Карах курсовете на Голф.
Учих се на газифицираната Ибиза на баща ми.
Първата ми кола беше "любимата" на всички бяла Астра/дизел.
Сега карам бензиново Мицубиши Outlander 4х4.
Поради неправилна преценка на нуждите ми, продавам Мицубишито, защото не мога да му смогна на разхода от 15/100 софийско градско с чист бензин, а 4х4 не ми трябва.

Насочил съм се към добрия, стар VW за следваща семейна кола, тъй като очакваме нов член в семейството. Целим да закупим атомобил на до 8 години (от 2017 насам), който да ни служи вярно следващите 10ина години, а бюджетът е 25-27хил. лв. за покупката.
Молбата ми към вас, като експерти в сферата, е да ми дадете мнение за Touran ll 2.0TDI 150 или 190к.с. Прочетох всичко налично за този мотор, но във връзка с Пасат Б8, а такава кола не ми върши работа.
Искам малко по-висока кола откъм клирънс, а багажника на Touran-а със сигурност е и по-голям. Пътуваме често София - Пазарджик и София-Варна, та икономията на извънградско също ми е важна.
Ходим и на къмпинг в Родопите, така че не трябва да е "долепена" до земята, със сигурност.
Интересува ме:

1. 150кс и 190кс - има ли разлика в разхода между двата варианта?
2. 150кс е "скопен" от по-голямата мощност или 190кс е всъщност засилена 150-ка?
3. Какъв е реалният разход в софийския трафик при тези два мотора на Touran ll?
4. Има ли специфични слаби места в новите Touran-и, за които трябва да се оглеждам при покупка (ръжда например)?
5. Ръчна или автоматична скоростна кутия е по-здравият вариант? (карал съм само ръчни и никога не съм имал проблеми с трансмисия, масла, обслужвания, та затова пак ми се иска ръчка, но ако е трошлива ще се насоча към автомат.)
6. Ако някой има актуална информация за основните цени около ремонт/поддръжка на такъв автомобил, ще ми бъде изключително полезно да науча повече. (накладки, дискове, ролки, ремъци, масла, филтри, амортисьори, съединител)
Това са основните ми питания, които биха разяснили много неясноти в главата и портфейлът ми.

Благодаря предварително на отзовалите се и шофирайте разумно и безаварийно!
