VAG-COM

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
emskia
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 29 сеп 2022 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG-COM

Мнениеот emskia » Пет 30 сеп 2022 9:46


megatronS написа:В адаптера ти има специален фърмуер в процесора, софтуер в паметта и драйвери в усб чипа. Всичко това комуникира само и единствено с драйверите и софтуера с който ти се дава адаптера. Тоест адаптерите са заключени към конкретна версия на програмата с която идват, включително и езика на съответната програма. Езикът на програмата, не е просто превод на съответния софтуер, а кодировка заложена в процесора на адаптера според държавата, за която се произвеждат, затова се срещат и различни версии на кабела според езика. В момента най-новата оригинална версия на VCDS е 22.9 и може да работи перфектно с китайски клонинги, естествено след отваряне и префлашване на процесора, паметта и усб чипа.


Благодаря за разяснението! Тъкмо ъпдейтнах от 22.3.1 до 22.9 успешно и кабела си върви (не ползвам Loader). Чак ми е странно, защо тогава от сайта казват, че може да се ползват различни езици. Пък и имам бегъл спомен, че преди време бях пробвам с друг език и нямаше ядове.




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: VAG-COM

Мнениеот megatronS » Пет 30 сеп 2022 13:43


Всичко зависи с какъв хардуер е изграден адаптера, те са няколко изпълнения. Същото важи и за това, какъв Firmware е записан в него. Така, както го описваш, има опасност, да ти заключат кабела от RossTech, след като си сложил оригиналната версия без Loader и да стане напълно неизползваем. След това отива на ремонт задължително. Но това отново зависи кой хардуер е заложен в него. Има вече доста такива случаи и теми тук във форума.


emskia
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 29 сеп 2022 10:40
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG-COM

Мнениеот emskia » Пет 30 сеп 2022 18:53


megatronS написа:Всичко зависи ...


В такъв случай, слагам лоадера и действам на сигурно. Предполагам, че скоро ще излезе за новата версия.

Последна промяна от radotom на Пет 30 сеп 2022 19:16, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати Има бутон 'Отговор'


Batmanveliki
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 22 май 2018 13:14
Автомобил:
Двигател:

Vcds 12.12

Мнениеот Batmanveliki » Съб 05 ное 2022 18:03


Здравейте. Имам китайско кабелче 12.12 с него имаше и диск, но съм го загубил някъде. Дали някой има тази версия на програматаи може да я сподели?


iliq1986
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 08 сеп 2022 9:42
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG-COM

Мнениеот iliq1986 » Чет 22 дек 2022 9:56


някой може ли да ме насочи от къде да си купя ВАГ КОМ кабел който ще работи с Т-рок 2019г.


AleksandarAngelov
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 01 ное 2018 10:58
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател: AJM 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: VAG-COM

Мнениеот AleksandarAngelov » Съб 18 мар 2023 10:24


Здравейте, колеги тъй като съм тепърва прохождащ в това, кой интерфейс какво точно може според това с какви чипове разполага, до скоро ползвах китайски адаптер закупен от I MOTO LTD, след една моя грешка вече не функционира и се започна една драма, какъв кабел да си закупя, ровя от 2 седмици но не съм сигурен от толкова информация кое е вярно и кое не, до колкото разбирам кабелите който разполагат с чип atmega 162 реално са просто клонинг на HEX - CAN - USB или ( HEX - V1 ) а не HEX - V2 както пише на корпусът а тези който разполагат с ARM STM32F429 или ARM STM32F405 чип са клонинги на HEX - V2 реално драмата е следната адаптер V1 може да се работи с драйвър vcp от сайтът на Ross Tech и реално кабелът работи освен с VCDS, също така с VAG KOMANDER и VAG EEPROM PROGRAMER. Лично опитах и работи но в сайтът на Ross Tech пише, че драйверите е съвместим с всичко тяхно освен HEX - V2 и HEX NET, та въпросът ми е следният ако си закупя адаптер да кажем от SKLAD66 който отговаря на HEX - V2, вероятно с чип ARM STM32F429 в него защото при запитване лъжат, че нямали такава информация ( иначе ремонтират и префлашват кабелите ) , на няколко места четох че такива клонинги можели също да работят със съответният драйвер и следователно с останалите програми но има много противоречиви мнения из нета, моля някой който е пробвал или е на ясно с това, да сподели тази ценна информация, възможно ли е това, може ли с такъв кабел да се чете EEPROM изобщо и да работи с друг софт освен с VCDS?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: VAG-COM

Мнениеот megatronS » Вто 21 мар 2023 17:11


Не може с адаптер за VCDS да четеш епром. Може със стария адаптер KL на ВАГ КОМ и то с най-старата версия на Comandera.На някои се налага и преработка. Относно VCDS, взимаш си един обикновен адаптер с ATmega162 чип и това е целия филм. След, като му се сложи друг фърмер, работи без проблем с оригиналната версия на VCDS свалена направо от сайта на Ross-Tech. Единственото изискване е при работа с програмата, да се премахва достъпа до интернет, защото се прави проверка и се блокират номерата на клонингите, след което трябва отново да се префлашва, за да работи с оригиналната версия.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: VAG-COM

Мнениеот PzKpfW » Пет 07 апр 2023 23:56


Здравейте. Онзи ден обслужвах колата на баща ми-Seat Ateca, произведена 2019г. Занулих време за сервиз, но по никакъв начин не можах да задам Long life на 30000. Преди години също така не можех да го направя и на Octavia, произведена 2015г. При моя Голф го задавам без проблем с пиратския ми ODIS, но той чете коли горе-долу от поколение двигатели EA189. Може ли някой да обясни как се задава Long life сервиз с VCDS?


barter
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 15 авг 2011 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: u doma

Re: VAG-COM

Мнениеот barter » Съб 22 апр 2023 17:25


Здравейте, при диагностика на Тауран 1Т 2003г с KKL кабел не показва почти нищо. Само 01-Engine се отваря и нищо друго. Със същия кабел на голф 4 виждам доста повече неща.
Какъв кабел ми трябва за Тауран-а? Интересува ме да може да се нулира сервизния интервал, да се четат грешките от повече модули и т.н.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: VAG-COM

Мнениеот megatronS » Пон 01 май 2023 7:16


Закупи си по новия кабел , който има Кан шина.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта