Всичко за Autocom/Delphi
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Привет на всички,моля,някой който разбира малко повече да сподели от 1 година се мъча да подкарам делфито и ми дава една и съща грешка за някакъв дебъг jit debugging,преинсталаци,много изгледани клипчета изчетени форумни статиии,по-чуждите форуми и нищо не ми помага,ако имате някаква идея ще съм благодарен.Лека вечер.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Здравейте колеги,
Имам една диагностика Autocom CDP BT:
[
][/img]
Взимал съм го много отдавна втора употреба.Оказа се,че няма т.нар. OKI чип и съответно на това отдавам причината да не се свърже с предишните ми коли-Форд и БМВ.Тогава нещо се зачетох за тези устройства и съм останал с впечатлението,че това което съм взел е от качествените изработки.Наскоро случайно го изрових и реших да го пробвам на Голф 5-викам си ще стане.Да, ама не.Инсталирал съм софтуер 2014R2.На финалния етап при установяване на връзка дава едни и същи грешки-"Не намира VCI", "Инсталирания софтуер не отговаря", дава препоръки да се провери връзката с USB и OBD захранване.
Какво съм направил до тук:
-пробвах с друг USB кабел
-пробвах връзка през Bluetooth-антената липсва, но поставих устройството съвсем близко до Bluetooth донгъла.
-актуализирани драйвъри според това което намерих като проблем в мрежата.
Ще съм благодарен за всякакви насоки, препоръки и съдействие.
Поздрави
Имам една диагностика Autocom CDP BT:
[

Взимал съм го много отдавна втора употреба.Оказа се,че няма т.нар. OKI чип и съответно на това отдавам причината да не се свърже с предишните ми коли-Форд и БМВ.Тогава нещо се зачетох за тези устройства и съм останал с впечатлението,че това което съм взел е от качествените изработки.Наскоро случайно го изрових и реших да го пробвам на Голф 5-викам си ще стане.Да, ама не.Инсталирал съм софтуер 2014R2.На финалния етап при установяване на връзка дава едни и същи грешки-"Не намира VCI", "Инсталирания софтуер не отговаря", дава препоръки да се провери връзката с USB и OBD захранване.
Какво съм направил до тук:
-пробвах с друг USB кабел
-пробвах връзка през Bluetooth-антената липсва, но поставих устройството съвсем близко до Bluetooth донгъла.
-актуализирани драйвъри според това което намерих като проблем в мрежата.
Ще съм благодарен за всякакви насоки, препоръки и съдействие.
Поздрави
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Този адаптер не може да работи с тези програми. Версията и хардуера са стари и нямат нищо общо с новите. Не помня точно, но този адаптер можеше да работи само с една единствена стара версия с която е дошъл (версия 2013.3 или 2011) и задължително софтуера, трябва да отговаря на номера на интерфейса на това устройство (SN 100250 или 30250).
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Сега включих програмата и се загледах-стартира с надпис версия 2013.3.В менюто LIcense виждам,че съм активирал програмата през 2020г.и SN 100251.Моя адаптер по стикер е със SN 3555 и гледам че при активация го дават 30250.Предполагам това съм объркал.Има ли начин да пробвам със смяна на SN в програмата?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Не може да се промени серийния номер от 5 цифрен (стар), към 6 цифрен (нов). Трябва да се смени процесора на платката, което не си заслужава. Взимате си един едноплатков от Китай и започвате да работите с последната версия. Другият вариант е да си ползвате версията с която е дошъл конкретния адаптер или по нова версия свързана с неговия номер.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Ще пробвам с нова инсталация като ми остане време.Не виждам никаква логика в нови адаптери и последни версии при положение,че единствената оригинална версия която е отключена мисля беще 2013.То от това и тръгва цялата индустрия с китайските клонинги.Много бързо шведите от Аutocom реагират и заключват софтуера и до момента никой не е успял да го отключи.Това ще рече ,че всички по-нови версии се базират на 2013, като са списвани и дописвани от знайни и незнайни автори ,но нямат нищо общо с оригиналния софтуер в по-новите му версии.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Това не е така. Версия 2020.23 е абсолютно нова версия и е точно копие на оригинала на Autocom на шведската фирма от 2020 година, няма никаква разлика, нито в работата, нито в хардуера (едноплатков). Едноплатковият китаец е абсолютно едно към едно с шведския оригинал. Той се произвежда в два варианта със защита на входа от късо на захранването и без такава. Иначе другото няма разлика. След този хардуер, вече има съвсем друг, който няма нищо общо с предишните, както на оригинала, така се очаква и в китайските копия. Защитата на Аутокома не е нищо особено и каквото и да правят, няма да го защитят, ако не преминат изцяло с онлайн база и достъп до сървър, както правят другите фирми. Това пък ще им донесе големи проблеми , защото това с онлайна е една пълна простотия, която не върши никаква работа и съвсем скоро ще го усетят, като загубят масово клиенти. В момента и флашерите за ЕКУ, преминаха изцяло и те с онлайн сървър и достъп, което отново започна рязко да дърпа клиентите назад, защото това нещо просто не може да работи по този начин.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Всичко за Autocom/Delphi
В момента оригиналния Autocom работи с версия 2024.00.Ако защитата е слаба защо не отключиха последната версия?
Отделно от това оригинална версия 2020.23 няма-шведите никога не са правили 23 актуализации за една година.Всичко това според мен са само слухове за да се поддържа търговията с нови китайски адаптери.Даже сега се зачетох по форуми и споделят как 2020.23 работи и със старите двуплаткови адаптери.Ако от Autocom позволяваха така лесно да им крадат софтуера то отдавна да са фалирали, но не е така-продължават да продават диагностика за 1500лв.(най-евтината) и то с едногодишен лиценз.
Отделно от това оригинална версия 2020.23 няма-шведите никога не са правили 23 актуализации за една година.Всичко това според мен са само слухове за да се поддържа търговията с нови китайски адаптери.Даже сега се зачетох по форуми и споделят как 2020.23 работи и със старите двуплаткови адаптери.Ако от Autocom позволяваха така лесно да им крадат софтуера то отдавна да са фалирали, но не е така-продължават да продават диагностика за 1500лв.(най-евтината) и то с едногодишен лиценз.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Кой ти казва, че не са? Версията я има, все още няма новия хардуер за нея, който според думите на производителя от Китай ще е на пазара съвсем скоро. Да, старата версия 2020, работи и на двуплатковите без проблем, но със фърмуер 1622, от версия 2016. Новият фърмуер 3201 е предназначен за едноплатковите хардуери, но може да се сложи и на двуплатков, в зависимост от изпълнението на платката. Това обаче може да я повреди, за което се предупреждава предварително, че е на собствена отговорност. Аз лично притежавам, както копието, така и шведския оригинал. Мога само да ти кажа, че разлика в работата им няма абсолютно никаква, само че за едното съм платил 2000 евро, а за другото 70 евро. Компанията им отдавна е в разклатено положение, но не заради клонингите. Хиляди марки и модели апаратури, клонирани от Китай, работят перфектно, като оригиналите си, колкото и жалко да е това за алчните производители на т.нар. оригинални стоки, но е абсолютен факт. Аз съм инвестирал, достатъчно количества средства в т.наречени оригинали и съм видял, какво могат и какво не. Оригинал, ще закупя оттук натам, само и единствено, когато апаратурата се продава на реална цена, а не на нещо завишено 100 пъти, за да си пълнят гушата някакви измислени компании с по 10-20 човека персонал, а рекламиращи се че имат заводи и хиляди души работят за тях. Да не започна да публикувам, точно коя китайска апаратура работи по добре от оригинала на същата, защото е пълно с такива. Между другото, за Аутоком/Делфи важи същото, мога показно да докажа, че оригинала не се свързва с определени марки и модели (по точно определени модули), а китайски клонинг, работи перфектно, но това , като го напишеш до производителя и отговор няма, или ще видим, ще го оправим, не е възможно и такива глупости, но парите са взели по 100 отгоре. Имам всичко, като апаратура, което е пуснато на пазара за автомобили, ремонтирал съм достатъчно такива апаратури и знам много добре, кое си заслужава и кое не. Да, не всяка апаратура има клонинг, поради простата причина, че софтуерите станаха онлайн с достъп до сървър и трябва да се хакне и клонира самия сървър на производителя, за да работят нещата, както впрочем са направили вече Thinkdiag, Diagzone, XDIAG, Prodiag и т.н, което пък ще доведе до проблем с клиенти след време с тоя онлайн достъп, заради който много често не може да се работи изобщо. Самият хардуер не е проблем за клониране, там нещата са елементарни: купува се един оригинал, разглобява се, прави се печатна платка, редят се елементите и хардуера е готов за масово производство.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19694
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Здрасти сте!
Трябва ми съвет от запознати
Вече освен моя Шаран (който е K+L) и за него си имам кабелче, ставам собственик и на едно Поло 2003г, което е с CAN
Отделно свата има един Фиат новичък, сина ми е с Хюндай, снахата с Форд...
Сегаааа... който си има странни марки коли - да си ги чете както ще, ама пък ако мога да разгледам и аз - защо не.
Та! Принципно съм за по-съвременна версия на VCDS-а от този, който имам, за да си връзвам и Полото.
Ама ако кажете, че почти всичко, което мога да видя през него, ще мога да видя и през Autocom, май бих се напънал за второто
Дайте съвет кое от двете да е
това:
https://sklad66.com/cms/VAG-CAN.html
или това:
https://sklad66.com/cms/CDP-DS150-Plus-BT-NEW.html

Трябва ми съвет от запознати
Вече освен моя Шаран (който е K+L) и за него си имам кабелче, ставам собственик и на едно Поло 2003г, което е с CAN
Отделно свата има един Фиат новичък, сина ми е с Хюндай, снахата с Форд...
Сегаааа... който си има странни марки коли - да си ги чете както ще, ама пък ако мога да разгледам и аз - защо не.
Та! Принципно съм за по-съвременна версия на VCDS-а от този, който имам, за да си връзвам и Полото.
Ама ако кажете, че почти всичко, което мога да видя през него, ще мога да видя и през Autocom, май бих се напънал за второто
Дайте съвет кое от двете да е
това:
https://sklad66.com/cms/VAG-CAN.html
или това:
https://sklad66.com/cms/CDP-DS150-Plus-BT-NEW.html
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Колегата megatrons трябва да се изкаже, като най-запознат. Но чисто теоретично този магазин изглежда средно читав, не би следвало да не можеш да се възползваш от възможността за връщане в 14 дневен срок при покупка в интернет. Вземеш по-евтиния и ако не става да го замениш за другия с доплащане. Вече ако не става и той трябва да чакаш 30 дена да ти върнат парите и по всяка вероятност куриера към тях ще е за твоя сметка.
Руснаците 100% имат такъв кабел (VCDS клонинг), но не знам от къде може да се купи сега.
Руснаците 100% имат такъв кабел (VCDS клонинг), но не знам от къде може да се купи сега.
- Vasseto
- Мнения: 2700
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Имам интерфейсния кабел за VCDS. Голямото предимство е автоматичния режим на четене на цялата кола.
Ползвал съм и ползвам чат пат при брачета универсалната диагностика..... ти сам трябва да правиш всичко. Превода е скапан. Един ден си убих собствения пассат като по някава причина ми забрани дистроника и нямаше как да го върна на обратно. Става ама е тегаво. Защо не им се обадиш на Склад66 и да питаш за подробности.
Ползвал съм и ползвам чат пат при брачета универсалната диагностика..... ти сам трябва да правиш всичко. Превода е скапан. Един ден си убих собствения пассат като по някава причина ми забрани дистроника и нямаше как да го върна на обратно. Става ама е тегаво. Защо не им се обадиш на Склад66 и да питаш за подробности.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19694
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Vasseto написа:Защо не им се обадиш на Склад66 и да питаш за подробности.
И аз обмислях този вариант, но те са комютърна фирма (продават компютри), диагностиките, поне преди, им бяха допълваща дейност
Принципно мога да притесня едно приятелче, който има Аутоком, ама ми се щеше да се изкаже някой от наш'та черга
Същия има и сравнитлно нова версия на VCDS. Прочете и навивките на пружините на седалките на това Поло, за него няма грижи!

Ама то си е само за VAG
Лошото е, че човека е много добър механик, но с компютруите не е много навътре и диагностиките ги полза амо за триене на грешки. Т.е. на неговата оценка не мога да се доверя безусловно.
[quote="thanis"...и по всяка вероятност куриера към тях ще е за твоя сметка. .[/quote]
Тя фирмата е Пловдивска и куриер няма да има. Даже сме пили кафе с единия от двамата собтвеници навремето, имаме общ познат.
Първия ми VCDS (по-точно VAG-CОМ 409.1 ) отидох с лаптопа и ми го инсталираха те на място
Просто предпочитам да отида подготвен с въпросите.
- Vasseto
- Мнения: 2700
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Вече само с диагностики се занимават. Компютрите са допълваща дейност.
- JoRko_TaiSanA
- Мнения: 93
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 3:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Всичко за Autocom/Delphi
Здравейте, имам DS150 от доста години, но все още го ползвам с версията до 2014г. Може ли линк с последната версия, която мога да използвам на моя хардуер. Благодаря
Последна промяна от JoRko_TaiSanA на Пон 12 авг 2024 18:39, променено общо 1 път.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта