Питане за добър автомобил след 2010?
Питане за добър автомобил след 2010?
Здравейте, търся да си купя нова кола, обаче ми се ще да е поне 2010, или след това, бюджета ми е около 7000лв макс, параметрите са, ниска цена на подръжка, добра надежност и по възможност двигателя да става на газ, така че бензинови модели гледам, за сега се ориентирах към Фиат Пунто, има даже с фабрична газ, но не знам какво мислите за този модел?
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Тука ще е дълга тема, ако я остави админа де.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Няма такава. Успех. С двоен бюджет може да се впишеш за нещо читаво. 7000 има читави около 2000г. Вече.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
fur1ous написа:С двоен бюджет може да се впишеш за нещо читаво.
Какво е читаво според теб, не се заяждам, просто ми е интересно кви са тия 15 годишни коли за по 15 бона сравними с Пунто

Преди 5 години търсих кола за майка ми, избра я Бисерчо, щото аз щях да и купя 30+ годишна. Изискванията бяха да е от човек, а не от автокъща, щото са сичките са професионални мошеници. Гледам повече продавача, а не колата. Ако продавачът има тарикатски вид, значи колата не е за мен.
Купих Корса 2008г с газова за 4300лв. По същото време имаше обяви на същите коли за половината пари.
Гори масло от гумичките, евтин ремонт, ама ме мързи и доливам. Два пъти сервизи, щото не пали - траверски софтуери и бензинова помпа и много пари, щото аз съм далеч, а майка ми е платежоспособна паникьосана бабка. Аз съм сменил една биалетка, термостат и маслен датчик за 100 -200лв. Все още няма и петънце от ръжда. Светят перманентно и половината ламби на таблото, ама колата си върви вече 50 000км.
Търси си популярен модел, като Форда от горната обява и гледай продавача дали е читав.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Новите коли са в магазина.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Читави са коли, които са имали само един собственик и не са били лизингови. Другото е шкарто.
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Не е толкова черно и бяло за жалост.
Един автомобил може да е имал и 10 собственика и да е достатъчно гледан и запазен, както и може да е имал 1 и да е бил тотален кенеф.
Винаги се гледа общо състояние и генерално се информира човек за "детски болести" какво да очаква. Това че дадена линия модел и марка може да имат "детски болести" не означава, че ще се проявят. Както и легендарни автомобили като корола 1.6, където уж само с масло и гориво ще надживее някой държави - пак може да се обади нещо от тук от там и да иска допълнителни средства.
Генерално, експлоатацията на автомобила оказва също голяма тежест за общото състояние. Когато си вземеш дизел за уж "градско" ама то ти е примерно 3 км в посока и караш колата 10 години, на обява излиза и под 100к, ама не е гаранция кое как е вътре в мотора.
Когато си вземеш "турбо бензинка" ама не я чакаш да загрее нормално и от студена си на всичката газ и с вратите напред, ем също мотора и повечето компоненти са подложени на изключително висок стрес.
Един автомобил не се плаши от километри, плаши се от лоша експлоатация и неглежиране от страна на собственика.
Ако примерно живееш в Холандия и искаш често да се прибираш до България. Едно прибиране и връщане ти е 5000км, ако това го правиш на 2-3 месеца ти идват 20-25 хил + прибави нормално каране напред назад, прибави и градско и пътуване из Европа и на година можеш да удариш и 35-40 хиляди. За 5 години, чисто нова кола ще направи одма 200.
От друга страна, ако вземеш просто "кола от магазина" само за градско и веднъж ходене на почивка на морето за 5 години, може и под 50 хиляди да бъде.
Кола 1 не е 4 пъти по-амортизирана от кола 2.
Когато генерално се говори за МПС на 10-15 години, каквото и да те съветват няма голямо значение, защото си трябва късмет. На 15 години със сигурност един автомобил почва да си проявява капризите и въпроса е да си вземеш нещо, което можеш да оправиш.
Ако беше друго всички щяхме да се движим със S класи на 10-15 години за 10-15% от първоначалната им цена, но уви.
Един автомобил може да е имал и 10 собственика и да е достатъчно гледан и запазен, както и може да е имал 1 и да е бил тотален кенеф.
Винаги се гледа общо състояние и генерално се информира човек за "детски болести" какво да очаква. Това че дадена линия модел и марка може да имат "детски болести" не означава, че ще се проявят. Както и легендарни автомобили като корола 1.6, където уж само с масло и гориво ще надживее някой държави - пак може да се обади нещо от тук от там и да иска допълнителни средства.
Генерално, експлоатацията на автомобила оказва също голяма тежест за общото състояние. Когато си вземеш дизел за уж "градско" ама то ти е примерно 3 км в посока и караш колата 10 години, на обява излиза и под 100к, ама не е гаранция кое как е вътре в мотора.
Когато си вземеш "турбо бензинка" ама не я чакаш да загрее нормално и от студена си на всичката газ и с вратите напред, ем също мотора и повечето компоненти са подложени на изключително висок стрес.
Един автомобил не се плаши от километри, плаши се от лоша експлоатация и неглежиране от страна на собственика.
Ако примерно живееш в Холандия и искаш често да се прибираш до България. Едно прибиране и връщане ти е 5000км, ако това го правиш на 2-3 месеца ти идват 20-25 хил + прибави нормално каране напред назад, прибави и градско и пътуване из Европа и на година можеш да удариш и 35-40 хиляди. За 5 години, чисто нова кола ще направи одма 200.
От друга страна, ако вземеш просто "кола от магазина" само за градско и веднъж ходене на почивка на морето за 5 години, може и под 50 хиляди да бъде.
Кола 1 не е 4 пъти по-амортизирана от кола 2.
Когато генерално се говори за МПС на 10-15 години, каквото и да те съветват няма голямо значение, защото си трябва късмет. На 15 години със сигурност един автомобил почва да си проявява капризите и въпроса е да си вземеш нещо, което можеш да оправиш.
Ако беше друго всички щяхме да се движим със S класи на 10-15 години за 10-15% от първоначалната им цена, но уви.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
thanis написа:...Един автомобил може да е имал и 10 собственика и да е достатъчно гледан и запазен, както и може да е имал 1 и да е бил тотален кенеф...
Не, не може. Но не ми се спори, защото това е аксиома. Единствено съм съгласен с това, че може да е кенеф, но само на външен вид, като в този случай се подарява, а не се продава.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Star1 написа:да е поне 2010, или след това, бюджета ми е около 7000лв макс, параметрите са, ниска цена на подръжка, добра надежност и по възможност двигателя да става на газ, така че бензинови модели гледам
Пример - https://www.mobile.bg/obiavi/avtomobili ... ture1=1500
https://www.mobile.bg/obiavi/avtomobili ... ature=1300
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Щом търсиш Фиат и бензин за газ, по-добре нещо такова: https://www.mobile.bg/obiava-1175025954 ... onik-kozha
Това дефакто е Фиат Браво, но в по-лъскава опаковка. Скъпите неща са му фарове и стопове, останалото е супер евтино. Иначе, по-добрите мотори на Фиат са 1,6 и 1,9 мултиджетите, 2.0 по-добре да се избягва. Успех!
Това дефакто е Фиат Браво, но в по-лъскава опаковка. Скъпите неща са му фарове и стопове, останалото е супер евтино. Иначе, по-добрите мотори на Фиат са 1,6 и 1,9 мултиджетите, 2.0 по-добре да се избягва. Успех!
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
telefunken написа:Читави са коли, които са имали само един собственик и не са били лизингови. Другото е шкарто.
Значи съм уцелил 6ца от тотото

- Traytor
- Мнения: 1885
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
И аз като го четох тоя коментар се зачесах по главата, защо не съм пускал тото или нещо подобно, защото явно съм страшен късметлия. От 7 коли до тук, само последната знам че е имала един собственик, и с 2 съм имал проблем(като с 2.5TDI-то си го търсех сам).
- NikMar55
- Мнения: 275
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Питане за добър автомобил след 2010?
Няма лоша кола, има лош чорбаджия. Преди да намеря Голфа обиколих доста и прегледах доста обяви. Накрая синът ми намери този Голф в Габрово. По ирония на съдбата всичките ми коли, с изключение на първата-ЗАЗ от Мототехника, съм ги купувал от тук. Та като видях собственика, къщата и двора му си качах, че е таабетлия. За колата какво да кажа, за 20 годишна кола имаше тук таме чукнато, което е нормално, но пък досега освен консумативи друго не съм правил по нея. Да не му е уруки!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта