
Проблем с OBD буксата
- adelante
- Мнения: 51
- Регистриран на: Нед 01 авг 2010 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sliven
Проблем с OBD буксата
Колеги, имам Венто, на което лятото му сменихме двигателя (от 1.9D към 1.9 ТДИ 90кс AHU). Но майсторите не са ми монтирали OBD II порта. Все отлагах, но тези дни колата не пали и се налага да проверя центровка и други грешки. Намерих един висящ кабел зад релетата, който пасва на едната букса, но за другата нямам идея. Ще съм много благодарен кой както може да помогне.


- adelante
- Мнения: 51
- Регистриран на: Нед 01 авг 2010 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sliven
Re: Проблем с OBD буксата
Червената букса, която виждате е с позиции 4 (Ground) и 16 (+12V).
Кафявата е 7 и 15, тоест ISO 9141-2 K-LINE (за 7. пин) и ISO 9141-2 L-LINE (за 15. пин)


Нека, който е запознат с 7ми и 15ти пин да сподели.
Ето и сайта, от който намерих информацията: http://pinoutsguide.com/CarElectronics/car_obd2_pinout.shtml
Кафявата е 7 и 15, тоест ISO 9141-2 K-LINE (за 7. пин) и ISO 9141-2 L-LINE (за 15. пин)


Нека, който е запознат с 7ми и 15ти пин да сподели.
Ето и сайта, от който намерих информацията: http://pinoutsguide.com/CarElectronics/car_obd2_pinout.shtml
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Проблем с OBD буксата
Ако твоето AHU е наистина с комп и инсталация от AHU, би трябвало да си с имобилайзер.
А комуникацията става през имото (поне схемите така говорят).
Х1 ти е диагностиката, в случая ще има май само К линия (поне на бензинките е така), т.е само 7ми пин на обд-то.
А162 ти е имото, както се вижда от трети крак би трябвало да ти излиза някъде по инсталацията връзката за диагностичната букса.
Снимката на буксата която е в първия пост не ми прилича на голфова/вентова. По скоро май прилича на такава от поло.
Сигурно ли е, че няма нищо до пепелника, понеже от 1,9ТД съм свалял конзолата за пепелника и беше с ОБД, нищо, че на "размножителя" до пръта на волана нямаше друго закачено освен жиците на буксата.
ПП ако си с компютър без имобилайзер, съответно трябва да търсиш 61-ви пин на компютъра.
Жичката трябва да е сива или сиво/бяло.
А комуникацията става през имото (поне схемите така говорят).
Х1 ти е диагностиката, в случая ще има май само К линия (поне на бензинките е така), т.е само 7ми пин на обд-то.
А162 ти е имото, както се вижда от трети крак би трябвало да ти излиза някъде по инсталацията връзката за диагностичната букса.
Снимката на буксата която е в първия пост не ми прилича на голфова/вентова. По скоро май прилича на такава от поло.
Сигурно ли е, че няма нищо до пепелника, понеже от 1,9ТД съм свалял конзолата за пепелника и беше с ОБД, нищо, че на "размножителя" до пръта на волана нямаше друго закачено освен жиците на буксата.
ПП ако си с компютър без имобилайзер, съответно трябва да търсиш 61-ви пин на компютъра.
Жичката трябва да е сива или сиво/бяло.
- adelante
- Мнения: 51
- Регистриран на: Нед 01 авг 2010 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sliven
Re: Проблем с OBD буксата
Колега, мерси за информацията!!
Та значи на старата конфигурация, нямах дори ECU (1.9D 1Y), имах букси 2х2 (черно и бяло). Но всичко това се премахна при смяната. Новия двигател + цялата електроника, вкл. табло с бушони, дойде от Сеат Ибиза 1998 AHU, със имобилайзер, вкл. буксата от снимката. За момента даже отключвам колата с VW ключ, а паля с Seat-ски.
Възможно ли е, да свържа моята букса директно със този 61ви пин и да си имам OBD?
Та значи на старата конфигурация, нямах дори ECU (1.9D 1Y), имах букси 2х2 (черно и бяло). Но всичко това се премахна при смяната. Новия двигател + цялата електроника, вкл. табло с бушони, дойде от Сеат Ибиза 1998 AHU, със имобилайзер, вкл. буксата от снимката. За момента даже отключвам колата с VW ключ, а паля с Seat-ски.
Възможно ли е, да свържа моята букса директно със този 61ви пин и да си имам OBD?
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Проблем с OBD буксата
Мисля че имото ще бърка работата.
Може да пробваш да се "хванеш" за 61 ви пин и ако се получи комуникацията да не пипаш повече, ако не се получи може да пробваш да прекъснеш връзката с имото за да остане само ваг кома по К линията. В този случай не е препоръчително да пробваш да палиш, понеже може да се блокира компютъра.
Иначе най добре е да намериш имото, то няма как да го пропуснеш черна кутия колкото кутия за цигари и от там да си се закачиш както си е по книга.
Не знам как работи имото при дизела, но на моя АБФ при комуникация с двигателя се чува отчетливо цъкане от към кутията на имобилайзера, така, че нещо се случва вътре
(по-запознатите да кажат какво)
Най вероятно няма да са направили всичко до край, и буксата с К линията от двигателя няма да е закачена никъде, може да потърсиш свободно висяща единична сива букса със сивобял или сив кабел, възможно е и буксата да е двойна като да е запълнена само едното гнездо.
След 96 разклонителите за К/Л линията са най-отгоре на бушонното табло, но не се знае каква е точно конфигурацията на сеата така че тук само гадая.
Би трябвало таблото ри да е сходно, като ограденото са К/Л линиите, в случая на снимката най в ляво на "разклонителя" се виждат как се заети сямо две гнезда.
Може да пробваш да се "хванеш" за 61 ви пин и ако се получи комуникацията да не пипаш повече, ако не се получи може да пробваш да прекъснеш връзката с имото за да остане само ваг кома по К линията. В този случай не е препоръчително да пробваш да палиш, понеже може да се блокира компютъра.
Иначе най добре е да намериш имото, то няма как да го пропуснеш черна кутия колкото кутия за цигари и от там да си се закачиш както си е по книга.
Не знам как работи имото при дизела, но на моя АБФ при комуникация с двигателя се чува отчетливо цъкане от към кутията на имобилайзера, така, че нещо се случва вътре

Най вероятно няма да са направили всичко до край, и буксата с К линията от двигателя няма да е закачена никъде, може да потърсиш свободно висяща единична сива букса със сивобял или сив кабел, възможно е и буксата да е двойна като да е запълнена само едното гнездо.
След 96 разклонителите за К/Л линията са най-отгоре на бушонното табло, но не се знае каква е точно конфигурацията на сеата така че тук само гадая.
Би трябвало таблото ри да е сходно, като ограденото са К/Л линиите, в случая на снимката най в ляво на "разклонителя" се виждат как се заети сямо две гнезда.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта