Спукани бобини лепене! (гърмежи/паткане в колекторите)

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Спукани бобини лепене! (гърмежи/паткане в колекторите)

Мнениеот M3ntata » Вто 29 мар 2016 17:47


Здрасти понеже ми се случи този проблем и макар, че има доста писано реших да отделя 15минути. Разбира се първо се образовах в чужди и Български форуми.

Значи всеки знае за проблемните бобини на VR моторите на VW, пукат се и лично според мен главната причина е разположението им, липсата на въздушен поток в движение и пряката висока температура на мотора (изпичат се).

Значи всичко което ви трябва е черен силикон мисля 230С (аз имах две налични червени 300С) около 3-5лв или спрей лак (прозрачен) за изолация с който да се напръска на всякъде, той е малко по "скъп" около 10-15лв. Та само искам да отбележа при мен колата палеше, но не се форсираше на 1 000rpm, беше нужно да поработи 3-4мин и после нямаше проблеми. Лично аз не съм мил двигателя, но сменях термостат и други неща по водната верига, а корпуса на термостата ми е точно до бобината и от там...
Сваляте бобината и я почиствате с финна телена четка или на сухо с парцал. След това при мен бобината си изсъхна за два дена до работа и обратно (това мисля, че е най добрият и сигурен вариант) просто караш "ако можеш" така до като се оправи проблема. Но за всеки случай аз си го изсуших допълнително на сешоара за около 10мин. След това със силикона намазах обилно по пукнатините и с пръст го размазах за да навлезе хубаво във пукнатината, след това следва външен слой като трябва напълно да се закрие пластмасата около пукнатината. Следваща стъпка сушене и монтаж и разбира се диагностика (изчистване на грешки)

Има и снимков материал за тези които не могат или не искат да повярват колко големи пукнатини може да има една бобина. Така скоро време мисля да взема термо изолиращ материал парче вата или нещо подобно, на която да направя дупки през които да минават болтовете и вероятно някакви фланци 1-2см (и по дълги болтове) с които да изнеса бобината на по далеч от блока и разстоянието да запълня с въпросната термо изолация. Ще едитна темата...

Изображение

Останалите снимки в долните линкове:
1) http://postimg.org/image/7pqdek579/00cad092/
2) http://postimg.org/image/ftvn5y0gx/eca11d93/
3) http://postimg.org/image/degnq6kk3/d5e0ebaf/
4) http://postimg.org/image/m3yck1get/2c8758ca/
5) http://postimg.org/image/9vvf8y5zd/99a5ec87/
6) http://postimg.org/image/o32gn9ith/40b467b6/
7) http://postimg.org/image/pnv19qgg9/af76cfb8/




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20224
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Спукани бобини лепене! (гърмежи/паткане в колекторите)

Мнениеот Vlad777 » Вто 29 мар 2016 23:49


Аз съю с AGN двигател и съм с бобина, от която излизат 4 кабела. Има видимо цепка на бобината, колата прекъсва. Ще пробвам да я сваля и да я разгледам.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Спукани бобини лепене! (гърмежи/паткане в колекторите)

Мнениеот M3ntata » Сря 30 мар 2016 17:34


Еми аз я карах 1-2месеца така без да знам (така съм я взел) и като сменям термостата съм подмокрил бобината и от там ме изпра тока и почнаха проблемите. :rolleyes

Най добре я прегледай, да не стане по голяма беля. И да не се оправи поне го изолирай да си знаеш следващата стъпка.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта