Симтомите на повредата са: бръмчене, спиране по време на въртене или тотално отказала чистачка.
Повредата се дължи на износен лагер, ръждясала ос, зацапване от дългогодишната си работа и обезмасляване.
Необходими части и консумативи за ремонта: Лагерче-608, Грес, WD40, шкурка, масло, винтове 5х10.
Ремонтът започва със сваляне на кората от задната врата, изваждане на маркуча за течност, куплунг за захранване и развиване на 4 болта . Всичките тези действия няма да ги описвам в детайли тъй като са прости и няма какво да се сгреши.
Ето го и сваления механизъм.
Първо трябва да развием кафевият кабел за маса, който е завит с винт(еврейска звезда), и след това разпоим останалите захранващи кабели с поялник.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
След като успешно сме разпоили кабелите трябва да извадим куплунга за да не ни пречи в предстоящото разглобяване. Най-напред повдигнете с пръст както е показано на снимката долу и след това полека избутайте цялата пластмаса така, че да излезе. Изваждането трябва да се направи вниманително, защото пластмасата е стара и може да я счупите.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
На снимката се вижда тръбичката, по която минава теността за почистване на прозореца. Дръпнете я леко(внимателно). Лесно ще се извади.
Вимавайте, защото е възможно да се счупи.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Тъй като механизмът е капсулован трябва да разпробием всички нитове отбелязани на снимката. След разпробиването вниматено с отвертка подпъхнете между капака и корпуса за да се свали капака. Внимавайте да не повредите гарнитурата.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
На снимката в ляво е оградена капачката, което предпазва оста на зъбчатката от задиране в капака. Свалете я предварително за да не я загубите по време на следващите операции. Сега идва време да извадим оста, която върти чистачката.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
В повечето случай изваждането е доста трудно тъй като това е най-изложената на атмосферни влиания част и вероятно леко е ръждясала и задрала в корпуса.
Не се плашете с леко и внимателно почукванне от страната на чистачкта като внимавате да не я нараните, оста се излиза. Внимавайте да не повредите гуменото уплътнение, което стои между оста и корпуса от сраната на чистачката.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ето я извадената ос, която в моя случай е ръждясала, поради което е и леко задрала в корпуса. С шкурка 100-180 се свали ръждата, след това загладих с по дребна шкурка, и намазах с грес. Oбърнете внимание на гуменото уплътнение, за което споменах по-горе. Намира се на корпуса откъм чистачката. Извадете го и хубаво го почистете. Важно е да почистите и улея, в който се върти остта.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Сега трябва да извадим зъбчатката предаваща движението от мотора към чистачката.
Изваждането го направих с най-малкия си шестограм като го вмъкнах под зъбчатката така както се вижда на снимката. С леко подръпване на шестограма и хващайки стърчащата ос се сваля лесно.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Обърнете внимание на четките, които лежат под зъбчатката, както и на пластината залепена за зданата част на зъбчатката. Хубаво ги почистете и смажете.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Следващата стъпка е свалянето на електромотора. Развийте внимателно болтчетата посочени на снимката, така че пластинките от следващата снимка да не попаднат вътре.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Свалете пластините за да не надерете статора.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Издърпайте тялото на електромотора. Статора ще остане на корпуса като там ще забележите лагерчето, което създава отваратителното бръмчене. Трябва да извадим лагерчето и да го подменим с ново, чиято цена е 1,80лв.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
На снимката е оградено лагерчето и е посочена посоката, в която трябва да дръпнете силно статора за да извадите цялата ос заедно с лагера. Не се притеснявайте напръскайте с малко спирачна течност лагерчето, след което изчакайте 15 минути, и след това дърпайте здраво с леко почукване върху корпуса.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ето го изваден статора заедно с оста си. Сега трябва да премахнем зегерката под лагера. Внимавайте защото при изваждането, зегерката може да изхвърчи. Лагерът се вади със скоба или с избиване, което може да нарани оста, или да потроши лагера. Тази част я оставям на ваша преценка. Аз го избих с ключе 9 като подлоших малка летва за да не нараня оста. По същия начин набих и новия лагер.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
След като сме поставили лагера и остта на корпуса започваме да сглобяваме. Трябва да свалим плочката с четките от тялото на мотора. За да свалим четките трябва с клещи леко да изправим оградените на снимката пластинки. След това с внимателно издръпване излиза цялата плочка.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Моите четки са поизносени, но тъй като нямам нови ще трябва да ги ползвам до последно. За да поставим планкта с четките върху тялото и статора е необходимо първо да ги приберем, защото в това им разтегнато състояние не могат да застанат на мястото си. оста на статора им пречи да влезне цялата плочка.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Завиваме тялото на електромотора за корпуса.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Зад гнездото на четките има едно пластмасово щифтче, което е направено с цел да задържи четките при поставянето на плочката в/у статора. Както е показано на снимката, натиснете четките до край след което подложете нещо(аз поставих изолация от UTP кабел) под штифтчето за да се задържат в отворено положение.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Монтирайте планката с четките като преди да завъртите металните ограничители извадете подложената изолация от кабел.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
След като електромоторът е сглобен, връщаме всички останали зъбчатки, оси и капачки по местата им и поставяме капака. Не забравяйте да поставите достатъчно количество грес, която да смазва зъбчатките и механизма. Дупките на нитовете е добре да се разпробият и след това да се навъртят с мечик, че да може да се завият болтчета, които да затворят добре капачката. За съжаление, аз нямам мечик и поради тази причина разпробих три дупки и завих най обикновнни винтове за дърво, които фиксираха прилично.
