Нека го напишем разбираемо и обсновано от практиката !
A именно : Какво се случва при намаляване или овеличаване на стойностите на даден "канал" ! Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation >
Channel 01 - стандартна стойност 32768 ( 128 ). Оттук се настройва количеството впръскано гориво. Намалянето на стойността 32768 води до увеличаване на впръсканото гориво. Повишаването - намалява количеството !
Channel 1: injected quantity
Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.
Specification is 2.5 to 9 mg/h.
To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.
Резултати : Намаляване на стойността 32768 - подава се повече гориво и в някои случаи се подобрява проблемно палене, но може да се повиши пушенето от ауспуха! Повишаване на стойността, намалява количеството, но повишава пъргавината, ако не се лъжа (trotlle responce)
КОЛЕГИ НЕ СЪМ СПЕЦИАЛИСТ И ЗАТОВА ВИ МОЛЯ ЗА РАЗЯСНЕНИЯ И КОРЕКЦИИ НА НАПИСАНОТО ОТ МЕН !!!
Дайте да направим хубава тема за нас любителите! Канал по канал!
Колкото по-изчерпателно обяснявате, на български, толкова по-добре за нас !
Channel 02 - Обороти на празен ход. Стандартно 903 оборота при 32768. Намаляне на стойността повишава оборотите и обратно !
Channel 2: idle speed
No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
Chanel 03 - Работа на EGR. Повишаването на стойността намалява връщането на изгорелите газове в двигателя, намалява цапането на всмукателния колектор, но се замърсява повече околната среда, пуши повече колата! Много колеги са затапили с пластина този клапан и тогава тази настройка не действа !
Channel 3: EGR
To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road

Again, this EGR setting is for off-road use only !!!
Channel 05 - Незнам, но ми се струва, че е центровка за палене

Промяната на стойностите влияе на паленето, пробвайте как ще пали най-добре !

Channel 5: starting conditions
Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting.
You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems
Channel 18 - Не пипайте, за да не си намалите максималната скорост на колата!!! Няма връщане назад !
Channel 18:
On some EDC-15 ECUs, this channel has a non-zero value in it like 190.
Yes, that's the "speed limiter". Don't mess with it!
It can only be adjusted downward, and it's one-way! You cannot increase the value, and if you decrease it, you're stuck with it.
So unless you want to permanently decrease your car's top speed, Don't mess with it!
If you do mess with it and your car ends up with a lower top speed than it had before, don't call us, don't e-mail us, and don't complain that we didn't warn you!
Засега това е от мен - Простете за невежеството ми, просто съм любител, който има желание сам да си "центрова" колата !!!
Очаквам корекции и МНОГО допълнения !!!