въпрос за климатроник и вентилатор
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Сря 25 май 2011 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: drqnovo
Re: въпрос за климатроник и вентилатор
разбрах и двата, обаче един блок ли ги управлява. в смисъл самия вентилатор ли да ръчкам или блока управлява по отделно двата.
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Сря 25 май 2011 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: drqnovo
Re: въпрос за климатроник и вентилатор
свалих вентилатора за да видя какво се случва. блокирал и изпушил ротор, начупени четки от там изгорял бушон. сега ще търсим заместител.
-
- VW експерт
- Мнения: 13343
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: въпрос за климатроник и вентилатор
Предполагах нещо такова.
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: въпрос за климатроник и вентилатор
Писал съм го, ама айде, пак ще го напиша. Бензин или дизел, VR5 или VR6 или какъвто и ще да е двигател на Голф 4 или Бора, двете перки работят винаги заедно на еднаква скорост, без значение дали се пускат от климатика или заради темп. на охл. течност. Ако разгледате ел. схемата, ще видите, че и двете се захранват от един и същи кабел, който просто се разклонява на две за двете перки. Т.е. ако едната перка работи на 1-ва степен, а втората не, проблема е в перката, а не в модула. Същото е и с 2-ра степен. Ако и двете перки не работят на 1-ва степен, вариантите за проблем, са два - или модула не ги пуска или както е по-често, изгаря 1-ва степен и на двете перки. Това се проверява лесно - мери се дали на кабела за 1-ва степен постъпва захранване, без значение на коя от двете перки и ако да - проблема е и в двете перки. Ако не - модула. Предпазителите и за двете перки, са едни и същи - първа степен минава през 30А предпазител от стандартните на бушониерата, а 2-ра степен е през големия 40А (или 60А) предпазител, който е като пластина. Като цяло ако изгори или прекъсне 30А предпазител, спират и двете степени, защото захранването на модула също е през него т.е. няма какво да ги пусне.
Единственото изключение от това правило, се отнася за 1.6 16V и някои 1.4 16V, където заводски малката перка, е едноскоростна. Тогава тя си работи винаги на единствената си скорост, а голямата си работи ту на 1-ва, ту на 2-ра, според нудите за охлаждане.
При пускане на климатичната система (без значение климатик или климатроник), при тръгването на компресора, трябва да се пуснат и двете перки на 1-ва степен. Когато налягането достигне между 16 и 18 атмосфери (зависи от типа датчик, който е сложен), трябва да се пуснат и двете перки на 2-ра степен (това, както казах, не важи за онези, при които малката е едноскоростна).
Когато не работи 1-ва степен на едната перка, това води до по-често вдигане на високо налягане в климатичната система и по-честото тръгване на 2-ра степен - ненужна амортизация и на компресора заради високото налягане и на модула, който пуска перките, както и на самите перки (айде, едната е заминала, ама амортизирате и здравата). Това продължава, докато релето за 2-ра степен в модула нагори и спре да работи. Тогава за охлаждане на колата и на климатичния радиатор, разчитате само на 1-ва степен на едната перка (само това ще е останало да работи) - никакъв шанс. Това завършва или с прегряване на двигателя или с потрошване на компресора, а най-често и с двете.
Когато не работи 1-ва степен и на двете перки, 2-ра се включва и изключва непркъснато и това амортизира управлението много бързо, както и излишно товари компресора с високи налягания. Резултата е същия като горе, ама когато спре 2-ра, спира всякакво охлаждане на колата и е още по-зрелищно.
Когато не работи изцяло едната от двете перки, другата не смогва, защото охлажда само половината от питите на двата радиатора. Ако колата е дизелова, няма да прегрее, ама ще се строши компресора и климатика ще е много неефективен в горещо време. Ако е бензинова, освен ядовете с климатика и двигателя ще прегрее със сигурност.
Лошото е, че при една работеща перка, системата не успява да вдигне аварийното налягане, за да спре (31 атмосфери), понеже все пак нещо там охлажда, ама компресора се амортизира зверски, защото постоянно работи на предела на възможностите си.
Като цяло ремонта на тези перки обикновено не е успешен или не е траен, така че е препоръчително да се сменят с нови, когато има проблем с тях. Марка и ценови клас, е въпрос на избор. Заводските имат доста проблеми предвид възрастта си и при 8 от 10 от тези автомобили, перките не работят, както трябва - или едната е тотално умряла или липсва 1-ва степен на едната или и на двете или управлението е тотална щета заради гореизброените проблеми. Масово Голф 4 си убиват компресорите именно заради перките и затова е хубаво да им се обръща внимание и там всичко да е ок.

Единственото изключение от това правило, се отнася за 1.6 16V и някои 1.4 16V, където заводски малката перка, е едноскоростна. Тогава тя си работи винаги на единствената си скорост, а голямата си работи ту на 1-ва, ту на 2-ра, според нудите за охлаждане.
При пускане на климатичната система (без значение климатик или климатроник), при тръгването на компресора, трябва да се пуснат и двете перки на 1-ва степен. Когато налягането достигне между 16 и 18 атмосфери (зависи от типа датчик, който е сложен), трябва да се пуснат и двете перки на 2-ра степен (това, както казах, не важи за онези, при които малката е едноскоростна).
Когато не работи 1-ва степен на едната перка, това води до по-често вдигане на високо налягане в климатичната система и по-честото тръгване на 2-ра степен - ненужна амортизация и на компресора заради високото налягане и на модула, който пуска перките, както и на самите перки (айде, едната е заминала, ама амортизирате и здравата). Това продължава, докато релето за 2-ра степен в модула нагори и спре да работи. Тогава за охлаждане на колата и на климатичния радиатор, разчитате само на 1-ва степен на едната перка (само това ще е останало да работи) - никакъв шанс. Това завършва или с прегряване на двигателя или с потрошване на компресора, а най-често и с двете.
Когато не работи 1-ва степен и на двете перки, 2-ра се включва и изключва непркъснато и това амортизира управлението много бързо, както и излишно товари компресора с високи налягания. Резултата е същия като горе, ама когато спре 2-ра, спира всякакво охлаждане на колата и е още по-зрелищно.
Когато не работи изцяло едната от двете перки, другата не смогва, защото охлажда само половината от питите на двата радиатора. Ако колата е дизелова, няма да прегрее, ама ще се строши компресора и климатика ще е много неефективен в горещо време. Ако е бензинова, освен ядовете с климатика и двигателя ще прегрее със сигурност.
Лошото е, че при една работеща перка, системата не успява да вдигне аварийното налягане, за да спре (31 атмосфери), понеже все пак нещо там охлажда, ама компресора се амортизира зверски, защото постоянно работи на предела на възможностите си.
Като цяло ремонта на тези перки обикновено не е успешен или не е траен, така че е препоръчително да се сменят с нови, когато има проблем с тях. Марка и ценови клас, е въпрос на избор. Заводските имат доста проблеми предвид възрастта си и при 8 от 10 от тези автомобили, перките не работят, както трябва - или едната е тотално умряла или липсва 1-ва степен на едната или и на двете или управлението е тотална щета заради гореизброените проблеми. Масово Голф 4 си убиват компресорите именно заради перките и затова е хубаво да им се обръща внимание и там всичко да е ок.

Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта