Една проста формула. Примерно на бензинова кола през гаранционния период масло се сменя на 15000км (за всяка кола има изисквания на производителя в това отношение). Проверете по номера на рамата VIN на колко хиляди е последната смяна на масло в оторизиран сервиз. Оттам ще получите средния месечен пробег. Тогава по годините ще получите приблизително реалните километри. Пример: Кола с гаранция 2 години. Последна смяна на масло е на 60000км. Следователно среден годишен пробег 30000км, а средномесечен - 2500км. Колата е на 4г. и 6м, значи се очаква колата да е приблизително на 4г6м = 54м.х2500 = 135000км.
Подобна проверка може да направите за всяка кола, независимо от къде е купена, чрез представителството на съответния производител в България.
Проверка на реални километри
Re: Проверка на реални киЛометри
vladovelin написа:Купих Голфа на 13години и 174450км - НОВ ВНОС.
Регистрация и возене известно време / седмица-две/.
Попаднах в един гараж с канал и слезнах да я огледам по-обстойно отдолу.
На бензиновия филтър пише с бяло - 262000км.
Значи онези от новия внос са скрили само 100000км.
Сега показва 230000км, които реално са 330000.
пс На 300к нали изчезва надписа total и започва от 0 ?
Когато реално съм прескочил 300к / 200к по километража / не смени нищо.
Що за магия е това, което правят джамбазите ????
Ако нищо не са барали жамбазите колата реално е на 474450км , но ако са върнали километри значи наистина колата е на 330 000км. Ако го няма тотал е над 470 000км.
- Deo88
- Мнения: 2673
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Панагюрище
Re: Проверка на реални километри
Много трудно може да се разбере дали една кола е на реалните си километри , които са показани на километража .
Виждал съм доста коли внасяни от чужбина и мога да кажа , че нямат нищо общо с тези , които купуваме от тук ( а понякога има) !
По много неща може да се познае дали колата е на точно определени километри или не , но много от авто къщите ( и не само ) не позволяват до по-подробен оглед на някой детайли ! Също така преди да се продава кола , която няма и 5 години ( вече се прави и при по-старите автомобили и други превозни средства ) , се сменят много от частите , най-вече тези от интериора . Сигурен съм в това което говоря , защото много добре знам за какво става въпрос !
За мен цялата истина е , че като си купуваме кола независимо дали е първа , втора или поредната бройка , то трябва да се оглежда много внимателно ! Този , който я продава , трябва да си има едно на ум , че хората дават пари , и следователно трябва да видят какво купуват . Много от хората знаещи и разбиращи от коли , не намират баш най-големите забележки в даден автомобил , а откриват само малките и дребни белези .
Една кола , може да бъде така направена и възстановена , че много трудно може да се разбере в какво състояние е била преди седмица , месец или година . Това не значи , че ако е идеално права , или без видими забележки , по нея няма нито кит нито никакви корекций или по-сериозни ремонти по части от купето .
Според мен , един добър майстор , който ще огледа дадена кола , последното нещо което ще види е двигателя .
Много е лошо , и е голяма грешка ( според мен ) , да запалиш колата ( не буквално де ) , след което , като двигателя работи много добре , и да забравиш да огледаш колата , или да го направиш но по-набързо защото колата която си запалил и си чул как работи ти я продават на много добра цена , и няма как да я вземе друг вместо теб .
Всичко това е едно голямо търсене на идеалният автомобил , но не винаги нещата са такива каквито ни ги казват продавачите .
Не се срамувайте от това да искате да оглеждате колата от всякъде !!! - плащате си за това което ще купувате , и с правото гледате за скрити нередности ( но не всичко може да се види ) ! ( поне това са моите изисквания )
Поне аз така мисля , ако греша , или за някой не съм прав, нека си го каже .

п.с. Пасат Б5 на реални 300000 км. е една не много хубава картинка , която искате да видите на живо - стига всичко от интериора да му е оригинално ! - зависи обаче от къде е внесена и от това как е поддържана
Виждал съм доста коли внасяни от чужбина и мога да кажа , че нямат нищо общо с тези , които купуваме от тук ( а понякога има) !
По много неща може да се познае дали колата е на точно определени километри или не , но много от авто къщите ( и не само ) не позволяват до по-подробен оглед на някой детайли ! Също така преди да се продава кола , която няма и 5 години ( вече се прави и при по-старите автомобили и други превозни средства ) , се сменят много от частите , най-вече тези от интериора . Сигурен съм в това което говоря , защото много добре знам за какво става въпрос !
За мен цялата истина е , че като си купуваме кола независимо дали е първа , втора или поредната бройка , то трябва да се оглежда много внимателно ! Този , който я продава , трябва да си има едно на ум , че хората дават пари , и следователно трябва да видят какво купуват . Много от хората знаещи и разбиращи от коли , не намират баш най-големите забележки в даден автомобил , а откриват само малките и дребни белези .
Една кола , може да бъде така направена и възстановена , че много трудно може да се разбере в какво състояние е била преди седмица , месец или година . Това не значи , че ако е идеално права , или без видими забележки , по нея няма нито кит нито никакви корекций или по-сериозни ремонти по части от купето .
Според мен , един добър майстор , който ще огледа дадена кола , последното нещо което ще види е двигателя .
Много е лошо , и е голяма грешка ( според мен ) , да запалиш колата ( не буквално де ) , след което , като двигателя работи много добре , и да забравиш да огледаш колата , или да го направиш но по-набързо защото колата която си запалил и си чул как работи ти я продават на много добра цена , и няма как да я вземе друг вместо теб .
Всичко това е едно голямо търсене на идеалният автомобил , но не винаги нещата са такива каквито ни ги казват продавачите .
Не се срамувайте от това да искате да оглеждате колата от всякъде !!! - плащате си за това което ще купувате , и с правото гледате за скрити нередности ( но не всичко може да се види ) ! ( поне това са моите изисквания )
Поне аз така мисля , ако греша , или за някой не съм прав, нека си го каже .

п.с. Пасат Б5 на реални 300000 км. е една не много хубава картинка , която искате да видите на живо - стига всичко от интериора да му е оригинално ! - зависи обаче от къде е внесена и от това как е поддържана

- StS
- Мнения: 2396
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проверка на реални километри
Някой има ли идея дали на Г5 и Г6 може със такава лекота да се врътне километража или там вече има и по-сигурни методи ?
- SuN_CiTy
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 18:16
- Автомобил: VW GOLF V 2_0 TDI 4 MOTION
- Двигател: BMM 2006
- Местоположение: гр. Горна Оряховица
Re: Проверка на реални километри
StS написа:Някой има ли идея дали на Г5 и Г6 може със такава лекота да се врътне километража или там вече има и по-сигурни методи ?
Ами не виждам каква ще е разликата с Г4...
Re: Проверка на реални километри
За последните 2 седмици съм огледал около 15 кашона, буквално кашона
Аз карам кола 97, коята сега стррува 2000 лв вече, ама няма една капка масло по двигателя и никога не е имало де, а сега за да мина 2000-2001 година трябва да доплатя окол 4 000 лв, обаче то няма за какво да си даде чпвек парите- нито една от тези 15 коли не беше на истинските си километри, а аз съм склонен да си взема кола на 250 000 км, не ми е проблем, ама те на по 450 000... Само една си заслужаваше горе долу и беше на около 200, но не беше от автокъща, всички останали 14 бяха яко омаслени двигателите, макар и мити, то си личи по ребрата на скороститеи и другите места как е имало 2 пръста масло. Така че кола от автокъща - НЕ. Тея мисири най-нагло ти казват "ще я вземеш, ще си я постегнеш", е аз стегната си имам, не искам да стягам, затова купувам по-нова.
А километрите се познават лесно- отворете мобиле.де и разглердайте 20 обяви на коли на 300 и 400 000 км и ще забележите кое се износва, при всеки модел е различно. После като идете да гледате кола ако са претапицирани тези части - чао, ако не са- ще познаете горе долу на колко е


А километрите се познават лесно- отворете мобиле.де и разглердайте 20 обяви на коли на 300 и 400 000 км и ще забележите кое се износва, при всеки модел е различно. После като идете да гледате кола ако са претапицирани тези части - чао, ако не са- ще познаете горе долу на колко е
Re: Проверка на реални километри
Най-добрат формула за мен е:
за бензин : 15000-20000 км на година
за дизел : 25000-35000 км на година
Нарочно цифрите са леко завишени, но за сметка на това се добива по-реална представа.
Никой в Европа не купува дизел да върти 10 км на ден градско.
Поздрави!
П.С. Положението с премиум марките БМВ, Мерцедес и Ауди, особено с по-големи двигатели, спокойно може да достигне и надмине 70к на година.
за бензин : 15000-20000 км на година
за дизел : 25000-35000 км на година
Нарочно цифрите са леко завишени, но за сметка на това се добива по-реална представа.
Никой в Европа не купува дизел да върти 10 км на ден градско.
Поздрави!
П.С. Положението с премиум марките БМВ, Мерцедес и Ауди, особено с по-големи двигатели, спокойно може да достигне и надмине 70к на година.
Последна промяна от Bobi85 на Пет 01 юли 2011 21:33, променено общо 1 път.
- treniora
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
- Автомобил: Passat 3B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Златица
Re: Проверка на реални километри
pakumba написа:За последните 2 седмици съм огледал около 15 кашона, буквално кашонаАз карам кола 97, коята сега стррува 2000 лв вече, ама няма една капка масло по двигателя и никога не е имало де, а сега за да мина 2000-2001 година трябва да доплатя окол 4 000 лв, обаче то няма за какво да си даде чпвек парите- нито една от тези 15 коли не беше на истинските си километри, а аз съм склонен да си взема кола на 250 000 км, не ми е проблем, ама те на по 450 000... Само една си заслужаваше горе долу и беше на около 200, но не беше от автокъща, всички останали 14 бяха яко омаслени двигателите, макар и мити, то си личи по ребрата на скороститеи и другите места как е имало 2 пръста масло. Така че кола от автокъща - НЕ. Тея мисири най-нагло ти казват "ще я вземеш, ще си я постегнеш", е аз стегната си имам, не искам да стягам, затова купувам по-нова.
![]()
А километрите се познават лесно- отворете мобиле.де и разглердайте 20 обяви на коли на 300 и 400 000 км и ще забележите кое се износва, при всеки модел е различно. После като идете да гледате кола ако са претапицирани тези части - чао, ако не са- ще познаете горе долу на колко е
Кола 2000-2001г. на по-малко от 400 000км няма да намериш, хората карат не са като нас, а ако случайно намериш такава която е на по-малко, няма да искакаш да я купиш, защото хубавите неща са скъпи!

Когато купувах моята не разгледах книжките на колата, като си мислех че джамбазина вече ги е прегледал


А вътре е кожен салон без забележка по-нищо не личи, че колата е на повече от 200-250Ккм е да ама не е на толкова.

След година вече започна да се вижда волана в какво състояние е бил преди обработката

http://www.avtointerior.com/volani.html
П.П. формолата по-горе е идеална но за коли с който се е ходило за хляб там, иначе за тук си важи


- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Проверка на реални километри
И аз да дам едно мнение,намерите ли оригинална водна помпа с пласмасова турбинка колата е под 300 000км
Мойта превъртя,и колата загря.Майстора каза на фабия (тахi) и на голф 4 на около 300 000км.
А на октавия 1 волан на 150 000км (все още не е мръднал).....
Мисля,че е доста показателни тези 2 неща!
Мойта превъртя,и колата загря.Майстора каза на фабия (тахi) и на голф 4 на около 300 000км.
А на октавия 1 волан на 150 000км (все още не е мръднал).....
Мисля,че е доста показателни тези 2 неща!
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Проверка на реални километри
pakumba написа:отворете мобиле.де и разглердайте 20 обяви на коли
...и разгледайте еквивалента им в мобиле.бг,прави впечатление че в бг колите всичките са на под 200 000км.в обявите.
В мобиле.де няма такива км.Почти всичко е на над 200 000.
Другото...гледам в автокъща край пътя ауди а4 комби 1.9тди ,класика ,кукла.
На километраж 180 000км.
На вратата забелязвам обаче малка лепенка на Кастрол ,с написано на италиански...."последна смяна на 440 000км".Уникално!и мнооо нагло...
Re: Проверка на реални километри
treniora написа:pakumba написа:За последните 2 седмици съм огледал около 15 кашона, буквално кашонаАз карам кола 97, коята сега стррува 2000 лв вече, ама няма една капка масло по двигателя и никога не е имало де, а сега за да мина 2000-2001 година трябва да доплатя окол 4 000 лв, обаче то няма за какво да си даде чпвек парите- нито една от тези 15 коли не беше на истинските си километри, а аз съм склонен да си взема кола на 250 000 км, не ми е проблем, ама те на по 450 000... Само една си заслужаваше горе долу и беше на около 200, но не беше от автокъща, всички останали 14 бяха яко омаслени двигателите, макар и мити, то си личи по ребрата на скороститеи и другите места как е имало 2 пръста масло. Така че кола от автокъща - НЕ. Тея мисири най-нагло ти казват "ще я вземеш, ще си я постегнеш", е аз стегната си имам, не искам да стягам, затова купувам по-нова.
![]()
А километрите се познават лесно- отворете мобиле.де и разглердайте 20 обяви на коли на 300 и 400 000 км и ще забележите кое се износва, при всеки модел е различно. После като идете да гледате кола ако са претапицирани тези части - чао, ако не са- ще познаете горе долу на колко е
Кола 2000-2001г. на по-малко от 400 000км няма да намериш, хората карат не са като нас, а ако случайно намериш такава която е на по-малко, няма да искакаш да я купиш, защото хубавите неща са скъпи!
Когато купувах моята не разгледах книжките на колата, като си мислех че джамбазина вече ги е прегледал, като се прибрах намерих сервизната книжка(откачена от папката и с откъсната последна страница) и какво да видя от декември 99-та до края на 2002г. колата на скромните 145 000км(ти си прецени на колко е сега, аз не знам
).
А вътре е кожен салон без забележка по-нищо не личи, че колата е на повече от 200-250Ккм е да ама не е на толкова.![]()
След година вече започна да се вижда волана в какво състояние е бил преди обработката![]()
http://www.avtointerior.com/volani.html
П.П. формолата по-горе е идеална но за коли с който се е ходило за хляб там, иначе за тук си важи!
абсолютно си прав. С високия клас е така, при малките колички се намират на по 200...
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проверка на реални километри
StS написа:Някой има ли идея дали на Г5 и Г6 може със такава лекота да се врътне километража или там вече има и по-сигурни методи ?
сваляш си данните на сегашното табло.Пазиш си ги,па като решиш да продаваш,само ги връщаш

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проверка на реални киЛометри
SuN_CiTy написа:djshomi написа:Само да вметна че няма гаранция и за проверка в оторизиран сервиз че са реални км.Имам познат с нова кола и понеже му е дебело да дава 800 кинта за обслужване а кара доста и за 50 кинта му връщат километража и компа и всички магарии дет могат да го хванат и за 1 година е минал 80000 а е сменял 1 път масло в оторизиран .Иначе гаранция на км само мерцедес датчика е на диференциала и няма пипане там.
За 50 лева надали ще ти бутат "всичко" на компа... а и не разбрах нещо - тоя твоя познат хем има нова кола пък няма 800 лева за обслужване? Нали знаеш че връщането на показанията не е обслужване... После да не пререве че се е потрошило нещо за дето не е обслужена колата...
КОлега не четеш ли че не е за 800лв а за 6400 лв и за една година а си доста пари,за смяна на масло и филтри и то не всеки път. На баща ми за колата съм се карал 2 пъти в мото пфое че не е сменен въздушен филтър. И отговор"той се сменя на 30 000 км" ,а защо ми го таксувате тогава-"станала е грешка". Грешка ,Грешка ама за 2 години две грешки май не е грешка
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пет 02 сеп 2011 19:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проверка на реални километри
от скоро и аз съм в този форум ,но кола карам отдавна, имах различни марки и модели, сега съм на голф 4
по въпроса за километрите да кажа и моите наблюдения
1. наскоро имаше една информация от ауто билд мисля ,че средно статистически в германия колите изминават 12000 км. годишно
2. по статистика до работа и обратно колата се ползва 60-70 км. дневно, което прави годишно към 15000 км.
3. като гледам по реални обяви в германия ,колите се движат между 20х. -25х. км. годишно
4. колите на много километри са предимно работни, дизели, от средния клас , комби модели, те може и да стигнат 50х.-60х. км. год.
5. мои сметки една кола карана от нормален човек, който ходи на работа, не я кара по цял ден, ходи и до пазара с нея и най вероятно има и втора кола за жената, няма как да мине повече от 25х. км год., така че 250 000 км .за една 10год. кола ми се струва реално, естествено в бг. са наполовина което не трябва да ни заблуждава, също така много важна е и потдръжката, ако е нормална и навременна още 250 х. ще изкара без проблем
по въпроса за километрите да кажа и моите наблюдения
1. наскоро имаше една информация от ауто билд мисля ,че средно статистически в германия колите изминават 12000 км. годишно
2. по статистика до работа и обратно колата се ползва 60-70 км. дневно, което прави годишно към 15000 км.
3. като гледам по реални обяви в германия ,колите се движат между 20х. -25х. км. годишно
4. колите на много километри са предимно работни, дизели, от средния клас , комби модели, те може и да стигнат 50х.-60х. км. год.
5. мои сметки една кола карана от нормален човек, който ходи на работа, не я кара по цял ден, ходи и до пазара с нея и най вероятно има и втора кола за жената, няма как да мине повече от 25х. км год., така че 250 000 км .за една 10год. кола ми се струва реално, естествено в бг. са наполовина което не трябва да ни заблуждава, също така много важна е и потдръжката, ако е нормална и навременна още 250 х. ще изкара без проблем
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта