ThinkDiag 2 автодиагностика

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
LIONInc
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 21 фев 2010 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ThinkDiag 2 автодиагностика

Мнениеот LIONInc » Пон 23 юни 2025 17:55


Здравейте.
Няколко приятели искаме да си купим качествена сравнително универсална диагностика и сме се спряли на това: https://pro-diag.org/product/thinkcar-t ... 2-scanner/
Казват, че ProDiag била най-добрата, но наистина ли е така? Някой има ли опит с тази и какво става като изтече едногодишния лиценз? Може ли да се ползва след това или става просто една скъпа кутийка и задължително трябва да се поднови?
Доста изчетох, но нямам категоричен отговор и затова се обръщам към Вас. Ще се прави диагностина на VW, Mercedes и Opel.
Благодаря.




Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1878
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: ThinkDiag 2 автодиагностика

Мнениеот Traytor » Пон 23 юни 2025 18:07


Тая след като и изтече лиценза остава със същата функционалност като обикновен Elm донгъл. Ще можеш да четеш грешки и това е, дори няма да можеш да триеш тия които се считат за сериозни(като Airbag). Зависи на какви автомобили ще работиш, Делфи е доста добра за немски автомобили, но до към 2017-2018 година. Един път купена, си е твоя и фунционална до край.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: ThinkDiag 2 автодиагностика

Мнениеот megatronS » Вто 24 юни 2025 8:33


Prodiag е най-добрия софтуер към момента. Лицензът му се предлага от две части: леки коли и камиони. Към леките автомобили има повече от 240 марки, 50 готови ресет фунцкии, всички електрически автомобили. Важи една година, след изтичане на тази една година, за разлика от всички други, гарантирано работи офлайн, не получавате актуализации. Може да бъде подновен по всяко време, след като един път е вкаран в сървъра със серийния номер. Най-добрия адаптер на пазара за работа с Prodiag е Thinkdiag2. За получаването на софтуера и лиценза, ви е необходим хардуер ThinkDiag2, който се префлашва с дъмп на производителя, след което се вкарва номера му в сървърите на Prodiag. Аз извършвам цялата процедура по префлашване и активиране на софтуера. Другите два софтуера Diagzone и XDIAG, вече не ги предлагам, защото има доста какво да се иска от тях и поддръжката им е на супер ниско ниво.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: ThinkDiag 2 автодиагностика

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 09 юли 2025 7:37


Да, prodiag е може би най добрия универсален софтуер, в сервиза него използваме основно. За съжаление в последно време обаче производителите на автомобили все повече функции в новите автомобили изискват онлайн връзка със сървърите на производителя.
Пример от съвсем скоро, SAS модул на волво 2019 година, можеш единствено да купиш чисто нов модул, който се обучава онлайн при дилър въпреки, че имаме налична оригинална програма за волво Vida dise и VDash. Модулите се продават празни и просто сървъра им записва шасито на колата вътре. Във волво казаха, че не са сигурни дали може да се презапише модул втора ръка.
Друго което забелязваме напоследък, е че доста от производителите не предлагат в диагностичните инструменти принудителна регенерация на ДПФ, или могат при дилър да я направят, или изобщо не може.
Иначе prodiag върши повечето работа, но не може всичката. След изтичане на лиценза продължава да работи без да получава обновления


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: ThinkDiag 2 автодиагностика

Мнениеот megatronS » Вто 15 юли 2025 15:39


За съжаление, това вече навлиза във всички производители, така, че съвсем скоро, ще може с апаратура само да се прави диагностика и живи данни, всичко друго няма да може да се прави изобщо. От няколко месеца забраниха дори онлайн функциите на повечето марки имобилайзери за обучаване на ключове в супер апаратурата на Launch. За да се възстанови тази функция, искат да си регистрирана фирма с реноме и членство в световната организация за сигурност на автомобила, плаща се годишен лиценз на определената фондация , но там не се допускат всякакви фирми. Това се прави с цел, да се ходи от тук нататък само при оторизиран дилър на марката, а не във всеки сервиз. Функции, като програмиране, ресетване, кодиране и т.н, няма да бъдат достъпни изобщо с никаква апаратура на пазара. В момента , това вече е факт в някои марки изцяло или частично. Извън рамката на тези забрани, реално няма апаратура в света, независимо от цената, която да може да прави всичко. Prodiag е точно копие на Launch Pro и дори в някои неща е по бърз откъм хардуера, който се използва. Има и доста бъгове, които липсват при него, за разлика от другите софтуери. Въпрос на време е всичко да приключи откъм екстри и разширени възможности, без това да зависи от конкретния производител на диагностичен софтуер.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1878
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: ThinkDiag 2 автодиагностика

Мнениеот Traytor » Вто 15 юли 2025 18:31


Еми нали с такава идея в щатите се борят за Right to repair. За последните 20 години се замислете каква част от техниката вече излиза по-скъпо да се отремонтира от колкото да се купи ново(защото единствения вариант за ремонт е при фирмата производител и те диктуват цените).



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта