Здравейте, писах в една др тема но там не получих желания отговор и тъй като проблема според мен е в ЕЛ инсталацията реших да питам и тук.
Проблема е следния бях с китайски ксенон, реших да пусна фаровете и в този момент изгоря едната крушка и почнаха да работят чистачките на MAX и в последствие намаляха аз не можех да ги контролирам докато не спрях и не изкарах акумулатора. След това повече не тръгнаха. Прибрах се и веднага в сервиза. Смениха 2 релета и моторчето на чистачките. След определено време пак изгоря. Сложихме ново моторче от шкода на 30 000 км, и днес в дъжда работиха 10 мин спряха и замириса на изгоряло.
Някой може ли да помогне мисля, че проблема не е в моторчетата, а някъде другаде... Какво друго може да е изгоряло че да товари моторчето и да изгаря и то ?
До колкото разбирам май е от ксенона на халогените ....
Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.
Махни ксенона,сложи обикновенните крушки и ще спрат да ти горят моторчетата на чистачките!Ей богаташ ще излезнеш ти,купи още едно моторче да пробваш дали няма да изгори и то! :)
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.
Всичко това говори за неправилно свързване на ксенона. Трябва да се разкачи и да се привърже отново, където трябва, тоест независимо /директно/ захранване и най-добре независимо управление, защото на една от тези три точки ти връща плюс към маса или обратното и се получава силен ток на късо съединение, благодарение на неправилно присъединено захранване или управление.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.
На голф 5 го връзвай както искаш, рано или късно моторчето на чистачките го отнася. Потърсете и двамата има доста писано по темата и у нас и в чужбина. Колега Infernal_fire махни ксенона и нещата ще си дойдат на мястото - нито си първия нито ще си последен.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.
Целият проблем идва при пускането на ксенона,тогава той генерира високо обратно напрежение в автомобилната инсталация, монтират се филтри и ценерови диоди, които значително намаляват това напрежение,но не достатъчно, което може да повреди не само управлението на чистачките, а и много други неща . При някои марки автомобили се повреждат чистачките, когато те са пуснати докато се пали ксенона и нямат проблеми, когато двете неща не се засичат и е логично защо се получава така. Когато ксенона се захрани от външен акумулатор и паленето му се осъществява не чрез сигнал от фаровете, а от външен източник, тогава няма как генерирания ток да навлезе в системата на автомобила. Да, и сега ще излезе въпроса, как ще се зарежда външния акумулатор без да е включен към алтернатора на автомобила или пък ако е включен през какво, как да се спре обратното напрежение да навлезе в системата през основния акумулатор, ако няма независим външен такъв? Ако на тези въпроси не можете да намерите адекватен отговор, тогава решението е просто - махате ксенона и всичко е наред. 

Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта