28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
denis
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 11 май 2006 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот denis » Пет 13 юли 2007 10:59


Dobromirski написа:Прочети мануала за драйврите !!!! там е описано как се настройва порта след като се инсталират драйверите. При мен драйвера е COM to USB, но тъй като КОМ 1,2,3,4.....до 12 са уж заети той си е присвоил ком 21 . Десен бутон на My computer-manage-device manager-ports(com&LPT)-USB to serial - там някаде имаше настройки...и му даваш com 1 или com2. После на Vag-Com същият порт!

точно в десятката
при мен си беше присвоило номер на порта 16(явно първия свободен)
промених го да е на първи порт и стана

да обаче...
инсталирах 409.1
стартирах крака и той ми сложи три BIN файла
стартирам VAG-COM и пускам тест за грешки
прави три теста (на двигателя, кутията и още нещо)изкарва резултатите, започва следващия тест, изтрива ми тези три BIN файла и изкарва съобщение "софта не е регистриран и т.н."

да пробвам с по-ниска версия на VAG-COM ли, що ли?




Потребителски аватар
denis
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 11 май 2006 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот denis » Пет 13 юли 2007 17:32


Пробвах и с 303.1 но не става.
Сложих си му активационен код с keygen както си му е реда, но софта разбира, че интерфейса не е на Рос и някои от функциите (VAG Scope например и др.) не работят.

А при 409.1 както вече писах, при натискане на бутона Swich to Basic Mode направо изтрива активационните BIN файлове от C:\Program Files\VAG COM и след това наново трябва да пускам крака за да мога изобщо да стартирам пак програмата.

Има ли лек да не разбере софта, че интерфейса е Third Party?


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 439
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пон 30 юли 2007 7:21


какво означава грешка 282 Drosselklappensteller-V60 при проверка за грешки с VAG-COM? Мотор Г3 АБУ 1,6 ми. Грешката се появява периодично. При тестване я няма постоянно.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12680
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 31 юли 2007 7:53


venll-vr написа:какво означава грешка 282 Drosselklappensteller-V60 при проверка за грешки с VAG-COM? Мотор Г3 АБУ 1,6 ми. Грешката се появява периодично. При тестване я няма постоянно.


Отива си. Погледни в Аутодата-та там си пише .


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12680
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 31 юли 2007 21:57


venll-vr написа:Какво значи отива си? И ако може напиши какво пише в Аутодата, ако обичате!!!


00282 Idle speed control (ISC)actuator

Probare cause:
wiring , multi-plug incorectly wired,ISC actuator.

при букса с 4 пина /най-горе / е пин 1 се измерва:

пин 1и2 съпротивление от 3 - 200 ома
пин 3и4 затворена клапа - 200 ома максимум
пин 3и4 отворена клапа -безкрайно

При 6 пинова букса/най-отгоре е 1 пин/ се измерва

пин 1 и 6 съпротивление от 3 - 200 ома
пин 4и5 затворена клапа - 200 ома максимум
пин 4и5 отворена клапа - безкрайно

Сега сигурно ще питаш къде да я намериш тази букса и как изглежда :)

Така нищо няма да ти стане ясно. Свали си Аутодата та задай си кода на мотора и годината има нагледно картинки с куплунзите , а не да ги търсиш къде са и какви са.
Дори и версия 2005 ще ти свърши работа.


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Съб 27 окт 2007 21:10


На този адрес има много интересни неща за диагностика но не знам дали може да се поръчва от България. Може да е полезно за някой.
http://www.sterntech.com/index.php


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Сря 12 мар 2008 21:49




Потребителски аватар
dangera
Мнения: 118
Регистриран на: Чет 03 май 2007 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dangera » Пон 07 апр 2008 9:49


Има две букси при скоростния лост те би трябвало да са


Потребителски аватар
vvgg
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 13:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vvgg » Сря 09 апр 2008 15:20


Moже ли някои да даде инфо,как мога да из4истя гре6ка в аирбега с ваг ком 409 на голф4 2000г.Като не ми дава да влеза в модула 6ото е от проблемните 6Q0 909 605 A


Потребителски аватар
vagcom
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот vagcom » Сря 09 апр 2008 22:56


Winner25 написа:Малко се отклонявам от темата, но някой знае ли коя е програмата задиагностика за Астра Ф. Буксата мисля че е ОБД2


Буксата е същата OBD16, но при Опел различните контролери излизат на нея на различни крачета. Иначе комуникацията си е по К шина и може да се ползва USB KKL за VAG COM но трябва да се връзва с три жици и една от тях да се пъха на съответното място за всеки контролер.

kris11 написа:Ето и кабеляк VAG COM за 15 лири http://www.ajdirect.co.uk/index.php?mai ... cts_id=221


При мен е горе долу на тази цена...

vvgg написа:Moже ли някои да даде инфо,как мога да из4истя гре6ка в аирбега с ваг ком 409 на голф4 2000г.Като не ми дава да влеза в модула 6ото е от проблемните 6Q0 909 605 A


Не пробвай даже да четеш с USB KKL този контролер, че може да се наложи да го сменяш. Най-добре потърси някой с HEX интерфейс.

ittso написа:Тук има доста инфо за кабели, софтуер, крака, ръце и прочие. Естествено, казват това-онова и за VagCom, как да си сделаме HEX-CAN кабел за него и лечението на кабели спрели да бачкат от по-новите версии на софта. :lol: Надявам се, че търговците на кабели няма да почнат да ме гледат накриво. :lol:
http://www.carhelp.info/forums/104/


Производството на единични бройки не е рентабилно...
Поправям подобни интерфейси, не знам дали си струва само за това да се купува оборудването, цената не е висока. Но не всички интерфейси се поправят (на разумна цена).


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 24 апр 2008 22:34


Колеги конкретни въпросчета за VAG-COM при голфчето ми:

Иммам ибейски кабел поддържащ 409.1. Оня ден след 300мъки успях да го накарам да бъде разпознат на лаптопа. До тук добре.... обаче:

Когато го пусна да диагностицира, ако Start Baud е 0, след известно пробване дава че не може да се синхронизира. Още преди да прочета тука съвета да си поиграя със скоростта, пробвах с 9600 и така си осигурих достъп само до модулите Двигател и АБС. До останалите обаче не успявам да пробия нито с 9600, нито с 4800, 2400 и 1200. Идеи????

Втори въпрос - при Двигател имам една единствена грешка и тя е следната:

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-10 - - - Intermittent

Някой запознат ли е с този проблем и сериозността и решението му? Аз попрочетох какво е EVAP (нямах капка идея) но ми се стори че май ако проблема е само в емисията на горивни изпарения в атмосферата, май не ме притеснява особено :roll:

Благодаря!


Потребителски аватар
vagcom
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот vagcom » Чет 24 апр 2008 22:50


so.sec написа:Колеги конкретни въпросчета за VAG-COM при голфчето ми:

Иммам ибейски кабел поддържащ 409.1. Оня ден след 300мъки успях да го накарам да бъде разпознат на лаптопа. До тук добре.... обаче:

Когато го пусна да диагностицира, ако Start Baud е 0, след известно пробване дава че не може да се синхронизира. Още преди да прочета тука съвета да си поиграя със скоростта, пробвах с 9600 и така си осигурих достъп само до модулите Двигател и АБС. До останалите обаче не успявам да пробия нито с 9600, нито с 4800, 2400 и 1200. Идеи????

Втори въпрос - при Двигател имам една единствена грешка и тя е следната:

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-10 - - - Intermittent

Някой запознат ли е с този проблем и сериозността и решението му? Аз попрочетох какво е EVAP (нямах капка идея) но ми се стори че май ако проблема е само в емисията на горивни изпарения в атмосферата, май не ме притеснява особено :roll:

Благодаря!



С USB KKL кабел тази кола трябва да се чете идеално.
Или кабелът е зле или по колата има проблем с кабелите, но аз залагам на кабела.

След като се изтрие грешката появява ли се отново?

Грешката не е съвсем “екологична”, свързана е с подаването на бензиновите пари от резервоара през канистера за изгаряне в двигателя.
Повече за тази грешка и процедурите по нея - http://wiki.ross-tech.com/index.php/16825/P0441/001089


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пет 25 апр 2008 10:49


so.sec написа:Колеги конкретни въпросчета за VAG-COM при голфчето ми:

Иммам ибейски кабел поддържащ 409.1. Оня ден след 300мъки успях да го накарам да бъде разпознат на лаптопа. До тук добре.... обаче:

Когато го пусна да диагностицира, ако Start Baud е 0, след известно пробване дава че не може да се синхронизира. Още преди да прочета тука съвета да си поиграя със скоростта, пробвах с 9600 и така си осигурих достъп само до модулите Двигател и АБС. До останалите обаче не успявам да пробия нито с 9600, нито с 4800, 2400 и 1200. Идеи????

Втори въпрос - при Двигател имам една единствена грешка и тя е следната:

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-10 - - - Intermittent

Някой запознат ли е с този проблем и сериозността и решението му? Аз попрочетох какво е EVAP (нямах капка идея) но ми се стори че май ако проблема е само в емисията на горивни изпарения в атмосферата, май не ме притеснява особено :roll:

Благодаря!


И още един допълнителен въпрос - за връзка с всички модули ли е нужно двигателя да е вкл.?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7295
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 04 май 2008 19:45


Тези дни ми пристигна кабела и аз си поиграх малко. Значи мога да си чета грешките и да ги трия. Мога да наблюдавам показанията на разните датчици:
Изображение
Тази температура, която е 45 градуса на входящия въздух ли е?
Като избера АБС-модула, премигва няколко пъти лампичката и ми изписва "Too much comunication errors". Трябва ли да мога да чета и грешките на абс-а.
Като отида на "basic settings" - това значи ли че са настройки. И ако в полето за оборотите задам някаква стойност, това значи ли че ще станат толкова оборотите.
Какво друго мога да правя с тази програма за колата от гаража?
Като карам на бензин, няма грешки, но като покарам на газ излиза това:
"00525 - Oxygen Sensor (G39)
28-10 - Short to B+ - Intermittent"
Какво означава?


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kirhadj » Чет 29 май 2008 16:33


Някой да знае, какво значат грешките от картинката?
Изображение



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта