Отскоро се занимавам с диагностика, тъй като, никой не може да разбере, какво става с тази кола.
Проблема е следния:
Колата когато е студена няма проблем, но на празен ход, ако поработи по дълго, но не винаги или ако е загряла и след това съм я оставил да поистине за няколко часа, примерно температура над 0 - та, да кажем - 9, 22, 44 градуса, след като запаля започва не постоянно да претръсква, мисля, че са 20 секунди. Падат оборотите от 800-840 доста и пак ги вдига, при вдигането стрелката отива даже над 1000, дросела се престарава.

Това, което се получва е, че в този момент ми записва грешка за ламбда сондата!
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Записва грешката и след това започва да прави номера с падането на обороти, само на празен ход!
И сега идва ред на най-интересната част!
Вдига ми корекциите на 25%, бедна смес, обаче само краткосрочните, другите са наред и в норми, МАП сензора показва 200 мбар (при минимум 250мбар), инжекторното време е в норми, но малко по високо, 4,5 - 5 ms, ъгъла на запалването (мисля, че това е аванса) обаче при нормален 12 градуса цепи мрака и отива на 15-21-22, почти двойно!!!!!!!
Двигателя работи, почти нормално, на външен вид, не тресе, само леко неравномерно, почти незабележимо.
Трия грешката за ламбдата, паля и след това всичко влиза в норми?!
Налягането става на 270 - 280мбар, ъгъла на запалването не подминава 12 градуса, сондата започва да си цикли нормално, богато - бедно, както трябва да бъде, дори инжекторното време пада под 4 милисекинди и е 3 и нещо, около 3,70 ms.
Единствено забелязах, че дорсел клапата при запалването след триене на грешките леко се форсира. Гася и пускам адаптация на клапата, дава ми ОК и пак паля и всичко е перфектно, по учебник.

3 пъти го правя номера и колата се оправя, докато не запише пак грешката за ламбда сондата.
Веднъж ми беше, записала и МАП сензор - недействителен сигнал, когато я беше карала жената, доколото разбрах, тя няма навика да сваля предавките, когато падне скоростта.
Дросела ли е, софтуера ли е, хардуера ли е или минава в авариен режим заради някакъв друг проблем не мога да разбера!

Докато се базиках с ваг-кома и минавах през каналите ми наби грешка за EVAP клапана и след тръскането не ми беше записало грешката за ламбдата!?
Чудя се дали проблема не е и в клапанчето за парите на резервоара, защото претръсква на празен ход, само след, като е поработила преди това и от там да обеднява сместта.
След триенето на грешките и адаптацията на клапата няма никакъв проблем, работи си на празен ход, даже съм я карал след това и на сутринта не е записала нищо!
Дава ми, че подгрева си работи и че сондата е ОК, няма друго странно освен, че забива на 25% адаптацията в някакъв момент и поради някаква причина.
Днес ще гледам едни параметри на клапата, защото разбрах, че дори да дава адаптация ОК, пак може да не отчита правилно поради изтрити пътечки и да бърка компа.
Ако някой има идея, може да сподели.
Благодаря предварително.
