се движи предимно извънградско, така че регенерациите за теб няма да са проблем, въобще не трябва да те притесняват, стига двигателят да е в изправност, и най-вече дюзите, защото те запушват най-вече ДПФ-а /когато са извън норма/.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта