Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот freelancer » Вто 22 дек 2015 13:34


Здравейте диагностици и диагностички! :mhihi
Карам поло, което има винаги странни и трудно решими проблеми!

Който се чувства подготвен, може да удари едно рамо по въпроса.
Грешката е:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent

Условията при, които се появява грешката са празен ход и топъл двигател и то най вече, когато е загрял добре преди това.
Примерно
Температура на антифриза - 9 градуса, въздуха около 13 градуса, след загряване и престой, примерно съм го засичал и на 22, около 40 градуса и т.н.
Проблема се появява на празен ход, само и се изразява в едно претръскване, падане на оборотите за момент с около 300-400 и пак се вдигат, не гасне.
Сега давам данни от ВАГ-КОМ-а:
При палене, при тази температура Кратките тримове се вдигат за определено време, за няколко секунди до 25%, обикновено Дългосрочните тримове са около 0, т.е. идеални, примерно - 0,2%.
Блъска краткосрочните адаптации на 25% и като ги задържи така определено време и оборотите падат, претръсква и в блок 033 Краткосрочните адаптации стават 0.00% (от 25%)
В блок 030 имам 111, първата за подгрева се мени 1 и 0, другите две единици стоят и не се менят, но при претръскването стават на 0 и те, значи сигнала става 100.
Първо претръсква така и в един момент за моя изненада Краткосрочните тримове се нулират, стават 0.00% в блок 033, а данните от блок 030 стават на 100, все едно губи сигнал.
Нещо, като да премине в Open loop, излиза от регулация!
Обаче при натискане на педала за газта, процентите се появяват, появява се и сигнала, пусна ли педала и пак падат всички на 0.
Когато е на 25% ако подавам газ и тръгва да влиза в норма, под 10%.

Въпроса е - въздух ли смуче или имам проблем с кабелите?
Всички маркучи са проверени и са нови, педала на сервото ми е мек, сменил съм маркуча към сервото, свалях на скоро целият всмукателен колектор и е идеално чист, плюс чисто нови О - пръстени, а и нямам вече грешка за МАП сензор и празният ми ход на студено е стабилен, не ми се връзват показанията за бедна смес.
Нещата щяха да изглеждат лесни, ако и ламбда сондата не беше чисто нова БОШ, за модела! :biggrin
Шах и мат с пешката! :c020

Аз подозирам подгрева, защото сякаш колата изстина, докато стоеше по дълго и работеше на място без да натискам педала, а като го натискам я стоплям и тя започва да работи.
Накрая 1 - цата в блок 030 забива и не мърда (100), след като изчезнат показанията на ламбда сондата.

Ще трябва да се мери явно, когато направи проблема, вариантите са - кабели, букси, бушон и реле 410, съмнява ме проблема да е в компа, защото явно си регулира, освен студена спойка, ама по принцип Бош комповете нямат такива проблеми. :gruebel
Проблема ми се появи това лято, след, няколко ходения до морето, малко повече километри понавъртях тази година.

Някой, ако има идеи, или някаква информация за стойностите, които трябва да измеря ще съм му много благодарен!
Мерси предварително. :c020




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот zografski » Вто 22 дек 2015 13:48


.... тия ламбда сонди са голем КУР, без извинение... с всичките ми бензинови коли съм имало проблеми с тия лам. сонди пусти... най-чисто е да ги разкараш и да ти се изолират (или да се купуват нови, не универсални, но тя 1 нова е 200лв ебати чикията)... и забравяш 1 път за винаги, че само нерви докарват... лично и мнение :th_up
Сега на голфа имам 4, и 4те са изолирани софтуерно, първо задните, после предните почнаха да дават грешки, ми то ако треаше ги смена, 1000лв за ламб. сонди... ***м ти сондите, вместо си купим гуми или си обслужим колата, некви тъпи сондички от 100г метал по 200лв, ееебати обирджиите..


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот freelancer » Вто 22 дек 2015 13:54


:icon_lol

Зографски, оправих си проблема с гасненето! :beer
Смених О - пръстените и сега празният ход на студен двигател е бетон, да се похваля и аз! :drunk

Ами наскоро я купих сондата от Авто + и сондата е за моя двигател, само беше, без букса, иначе си е оригинална. Със старата сонда пак ми даваше грешката!
Едва ли проблема е в сондата. :c020
Направо имам страхова невроза от тая кола, малки проблеми, ама няма хващане.
Не искам да изолирам сондата, тя до сега си работеше, пък и вече се набутах за нова, сега заради някакво кабелче там да се отказвам от ламбда сонда не е най-удачният вариант според мен.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот zografski » Вто 22 дек 2015 14:03


Е да, като си купил вече нова, но при мен операцията по изолирането струваше 400лв, заедно с ремапа, а за сонди треаше да остава 1к... сметка никва, отделно с моите промени, нямам файда от тях, само ме спъват и решението беше само 1, разкарване :Mr Green Fun и грам не съжалявам!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот freelancer » Вто 22 дек 2015 14:08


По принцип на полото частите не са скъпи и е лесно за ремонт, ама много засукани и екзотични проблеми ми прави, баси ужаса! :eek
Сега, пак същата история, ама тоя път няма да ми отнеме 3 години! :mhihi
Мисля, да му извадя маркуча от EVAP клапана, съмнява ме да не би да забива отворен и да бърка ламбдата, иначе от къде ще влиза тоя въздух?!
Само, ей тия 25% ме притесняват, много прилича на вакум лийк, ама може и да не е, да окъсява някъде сондата и да лъже компота.
Иначе части имам колкото си щеш, имам и реле 410, мога да експериментирам с дни, ама нямам толкова време, имам и други задължения освен колата. :icon_lol

Зографски от къде мога да си намеря файл с лейбълите на моя двигател, имаш ли идея?
Намерих един на AUD, обаче моят е АКК.
Ще пробвам с този на АУД-то и дано стане, че някъде не ми излизат описанията под полетата с данните.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот zografski » Вто 22 дек 2015 15:46


Амммм нямам идея колега... освен в Ross-Tech... но те май се създават, а не се теглят готови... в смисъл би трябвало да ги има за твоята кола, все пак не е 2015г :gruebel с какъв VCDS ги гледаш като версия?
http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/labelsredirect.html
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... odule_Maps
https://www.youtube.com/watch?v=kgzZhCHp6E0
и това си е от ross-tech
https://www.youtube.com/watch?v=YGP_XsaHiv0


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот freelancer » Сря 23 дек 2015 10:04


ВАГ-КОМ - а ми е 12.12. Лейбъл файловете ги праща Рос-Тех, обаче няма как да стане, защото ще е малко нагло да искам подобна услуга при условие, че не ми е регистриран софтуера. :mhihi
Намерих си лейбъл файл за AUD мотора от един румънски форум, който е същият, като моя и мисля, че ще ми свърши работа.
Във форума на Сеат гледах, че има колеги с лейбъл файл за двигателя на АКК, ако не стане с този от АУд-то ще ги помоля да ми пратят на АКК, ако се навият.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - lambda sensor Malfunction in Circuit загадка.

Мнениеот zografski » Сря 23 дек 2015 13:52


Ами честно казано, не мисля че ще ти откажат :th_up



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта