зареждане на акумулатор
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Чет 25 дек 2008 15:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
зареждане на акумулатор
Здравеѝте,мога ли да си дозаредя акумулатора без да го свалям от клемите на колата/не искам да го свалям защото се притеснявам после комп.да не ми даде някакви грешки/ а не съм сигурен за кода на радио-сдто,пасата е Б6 1.9.Четох че е полезно поне един път да се дозареди иначе акум.е добре.Благодаря.
Re: зареждане на акумулатор
Четох че е полезно поне един път да се дозареди иначе акум.е добре.Благодаря.
Ако зарежда в норма и се кара редовно,няма нужда от дозареждане.
Можеш
Трябва да имаш "голямо доверие " на зарядното,за да не откачиш клемите.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: зареждане на акумулатор
Какво ти е зарядното?
Ако наистина е читаво, както казва по горе колегата, няма проблем.
Те си имат бушонче и изключват като зареди.
Ако наистина е читаво, както казва по горе колегата, няма проблем.
Те си имат бушонче и изключват като зареди.
Re: зареждане на акумулатор
nedyslavov написа:Четох че е полезно поне един път да се дозареди иначе акум.е добре
Това, което искаш да направиш, в условията на нашия пазар, е опасно ( "куцо, кьораво и сакато" е решило да произвежда и продава боклуци на солидни цени). Ако нямаш солидни познания за зарядните устройства и зареждане на акумулатор, не го прави.
По-добре първо замери напрежението на акумулатора след няколко часа престой. Ако е близо до 12,6V, значи е добре зареден. Ако не е необслужваем, най добре е да се замери с ареометър плътността на електролита, която в идеалния случай трябва да е 1,28.
Re: зареждане на акумулатор
За да не отварям нова тема,искам да попитам.Имам зарядно "самоделка"и зареждам към 12 часа на 4А,това ли е правилният начин,защото някъде бях чел,че акумолатор се зарежда докато заври електролита.
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: зареждане на акумулатор
Първо зависи колко е разреден акумулатора,второ зависи и от капацитета му.Пример:капацитет 55 Ah- заряд 4 A=14 часа зареждане при положение ,че акумулатора е разреден доста(плътноста на електролита е под 1.23 или напрежението е под 12V)
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: зареждане на акумулатор
nedyslavov написа:Четох че е полезно поне един път да се дозареди иначе акум.е добре.Благодаря.
Правилно си прочел. Зимно време, ако се кара на къси разстояния, често акумулатора не успява да се зареди.
Акумулаторът е напълно зареден, ако напрежението му без товар е 14.4 волта.

Re: зареждане на акумулатор
Доколкото знам напрежение без товар не е показателно за състоянието на акумулатора,Акумулаторът е напълно зареден, ако напрежението му без товар е 14.4 волта.
а и 14.4 не съм виждал(освен до 10сек.след заряд).
Мери се под товар или гъстотата на електролита.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: зареждане на акумулатор
i.e.i написа:Доколкото знам напрежение без товар не е показателно за състоянието на акумулатора,Акумулаторът е напълно зареден, ако напрежението му без товар е 14.4 волта.
а и 14.4 не съм виждал(освен до 10сек.след заряд).
Мери се под товар или гъстотата на електролита.
Колега по-нагоре питаше колко /докога/ трябва да се зарежда акумулатор. Това е отговорът. /6 клетки х 2.4V = 14.4V/. Ако акумулаторът е сдухан, разбира се може и да не достигне тази стойност.
Re: зареждане на акумулатор
Не съм видял
.
Иначе зависи от зарядното.В старите книги пишеше до активно "газоотделяне"(демек кипене).

Иначе зависи от зарядното.В старите книги пишеше до активно "газоотделяне"(демек кипене).
Re: зареждане на акумулатор
Пешо2004 написа:Първо зависи колко е разреден акумулатора,второ зависи и от капацитета му.Пример:капацитет 55 Ah- заряд 4 A=14 часа зареждане при положение ,че акумулатора е разреден доста(плътноста на електролита е под 1.23 или напрежението е под 12V)
Акумулаторът ми е на два месеца и е 60 Аh,но при минусови температури стартера започна да върти бавно,трябва ли да го зареждам 15ч или докато заври,при положение че не е напълно разреден и без товар дава 12,5V
Re: зареждане на акумулатор
skiper написа:акумулаторът ми е на два месеца и е 60 Аh,но при минусови температури стартера започна да върти бавно,трябва ли да го зареждам 15ч или докато заври,при положение че не е напълно разреден и без товар дава 12,5V
Замерването на напрежението на акумулатора е най-лесната, но не най-сериозна проверка.В твоя случай най-добре е да замериш напрежението на акумулатора по време на въртене на стартера. При температура около 0 градуса то не трябва да пада под 9V.
"но при минусови температури стартера започна да върти бавно" - това е нормално донякъде, но щом го забелязваш, значи доста въртиш, а това вече може да е причинено от някакви други проблеми.
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 10 фев 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: зареждане на акумулатор
Здравейте колеги и Честита нова година!аз също си зареждам акумулатора на място,но ме интересува дали мога да го зареждам от буксата която е в багажника,че там ще ми е по удобно. колата е пасат б5.поздрави
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: зареждане на акумулатор
При проверка с денсиметър електролита трябва да е бистър и без утаики.
Зарядния ток трябва да е 1/10 от капацитета на акумулатора. Т.Е. ако акумулатора е 55А/ч ,зарядния ток трябва да е 5.5А ...и т.н.
Колкото е по-малък тока толкова е по добре за акумулатора...но значително се увеличава времето за заряд.Така че ако имате повечко време оставете го на по малък ток...но нормалното е 1/10.
Зарежда се докато започнат да излизат капчици подобни на роса около дупките за електролита и до достигане гъстота на електролита 1.26 на всички клетки(ако е възможно).
Това е само за оловните акумулатори
Заряда се извършва задъжително при отвити тапи на акумулатора и в проветриво помещение или на вън 
Зарядния ток трябва да е 1/10 от капацитета на акумулатора. Т.Е. ако акумулатора е 55А/ч ,зарядния ток трябва да е 5.5А ...и т.н.
Колкото е по-малък тока толкова е по добре за акумулатора...но значително се увеличава времето за заряд.Така че ако имате повечко време оставете го на по малък ток...но нормалното е 1/10.
Зарежда се докато започнат да излизат капчици подобни на роса около дупките за електролита и до достигане гъстота на електролита 1.26 на всички клетки(ако е възможно).




Последна промяна от drago_tr на Съб 01 яну 2011 20:28, променено общо 4 пъти.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта