Здравейте колеги, собстевеник съм на NEW BEETLE 2.0,8V,1990. имам порлблем с работата на колата на бензин и на гас, газовото да уточно е тартарини 3 то пололение инжекцион, с изпарител колкото юмрук,на големина , не на сила :D !
Та всичко беше наред докато не изтрих тези грешки с ваг-кома, и колата започна да прекъсва ту на газ ту на бензин ! немога да си обесня каква е причината !
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 06A 906 018 AD
Component and/or Version: 2.0l R4/2V MOTR HS V05
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00066
6 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17536 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1128 - 35-00 - Please Register/Activate
След Изчистване и 30 км , това показва, но прекъсва на газ между 2-3 хиляди оборота, а на бензин не итегля така както обичайно силно стремително.
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 06A 906 018 AD
Component and/or Version: 2.0l R4/2V MOTR HS V05
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00066
4 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-00 - Please Register/Activate
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Много ви моля за помоща ВИ, защото вторник сутрин пътувам 600 км, и не искам да се притесняавам че няма да мога да изпреварвам , а ще гърми и патка от към колекторите, както се случва в момента като настъпя, забива и патка , или върви нормално , нейн избор !
Моля, помогнете колеги,(VAGCOM), работата е много сериозна !
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Моля, помогнете колеги,(VAGCOM), работата е много сериоз
Здравей колега. Проблема ти е(По ред на важност - 1 е най-важно):
1. Иимаш прекъсване на искрата по всички цилиндри. При грешките които си описал 2я път пише освен "random multiple cylinder misfire" също и "cylinder 2 misfire". Това значи, че имаш прекъсвания на искрата по всички цилиндри, но явно 2ри е почнал да го прави по-често.
2. Предната ти ламбда сонда не работи - тази, която е преди катализатора. Важно е да я смениш, защото тя е тази, която контролира образуването на гориво-въздушната смес. Когато предната сонда не работи, то двигателя работи неефективно и харчи много.
Сега, що се отнася до 1 точка. Това ти е най-големия проблем в момента. Предполагам, че колата ти е с електронно-контролируеми бобини, които са свързани към компютъра и от тях тръгват кабелите за свещите. Опциите ти са 2. Или имаш изгоряла(тръгнала) бобина, или имаш прекъсване в кабелите. Мисля си, че няма да е бобините, защото те са 2, а не 4, като всяка контролира 2 цилиндъра. Тоест, ако имаш изгоряла бобина, би трябвало да имаш и грешки за два конкретни цилиндъра на които има прекъсване. Ти нямаш грешки за 2 конкретни цилиндъра. Имаш само за 2ри и за всички останали - когато си решат, че им се прекъсва.
Причините за прекъсването могат да бъдат няколко, като ще ти ги изредя, но ще опиша само тази, която е най=най-вероятната. Та ето ти причини:
-Изгорели бобини - има вероятност да е това при теб
-прекъснати кабели - предполагам това е при теб
-запушени/неработещи инжектори - слабо вероятно да създава толкова големи симптоми
-пробив в смукателния колектор - Силно съмнително, най-вероятно НЕ! Това може да го провериш като почнеш да пръскаш колектора със спрей за почистване на карбуратори. Пръскаш го целия и ако вдигне обороти, значи е спукан.
-Запушен клапан за картерните газове
-Разместен тайминг на ангренажа в следствие на прескочил зъб - слабо вероятно, тъй като щеше да имаш грешка свързана със сензорите на коляновия и разпределния вал, но не пречи да се провери след като провериш за бобини/кабели.
Подходи по следния начин:
Изкарай всички кабели 1 по 1! Не изкарвай всички на веднъж, за да не ги объркаш. Погледни вътре в изолацията на куплунга. Ако има една характерна обезцветена черта - като драсканица - значи този кабел е прекъснат и е за смяна. Искрата не преминава през куплунга, а избива и се заземява наоколо, като по пътя си обезцветява гумената изолация. Получава се ето това (разбира се не е задължително да е в същия размер: http://s3-media4.fl.yelpcdn.com/bphoto/v1AFiEjQsjkegXnnPNWAAQ/l.jpg
Непременно прегледай изолацията на всички кабели. Ако даже и 1 кабел има тази характерното обезцветяване по пътя на искрата, който никога не се променя, трябва да ги смениш всички.
Що се отнася до бобините, трябва да се измерят с ом-метър за съпротивление. Безкрайно съпротивление ще означава, че са прекъснати и са за смяна. Нямам точна представа на твоят бобинен пакет къде точно се замерва, но е на пиновете където влиза куплунга от компютъра. Това може да помолиш някой майстор с повече опит в ел инсталациите да го замери. Съжалявам, че нямам схема за твоята кола.
Друго нещо са ти свещите. Освен ако не са нови ги прегледай и ако не си сигурен ги смени. Непременно сложи правилните за колата - NGK с препоръчително температурно число 7, заради газовото.
Силно ти препоръчвам да НЕ СЕ кара колата в това състояние, ОСОБЕНО на бензин, защото той не може да изгори напълно и част от него попада в катализатора суров. Там той се самовъзпламенява и почва да разтапя платинения елемент, ефективно запушвайки катализатора. И може да го прецакаш мнооого бързо и лесно, а той никак не е евтин!
Ами това е. Най-вероятно са бобини, или кабели,а може и в комбинация с лоши свещи. Ако това не е проблема, провери ангренажа, но лично аз не вярвам да е от него. Също така неработеща предна ламбда сонда - което е много лошо! Много лошо!
PS: Това, което описваш като симптоми - гърмене, липса на сила, вибрации е АБСОЛЮТНО характерно поведение, за точно този проблем, който ти описах по-горе, и за който компютъра ти дава грешки! А сигурен ли си, че тази кола е 1990г? Диагностиката, която ти си направил е възможна едва след 1996г. Преди това има една лампичка на таблото, която мига с определена честота и по честотата се разбира проблема.
Успех,
Румен
1. Иимаш прекъсване на искрата по всички цилиндри. При грешките които си описал 2я път пише освен "random multiple cylinder misfire" също и "cylinder 2 misfire". Това значи, че имаш прекъсвания на искрата по всички цилиндри, но явно 2ри е почнал да го прави по-често.
2. Предната ти ламбда сонда не работи - тази, която е преди катализатора. Важно е да я смениш, защото тя е тази, която контролира образуването на гориво-въздушната смес. Когато предната сонда не работи, то двигателя работи неефективно и харчи много.
Сега, що се отнася до 1 точка. Това ти е най-големия проблем в момента. Предполагам, че колата ти е с електронно-контролируеми бобини, които са свързани към компютъра и от тях тръгват кабелите за свещите. Опциите ти са 2. Или имаш изгоряла(тръгнала) бобина, или имаш прекъсване в кабелите. Мисля си, че няма да е бобините, защото те са 2, а не 4, като всяка контролира 2 цилиндъра. Тоест, ако имаш изгоряла бобина, би трябвало да имаш и грешки за два конкретни цилиндъра на които има прекъсване. Ти нямаш грешки за 2 конкретни цилиндъра. Имаш само за 2ри и за всички останали - когато си решат, че им се прекъсва.
Причините за прекъсването могат да бъдат няколко, като ще ти ги изредя, но ще опиша само тази, която е най=най-вероятната. Та ето ти причини:
-Изгорели бобини - има вероятност да е това при теб
-прекъснати кабели - предполагам това е при теб
-запушени/неработещи инжектори - слабо вероятно да създава толкова големи симптоми
-пробив в смукателния колектор - Силно съмнително, най-вероятно НЕ! Това може да го провериш като почнеш да пръскаш колектора със спрей за почистване на карбуратори. Пръскаш го целия и ако вдигне обороти, значи е спукан.
-Запушен клапан за картерните газове
-Разместен тайминг на ангренажа в следствие на прескочил зъб - слабо вероятно, тъй като щеше да имаш грешка свързана със сензорите на коляновия и разпределния вал, но не пречи да се провери след като провериш за бобини/кабели.
Подходи по следния начин:
Изкарай всички кабели 1 по 1! Не изкарвай всички на веднъж, за да не ги объркаш. Погледни вътре в изолацията на куплунга. Ако има една характерна обезцветена черта - като драсканица - значи този кабел е прекъснат и е за смяна. Искрата не преминава през куплунга, а избива и се заземява наоколо, като по пътя си обезцветява гумената изолация. Получава се ето това (разбира се не е задължително да е в същия размер: http://s3-media4.fl.yelpcdn.com/bphoto/v1AFiEjQsjkegXnnPNWAAQ/l.jpg
Непременно прегледай изолацията на всички кабели. Ако даже и 1 кабел има тази характерното обезцветяване по пътя на искрата, който никога не се променя, трябва да ги смениш всички.
Що се отнася до бобините, трябва да се измерят с ом-метър за съпротивление. Безкрайно съпротивление ще означава, че са прекъснати и са за смяна. Нямам точна представа на твоят бобинен пакет къде точно се замерва, но е на пиновете където влиза куплунга от компютъра. Това може да помолиш някой майстор с повече опит в ел инсталациите да го замери. Съжалявам, че нямам схема за твоята кола.
Друго нещо са ти свещите. Освен ако не са нови ги прегледай и ако не си сигурен ги смени. Непременно сложи правилните за колата - NGK с препоръчително температурно число 7, заради газовото.
Силно ти препоръчвам да НЕ СЕ кара колата в това състояние, ОСОБЕНО на бензин, защото той не може да изгори напълно и част от него попада в катализатора суров. Там той се самовъзпламенява и почва да разтапя платинения елемент, ефективно запушвайки катализатора. И може да го прецакаш мнооого бързо и лесно, а той никак не е евтин!
Ами това е. Най-вероятно са бобини, или кабели,а може и в комбинация с лоши свещи. Ако това не е проблема, провери ангренажа, но лично аз не вярвам да е от него. Също така неработеща предна ламбда сонда - което е много лошо! Много лошо!
PS: Това, което описваш като симптоми - гърмене, липса на сила, вибрации е АБСОЛЮТНО характерно поведение, за точно този проблем, който ти описах по-горе, и за който компютъра ти дава грешки! А сигурен ли си, че тази кола е 1990г? Диагностиката, която ти си направил е възможна едва след 1996г. Преди това има една лампичка на таблото, която мига с определена честота и по честотата се разбира проблема.
Успех,
Румен
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 17 дек 2013 18:27
- Автомобил: VW NEW BEETLE 2.00
- Двигател: 8v
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Моля, помогнете колеги,(VAGCOM), работата е много сериоз
Мерси колега, много си озчерпателен , в момента съм по сервизите, свалих катализатора, просто защото ми се искаше, но видимо беше читав , излъгаш задната сонда с един емулатор,
И не ми прави грешката, свещите са биршет, NGK, а колта е 1999 година, явно съм пропуснал грешка заради набора си, който е този :D, та ще проверя бобиноте и кабелите ! Дано е в тях проблема !
И не ми прави грешката, свещите са биршет, NGK, а колта е 1999 година, явно съм пропуснал грешка заради набора си, който е този :D, та ще проверя бобиноте и кабелите ! Дано е в тях проблема !
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Моля, помогнете колеги,(VAGCOM), работата е много сериоз
Проблемът не е в задната, а в предната сонда! Задната ако не работи добре, само ще дава грешка, но не влияе на работата на двигателя. Предната е проблемната при теб. Тя влияе директно на работата на мотора.
Аз предполагам, че са кабелите. Но и ти се надявай да са те, защото бобините може да ти се сторят доста скъпи.
Ако мислиш сам да ги сменяш, този мотор е малко грозен за работа, заради това, че входния колектор е отгоре и ограничава достъпа. Ето ти един клип в тубата за назидание: https://www.youtube.com/watch?v=uj9jQpG-kI4
А между впрочем няма да е зле да замериш компресията и на 4те цилиндъра. Слаба компресия също = misfires. Само че ако колата ти е почнала от веднъж да прави проблема, почти е изключено да е от слаба компресия. И все пак, не пречи да я измериш и да пуснеш стойностите. Най-важно е да са еднакви или с максимум 3 бара разлика/цилиндър. По принцип за този двигател е добре компресията да бъде между 130-180PSI = 9-13bar = 8.8-13atm и да НЕ пада под 9бара. По заводски данни го дават, че е макс допустимо до 7.5бара да падне, но тогава вече наистина ще почне да прави misfires.
PS: Като решиш проблема, напиши 2 реда за малко feedback. Успех
Аз предполагам, че са кабелите. Но и ти се надявай да са те, защото бобините може да ти се сторят доста скъпи.
Ако мислиш сам да ги сменяш, този мотор е малко грозен за работа, заради това, че входния колектор е отгоре и ограничава достъпа. Ето ти един клип в тубата за назидание: https://www.youtube.com/watch?v=uj9jQpG-kI4
А между впрочем няма да е зле да замериш компресията и на 4те цилиндъра. Слаба компресия също = misfires. Само че ако колата ти е почнала от веднъж да прави проблема, почти е изключено да е от слаба компресия. И все пак, не пречи да я измериш и да пуснеш стойностите. Най-важно е да са еднакви или с максимум 3 бара разлика/цилиндър. По принцип за този двигател е добре компресията да бъде между 130-180PSI = 9-13bar = 8.8-13atm и да НЕ пада под 9бара. По заводски данни го дават, че е макс допустимо до 7.5бара да падне, но тогава вече наистина ще почне да прави misfires.
PS: Като решиш проблема, напиши 2 реда за малко feedback. Успех
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта