Разчитане на грешка

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
garvanski
Мнения: 163
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
Автомобил: Vw Passat B6
Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008

Разчитане на грешка

Мнениеот garvanski » Вто 07 дек 2021 9:36


Здравейте.
Не съм сигурен дали темата ми е за този раздел, ако е необходимо ще я преместя.
Моля за помощ за разчитане на грешка, която се е записала на колата ми.
Колата е Пасат 2008г. 1,9 тди, мотор BLS.
Снощи докато се прибирах, след изминат около 150км. присветна лампата на подгревните свещи със съпътстващ звуков сигнал и ми изписа "Fault engine. Garage".
Веднага след това изгасна и така още няколко пъти докато се прибрах. Не е влизала в авариен режим, колата си вървеше нормално.
Като се прибрах, без да гася, веднага я за качих да видя за грешки.
Грешката, която беше записана е в раздел "Engine" и е "Sensor Reference Voltage B, P0653- too hight Intermittent"
Прикачвам снимки от лаптопа.
Не знам дали има връзка, но вчера преди да пътувам си проверих маслото и забелязах , че на плюса на акумулатора ми има малко окис и реших да го изчистя, но от бързане го направих по супер левашки начин :screwy . Разхлабих накрайника и надигнах леко, без да го отделям от полюса колкото да изчистя отдолу окиса, но явно не съм допирал добре, защото мултимедията ми си беше занулила настроиките. Възможно ли е да съм изгорил предпазител или нещо...?
Прикачени файлове
IMG_20211206_194030.jpg
IMG_20211206_194047.jpg




Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Разчитане на грешка

Мнениеот McLane » Вто 07 дек 2021 9:41


Автомат ли е ?


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Разчитане на грешка

Мнениеот McLane » Вто 07 дек 2021 9:42


Symptoms of a P0653 code may include: Delayed (or no) transmission engagement Failure of the transmission to shift between sport and economy modes Transmission shifting malfunctions Failure of the transmission to switch between all-wheel and two-wheel drive modes Failure of the transfer case to shift from low to high gear Lack of front differential engagement Lack of front hub engagement Erratic or inoperative speedometer/odometer

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0653
Copyright OBD-Codes.com


garvanski
Мнения: 163
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
Автомобил: Vw Passat B6
Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008

Re: Разчитане на грешка

Мнениеот garvanski » Вто 07 дек 2021 10:09


McLane написа:Автомат ли е ?


Ръчна скоростна кутия е.

McLane написа:Symptoms of a P0653 code may include: Delayed (or no) transmission engagement Failure of the transmission to shift between sport and economy modes Transmission shifting malfunctions Failure of the transmission to switch between all-wheel and two-wheel drive modes Failure of the transfer case to shift from low to high gear Lack of front differential engagement Lack of front hub engagement Erratic or inoperative speedometer/odometer

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0653
Copyright OBD-Codes.com


Четох тази информация, но исках да питам тук дали някой не е попадал в тази ситуация и как е подходил към проблема.
Също така искам да знам дали ако продължа да карам така може да се повреди нещо, дали може да ме остави на път някъде?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Разчитане на грешка

Мнениеот megatronS » Вто 07 дек 2021 17:14


Тази грешка не се отнася до скоростната кутия, както се лансира на много места, а е свързана с проблемно захранване 5 волта към един от всичките датчици, които управлява компютъра на автомобила и главно тези по двигателя. Тук аз лично бих се насочил към захранване на ЕГР клапана. Всеки един сензор или клапан, който се управлява от компютъра и се захранва с 5 волта, попада под тази грешка. За да се локализира този проблем, трябват много измервания (с мултицет, отново се прави диагностика на живи данни, трябва да пуснат и тестове през апаратурата в реално време) има ли късо някъде, липсва ли захранване (в твоя конкретен случай е липса на такова), проблем в самия компютър ли е или дадения сензор. В много от случаите няма проблем да се кара така, зависи точно на кой сензор липсват тези 5 волта, но е възможно да се получи, че автомобила може да влезе и в авариен режим. Затова е хубаво да се намери проблема, но с тази грешка, няма да е лесно да се локализира и изисква много работа.


garvanski
Мнения: 163
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
Автомобил: Vw Passat B6
Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008

Re: Разчитане на грешка

Мнениеот garvanski » Чет 09 дек 2021 19:51


Благодаря за насоките.
В събота ще видя какво ще успея да направя.


garvanski
Мнения: 163
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
Автомобил: Vw Passat B6
Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008

Re: Разчитане на грешка

Мнениеот garvanski » Съб 18 дек 2021 22:40


Днес намерих време и се порових по колата. Успях да открия сноп с кабели, на който гофрето му се беше разпаднало от температурата. Като го пипнах и стана на трохи в ръцете ми. В снопа има пет или шест тънки кабела, отиващи към различни сензори и датчици около двигателя. На няколко места по дължината, на три от тях беше обелена изолацията чак до проводника, явно от вибрациите. Предполагам, че са се опрели някъде и за това се е получила грешката, за която писах. Изолирах ги по отделно и сложих снопа в полиестерна оплетка за кабели, която издържа до 150 градуса.
Надявам се, че с това съм отстранил причината за проблема ми.
За сега е това, ако има още нещо, ще пиша.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта