Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.

Мнениеот Infernal_fire » Сря 06 яну 2016 9:38


Здравейте, писах в една др тема но там не получих желания отговор и тъй като проблема според мен е в ЕЛ инсталацията реших да питам и тук.
Проблема е следния бях с китайски ксенон, реших да пусна фаровете и в този момент изгоря едната крушка и почнаха да работят чистачките на MAX и в последствие намаляха аз не можех да ги контролирам докато не спрях и не изкарах акумулатора. След това повече не тръгнаха. Прибрах се и веднага в сервиза. Смениха 2 релета и моторчето на чистачките. След определено време пак изгоря. Сложихме ново моторче от шкода на 30 000 км, и днес в дъжда работиха 10 мин спряха и замириса на изгоряло.
Някой може ли да помогне мисля, че проблема не е в моторчетата, а някъде другаде... Какво друго може да е изгоряло че да товари моторчето и да изгаря и то ?
До колкото разбирам май е от ксенона на халогените ....




Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.

Мнениеот deversant » Съб 24 сеп 2016 0:45


Махни ксенона,сложи обикновенните крушки и ще спрат да ти горят моторчетата на чистачките!Ей богаташ ще излезнеш ти,купи още едно моторче да пробваш дали няма да изгори и то! :)


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.

Мнениеот megatronS » Съб 24 сеп 2016 10:07


Всичко това говори за неправилно свързване на ксенона. Трябва да се разкачи и да се привърже отново, където трябва, тоест независимо /директно/ захранване и най-добре независимо управление, защото на една от тези три точки ти връща плюс към маса или обратното и се получава силен ток на късо съединение, благодарение на неправилно присъединено захранване или управление.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.

Мнениеот PASSAT » Съб 24 сеп 2016 18:07


На голф 5 го връзвай както искаш, рано или късно моторчето на чистачките го отнася. Потърсете и двамата има доста писано по темата и у нас и в чужбина. Колега Infernal_fire махни ксенона и нещата ще си дойдат на мястото - нито си първия нито ще си последен.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с чистачките голф 5 ЕЛ.

Мнениеот megatronS » Нед 25 сеп 2016 10:21


Целият проблем идва при пускането на ксенона,тогава той генерира високо обратно напрежение в автомобилната инсталация, монтират се филтри и ценерови диоди, които значително намаляват това напрежение,но не достатъчно, което може да повреди не само управлението на чистачките, а и много други неща . При някои марки автомобили се повреждат чистачките, когато те са пуснати докато се пали ксенона и нямат проблеми, когато двете неща не се засичат и е логично защо се получава така. Когато ксенона се захрани от външен акумулатор и паленето му се осъществява не чрез сигнал от фаровете, а от външен източник, тогава няма как генерирания ток да навлезе в системата на автомобила. Да, и сега ще излезе въпроса, как ще се зарежда външния акумулатор без да е включен към алтернатора на автомобила или пък ако е включен през какво, как да се спре обратното напрежение да навлезе в системата през основния акумулатор, ако няма независим външен такъв? Ако на тези въпроси не можете да намерите адекватен отговор, тогава решението е просто - махате ксенона и всичко е наред. :c020



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта