Подмяна на автоалармата от Varan VN20 към Octopus YK 143

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
nedelcho_iliev
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливенско

Подмяна на автоалармата от Varan VN20 към Octopus YK 143

Мнениеот nedelcho_iliev » Чет 30 апр 2015 18:57


Здравейте,
видно от заглавието имам нужда от помощ за подмяната на алармата. В момента на колата има инсталирана Varan VN20.
Изображение

Идеята е най-безболезнено да се замени с Octopus YK 143. Варана отключва/заключва, вдига стъклата и блокира запалването. От новата аларма се иска да отключва/заключва и да вдига стъклата.
За Варана нямам схема. Ето това намерих във форума на Рено.
Цветовете на кабелите са:

- Червен - +12В
- кафяв - маса
- оранжев - вход (т.е. захранване) мигачи - вързва се към +12В през предпазител 10А
- два жълти - изходи мигачи - вътрешно са разделени с диоди
- зелен (общ), бял-зелен (НО), бял-черен (НЗ) - заключване
- син (общ), бял-син (НО), бял-лилав (НЗ) - отключване
- бял - вход врати (-)
- сив - изход сирена
- жълт-зелен - вход от контактен ключ (+)
- розов и черен - това са двата края на "нормално отворен" (НО) контакт на релето за блокировка на двигателя - издържа ток до 7А

Сирената обаче не помня каква беше при този модел... Май трябваше да е "пасивна" (т.е. само пищялка - а мелодията се задава от самата аларма) Ама не съм много сигурен


Цветовете на кабелите са почти същите (ключовата дума е "почти"),

Изображение
Изображение

само където, някой от обясненията не са ми много ясни.
Ето и схемата на Октопуса.
Изображение
Ако може малко разяснения и по нея.

Как се монтира шок-датчика? В смисъл как и къде е най-подходящо да го закрепя. Като гледам Варана има вход за такъв датчик, ама на предишния собственик му се е досвидяло явно.

От тук става ясно, че трябва да преместя Джъмпер 1

Изображение


Тук обаче не ми е много ясно.
Изображение
Излиза, че оранжево-черния кабел трябва да го дам на късо с белия. А бяло-черния кабел трябва да го дам на късо с оранжевия и да ги свържа към общия на компресора на централното. Къде е този кабел на Варана?

Изображение
Тук трябва да пусна +12 волта при натисната спирачка, нали? Не мисля да ползвам тази функция. Просто го оставям разкачен въпросния кабел, нали?

Изображение
Тук трябва да пусна +12 волта при контакт, нали?

Изображение
Тук трябва да блокираме мотора предполагам. Не ми е много ясно кой кабел трябва да срежа. По принцип не мисля да ползвам функцията. Обаче Варана блокира запалването. Ако ми кажете кои кабели от варана да пусна на релето. Релето обаче е с нормално затворени контакти. На варана чета, че са нормално отворени.

Изображение
Тук трябва да подам маса при отворена врата. Като гледам белия кабел от Варана трябва да е.

Изображение
Тук трябва да се подаде маса при отворен преден капак. На Варана май няма такъв кабел. Хубаво е да се подаде и маса при отворен капак на багажника. Ако някой може да каже къде са тези кабели в инсталацията на колата ще е хубаво. Ако не остава без тях.

Колата е Ауди А6 Ц4 1994 г.

Предварително благодаря!




nedelcho_iliev
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливенско

Re: Подмяна на автоалармата от Varan VN20 към Octopus YK 143

Мнениеот nedelcho_iliev » Нед 10 май 2015 20:53


Здравейте отново,
вчера монтирах новата аларма. Имаше малко проблеми, но накрая нещата се получиха. Ако на някой му трябва свързването на Варана или Октопуса, да драсне едно лично съобщение, ще се радвам да бъда полезен.

Остава отворен въпроса, как се монтира шок датчика? В момента карам без него и се чудя, дали изобщо да го свързвам, но ако все пак реша, къде е най подходящо да го поставя и в какво положение? В комплекта има само лепенка за закрепването му, но няма обяснения как трябва да се ориентира самия датчик в пространството за да работи коректно.

Поздрави!



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта