Здравейте благодаря предварително!
Дилемата е бензин или дизел Passat b8 combi е колата .Ако е бензин 1.5tsi достатъчен ли ( да влачи 4-5 човека и багаж) или да се насоча към 2.0tsi или дизел е ясен 2.0 дали 150/190 според бройката .
Малко за мен първо, карам не повече от 8000-9000км на година като средно 70/30 за извънградското, като градско е винаги на къси разстояние . На магистрала карам средно 140-150 , не съм състезател но на двулентов път с двупосочно движениеко пред мен ако има камион,тир,автобус предпочитам да ги изпреварвам.
Съвет при избор на Passat B8
- tdi fen
- Мнения: 4659
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Съвет при избор на Passat B8
2.0 TSI
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Съвет при избор на Passat B8
Освен 2.0 TSI, както е написал колегата, може и 1.8 TSI 180 к.с. бензин. С 4 човека и доста багаж си върви доволно. 1.5 със 150 к.с. ще са ти малко, но пак ще ти върши работа.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет при избор на Passat B8
Не съм сигурен, че 1.8 TSI изобщо се предлага в европейските версии на Пасат Б8. Иначе и аз бих заложил на бензина.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Съвет при избор на Passat B8
dobrin написа:Не съм сигурен, че 1.8 TSI изобщо се предлага в европейските версии на Пасат Б8. Иначе и аз бих заложил на бензина.
??? Нямало 1.8 в Б8 в Европа? Т.е. според теб и моят Пасат, и хиляди други с 1-8 са произведени в щатите или в която и да е друга страна??? Да, ама не.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Съвет при избор на Passat B8
Не съм адвокат на адвоката, но той каза, че не е сигурен, а не че е сигурен
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7853
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Съвет при избор на Passat B8
За такова ползване, твърдо бензин. 2.0TSI оптимално, но и другите са ОК. 

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет при избор на Passat B8
zdravkop64 написа:dobrin написа:Не съм сигурен, че 1.8 TSI изобщо се предлага в европейските версии на Пасат Б8. Иначе и аз бих заложил на бензина.
??? Нямало 1.8 в Б8 в Европа? Т.е. според теб и моят Пасат, и хиляди други с 1-8 са произведени в щатите или в която и да е друга страна??? Да, ама не.
Моя грешка. Явно съм забравил, че ранните модели на Б8 до 2019 преди фейслифта са се предлагали и с 1.8. Независимо от това, не бих го избрал като опция и бих заложил на 2.0 бензин. Разбира се това е мое мнение.
- fur1ous
- Мнения: 1665
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Съвет при избор на Passat B8
Разликата е в степента на сгъстяване реално.
2.0 TSI е с 11.6 най-вероятно заради "Miller Cycle" технологията и за да влезне в Евро 6. Турбината е IHI IS20
При 1.8 имаш 9.6 степен на сгъстяване с турбина IHI IS12, 1.8 също го дават да се кара с AI-98. при 2.0 също дават AI-98, такива са спецификациите. (1.8 код - CJSA) (2.0 код - CZPB)
Другата разлика е ясно 2.0:
Cylinder diameter 82.5 mm
Piston stroke 92.8 mm
1.8:
Cylinder diameter: 82.5 mm
Piston stroke: 84.2 mm
И давата ДВГ са с чугунен блок, което е по добрият вариант.
Аз не бих препоръчал 1.8, не заради мотора, а заради кутията.
1.8 - DQ200 - лошо.
2.0 - DQ381 - в пъти по добре.
В маслата също има разлика по спецификация.
1.8 - 5.2 liters 5W-30
2.0 - 5.7 liters 0W-20
1.5 TSI няма да го коментирам, там има много минуси спрямо 1.8 и 2.0 и като цяло е по лош избор. Нямам предвид за конски сили и тн. Блока е алумин, най вероятно колите са на мост отзад, а не с независимо и тн. и тн. като цяло ако можеш избягвай.
За дизелите нямам мнение като цяло, не са мойто нещо, ако финансите не са проблем 2.0 TSI е най-доброто тук.
2.0 TSI е с 11.6 най-вероятно заради "Miller Cycle" технологията и за да влезне в Евро 6. Турбината е IHI IS20
При 1.8 имаш 9.6 степен на сгъстяване с турбина IHI IS12, 1.8 също го дават да се кара с AI-98. при 2.0 също дават AI-98, такива са спецификациите. (1.8 код - CJSA) (2.0 код - CZPB)
Другата разлика е ясно 2.0:
Cylinder diameter 82.5 mm
Piston stroke 92.8 mm
1.8:
Cylinder diameter: 82.5 mm
Piston stroke: 84.2 mm
И давата ДВГ са с чугунен блок, което е по добрият вариант.
Аз не бих препоръчал 1.8, не заради мотора, а заради кутията.
1.8 - DQ200 - лошо.
2.0 - DQ381 - в пъти по добре.
В маслата също има разлика по спецификация.
1.8 - 5.2 liters 5W-30
2.0 - 5.7 liters 0W-20
1.5 TSI няма да го коментирам, там има много минуси спрямо 1.8 и 2.0 и като цяло е по лош избор. Нямам предвид за конски сили и тн. Блока е алумин, най вероятно колите са на мост отзад, а не с независимо и тн. и тн. като цяло ако можеш избягвай.
За дизелите нямам мнение като цяло, не са мойто нещо, ако финансите не са проблем 2.0 TSI е най-доброто тук.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет при избор на Passat B8
Здравей, леко дълго мнение и сигурно не е съвсем по темата, но като фен на модела Passat да споделя
След фейслифта бензиновите двигатели са 1.4 TSI 156 к.с. хибрид/218 к.с. общо (предно), 1.5 TSI 150 к.с. (предно), 2.0 TSI 190 к.с. (предно), както и 2.0 TSI 272/280 к.с. 4motion.
Имаме T-ROC 1.5 TSI ръчни скорости на предно от 2018 г. Двигателят за мен е напълно достатъчен за кола с размера на Golf/T-Roc, особено в комбинация с ръчните скорости, които позволяват прецизно да се избере предавката. Динамиката е като на Golf 4 1.8 Т 150 к.с., дори се усеща много по-добре, заради високия въртящ момент в ниските.
Пътували сме доста и с T-Roc-a, включително и на трипове в чужбина (до Черна гора и Хърватска съм описал тук). Магистрално и извънградско няма проблем да изпреварва и да поддържа умерено високи скорости (170-180).
Извънградското за T-Roc приключи по естествен начин откакто имаме Passat B8 - първо TDI 190 к.с. 4motion, а след това TDI 240 к.с 4 motion.
Сравнението между двете коли е:
- Мощността при градско каране не ми прави впечатление. 1.5 TSI достига почти максимален въртящ момент още преди 1500 оборота, което го прави изключително приятен за каране в ниските.
- T-Roc вози доста по-твърдо, макар да е на 17" джанти и гуми, които свалих от Passat-a (215/55/17). Със същите джанти и гуми Passat-a, който е и с DCC беше като лимузина, а сега на 18" пак вози доста по-добре от T-Roc.
- Най-много ме дразни това, че е само на предно. Като капне дъжд, сняг или като е мръсен асфалта, T-ROC си буксува при всяко по-бързо потегляне. Естествено това си е и въпрос на навик и стил. Аз обичам да ползвам цялата мощност на автомобила.
Ако сравним Passat и T-Roc с 1.5 TSI по каталожни данни:
- Passat 1390 кг - 2050 кг макс
- T-Roc 1330 кг - 1850 кг макс
- Passat 0-100 - 8.9 сек
- T-Roc 0-100 - 8.4 сек
Общо взето теглото оказва влияние на динамиката, но не мисля, че 150 к.с. е "умрял кон" в Passat. За някой по-спокоен шофьор е подходящ.
Естествено аз бих предпочел 2.0 TSI 4motion и най-вероятно следващата ми кола ще е такава, но това идва на своята цена.
Ако погледнем 20-те най-евтини оферти в Германия, с критерии от 2019 г. с пробег до 100к км:
- 1.5 TSI 150 к.с. - 20 оферти 16-19 000 евро (средно 17.500Е)
- 2.0 TSI 190 к.с. - 18 оферти 21-24 000 евро (средно 22.500Е)
- 2.0 TSI 272/280 - 21 оферти 26-31 000 евро (средно 28.500Е)
Виждаме, че 2.0 TSI 190 е с около 5000 евро по-скъп от 1.5 - близо 30% отгоре. Вероятно по-големият двигател върви и като цяло с по-добро оборудване на колата, но е въпрос на бюджет:
- За 35К лв - ориентираш се към 1.5 TSI
- За 45К лв - 2.0 TSI
- За 60к лв - 2.0 TSI 4m

След фейслифта бензиновите двигатели са 1.4 TSI 156 к.с. хибрид/218 к.с. общо (предно), 1.5 TSI 150 к.с. (предно), 2.0 TSI 190 к.с. (предно), както и 2.0 TSI 272/280 к.с. 4motion.
Имаме T-ROC 1.5 TSI ръчни скорости на предно от 2018 г. Двигателят за мен е напълно достатъчен за кола с размера на Golf/T-Roc, особено в комбинация с ръчните скорости, които позволяват прецизно да се избере предавката. Динамиката е като на Golf 4 1.8 Т 150 к.с., дори се усеща много по-добре, заради високия въртящ момент в ниските.
Пътували сме доста и с T-Roc-a, включително и на трипове в чужбина (до Черна гора и Хърватска съм описал тук). Магистрално и извънградско няма проблем да изпреварва и да поддържа умерено високи скорости (170-180).
Извънградското за T-Roc приключи по естествен начин откакто имаме Passat B8 - първо TDI 190 к.с. 4motion, а след това TDI 240 к.с 4 motion.
Сравнението между двете коли е:
- Мощността при градско каране не ми прави впечатление. 1.5 TSI достига почти максимален въртящ момент още преди 1500 оборота, което го прави изключително приятен за каране в ниските.
- T-Roc вози доста по-твърдо, макар да е на 17" джанти и гуми, които свалих от Passat-a (215/55/17). Със същите джанти и гуми Passat-a, който е и с DCC беше като лимузина, а сега на 18" пак вози доста по-добре от T-Roc.
- Най-много ме дразни това, че е само на предно. Като капне дъжд, сняг или като е мръсен асфалта, T-ROC си буксува при всяко по-бързо потегляне. Естествено това си е и въпрос на навик и стил. Аз обичам да ползвам цялата мощност на автомобила.
Ако сравним Passat и T-Roc с 1.5 TSI по каталожни данни:
- Passat 1390 кг - 2050 кг макс
- T-Roc 1330 кг - 1850 кг макс
- Passat 0-100 - 8.9 сек
- T-Roc 0-100 - 8.4 сек
Общо взето теглото оказва влияние на динамиката, но не мисля, че 150 к.с. е "умрял кон" в Passat. За някой по-спокоен шофьор е подходящ.
Естествено аз бих предпочел 2.0 TSI 4motion и най-вероятно следващата ми кола ще е такава, но това идва на своята цена.
Ако погледнем 20-те най-евтини оферти в Германия, с критерии от 2019 г. с пробег до 100к км:
- 1.5 TSI 150 к.с. - 20 оферти 16-19 000 евро (средно 17.500Е)
- 2.0 TSI 190 к.с. - 18 оферти 21-24 000 евро (средно 22.500Е)
- 2.0 TSI 272/280 - 21 оферти 26-31 000 евро (средно 28.500Е)
Виждаме, че 2.0 TSI 190 е с около 5000 евро по-скъп от 1.5 - близо 30% отгоре. Вероятно по-големият двигател върви и като цяло с по-добро оборудване на колата, но е въпрос на бюджет:
- За 35К лв - ориентираш се към 1.5 TSI
- За 45К лв - 2.0 TSI
- За 60к лв - 2.0 TSI 4m
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Съвет при избор на Passat B8
Колеги fur1ous и Vlad777, благодаря за ценните мнения. Доста са полезни са всички, а на мен ми дадоха отговори на много въпроси. Още веднъж благодаря.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта