Това е списък на софтуерите, които работят с този адаптер
1. Toyota (TECU3; Techstream)
2. Subaru (FreeSMM; RomRaider)
3. Nissan (NDS II)
4. Fiat-Alfa (AlfaOBD; Multiecuscan) - необходимо е за пълната работа на адаптера да се направи преработка, за да превключва между различните изходи с ключ (прави се ръчен мултиплексор, не чете всички модули, за останалите се използва ELM 327)
5. BMW (BMW Carsoft 6.1 Crack; BMW INPA - необходима е преработка на адаптера за да разпознава, кога автомобила е на контакт. Прави се хардуерно и се препрограмира софтуерно.Задължително версията, трябва да е посочената и кракната, за да работи с ККL адаптер)
6. Mercedes (Carsoft MB 7.4 Crack. Задължително версията, трябва да е посочената и кракната, за да работи с ККL адаптер)
7. Great Wall
8. Lada
9. Флашер за чип тунинг Galletto 1250, 1260 - (Необходимо е ръчна преработка с HEX editor на самия софтуер в който се вкарва серийния номер на VAG KKL кабела, за да се разпознават. Серийният номер на адаптера се изважда преди това със специална програма.)
10. VAG USB 409.1 - за по старите Windows XP, Windows 7
11. VCDS 1.2 Lite - работи перфектно на Windows 10, Windows 8.1 (32 и 64 бита)
12. VWTool
13. VAG EEPROM Programmer
14. VAG Commander - за автомобили, само в частта за комуникация по К линия, без CAN
15. Renault - DDT2000
16. Opel - някои стари версии на OpelTech2 cracked, ABCOM cracked
17. Volvo - (VOL-FCR 1.3.6 cracked)

VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Благодаря за изчерпателният отговор. Значи няма да опитвам да пускам VCDS 1.2 FULL.
Интересно ми е на Golf 3 1.8 90к.с. 92г. ABS двигател без airbag какво мода да гледам с кабела и дали въобще ще може да се ползва.(имам и VAG KKL адаптер 2P + 2P)
Доколкото намирам информация се виждат температурата на антифриза, заряда на акумулатора, обороти, времето за впръскване на моното, градусите на запалването, може би и сигнал от ламбда сондата. Дали ще е полезно и за друга информация?
Интересно ми е на Golf 3 1.8 90к.с. 92г. ABS двигател без airbag какво мода да гледам с кабела и дали въобще ще може да се ползва.(имам и VAG KKL адаптер 2P + 2P)
Доколкото намирам информация се виждат температурата на антифриза, заряда на акумулатора, обороти, времето за впръскване на моното, градусите на запалването, може би и сигнал от ламбда сондата. Дали ще е полезно и за друга информация?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
VCDS Lite, работи перфектно с този кабел.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 14 окт 2023 19:16
- Автомобил: Audi A6 C7 3 0BiTDI 2012
- Двигател:
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Здравейте,
Има ли какво да направя с този кабел? Нямам софтуера с който е дошъл за жалост и друга версия не иска да го отчете.
VAG 12.12 Dual-K & CAN <-> USB VAG/ISO Interface
От страната с диода : MCP2515 ISO 1839WB6
От другата страна :
На единия чип пише FTDI 1506-c GQ040951 FT232KL
а на другия пише ATMEL ATMEGA162 16U-TW 35578H 1908A2G
Благодаря предварително!
Прикачам и снимки на платката на кабела:
EDIT:
Рових и намерих оригинала на VCDSLoader 9.2 от Kolimer.
В него използвах VAG COM HWType и видях следното :
VID / PID : 0403 / FA24
FT Serial : RTWVRICZ
FT Description : Ross-Tech HEX-USB
FT CHIP ID : 0x28BB5B80
FW Version : 1.92
HW Version : 0x46
Identification : ROSS-USA
SN : 0x00C68DC1A00D
Language : Chinese - ZHS
Bootloader : Enabled
След доста ровене разбрах, че май ще може да се флашне, но пише че ще му трябват 12V първо и утре ще закача колата и ще пробвам да го флашна и каквото стане
Ако не стане, пак ще ъпдейтна.
EDIT 2 :
Не стана поради някаква причина, фейлна да флашне кабела. От тука натам идея си нямам и ще съм благодарен за малко помощ. Мерси!
Има ли какво да направя с този кабел? Нямам софтуера с който е дошъл за жалост и друга версия не иска да го отчете.
VAG 12.12 Dual-K & CAN <-> USB VAG/ISO Interface
От страната с диода : MCP2515 ISO 1839WB6
От другата страна :
На единия чип пише FTDI 1506-c GQ040951 FT232KL
а на другия пише ATMEL ATMEGA162 16U-TW 35578H 1908A2G
Благодаря предварително!
Прикачам и снимки на платката на кабела:
EDIT:
Рових и намерих оригинала на VCDSLoader 9.2 от Kolimer.
В него използвах VAG COM HWType и видях следното :
VID / PID : 0403 / FA24
FT Serial : RTWVRICZ
FT Description : Ross-Tech HEX-USB
FT CHIP ID : 0x28BB5B80
FW Version : 1.92
HW Version : 0x46
Identification : ROSS-USA
SN : 0x00C68DC1A00D
Language : Chinese - ZHS
Bootloader : Enabled
След доста ровене разбрах, че май ще може да се флашне, но пише че ще му трябват 12V първо и утре ще закача колата и ще пробвам да го флашна и каквото стане

Ако не стане, пак ще ъпдейтна.
EDIT 2 :
Не стана поради някаква причина, фейлна да флашне кабела. От тука натам идея си нямам и ще съм благодарен за малко помощ. Мерси!
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Този адаптер може да работи с най-новите версии на RossTech. Не можеш да го ъпдейтваш по УСБ директно. Задължително първо се програмира със специален фърмуер с програматор и тогава вече можеш да го използваш с този крак и новите версии.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 14 окт 2023 19:16
- Автомобил: Audi A6 C7 3 0BiTDI 2012
- Двигател:
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
megatronS написа:Този адаптер може да работи с най-новите версии на RossTech. Не можеш да го ъпдейтваш по УСБ директно. Задължително първо се програмира със специален фърмуер с програматор и тогава вече можеш да го използваш с този крак и новите версии.
От къде може да се вземе такъв програматор? Продават ли ги в БГ?
Или ако има някой който би ми го ъпдейтнал, ще съм много благодарен!
Благодаря предварително!
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Здравейте,
Гледах няколко клипа в тубата да си активирам разни екстри на b7-цата.
Успеха е нулев, защото в long conding helper нямам почти никакви bit-ове, които мога да пипам нещата, които са показали хората. Съвсем различно е ето пример
Искам да активирам rain close.
Това е от клипчето в ютуб отива на 4-ти бит има няколко опции, които да активира.
Следващата снимkа е моята по същия път, но никакъв 4-ти бит


После реших да активирам oil tempeture на таблото да излиза там трябва да стигна до 10-ти бит на друго меню е добре, но при мен няма дори над 2-ри бит в същото меню
Третото желание за екстра беше folding side mirrors да се затварят с натискането на ключа, а не да въртя джойстика при огледалата всеки път. Там следвах пак процедурите трябваше да намеря един стринг в падащото меню ENG109279-ENG99426-System_Parameter_0-System Paramater Byte8 е разбира се имам падащо меню, но не и точно това както е да променя от 90 на 95.
Ще кача все пак клипчетата, които съм гледал и не се получи абсолютно нищо.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZYq_r5DIas&t=163s - folding side mirrors
https://www.youtube.com/watch?v=vH3mFLqnOqA&t=59s - oil tempeture unlock
https://www.youtube.com/watch?v=9j5adesE_Zk&t=108s - rain close
Гледах няколко клипа в тубата да си активирам разни екстри на b7-цата.
Успеха е нулев, защото в long conding helper нямам почти никакви bit-ове, които мога да пипам нещата, които са показали хората. Съвсем различно е ето пример
Искам да активирам rain close.
Това е от клипчето в ютуб отива на 4-ти бит има няколко опции, които да активира.
Следващата снимkа е моята по същия път, но никакъв 4-ти бит


После реших да активирам oil tempeture на таблото да излиза там трябва да стигна до 10-ти бит на друго меню е добре, но при мен няма дори над 2-ри бит в същото меню
Третото желание за екстра беше folding side mirrors да се затварят с натискането на ключа, а не да въртя джойстика при огледалата всеки път. Там следвах пак процедурите трябваше да намеря един стринг в падащото меню ENG109279-ENG99426-System_Parameter_0-System Paramater Byte8 е разбира се имам падащо меню, но не и точно това както е да променя от 90 на 95.
Ще кача все пак клипчетата, които съм гледал и не се получи абсолютно нищо.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZYq_r5DIas&t=163s - folding side mirrors
https://www.youtube.com/watch?v=vH3mFLqnOqA&t=59s - oil tempeture unlock
https://www.youtube.com/watch?v=9j5adesE_Zk&t=108s - rain close
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пон 31 дек 2007 15:12
- Автомобил: Passat B8 TDI
- Двигател: DFG 2018
- Местоположение: Стара Загора / София
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
slu4ainik написа:Здравейте,
Третото желание за екстра беше folding side mirrors да се затварят с натискането на ключа, а не да въртя джойстика при огледалата всеки път. Там следвах пак процедурите трябваше да намеря един стринг в падащото меню ENG109279-ENG99426-System_Parameter_0-System Paramater Byte8 е разбира се имам падащо меню, но не и точно това както е да променя от 90 на 95.
Ще кача все пак клипчетата, които съм гледал и не се получи абсолютно нищо.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZYq_r5DIas&t=163s - folding side mirrors
на B8 направих огледалата така
следвах на един колега описанието
Моите така съм ги направил, нормално не ги прибира, ако задържиш ги прибира. Работи без значение дали с ключа заключваш или допираш Kessy нанякоя дръжка:
Блок 09
Логин: 31347
Aдаптация - 10
канал: Spiegelverstellung - Funk Spiegelanklappung Modus
(вариант: Access control 2-Funk by convenience operation)
Стара стойност: by look command via remote control key
Нова стойност: by convenience operation via remote control key
https://www.youtube.com/watch?v=9sL1O9r ... p=gAQBiAQB
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
slu4ainik написа:Здравейте,....
Здравей колега,
за европейските пасати B7 не стават много неща описани и/или снимани в тубата. Но ако все пак искаш да направиш нещо ето как става. Този пример е моята кодоровка:
000A000000000000001C0088540029F423D50088666DAD60E480C7240049
За да сменим някой БИТ в даден БАИТ ( нарочно така ти ги пиша за да знаеш че са различни) може и да го направиш ръчно.
00 0A 00 00 60 000000001C0088540029F423D50088666DAD60E480C7240049
Разделих ги на байтове и виждаш как съм вдигнал пети и шести бит в баит 4. Преди да натиснеш "Du it" може ръчно да си ги вдигаш или сваляш.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Vasseto написа:slu4ainik написа:Здравейте,....
Здравей колега,
за европейските пасати B7 не стават много неща описани и/или снимани в тубата. Но ако все пак искаш да направиш нещо ето как става. Този пример е моята кодоровка:
000A000000000000001C0088540029F423D50088666DAD60E480C7240049
За да сменим някой БИТ в даден БАИТ ( нарочно така ти ги пиша за да знаеш че са различни) може и да го направиш ръчно.
00 0A 00 00 60 000000001C0088540029F423D50088666DAD60E480C7240049
Разделих ги на байтове и виждаш как съм вдигнал пети и шести бит в баит 4. Преди да натиснеш "Du it" може ръчно да си ги вдигаш или сваляш.
Здравей, имам същия проблем със “rain closing” като на колегата, може ли да обясниш по-подробно процедурата, целия код трябва да се въведе ръчно ли?
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Преди да натиснеш "Du it" се вижда кода. Може да го променяш ръчно. Това са шеснадесетични числа, които трябва да определиш къде да пипнеш.
Кода го разделяш на двойки (байтове), както съм показал по горе. Пускаш Calculator в Windows. Превлючваш го в режим Programmer. Избираш режим HEX и си пишеш Баита от кода който искаш да промениш. Веднага в секция BIN ти излизат подредбата на Битовете. Тук вече трябва да определиш кой бит да вдигнеш ( 1 ) или да свалиш ( 0 ). И новия код ти идва в HEX. След това в дългия код заместват новия HEX със стария. След това "Du it".
P.S. В битовете и баитовете броенето ВИНАГИ започва от 0 ( НУЛА). Нулевия баит е от ляво в редицата, а нулевия бит е отдясно в редицата.
Кода го разделяш на двойки (байтове), както съм показал по горе. Пускаш Calculator в Windows. Превлючваш го в режим Programmer. Избираш режим HEX и си пишеш Баита от кода който искаш да промениш. Веднага в секция BIN ти излизат подредбата на Битовете. Тук вече трябва да определиш кой бит да вдигнеш ( 1 ) или да свалиш ( 0 ). И новия код ти идва в HEX. След това в дългия код заместват новия HEX със стария. След това "Du it".
P.S. В битовете и баитовете броенето ВИНАГИ започва от 0 ( НУЛА). Нулевия баит е от ляво в редицата, а нулевия бит е отдясно в редицата.
- na4o4o
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Здравейте,на ваг ком къде точно (на кой канал) се гледат дюзите на PASSAT B7 Variant (365) 2013година
Engine info: 2000CC / 170hp / 125kW TDI CR CFGB
Благодаря.
Engine info: 2000CC / 170hp / 125kW TDI CR CFGB
Благодаря.
- na4o4o
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Колеги помагайте ,вече при трети майстор ходя и немогат да открият проблема,колата е Passat Alltrack 2013 година ,2000CC / 170hp / 125kW TDI CR CFGB,след 90км колата забива и влиза в авариен режим,това дава като грешка на Ваг ком.
4817 -Leak in Air intake sistem
P2279 00 [232]
4817 -Leak in Air intake sistem
P2279 00 [232]
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Проверете турбо пътищата обстойно, интеркулера
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта