
Карам поло, което има винаги странни и трудно решими проблеми!
Който се чувства подготвен, може да удари едно рамо по въпроса.
Грешката е:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Условията при, които се появява грешката са празен ход и топъл двигател и то най вече, когато е загрял добре преди това.
Примерно
Температура на антифриза - 9 градуса, въздуха около 13 градуса, след загряване и престой, примерно съм го засичал и на 22, около 40 градуса и т.н.
Проблема се появява на празен ход, само и се изразява в едно претръскване, падане на оборотите за момент с около 300-400 и пак се вдигат, не гасне.
Сега давам данни от ВАГ-КОМ-а:
При палене, при тази температура Кратките тримове се вдигат за определено време, за няколко секунди до 25%, обикновено Дългосрочните тримове са около 0, т.е. идеални, примерно - 0,2%.
Блъска краткосрочните адаптации на 25% и като ги задържи така определено време и оборотите падат, претръсква и в блок 033 Краткосрочните адаптации стават 0.00% (от 25%)
В блок 030 имам 111, първата за подгрева се мени 1 и 0, другите две единици стоят и не се менят, но при претръскването стават на 0 и те, значи сигнала става 100.
Първо претръсква така и в един момент за моя изненада Краткосрочните тримове се нулират, стават 0.00% в блок 033, а данните от блок 030 стават на 100, все едно губи сигнал.
Нещо, като да премине в Open loop, излиза от регулация!
Обаче при натискане на педала за газта, процентите се появяват, появява се и сигнала, пусна ли педала и пак падат всички на 0.
Когато е на 25% ако подавам газ и тръгва да влиза в норма, под 10%.
Въпроса е - въздух ли смуче или имам проблем с кабелите?
Всички маркучи са проверени и са нови, педала на сервото ми е мек, сменил съм маркуча към сервото, свалях на скоро целият всмукателен колектор и е идеално чист, плюс чисто нови О - пръстени, а и нямам вече грешка за МАП сензор и празният ми ход на студено е стабилен, не ми се връзват показанията за бедна смес.
Нещата щяха да изглеждат лесни, ако и ламбда сондата не беше чисто нова БОШ, за модела!

Шах и мат с пешката!

Аз подозирам подгрева, защото сякаш колата изстина, докато стоеше по дълго и работеше на място без да натискам педала, а като го натискам я стоплям и тя започва да работи.
Накрая 1 - цата в блок 030 забива и не мърда (100), след като изчезнат показанията на ламбда сондата.
Ще трябва да се мери явно, когато направи проблема, вариантите са - кабели, букси, бушон и реле 410, съмнява ме проблема да е в компа, защото явно си регулира, освен студена спойка, ама по принцип Бош комповете нямат такива проблеми.

Проблема ми се появи това лято, след, няколко ходения до морето, малко повече километри понавъртях тази година.
Някой, ако има идеи, или някаква информация за стойностите, които трябва да измеря ще съм му много благодарен!
Мерси предварително.
