VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот stefan4o » Нед 07 юли 2019 22:40


Здравейте, колеги
предполагам, сред нас има алармаджии, които евентуално биха помогнали. Колата ми е със заводско централно (пневматично, вакуумно, както искате го наречете) и с монтирана някаква аларма (на стъклото имаше стикер Anaconda, който премахнах, предполагам това е марката на алармената система). След известни проблеми с лостчето на машинката, която се задвижва от алармата реших да премина към друг подход. Проблемите с централното ме изнервяха до краен предел и опитите ми да оправя МЕХАНИЧНО нещата завършваха с временен успех, реших да сменя тактиката. И така, който е запознат с централното на Мк2 знае, че в шофьорската врата има машинка, която подава към компресора плюс на два различни пина от 3-те на буксата, за да отключи и заключи автомобила. Работата е там, че импулсът от алармата трае около половин-една секунда, което е крайно недостатъчно за компресора да заключи/отключи вратите. Останах с впечатление от изчетено в интернет, че се нуждае от 3-4 секунди. Отварях алармения модул и направих снимки, като на платката му имаше само един-единствен джъмпер (който беше даден накъсо). Премахнах го, за да отворя веригата с надеждата нещо да се промени - уви, ефект нямаше и го върнах на мястото му.
Идеята ми е по някакъв начин да докарам до буксата на шофьорската машинка 12В за повече от секунда, като вариантите са няколко:
1. Да монтирам две релета за време - едно за отключване и едно за заключване преди машинката (като импулсът от алармата се превърне в оперативна/управляваща верига за релетата).
2. Да удължа времето на импулса за отключване/заключване на самата аларма (пак ще сложа реленца, но само за да изолирам физически двете линии - оригиналната заводска и тази на алармата, понеже ще трябва да си оставя и варианта да си ползвам и ключа, не само дистанционното)
3. Да закупя нова аларма или модул за централно, който да има тази функция (евентуално и на него бих му боднал две релета, чиито оперативни вериги да се управляват от самия модул, вместо да подавам 12В към ел.машинка за централно).
Бих бил благодарен на съвети и насоки от ваша страна, накрая ако ме ухапе лудото магаре ще изскубя всички кабелаци покрай алармата и имобилайзера и ще си върна всичко, както от завода е излязла колата.
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 822
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот ivan_pop » Пон 08 юли 2019 10:35


Всяка аларма има възможност времето на заключване/отключване да се програмира на 0.7s. или 3s.Ако кажеш какъв точно е модела на алармата, може да се търси информация как става това.Виж на кутията на алармата и на платката какво пише.
http://www.autoelectric.ru/autoalarm/an ... conda.html


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот Bai Sando » Пон 08 юли 2019 11:43


Ако не стане с програмиране за дълъг импулс,то си правиш две релета с по един кондензатор от 10 000мф. към бобинката на самото реле.Така щом получи + от алармата,се зарежда кондензатора и той продължава да подава ток на релето поне 2-3 секунди още,докато ти се заключат вратите.Аз така съм си направил реле със два кондензатора и го ползвам за вдигане на стъклата при заключване на 3-ката,но там е малко по-различно централното,понеже в помпичката си има платка която следи дали въздуха е достатъчен и сама се изключва.При теб ти трябва само нещо да ти удължи + към помпичката и от там и времето на сработване.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот stefan4o » Пон 08 юли 2019 13:02


Иване, няма как да разбера модела. Тая платка е в една кутия, която няма никакви надписи.
Санде, това с релетата и кондензатора го обмислях като вариант. Но не е ли нужно време на тоя кондензатор да се зареди? Една секунда достатъчна ли ще му е, за да стане така, че после 3 секунди да прави верига релето?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот Bai Sando » Пон 08 юли 2019 13:39


Достатъчно му е,моята аларма е БСМ с импулс 0.7 сек. и успява да зареди 2 кондензатора,които държат релето 5 секунди някъде...Толкова ми е нужно да вдигне стъклата от най-долно положение.Има едни релета дето искат повече ток и може да се наложи да прибавиш още един кондензатор,понеже ги източват по-бързо.Но като цяло е най-простото решение с тях.Аз даже слагам и по един диод да не връща тока на зад към алармата.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 822
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот ivan_pop » Пон 08 юли 2019 13:58


На платката няма ли някакви надписи?
Като сваляш/поставяш джъмпера, алармата трябва да е разкачена от буксите!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот stefan4o » Пон 08 юли 2019 15:55


Това е важна подробност за джъмпера. Ако й махна бушона и го махна. Ще го тествам.
На платката няма надписи.
Ще пробвам и с кондензатора, Санде. От диод няма смисъл. Реално сигналът на алармата минава през оперативната верига, а заводската - през силовата.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот Bai Sando » Пон 08 юли 2019 18:04


Пробвай първо с джъмперите дали няма да има промяна.На моята в инструкцията пишеше точно от джъмпера като се правят комбинации,че се променя времето на импулса.Аз си играх да променям,но нищо не се получи и сложих релето.
Но ако наистина трябва да се разкачи захранването,може и да се получи,аз това не го знаех :smile


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот Duke_BG » Сря 14 авг 2019 14:33


само не разбрах защо трябва да слагаш допълнително реле, като можеш да запоиш кондензатора директно към намотките на релето в алармата ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот stefan4o » Сря 14 авг 2019 18:54


Свърши вече. Китайската аларма е в найлонова торбичка в гаража ми. Ще купя българско централно на Милениум скоро и ще направя всичко, като хората. Иначе добра идея, колега, ако беше писал по-рано можеше и да се замисля. Но и без това не ми харесваше окабеляването, ще си го направя наново.


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот Duke_BG » Чет 15 авг 2019 11:33


е добре де - китайчето няма ли си джъмпер за вакумно / електрическо захранване ?

но ако някъде губи въздух каквото и да правиш по алармата пак може и да не ти стига времето


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот stefan4o » Чет 15 авг 2019 12:16


Има джъмпер, ама разлика нямаше. Пробвах го преди да го изтръгна от колата. Вакуумното ми централно работи перфектно. Няма пропуски, заключва бързо.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот stefan4o » Пет 13 сеп 2019 11:49


Днес си закупих централно Millenium M009, но схемата не е особено изчерпателна, как се свързват 6те проводника при различните типове управление централни - пневматично или ел. Някой ако може да удари рамо, понеже не успях да обясня на съпорта, какво точно ми е нужно като информация. При разни китайчета успях да намеря, но за тази няма схема.
Прикачени файлове
IMG_20190913_124139.jpg

Последна промяна от stefan4o на Пет 13 сеп 2019 12:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот Bai Sando » Пет 13 сеп 2019 12:01


Това са ти 87/87а и 30 от релетата вградени в нея.
Знаеш какво представлява обикновеното реле с норм.отворени и норм.затв.контакти.
Просто ти трябва един мултицет със зумер и да просвириш кой кабел с кой дава контакт.
Първите 3 са ти за едното реле.
Вторите 3 са за другото.
Съответно като заключиш се активира за секунда едното реле,а като заключиш,другото.
Вържи и 12 волта и мери с уреда кой кабел с кой прехвърля сигнала и на кой ще свирне зумера.
После си направи схемичка на едно листче да ти подава минус или плюс на машинката.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN 1990г. - авто-аларма към заводско централно

Мнениеот stefan4o » Пет 13 сеп 2019 12:04


Мерси, стана ми ясно. Ще действам с мултицета. Отворкото по телефона ме прати на сервиз. По тази кола никой, освен мен, няма да й пипа ел. инсталацията.
Direction lights мигачите ли трябва да значи?

Последна промяна от stefan4o на Пет 13 сеп 2019 12:10, променено общо 1 път.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта