Здравейте хора,
Извинявайте ако е много лаишко питането ми, но мога ли да си "чопна" отнякъде захранващи 12V, които да са налични само докато не работи двигателя или даже докато не е "на контакт".
Питам, защото нещо ми се прецака алармата и светодиода спря да мига (не е от светодиода). И ще е много по-лесно, евтино, пък и интересно за мен да си направя малка схема. Та понеже тези ми познания са крайно ръждясали (къмто изчезнали) се сещам за два варианта:
1. Връзвам мигащ светодиод директно към такива 12V (ако ги има)
2. Правя си схемичка, показана по-долу, която може и да е глупава, но само това ми хрумна. Не знам дали правилно съм я начертал, но идеята е, че при вкарването на ключа за запалването на релето се подава напрежение и то прекъсва веригата на светодиода и той изгасва.
Та ще съм ви благодарен за всякакви съвети!
п. п. Става дума за Голф 3.
Захранващи 12V, налични само при изключен двигател.
- mucho
- Палячо
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Захранващи 12V, налични само при изключен двигател.
- Прикачени файлове
-
- scheme.gif (2.38 KиБ) Видяна 850 пъти
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Захранващи 12V, налични само при изключен двигател.
Този вариант не е ли по лесен
Поради консуматорите които имаш закачени на +12key, след снемане на контакта имаш почти твърда маса, така че всичките 10мА на диодчето спокойно спрямо +12batt ще си протичат без проблем.
При подаване на контакт потенциалите на +12Batt и +12key се изравняват и нямаш диод.
Поради консуматорите които имаш закачени на +12key, след снемане на контакта имаш почти твърда маса, така че всичките 10мА на диодчето спокойно спрямо +12batt ще си протичат без проблем.
При подаване на контакт потенциалите на +12Batt и +12key се изравняват и нямаш диод.
- mucho
- Палячо
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Захранващи 12V, налични само при изключен двигател.
Изглежда супер, просто и през ум нямаше да ми мине, че така също се затваря веригата. Но се чудя дали такова свързване нещо няма да е проблем за някакви други неща?!
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта