Термостата отваря при 85гр
Виското се зацепва на 104гр и се отцепва на 96гр
Ел. перките тръгват на 110гр и спират на 100гр
Това си е спецификация на мотора и не звучи плашещо...все пак за толкова е правен,но ето тука идва тънкият момент.На всеки градус над 92гр колата си връща аванса...при 60гр входящ въздух и 92гр антифриз колата си дава 13гр закъснение и намаля подаването на гориво. Отново супер,но това е загуба на мощност(да не говорим над 92гр). Прибавяме и виското което се върти от мотора и загубите стават много. В този момент колата става осезаемо по-мудна...да има мощност,но е мудна доста.Доста хора са ги махали по написано в постове,но нищо синтезирано в един за тази кола(е в тва отношение световната БМВ общност ни слагат в джоба си ). Моето виско РАБОТИ,но не ми харесва загубата на мощност ,която се връща веднага щом колата поохлади.
Относно конверсията има писано отгоре отдолу.Това което аз разбрах и видях досега е следното:
Взима се максимално голяма перка
ползва се дифузьора на виско перката
изработваш си система за контрол с аварийно пускане евентуално ( целта е да се пуска от 90гр и да спира на 83/85).
Сега синтеза:
Максимално голяма перка ,за моят радиатор с размери 43см е 16 инчова (което е 40см). В България цените са страшни..виж в чужбина се ядва. Ето една да се добие представа:
http://www.ebay.co.uk/itm/191375181439
Перката е универсална около 1800CFM,200W,12A .
Перката се вгражда в дифузьора с малко чалъми.... Предполагам ,че ще използвам втора ръка за донор и ще монтирам перката на дървен О пръстен и ще направя нов дифузьор от смола. Това се налага да го направя,защото колата в момента е със странен дифузьор ,заради тръбата на компресора,а от другата страна на него не стига до края на радиатора.Ето снимки:


Мисля да го направя от край до край с перка в средата ,като всичко стане от смола . Дотук добре...перка с 1800CFM(впредвид 2100CFM от виско перката при оборот на мотора,а не празен ход),относително добра консумация. Става с доста по-голямо КПД спрямо виско перката,защото виско перката е извън 50см-тров дифузьор и има доста загуби,а зимата духа макар и слабо студен въздух по мотора докато загрява. Проблема обаче идва от контрола и :) На първо четене се досетих за 2 начина.
1 . термошалтер + инсталация с релета
2. температуритен контролен модул
Сега малко мислене над двата начина:
Начин 1.
Термошалтер,който да има някаква сходимост с мерцедеса е от БМВ. На цена от 44лв се намира датчик с резба 14х1.5 ,който може да се навие на заготовките на мерцедесовото тяло на термостата :

Тук идва първата чуденка. Гнездото да го пробия ли на долу или да го оставя датчика да чете само от алуминия.Въпросният датчик е :

Навивам датчика,правя инсталация с 1бр реле и щракам с пръсти,на които от двата кръга искам да ми стои колата...кеф ми 92-87 , кеф ми 85-75.
Начин 2.
Покупка на термо модул като този(даже конкретният в случея)
http://www.ebay.co.uk/itm/131101201417
Цената на перката с модула с доставката до БГ от фирма в тази сфера ще ми легне около 90лв и 6 дни. При термомодула пак ще ползвам външно реле,защото му дават максимална мощност от 10А. Въпросният модул идеално може да влезне в пепелника ми и няма да се вижда ,освен ако аз не реша.Термосондата му е другото интересно нещо е датчика му.Там има няколко варианта за монтаж на първо четене...залепяне в някой от ламелите на входа на радиатора,слагането му в маркуча и стягане със скобата на радиатора(но това май не е добър начин) или да направя втулка с резба и да го сложа на същото място,където мисля да сложа термошалтера от начин 1. Плюса на този модул е ,че може да работи в голям диапазон и да си го нагласям както аз реша откъм градуси.Работи до 120гр,а при 110гр ще работят вече аварийните перки на колата.
Перката съм я решил и ще е такава..чудя се обаче как да я контролирам..кой начин или някой друг,за който не се сещам. Отворен съм откъм предложения и се надявам някой да помогне. Надявам се темата да е за този раздел,защото реално въпросите ми са насочени към управлението на ел. перката :)
Благодаря предварително