Умишлено отварям нова тема, тъй като изчетох доста мнения и коментари из различни форуми за спецификите на VAG-COM свързването, но при мен нещата са доста особени и затова предполагам, че е по-рядък случай.
Преди време си поръчах онлайн въпросния кабел, който е втора употреба.

Към него имаше и някакъв стандартен диск, явно самоделка записан софтуер VCDS 12.12.0, който някак си има и драйверите за кабела. Използвам лаптоп с 32-битова версия на Windows XP Professional и доколкото разбирам кабелът без проблем се разпознава от лаптопа, но не му "присвоява" конкретен COM порт. Директно се визуализира в Device Manager-а по следния начин:

Дотук всичко изглежда наред. Стартирам софтуера, отварям бутона "Options", тествам USB порта и излиза съобщение, че всичко е наред и остава само да включа кабела в буксата на автомобила:

Взимам кабела и лаптопа, слизам долу при колата, включвам го в OBDII-порта под волана, стартирам софтуера, подавам на контакт (че понякога дори и паля автомобила) и хоп - вече има проблем при тестването на USB порта:

Изключвам от контакт, вадя кабела от буксата на автомобила, пак тествам USB порта - няма проблем, изписва, че трябва да се включи в колата. Включвам, подавам на контакт и пак горното съобщение.
На кабела има светодиод, който през цялото време си свети в зелено. Ако избера опцията "LEDs", преминава успешно теста, на моменти мигат червено и зелено и в крайна сметка остава да свети само зелен цвят.
Къде може да се "крие" проблемът?
Автомобилът е VW Jetta, 1.9 TDI, 2007, код на двигателя BXE, друг път е закачан кабел за диагностика и са правени настройки, сервизни интервали. Според мен в буксата си има напреженията и необходимите връзки за данни. Имам и едно пародийно Bluetooth Mini ELM327 устройство, с което чрез смартфона си, който има Android, мога да се свързвам, но не ми върши работа.
Дали е нещо сбъркано с USB драйверите на лаптопа? Нормално ли е да не "присвоява" COM порт? Въобще доста въпроси могат да се зададат в случая, ще се радвам на всякакви компетентни мнения, съвети, препоръки.

Целта, поради която искам да използвам такъв кабел е, че от известно време ми свети Airbag сигнализацията на таблото. При предишни изтривания на грешката, се оказва, че явно някъде има прекъсване в шофьорската седалка. Дори да се изтрие грешката, може да се появи след 1 минута, а може и след 1 седмица. Поради тази причина искам да мога да изтривам грешката и съответно да мога да проверя всички кабели, конектори и букси, тъй като най-често проблемите били в прекъсвания или окислявания на конектори. Но мисля, че при мен нещата ще са малко по-сложнички.
