Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот ivan_pop » Сря 17 юли 2019 20:02


Метода проба/грешка със смяна на чаркове, ако не уцелиш до третия път излиза скъпо и става бавно!
А защо изключвате проблем в инсталацията м/у модулите?




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот megatronS » Сря 17 юли 2019 20:56


Утре ще се чуя с един мой колега, инженер, отговаря точно за моделите на Touran и Touareg. Значи до сега не съм виждал такъв случай, като твоя, а аз съм виждал мноооого неща по тези тенекета. Трябва ти за доктор Хаус на VW :) (това в реда на шегата). Искам да се чуя с него, защото сега съм в БГ, а не при него и ще обсъдим този интересен случай. Да вметна проблема, който ти записва комфортния модул , че липсва захранване на клема 15 към ето този мотор на чистачките, който съм ти прикачил, като файл. Вземи та мерни има ли захранване след контакт на него. Сега пак да обобщим нещата, модула под волана с бушоните (BCM) не е сменяван, модула отпред с бушоните при двигателя не е сменяван, комфорт модула под жабката, си го сменил днес и се оказва, че проблема не е в него - до тук правилно ли съм разбрал? Ще искам ако е възможно да снимаш серийния номер на модула под волана и на другия отпред с бушоните. Ще започнем отново да проверяваме неща по окабеляването отначало стъпка по стъпка.
Прикачени файлове
wichser_motor_touran.JPG


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Сря 17 юли 2019 22:05


Чета, чета, чета и пак чета...нищо не ми идва на ум. Защо нямам достъп до електрониката на вратите ? Нямам достъп и до радиото и навигацията, а те си функционират нормално. Продължава грешката 00576 Терминал 15 ? А тя се появява в централната електроника. При Measuring block/basic settings на HVAC ) климатика, ми изписа, че Терминал 15 е OFF . Реално си влизам в модула с VAG+COM а не ми дава да направя никакъв тест. Компресора е OFF, Вентилатора е OFF, всички функции са OFF. Просто не ми дава нито да направя тест, нито да пусна или изключа нещо.


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Сря 17 юли 2019 22:14


Днес смених BCM модула. Направих му кодирането както си трябва. Но реално нищо не се промени в работата на колата. Проблема с Терминал 15 е свързан към този модул - намира го като грешка в конкретния модул. В интерес на истината не ми дава достъп до модула за удобствата 046.

Address 09: Cent. Elect. Labels:. 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 L HW: 1K0 937 049 L*
Component: Bordnetz-SG 1.0 H29 0701
Revision: 00029000 Serial number: 00000000263359
Coding: 098A8F000004100000120C000000000000
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 387E107C4B538A8672-806C

Subsystem 1 - Part No: 1T0 955 119 B Labels: 1TX-955-119.CLB
Component: Wischer WWS A-MPV 0201
Coding: 16711828
Shop #: WSC 12345

1 Fault Found:
00576 - Terminal 15
012 - Electrical Fault in Circuit



Не ми дава достъп системата до следните модули :


Address 46: Central Conv.
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 47: Sound System
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass.
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right


Ще проверя утре за това което казваш - ще проверя дали там след контакт имам захранване. Принципно нямам проблем с работата на чистачките. Но ще погледна и там задължително.


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Сря 17 юли 2019 22:28


" Сега пак да обобщим нещата, модула под волана с бушоните (BCM) не е сменяван, модула отпред с бушоните при двигателя не е сменяван, комфорт модула под жабката, си го сменил днес и се оказва, че проблема не е в него - до тук правилно ли съм разбрал? Ще искам ако е възможно да снимаш серийния номер на модула под волана и на другия отпред с бушоните. Ще започнем отново да проверяваме неща по окабеляването отначало стъпка по стъпка."

BCM - сменен
Модул с бушони при двигател - не е сменян, но съм го отварял, почиствал...всички изглежда наред.
Комфорт модул под жабката - не е сменян, бях взел за проба от колега, но нямах диагностика в мен, за да го адаптирам. Все едно нищо не съм направил там.
Прилагам снимки на всички модули до които съм имал достъп :)

Климатик модул -
modul predna lyava vrata prozorci.JPG


BCM модул -
komfort modul pod jabkata.JPG


Комфорт модул -
BCM module.JPG


Прозорци модул предна шоф.врата
ACmodul.JPG
ACmodul.JPG (68.58 KиБ) Видяна 4154 пъти


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Сря 17 юли 2019 22:30


Бушони и релета модул в двигателен отсег .
relay and fuses engine part 3.JPG
relay and fuses engine part 3.JPG (53.18 KиБ) Видяна 4154 пъти
relay and fuses engine part 1.JPG
relay and fuses engine part.JPG


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Сря 17 юли 2019 22:35


В общи линии това е всичко което имам като информация. Интересно, че в страницата на РОС-ТЕХ, е записано за тази грешка 00576 Терминал 15 следното :

Possible Symptoms
Power Locks operating at random while driving.
Radio doesn't turn off when key is removed from Ignition.
Battery drain.
No audible confirmation from alarm horn when arming alarm system.
On the Eos, the front windows may drop down a little if rolled up all the way.
Possible Causes
Defective Ignition Switch (Electrical Portion)
Wiring harness issue
Possible Solutions
Replace the Ignition Switch (Electrical Portion).
Repair damaged wiring harness.
Special Notes
Often times this is found with the one or more of the following codes:
00883 - Ignition Switch (D) Terminal S : Electrical Fault in Circuit
00884 - Ignition Switch (D) Terminal X : Electrical Fault in Circuit
01744 - Ignition Switch Terminal P (D) : Electrical Fault in Circuit
The most common cause for this is the Ignition Switch (Electrical Portion).

When found in a Trailer control module, try disconnecting and reconnecting the trailer module, then clear faults.
00576 - Terminal 15: Implausible
When found in the BCM1/09-Cent. Elect. (J519) module in the B8 chassis Audi A4 check for missing fuses.
A missing fuse in position ST1/SC8 was responsible for this DTC in conjunction with inoperative H2 and H7 Horns on a July, 2008 Production 2.0T A4


При мен симптомите са коренно различни, но аз също смених ignition switch и нямаше никаква разлика. Имаше обаче нещо...когато смених ignition switch-а, в първите две минути бутона за прозорците на шоф. врата почна да функционира - странно някак без контрол. Натискам го за две секунди, тръгва на горе, после не иска, после затваря прозореца...и накрая спря да работи. Тогава това беше лъч надежда, че поне прозорците са се оправили след смяната на ключа, но уви...после всичко спече отново.
Възможно ли е и този игнишън суич да се е прецакал отново ???
Пак стана много информацията а и е късно вече. Благодаря за помощта.
Лека вечер

Александър


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот megatronS » Сря 17 юли 2019 22:51


Даааа, разглоби го пак ,този игнишън суич, защото от там тръгва контакта. Аз утре ще разгледам схемите отново. Терминал 15 ти дава грешка само подмодул за управление мотор на чистачки. Ще проверим и връзките CAN,между модулите, макар,че от видяното не вярвам там да има проблем. В модулите има едни интеграли, които отговарят за комуникация по тази шина за прием и изпращане на информация с процесора и външните устройства. По статистика,която водим на дефектите, свързани с CAN, шините, те дават дефект. Радиото го забрави,като проблем, въпроса е модула на климатика и вратите. До вратите,може да липсва контактен плюс и да не работят, но климатика си вижда и отчита всички сензори, а твърдо казва, че компютъра на автомобила не го вижда,тук,има проблем с комуникация между него и главен компютър. Пробвай да прекодираш модула на климатика по същия начин ,като BCM модула, може да е бъгнал. Забравих да спомена защо нямаш достъп до 46, защото на по-новите автомобили, този модул е вграден в 09 Central electronic, който върши цялата работа,а с него се свързваш ,тоест 46 при теб го няма физически,а неговите функции са в 09.


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Чет 18 юли 2019 7:04


Проблема при разглобяването на ignition switch a е, че се чупи на части при разглобяването. Ще пробвам с кодиранрто на климатик модула днес след работа. Ще очаквам включване от теб . Мерси за помощта


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Чет 18 юли 2019 7:42


И още нещо. Преди отпуската бях успял да сваля моя модул от вратата и го сложих на един приятел на неговата джета. Моят модул за прозорците работеше на неговата кола. Кабелите ги прегледах всичките във вратата, но не намерих прекъснат кабел.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот megatronS » Чет 18 юли 2019 12:29


След, като разговарях с колегата, ще се наложи малко да си поиграеш, но като гледам това не ти пречи :)
Изпращам ти линк от който да си свалиш цялото сервизно ръководство на VW Touran, преведено е на руски, по което ние работим. Систематизирал съм ти някой неща, защото то е огромно по обем.
1. Страница 20 - (схема на КАН връзки); 2. страница 27 (врати); 3. Стр. 55 Климатик; 4. Стр.129 Дизел двигател електроника; 5. Стр. 1477 Кой модул, къде се намира; 6. Стр. 1508 - БЦМ модул; 7. Стр. 1528 Блок управление на врати.

По схемите ще обърнеш внимание на три модула с обозначения J518 - BCM; J533 - Шина за пренос на данни (CAN); J387 Блок за управление на шофьорска врата.

КАН шините за комуникация през автомобила вървят с едни и същи кабели (оранжев с кафяво и оранжев със зелено). По всички схеми, които не ти работят, трябва да се проследят точно тези два кабела от съответния модул до централен компютър и BCM модул, това се отнася и за климатика. На централния компютър тези два кабела отиват на букса К66 и К89. Климатиковият модул двете шини излизат от 7 и 8 крак и отиват в централен К66 крак и К89 крак.
Ако някъде тези два кабела не минат през проверката на веригопроверител на мултицет, това не означава, че са прекъснати. Те минават през много снаждащи съединения, които на първите модели имат проблеми с корозия. Всички букси и снадки, които откачиш, задължително ги преглеждаш, металните пинове да са плътно в пластмасовата букса, защото имат адет да чупят застопоряващ крак и да излизат назад. Следователно, ти си проверил даден кабел, че не е скъсан, но той не контактува в буксата, защото е пропаднал в нея при включване.

Това е линка за заводското ръководство за ремонт електрическата инсталация на VW Touran. В него ще намериш много точно, къде са всички точки на маси, всяко реле и бушон, както и всичко свързано с клеми 30, 15 и 50. Тоест това цялата енциклопедия за този автомобил:
https://dox.abv.bg/download?id=2323d5e454#


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Чет 01 авг 2019 21:41


Известно време си дадох почивка от колата. Днес пак ме ухапаха лудите и поръчах един модул за климатика. До 3-4 дни ще е при мен и ще го сменя. Това е и последния модул който купувам. После ще дам отчет и се надявам искрено да е положителен. Навява ме мисълта , че имам комуникация с модула, но не функционира нормално, докато прозорците и модула на вратите е с прекъснато захранване някъде. Него ще го търся в последствие.
поздрави


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот Duke_BG » Сря 14 авг 2019 15:40


Е те тук направо ме хвърлихте в джаза.
Не можах да намеря схема на тоуран а и линка на мегатрон вече не е активен (ако е възможно да го поднови :) ) , та затова да задам един въпрос :
+ от контактния ключ минава ли през реле или минава през този централен модул ?
провери ли кабела от контактния ключ до там където влиза - направи ми впечатление че :
- след смяната на контактния ключ стъклата тръгнали за малко
- при преместване на волана пак беше писал че нещо е тръгнало но за малко

та тия две неща ме навеждат на мисълта за скапан кабел от контактния ключ - прекъснат някъде в изолацията си или в снопа от контактния ключ до следващата снадка - провери и това, но го провери с пробна лампа поне 20 вата че мултицета може да те излъже !!!


agyulev
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 07 юни 2019 22:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот agyulev » Чет 15 авг 2019 22:43


ГРЕДА след ГРЕДА !
Днес дойде модула за климатика..., смених го, закачих всичко, пуснах доагностиката и ...НИЩО !
Абсолютно същата работа.
Ядосах се и разглобих изцяло акумулатора, кутията на акумулатора, бушоните, таблата която крие моторчетата на чистачките и основния комп. . Гледах с лупата като изоглавен да намеря нещо нередно...е няма и няма ! VAG-COM - а продължава да не намира грешка в климатичната инсталация, а в същото време няма нито един работещ бутон в управляващия модул.
Вече гледам проблемите като два отделни :
1. Не функциониращи прозорци и огледала за обратно виждане. Въобще не позволява достъп до тях. Прегледани с мултиметъра, до всеки един бутон отива сигнал и при натискане на бутона, съответните показания на мултиметъра се променят - отчита се натоварване. При натискане на бутоните за отключване и заключване на дистанционното, всички прозорци/мотори на прозорци функционират, или казано по-друг начин - така мога да отварям и затварям прозорците. Нито с Делфи, нито с VAG+Com успявам да стигна до модула - дават ми го неактивен ! Всички кабели във вратата съм ги проверил и РАБОТЯТ/НЕ СА ПРЕКЪСНАТИ.
2. Климатика и целия панел не отчитат никаква дейност, но пък при диагностика с програмите, не отчита грешки, но не ми дава да пусна тестове на системата. Дава ми : N/A .
До тук съм сменил :
Ignition switch , BCM - Body Control module (central electronics) , AC Module,
Бях пробвал с комфорт модул, но поради липсата на диагностика под ръка, все едно нищо не съм сменил, понеже не успях да изтрия грешките които бяха натрупани.
Грешка в моторчетата на чистачките няма. Диагностиката на централна електроника просто ги показва като подмодул, който се контролира от същото меню на централна електроника.

Последното мнение на колегата за igniton switcha ме води на мисълта, че просто там нещо може да се гъбарка, но вече нямам сили да се боря. След седмица-две пак ще се мъча, Но ако там има някакъв проблем, то той ще отговаря за прозорците а не за климатика.


Поздрави на всички и благодаря за помощта.

П.С. Относно липсата на модул 46. Central conv. + тук излиза въпроса, защо липсва при положение, че автомобила е от 2004-та година, а чак след 2010 почват да го преписват към BCM-modula ?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."

Мнениеот megatronS » Пет 16 авг 2019 8:29


Точно от 2004 година започва вграждането на въпросния модул в общата електроника. За модула на климатика, трябва само да проследиш с мултицет кабелите, които отговарят за преноса на КАН до централен компютър и до модул обща електроника. Всички останали кабели ги оставяш на страна. За контактния ключ, ако не работеше, няма да имаш захранване до централен компютър (тоест няма да имаш запалване), модул обща електроника и модул климатик. Тези модули имат двойно захранване преди и след контактния ключ и винаги работят само и единствено при включени две захранвания. При липса на което и от двете да е, съответния модул просто не работи изобщо. От общата розетка с кабелите, след контактен ключ тръгва захранване за вратите, ако там ти липсва, затова няма да ти сработва системата. Замерването става само и единствено под товар, тоест включени всички букси и опериране с бутоните. Ако няма товар е възможно по кабела да ти дава, че има ток, но под товар, този ток да пада заради прекъснат или окислен кабел, който се държи на недостатъчно нишки за да поеме и пренесе товара (много честа повреда в автомобилната инсталация. Пращам ти схема на вратата, кое да провериш точно. Проверката да става с включен модул и панел на бутоните, на контакт и заголваш леко под ъгъл кабела, без да му махаш или отрязваш изолацията, за да имаш достъп до неговата вътрешност, на която ще измерваш с мултицета. Имаш един плюс от модула до панела и два минуса на панела. На 9 крак на панела с бутоните имаш още един +, който захранва осветяването на бутоните.
Прикачени файлове
shema.JPG
shema.JPG (91.78 KиБ) Видяна 3807 пъти



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Slavnad и 28 госта