Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Чет 02 яну 2025 16:54


Zinoto написа:Пробвай да извадиш под номер 35 25А, измери ли утечката колко милиампера е?

Нямам го този бушон, гнездо 35 е празно. Утечката е 0.07 ампера след 30 минути престой на заключена кола с мигаща червена лампичка на вратата. Не пропуснах да натисна палеца на предния капак, беше изгаснало показанието на таблото. Часовникът не беше нулиран след като откачах клемата и правих "мост" през мултицета. Отново минах през магазина за акумулатори, товарната вилка не падна под 9.8 като я задържа. Плафонът в багажника не свети.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот Zinoto » Пет 03 яну 2025 18:02


0.07 прилича на авто-радио, сд, ако е оригиналното би трябвало да не прави проблем, ако е лампа примерно в жабката трябва да е повече, дано да се включи още някой колега с насока или по наличните бушони да се ориентираш, махаш някой и мериш пак докато уцелиш. Аз затварям напълно капака не само да натискам палеца.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13538
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот kris11 » Съб 04 яну 2025 10:15


paagrio написа:Утечката е 0.07 ампера след 30 минути престой на заключена кола с мигаща червена лампичка на вратата. Не пропуснах да натисна палеца на предния капак, беше изгаснало показанието на таблото. Часовникът не беше нулиран след като откачах клемата и правих "мост" през мултицета. Отново минах през магазина за акумулатори, товарната вилка не падна под 9.8 като я задържа. Плафонът в багажника не свети.


0,07A e много след заспиване на комфорта За бутона напр. капак може да откачиш проводника към него за да не натискаш.
Аларма имаш ли ? Пробвай да заключиш с ключа , а не с дистанционно.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Съб 04 яну 2025 16:41


С ключа не поиска да заспи, беше 0,25А и като я отворих 0,31А. Обаче пък сутринта преди да я преместя стоеше на 12,3 волта след 40 часа престой, просто веднъж на десет заключвания успява да заспи напълно, голям хазарт. Не останаха брави с дефекти че да ги сменя, гледам на багажника единият маншон е превързан, но никога не ми е светвала индикация на таблото, даже свалих подлакътника за да наглеждам плафона, а онзи в жабката го откачих от буксата. Аларма не съм чувал да пищи от котки или пиратки, освен да отида на някое пусто място да поритам гумите?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот megatronS » Пон 06 яну 2025 16:24


Махни бушона на осветлението в купето и ще ти изчезне консумацията. Виждам, че си споменал диодни крушки в купето. Тези крушки нямат място в тая кола.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Вто 07 яну 2025 13:35


megatronS написа:Махни бушона на осветлението в купето и ще ти изчезне консумацията. Виждам, че си споменал диодни крушки в купето. Тези крушки нямат място в тая кола.

Извадих бушон 15 (7,5А) и върнах халогенните крушки. Обаче като бръкна с мултицета в гнездото на бушона отчита 0,13А консумация без никой плафон да свети и без никоя врата да е отворена - това нормално ли е?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот megatronS » Вто 07 яну 2025 15:39


Сега правиш следното просто нещо: Измерваш само и единствено на клемите на акумулатора. Откачаш минусовата клема на акумулатора. Включваш мултицета на 10 или 20 ампера. Закачаш едната му страна за откачената минусова клема, а другата за минуса на самия акумулатор. Преди да си махнал клемата на акумулатора , заключи колата. Първите 30-60 секунди ще имаш постепенно падаща консумация, след което модула ще заспи и трябва да имаш консумация 0-10 милиампера. За по сигурно можеш да изчакаш и 2 минути, но не и повече. Ако имаш различно число от това, което съм ти посочил, един човек започва да вади бушон по бушон , след което да ги връща обратно. На този бушон, който ти падне цялата консумация, там ще се търси проблема. Понякога може да са повече от един окъсил. Ако след премахване на всички бушони, имаш голяма консумация, отвиваш веднага от плюсовата клема на акумулатора, по тънкия червен кабел, който отива плюс до алтернатива и проверяваш без него ще имаш ли консумация. Провери си добре и числото за консумация - 0.13 ампера е 130 милиампера, което е много, обаче ако е 0.013 ампера тогава , вече е в норма всичко. Виж тоя уред с който мериш с колко нули и къде е точката на десетичната запетая, защото 0.13 е едно, а 0.013 е друго. След, като установиш на кои номера бушони или бушон е консумацията, ще му мислим.

Последна промяна от megatronS на Сря 08 яну 2025 8:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6356
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот ktamen » Вто 07 яну 2025 23:09


megatronS написа: обаче ако е 0.13 милиампера, тогава , вече е в норма всичко.

Колегата малко е объркал. Червената нула и точка са излишни.
Описаният начин не е най-правилния, ама като за автора е ОК.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Сря 08 яну 2025 12:53


Мерих с два мултицета и на 10А или 20м обхват все си показва 0.13 много ми се искаше да е .013 но не се получи.

Сега като измерих минусовата клема по твоя начин при заключена кола показанието не пада под 0.23А нито след 2 минути нито след половин час, а с поставен бушон за вътрешно осветление става 0.36 тоест събират се. Преди да пробвам вадене на бушон 24 convenience system central control unit и да ми набие грешки пуснах диагностика за пръв път (вчера си я купих) и ми извади следните неща:

Wednesday,08,January,2025,11:22:29:00009 VCDS Version: Release 24.7.0 Running on Windows 7 x86

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V1.clb
Control Module Part Number: 1K0 907 530 C HW: 1K0 907 951
Component and/or Version: Gateway H08 0080
Software Coding: 7F3F0FC0070002
Work Shop Code: WSC 01392 785 00200
VCID: 275D4E9B96ED1DAEA2-8072
1 Fault Found:

00470 - Company Comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit

Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 209
Mileage: 266863 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:59:38

на всичките четири врати е същата грешка със същите номера Open Circuit in Single Wire. И на четирите врати в measuring blocks показва 1 wire и от време на време става за секунда 2 wire и отново 1.

Къде да търсим прекъснат кабел - в буксите на комфорт модула или в шофьорската врата? (в нейния модул идва най-нисък волтаж с 2-3 десети по-слаб от другите)

Последна промяна от paagrio на Нед 12 яну 2025 8:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот megatronS » Сря 08 яну 2025 14:17


Грешката, просто ти казва, че имаш прекъсната КАН жица на някой от модулите, и централния КАН модул не може да комуникира с него. Диагностика се прави на цялата кола и на всички модули, не само на този, за да се види какво се случва и на другите места. Измерването на 10 и 20 ампера е едно и също, упоменал съм го , заради това, че едни мултицети имат обхват 10, а други 20. Прекъсването на кабели за вратите е в колоните, където се прегъват от движението. Реално имаш консумация в тая кола 460 милиампера, което е адски много. Извади всички бушони, премахни червения кабел, от плюса до динамото и трябва да имаш консумация 0, след това започвай да слагаш един по един, така се ловят , кои модули ти правят късото. Отбелязваш кои са и така след това ще се търси причината за късото. От това, което си написал, разбирам, че до тук бушона за вътрешното осветление ти прави 130 милиампера консумация, останалите 230 милиампера не разбрах на кой бушон ти падат изцяло до 0.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Сря 08 яну 2025 17:23


На никой бушон не падат до 0. Направих нов опит днес следобед и колата успя да заспи до 140 милиампера. Пробвах всички бушони вътре и нямаше промяна. След това започнах да вадя един по един тези от двигателния отсек (не всички наведнъж защото после нямат събиране). Единствено промяна от 50 милиампера имаше на бушон 20, който според някои указания е за телефона над жабката, но без него радиото не може да заспи и бута акумулатора за една вечер. Така стигнах до 0.09 ампера консумация в покой и 0.22 като върнах вътрешния бушон за плафоните. Кабела към алтернатора не го откачих просто защото нямам готовност да го възстановя, но някой ден ще го пробвам. Така или иначе трябва да открия кой лъже КАН модула и черпи всеки път различен ток при заключена кола. Отворих маншона на шоф. врата и от буксата не излизат жълто-кафяв и жълто-зелен кабел, които уж трябва да са двойката за КАН? Пълна диагностика ще пусна след като покарам малко колата защото с това вадене на бушони се е шашнала цялата. Но от вчера имам нова електрическа повреда по колата - климатроникът не духа. Грешките са

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 044 AG
Component and/or Version: ClimatronicPQ35 066 0505
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 6CD771B74F8BFEF60F-8038
2 Faults Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
000 - -
01273 - Fresh Air Blower (V2)
010 - Open or Short to Plus

копчето за циркулация не реагира, другите светят при натискане и се мърдат разни неща зад таблото, обаче все така няма никакъв полъх. В някакъв английски форум един човек пише, че панелът за управление също минава през КАН компютъра
A small smd inductor on the hvac unit had one connection cracked which had caused the 1 line can bus problem

Последна промяна от paagrio на Чет 09 яну 2025 23:15, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот megatronS » Чет 09 яну 2025 9:30


Ето ти схема на всички моторчета за управление на клапите. Имаш проблеми с конкретното моторче за клапа V71. С апаратурата ваг ком, може да подадеш тест на всички моторчета и ги гледаш как мърдат от единия до другия край. Сваля се жабката.
Прикачени файлове
35f8894s-960.jpg.5c7a4f7919e5c9268a5d23ae7451c389.jpg.f0f949ee3133ae44564befbb10c58e02.jpg


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Чет 09 яну 2025 10:15


Благодаря ти! Преди да разглобя се оправи само, климатроникът задуха и копчето за клапата реагира. Но после напрежението падна и отново се развали. Като оправя всичко по КАН и имам стабилно захранване ще видим какво става там.

Отворих 19-CAN Gateway и на Measuring blocks стигнах до тези групи
Изображение

1 след посочения модул означава, че връзката е безпроблемна (двуканална), 1W означава, че единият кабел от двойката е прекъснат, 0 би означавало че и двата са прекъснати. Празно поле значи че няма такава екстра (седалка с памет например в моя случай). Steering wheel electronics е модула за копчетата за управление на радиото от волана, парктроника също минава през главния CAN gateway. В случая само предна дясна е с половинчата връзка и в резултат комфорт модулът работи в режим 1wire - функциите нагледно работят, но веднъж на 10 пъти някоя врата/плафон се дъни и не заспива.

затварям това и отивам на съседното - Advanced measuring values
Изображение

Почваме да избираме позиции от дясната колона, за да им покаже данните в лявата. За съжаление приема само 12 и трябва да се отсеят нужните за момента. Набива се на очи, че CAN Infotainment работи на 2wire, но комфорт модула е на 1wire (single wire) и от изброените врати само предна дясна е 1W. Все пак мисля за всеки случай да покарам още малко колата из квартала, няколко пъти да отключа/заключа да заспи и да се събуди, преди да разглобим вратата за подробен преглед на окабеляването.


Следващият въпрос е защо вътрешното осветление консумира винаги точно 130 милиампера при заключена кола? Най-малките 5 ватови крушки в плафоните консумират над 300милиампера. Диодни няма никъде. Да беше някаква прегъната пластина в някой от плафоните, все щеше да промени показанията като ги размествах при смяната на крушките. :confused


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Съб 11 яну 2025 14:09


VCDS излезе прав. Едното оранжево кабелче от КАН двойката на предна дясна врата беше прекъснато. След запояване изчезнаха всички грешки за Open Circuit и Single Wire по другите врати и вече цялата CAN мрежа е на стабилен 2-Wire режим. Благодарности също и към bsdnikolov за обяснението във форума на Ауди преди осем години - https://audibg.com/forum/index.php?/top ... nt=2579558

Ето снимка, на която се вижда и друга двойка кабели, покрити с меден окис. В долната част на кафевия кабел се вижда къде е цепната изолацията. Местоположението е точно където снопа потъва във вратата и трябва да се свали панела, за да се ремонтира. Всичко това защото навремето ВАГ са искали да икономисат от качествени материали. Чумата да ги тръшне тия педали.

Изображение


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Голф 5 Падащ волтаж през нощта и слабо първо завъртане

Мнениеот paagrio » Чет 23 яну 2025 19:18


Случайно научих, че мултимедията ми RCD-510 е малко по-нова от колата и CAN Gateway-я (последна буква С) като по-стара версия (1.6) вероятно не работи напълно коректно. Взех по-нов (последна буква Q, версия 2.0) от морга и има визуална промяна - като извадя ключа веднага изгасва, а преди за секунда излизаше екрана с TIM (което е изключено по принцип).

Относно консумацията от 130 мА през бушона за изгасените плафони, научих че Терминал 30G, известен като реле J317 брои 30 минути пълна неактивност (врати, ключалки, лампи) преди да заспи. Поставен е върху големия модул с релета под волана (J519). Ако посред нощ се засече някаква промяна в съпротивлението на някоя от многото вериги по колата (окислени букси, кабелни снопове с нацепена изолация, дефектирали микроключета в бравите, изкривени ламели в плафоните, китайски диоидни крушки) броячът и излишната консумация започва отново.
Времето за изчакване При Шкода Фабия 1 можело да се адаптира през 09-Central Electric но на мен просто не ми излиза като опция! Нямам такъв канал в адаптациите, няма нищо подобно в coding helper, basic settings ми е неактивно и код за логин нямам. VCDS ми е последната версия. Трябва ли да сменя целия модул с релета с друга версия и каква да е тя? Сегашната е 1K0 937 049 T

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 T HW: 1K0 937 049 T*
Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0704
Coding: Long Coding
VCID: 408FF5071383CA9683-8014

Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 B Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer VW350 012 0401
Coding: 00065493
Shop #: WSC 00000

Subsystem 2 - Part No: 1K0 937 049 T
Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0704

Subsystem 3 - Part No: 1K1 955 119 B
Component: Wischer VW350 012 0401

No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error occurred



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта