Polo 1.4 MPI 2000 - подивяло ЕКУ или друг проблем

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 MPI 2000 - подивяло ЕКУ или друг проблем

Мнениеот freelancer » Пет 22 яну 2016 8:43


Здравейте колеги!
Отскоро се занимавам с диагностика, тъй като, никой не може да разбере, какво става с тази кола.
Проблема е следния:
Колата когато е студена няма проблем, но на празен ход, ако поработи по дълго, но не винаги или ако е загряла и след това съм я оставил да поистине за няколко часа, примерно температура над 0 - та, да кажем - 9, 22, 44 градуса, след като запаля започва не постоянно да претръсква, мисля, че са 20 секунди. Падат оборотите от 800-840 доста и пак ги вдига, при вдигането стрелката отива даже над 1000, дросела се престарава. :mhihi
Това, което се получва е, че в този момент ми записва грешка за ламбда сондата!
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Записва грешката и след това започва да прави номера с падането на обороти, само на празен ход!

И сега идва ред на най-интересната част!
Вдига ми корекциите на 25%, бедна смес, обаче само краткосрочните, другите са наред и в норми, МАП сензора показва 200 мбар (при минимум 250мбар), инжекторното време е в норми, но малко по високо, 4,5 - 5 ms, ъгъла на запалването (мисля, че това е аванса) обаче при нормален 12 градуса цепи мрака и отива на 15-21-22, почти двойно!!!!!!!
Двигателя работи, почти нормално, на външен вид, не тресе, само леко неравномерно, почти незабележимо.
Трия грешката за ламбдата, паля и след това всичко влиза в норми?!
Налягането става на 270 - 280мбар, ъгъла на запалването не подминава 12 градуса, сондата започва да си цикли нормално, богато - бедно, както трябва да бъде, дори инжекторното време пада под 4 милисекинди и е 3 и нещо, около 3,70 ms.
Единствено забелязах, че дорсел клапата при запалването след триене на грешките леко се форсира. Гася и пускам адаптация на клапата, дава ми ОК и пак паля и всичко е перфектно, по учебник. :eek
3 пъти го правя номера и колата се оправя, докато не запише пак грешката за ламбда сондата.
Веднъж ми беше, записала и МАП сензор - недействителен сигнал, когато я беше карала жената, доколото разбрах, тя няма навика да сваля предавките, когато падне скоростта.

Дросела ли е, софтуера ли е, хардуера ли е или минава в авариен режим заради някакъв друг проблем не мога да разбера! :gruebel

Докато се базиках с ваг-кома и минавах през каналите ми наби грешка за EVAP клапана и след тръскането не ми беше записало грешката за ламбдата!?
Чудя се дали проблема не е и в клапанчето за парите на резервоара, защото претръсква на празен ход, само след, като е поработила преди това и от там да обеднява сместта.

След триенето на грешките и адаптацията на клапата няма никакъв проблем, работи си на празен ход, даже съм я карал след това и на сутринта не е записала нищо!
Дава ми, че подгрева си работи и че сондата е ОК, няма друго странно освен, че забива на 25% адаптацията в някакъв момент и поради някаква причина.
Днес ще гледам едни параметри на клапата, защото разбрах, че дори да дава адаптация ОК, пак може да не отчита правилно поради изтрити пътечки и да бърка компа.

Ако някой има идея, може да сподели.
Благодаря предварително. :beer




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - подивяло ЕКУ или друг проблем

Мнениеот pas1.8mi » Съб 23 яну 2016 9:49


Много вероятен проблем с Дросел.Ако имаш възможност опитай с друг Дросел.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - подивяло ЕКУ или друг проблем

Мнениеот freelancer » Сря 03 фев 2016 22:02


Най-вероятно проблема не е в дросела!
Пробвах с другият ми дросел, с който купих колата, като преди това почистих много внимателно пътечките на потенциометрите с контактен спрей на Вюрт, смазах централното колелце, затворих го, прилепна си идеално капачето, лъснах го и същата история, пак започна да претръсква и иска да гасне и така, докато не загрее хубаво.
И с другия дросел колата се държи по един и същ начин, даже и процентите на двата дросела съвпадат, така, че поред мен и двата са наред, другаде е проблема.
Ей, тая кола ми разказа играта, направо съм откачил, чудя се какво да я правя вече, да я засиля на някъде, да я продавам или да я продам на части, вече ме е яд, че смених толкова много части, набутах се доста с тоя кенеф.
Който има някаква идея или мнение, моля да ги изкаже?
Тука професионалисти не коментират, т.е. не очаквам чудеса, но все пак ако имате идеи, моля да ги споделите.
Да взема да пробвам пак с другия комп, който имам. При първата проба с компа, не бях адаптирал клапата, може пък проблема да е в компа, не знам вече. :cry


Потребителски аватар
dachbissnes
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 7:07
Автомобил: Lupo
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - подивяло ЕКУ или друг проблем

Мнениеот dachbissnes » Съб 25 юни 2016 5:22


Колега тези симптоми са подобни на моите и а двигателите ни са почти идентични.При мен проблема беше МАП и се оказа
че дори датчика си работи но с грешни данни.(това ако не си оправил колата де)че темата е стара :)


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - подивяло ЕКУ или друг проблем

Мнениеот Espero » Съб 25 юни 2016 9:05


Аз ще ти предложа други два вариянта.Друга Ломбда сонда и датчика на коляновия вал.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - подивяло ЕКУ или друг проблем

Мнениеот freelancer » Чет 28 юли 2016 15:18


Благодаря Ви, колеги за предложенията, но оправих колата. :c020
Няма познал верният отговор, а той е, че някой малоумник по сервизите е решил да бодне PCV клапанчето, точно преди дросел клапата и то е шунтирало клапата, клапанчето беше чисто ново, поръчка от Германия за 55 лв! Оргинал на Фолксваген Груп, две седмици го чаках........ :censored2
Ламбдата я смених преди да открия проблема, старата явно все още си е работила, а МАП-а на този двигател е железен, имам втори резервен и той също е работещ, мап може да се замърси, но да се развали е изключително трудно, защото просто няма, какво да му се развали.
Датчика на коляновият вал го дава, като грешка този компютър, а при проблем с него колата гасне само на загрял двигател и после трудно пали, трябва да се изчака да поизтине. :biggrin
Много ги разбирам нещата вече, благодарение на специалистите по сервизите.
Все пак Ви благодаря за участието, надвам се, че съм бил полезен на някой колега. :beer



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта