Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
iliqn93
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AGU 150Hp 1997
Местоположение: Мездра

Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот iliqn93 » Пон 07 авг 2023 14:48


Здравейте на всички, скоро не съм писал и пускал теми.
Но сега май ще ми се наложи. Имам въпросната диагностика ThinkDiag 4.0 и работи само с оригиналното приложение на андройд.
НО ъпдейта свърши, и няма да им платя 250 евро за 1 г лиценз, тия да не са луди .... Затова искам да го префлашна с откл боотлоадер про за да мога да го използвам с друга програма...
И до колкото разбрах е заключен чипа, през боотлоадера.
Намерих EZ-Diag Toolkit, оправих се с Bluetooth свързва се с диагностиката , оправих firmware но не иска да качи нов боотлоадер.
Въпроса ми е , трябва ли устройството трябва ли да се отвори и да се даде дадена тест точка на платката към маса за да влезне в боот режим ? 
Че не съм много запознат точно с това устройство.



ПС. който иска мога да кача Firmware V=11.60




Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 184
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот самкатааa » Вто 08 авг 2023 3:21


Колега попринцип на телефоните почти във всеки случай се иска късо към маса, за да се отключи bootloader-a и съответно след това се флашва къстъм Rom или там каквото и да е. ThinkDiag 4.0 съществува във всякакви разновидности от към хадруер (корубата външно си е една и съща :icon_lol ). Трябва да се види каква е флаш паметта и след това нататък.Обаче изобщо не ти препоръчвам да предприемаш разглобяване. Има една тема в нета със снимки показва какъв капан са извъртяли жълтурите. Разделяш единия капак от другия и гледаш на единия залепен примерно процесора изскубан със стърчащи писти от дъното :mhihi което пък е залепено за другия.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот ivan_pop » Вто 08 авг 2023 19:26


И каква е целта на занятието?
Аз имам Easydiag2.Плащам си на един колега за ъпдейти.Всичко става през блутут.


Потребителски аватар
iliqn93
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AGU 150Hp 1997
Местоположение: Мездра

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот iliqn93 » Сря 09 авг 2023 11:57


самкатааa написа:Колега попринцип на телефоните почти във всеки случай се иска късо към маса, за да се отключи bootloader-a и съответно след това се флашва къстъм Rom или там каквото и да е. ThinkDiag 4.0 съществува във всякакви разновидности от към хадруер (корубата външно си е една и съща :icon_lol ). Трябва да се види каква е флаш паметта и след това нататък.Обаче изобщо не ти препоръчвам да предприемаш разглобяване. Има една тема в нета със снимки показва какъв капан са извъртяли жълтурите. Разделяш единия капак от другия и гледаш на единия залепен примерно процесора изскубан със стърчащи писти от дъното :mhihi което пък е залепено за другия.

Мен по скоро ме интересува от маса към коя тест точка се дава на късо, иначе аз имах късмет с разглабянето.
При мен няма залепен блоотут модул или от др страна където е захранващата платка .
Залепени са двете платки една към друга с топъл силикон и лесно ще ги отделя за да дам късо към маса.
Имам и FW Check които показва и др информация за дадетото устроиство и по спомен мисля че бях с v1.00.00 на дадената платка ...

Последна промяна от iliqn93 на Пон 21 авг 2023 0:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
iliqn93
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AGU 150Hp 1997
Местоположение: Мездра

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот iliqn93 » Сря 09 авг 2023 12:01


ivan_pop написа:И каква е целта на занятието?
Аз имам Easydiag2.Плащам си на един колега за ъпдейти.Всичко става през блутут.

За мен целта на занятието е да имам пълната функционалност на диагностиката. За да мога да правя диагностика на семейните коли и примерно на приятели ...
Искам да му сменя сегашният боотлоадер и да го ъпгрейдна до про версия и евентуално да му кача др fw за да мога да му наредя всички марки коли и 22 ресет функции...
За да мога да го използвам с друг софтуер а не с оригиналният.
Че имам всички ъпдейти до 18.01.22г


Потребителски аватар
iliqn93
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AGU 150Hp 1997
Местоположение: Мездра

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот iliqn93 » Съб 19 авг 2023 15:29


Малко да ъпгрейдна темата.  Разглобих диагностиката без да счупя нищо по платките, защото като гледам по форумите какво пишат... и какви снимки качват... 

Намерих всички тест точки който ми трябват за да прочета MCU GD32F405VGH6.  Поръчал съм програматор и след няколко дни ще пристигне , ще пробвам да му отключа заключените адреси на процесора за да прочета цялата флаш.

Имам бин файловете за
Mucar bt 200
Easydiag 4.0
Thinkdiag 4.0
За по старите версий като 3.0 има инфо над път и под път и няма да ги коментирам.
Ако не са братята руснаци не знам ..
Има в техен форум пълната информация както за програматора така и за софт кое как се свърза и кое как се прави.
Ще пробвам, дано стане.Ще съм малко като опитно зайче.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот megatronS » Сря 11 окт 2023 11:44


Адаптерите Thinkdiag са два модела. Единият работи с оригинален китайски софтуер на фирмата Thinkcar, който е само онлайн и след изтичане на лиценза спира да работи. Вторият е Thinkdiag OLD, със сериен номер, който е съвместим със сървърите на Diagzone, той може да работи с всички останали платени софтуери, които след изтичане на лиценза, продължават да си работят офлайн с пълна функционалност. Външният вид е същия, но вторият е три пъти по скъп от другия, очевидно защо. При втория модел, не се налага никакво разглобяване, флашва се директно онлайн. Има една малка подробност, че първия модел, не трябва да пускате оригиналния софтуер да работи с него, защото заключва процесора и всичко приключва. Заключването е против изтриване, презапис и т.н. Флашването се прави преди това, но реално с тоя модел нещата не са прости и много дава фира, а да не говорим, че много често нищо не се получава.
При мен могат да се лицензират за най добрия и надежден софтуер в момента - Prodiag, всички модели адаптери като: Golo, Mucar, Thinkdiag OLD, Thinkdiag 2, Easydiag. При някой от тях се налага да се разглоби и префлашне първо фърмуера и след това се активират, при други само онлайн стават нещата. Софтуерът е с лиценз за една година и включва всички автомобили, ресет функции, електрически автомобили. За камиони лиценза е друг и изисква допълнителен адаптер за 24 волта.


Потребителски аватар
iliqn93
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AGU 150Hp 1997
Местоположение: Мездра

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот iliqn93 » Сря 18 окт 2023 18:59


Ми при мен май се очертава от първият модел, защото не мога да се свържа с процесора нито с ST_LINK V2 china clone , нито с оригинален SEGGER 8.08.28 J-LINK PLUS CLASSIC и пак дава грешка за боот пин и не иска да взене в боот режим. Дефакто е заключен. Единственият вариант е нов празен чип .. но не ми се занимава нещо и си го платих за 2г поне за сега ... и си работя с ориг софт на Thinkcar pro. Ако съм знаел когато го копувах, директно да съм го префлашнал преди да го активирам с ориг софт.Поне сега хората ще знаят ...


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот megatronS » Чет 19 окт 2023 15:46


Така са, затова преди да купувате нещо се интересувайте по сериозно. В момента е пълно на пазара , точно с този модел и толкова много хора са се излъгали, че не ми се мисли. Първият модел, затова е и доста по евтин, защото си е направен и заключен към онлайн софтуера им и сървъра. Да не говорим, че чиповете им са фалшиви, както са вече на почти всички устройства, които се предлагат на пазара, (особено последната една , две години, стана нетърпимо) и не могат да се пишат и четат. Дори да смениш процесора, това няма особено да ти помогне, защото освен процесора ще имаш проблеми и с блутута след цялата операция, който няма да иска да се свързва с нищо и стават страшни филми и се набутват още безсмислени пари. Най-лошото е, че се лъже тотално във всички обяви на фирми и физически лица за тоя адаптер, а реално го продават на цената на едногодишен абонамент на съответния софтуер, което е очевидно, че не е това, което трябва да бъде. А реално втория модел адаптер с подходящия софтуер се явява най-добрата апаратура в света към момента. Първият модел, с китайския софтуер и сървър, правеше такива погроми върху марки , като BMW, Opel, Mercedes и др, че след това става много тежък ремонта. Пример е един елементарен ресет на маслото на BMW и се изтриваше целия CAS модул, след което се налага програмирането му изцяло, което не е просто и лесно. В последно време, колко устройства минават през мен, на чипа си има редовен надпис, обаче се оказва , че е пълен фалшификат, не се разпознава от програматор, защото реално не е това, което е надписано. Само тези, които са го произвели, могат да си го пишат и четат със специално направена апаратура за производствената и дейност. Такъв е примера с адаптерите OPCOM за Опел и много други. Много случаи съм имал и с нови процесори,памети и т.н, които изобщо не се четат и пишат, закупени директно от производител или представител в Китай, за подмяна в конкретни адаптери. Има много случаи, които в една пратка от 10 чипа, 3 от тях са наред, 7 не са или обратното, но до сега никога не съм имал на 100 процента работещи всички. Пазарът става все по фалшив и измамен с всеки изминал ден.


Потребителски аватар
iliqn93
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AGU 150Hp 1997
Местоположение: Мездра

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот iliqn93 » Нед 22 окт 2023 22:49


Напълно нормално е това е чиповете .. то моят процесор е GD32F405, а на мултиплексора мисля че пишеше J700 Лаунч. Трябва да снимам всички платки и и да кача какво инфо съм намерил за боот пина и да си кажеш мнението ...


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот megatronS » Вто 24 окт 2023 9:24


Адаптерите, който няма проблеми с какъвто и да е софтуер са: ThinkDIAG OLD (EasyDiag4), Golo, EasyDiag2, Easydiag3 Autel200 OLD Boot, Mucar200bt. Моделът на ThinkDiag OLD, изглежда по абсолютно същия начин външно с новия, който работи само с китайския софт и онлайн. Единствената му разлика е серийния номер, който предварително е вписан в сървърите на Диагзоне и може да работи с него. Той е и най-бърз от всички посочени по горе. За конкретния New Thinkdiag, няма спасение и решение, освен това което съм написал. Не трябва да се пуска никога, при закупуване китайския софт, който кодира и заключва процесора, след това преработка е невъзможна. Обаче, отварям скоба, че има доста случаи, при които не е стартиран софтуера и пак е заключен предварително и не става за нищо. Всичко това е само късмет, зависещ от производител, партида, как е станал днес китаеца и т.н. В момента Mucar e много евтин и се преработва без проблем да работи с DIagzone или Prodiag, а и реално заедно са ThinkDiag OLD, са най новите хардуерни устройства и са доста по бързи при обработката на информация и свързването, от всички други изброени доста по стари модели.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот megatronS » Съб 04 ное 2023 10:09


iliqn93 написа:Напълно нормално е това е чиповете .. то моят процесор е GD32F405, а на мултиплексора мисля че пишеше J700 Лаунч. Трябва да снимам всички платки и и да кача какво инфо съм намерил за боот пина и да си кажеш мнението ...



Този процесор GD32F405 е заключен предварително със защита от ниво 2, тоест единственото му спасение е подмяна с нов празен и наливане на флаш в него към съответния софтуер. Друго не може да се направи в конкретния случай. Много добър и евтин адаптер е Mucar BT200, флашва се и може да работи с Prodiag и Diagzone.


AlternatiVe
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 03 авг 2011 13:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Yambol

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот AlternatiVe » Съб 04 ное 2023 21:07


Здравейте имам аутел 200 не можах да го подкарам ще ми трябва някакъв софтуер

Имам и thinkdiag diag zone (синята версия) но сложих карта с памет и всичко отиде по дяволите изтрих всичко и пуснах на ново ъпдейт но все пак с голяма част от колите не може да ги чете ако някой може да ми помогне или даде съвет ще съм благодарен


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот megatronS » Нед 05 ное 2023 21:21


Autel може да се флашва само ако е със стария процесор с буутлоадер версия 1.03. Всички останали не стават и работят само с оригинален софт и лиценз на тяхната си фирма. Щом имаш един път регистрация в Диагзоне, тя е там винаги и независимо, дали си сменил, карта, телефон, таблет. Приложението и базата може да се изтеглят и инсталират винаги, при положение, че адаптера е същия и е с този сериен номер, който е бил вече вкаран в системата. За да имаш някакви проблеми, това е свързано с проблемно преинсталиране, защото не си изчистил изцяло базата. Първо деинсталирай Диагзоне. Второ намери папката и в Андроид, подпапка data и търси diagzone. Изтрий я ръчно. Форматирай си наново картата. След това се прави нова инсталация. Щом имаш регистрация, имаш име и парола за сървъра на Диагзоне, няма никакви проблеми. С тях влизаш в сървъра и теглиш и инсталираш наново всичко. Не забравяй да деинсталираш и приложение VIN Decoder, DiagService. Инсталационния файл на Диагзоне, трябва да си го свалиш от сървъра им и да го инсталираш. След това в настройки даваш да хвърля базата на СД картата.


AlternatiVe
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 03 авг 2011 13:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Yambol

Re: Firmware and Bootloader ThinkDiag 4.0

Мнениеот AlternatiVe » Пон 06 ное 2023 20:04


Благодаря много всичко се оправи с thing diag

А аутела как да разбера каква версия е по него пише само cap2k6c04654
MaxiAP AP200
FCC ID :wq82018maxiap
Rate : 12V - 0.1A



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта