от 5-6 години ползвам зарядно Einhell от МЕТРО - има вграден амперметър и само си регулира зарядния ток - при незареден акумулатор е 8А, при доближаване на зардено състояние пада докъм 3А, а като зареди спира тока... Има и две ключета - едното да избираш авто- или мото-акумулатор и второто за 6 или 12V.
Никога не свалям акумулатора от колата и не изключвам клемите без нужда... Акумулаторът не може да изкипи с подобно зарядно (по принцип затова едно време са ги демонтирали - да не тече киселина по колата)...
То всъщност на пасата съм зареждал само 2-3 пъти след дълъг престой на колата /например след отпуска/... Зареждал съм на другите си коли и (най-вече) на съседи и съседки...
Сега като караме постоянно на фарове и особено при къси разстояния, нормално е акумулатора да не се зарежда напълно. Когато имаш съмнение, че не е зареден след кратко пътуване, остави колата да поработи на място 10-15-20 минути без никакви ел-консуматори преди да я загасиш - по-лесно е отколкото да носиш акумулатора вкъщи за зареждане... Ако е бил съвсем "капнал" и не си карал колата през деня поне 30 минути, няма да минеш без зарядното
