Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Колата е Golf 5 от 2008, 1,6i мотор. Купих я с един ключ и искам да си направя втори.
Докарах начинанието до имобилайзера. Имам HEX-V2 Dual-K & CAN кабел от Китай. С него вървеше и VCDS-22.3.1. Той си работи с VCDS-а перфектно.
Проблема ни настана като разбрах че трябва да си прочета PIN кода (предполагам че е за таблото на ECU-то). Рових се из нета и разбрах за съществуването на VAG Commander и VAG Tacho. Имаше и още други но на мен ми трябва еднното да работи
Ползвам Windows 10. Свалих VAG Commander 1.4 ; 2.5 ; 3.6 от някви сайтове. Проблема ми с него е следния:
3.6 - open port failted Това веднага като го стартирам сякаш не намира COM порта
2.5 - Тръгва но не може да се свърже. Ако пробвам да чета имобилайзер не се свързва, ако пробвам да чета модул "no response". Поне намира COM порта
1.4 - Кликам го, нищо не става. Седи в Task Manager ама за 1ч не мърда, няма картина няма нищо.
За драйвърите сега. От RossTech свалих "RossTech-VCP-Drivers-91028" Инсталирах там нещо и сега имам в Device Manager COM порт и мога да го меня дали ще е COM1 или COM4. В Test.ini на всяка версия съм сложил правилния COM.
Пускал съм ги всички с администратор и в режим съвместимост с XP. VCDS е махнато Boot in Intelligent mode и пак не става.
Та ако някой знае нещо, или имаидея да казва. Също моля ако някой може да прати VAG Tacho да пробвам с него. Търсех го но не можах да го намеря в нета.
Единствената ми цел е да намеря тоя гаден пин че да си направя ключа
Докарах начинанието до имобилайзера. Имам HEX-V2 Dual-K & CAN кабел от Китай. С него вървеше и VCDS-22.3.1. Той си работи с VCDS-а перфектно.
Проблема ни настана като разбрах че трябва да си прочета PIN кода (предполагам че е за таблото на ECU-то). Рових се из нета и разбрах за съществуването на VAG Commander и VAG Tacho. Имаше и още други но на мен ми трябва еднното да работи
Ползвам Windows 10. Свалих VAG Commander 1.4 ; 2.5 ; 3.6 от някви сайтове. Проблема ми с него е следния:
3.6 - open port failted Това веднага като го стартирам сякаш не намира COM порта
2.5 - Тръгва но не може да се свърже. Ако пробвам да чета имобилайзер не се свързва, ако пробвам да чета модул "no response". Поне намира COM порта
1.4 - Кликам го, нищо не става. Седи в Task Manager ама за 1ч не мърда, няма картина няма нищо.
За драйвърите сега. От RossTech свалих "RossTech-VCP-Drivers-91028" Инсталирах там нещо и сега имам в Device Manager COM порт и мога да го меня дали ще е COM1 или COM4. В Test.ini на всяка версия съм сложил правилния COM.
Пускал съм ги всички с администратор и в режим съвместимост с XP. VCDS е махнато Boot in Intelligent mode и пак не става.
Та ако някой знае нещо, или имаидея да казва. Също моля ако някой може да прати VAG Tacho да пробвам с него. Търсех го но не можах да го намеря в нета.
Единствената ми цел е да намеря тоя гаден пин че да си направя ключа
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
VAG-Tacho и VAG K+CAN Commander всеки работи със свой си кабел.Ти с какви кабели пробваш?
И не съм сигурен те дали могат да извлекат ПИН на Голф5.
И не съм сигурен те дали могат да извлекат ПИН на Голф5.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Единствения кабел който имам е HEX-V2 Dual-K & CAN. Работи перфектно с VCDS. Четох че можело да се използва кабел от VCDS за VAG K+CAN Commander но не мога да го накарам.
А за това дали може или не може да се извлече ПИН-а, не знам. Хора по форуми казват че можело но с CAN линията, не K-line.
Ако някой знае друг начин за извличане на ПИН, целия съм в слух
А за това дали може или не може да се извлече ПИН-а, не знам. Хора по форуми казват че можело но с CAN линията, не K-line.
Ако някой знае друг начин за извличане на ПИН, целия съм в слух
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
ONtheskaY написа: Четох че можело да се използва кабел от VCDS за VAG K+CAN Commander но не мога да го накарам.
Това е нещо ново за мен,Дай линк да видя какво е писано по въпроса?
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Ето няколко линка:
https://www.audizine.com/forum/showthre ... VCDS-cable
http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... pic=5863.0
http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... .0title%3D
Вчера с бащата ходихме до един негов приятел майстор. Той не знам с какво чете и как чете но моя Golf5 така и не го прочете. Golf4 на бащата уж го прочете, извлече някакъв код, но като го въведеш във VCDS дава грешна парола.
https://www.audizine.com/forum/showthre ... VCDS-cable
http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... pic=5863.0
http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... .0title%3D
Вчера с бащата ходихме до един негов приятел майстор. Той не знам с какво чете и как чете но моя Golf5 така и не го прочете. Golf4 на бащата уж го прочете, извлече някакъв код, но като го въведеш във VCDS дава грешна парола.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Няма как новите адаптери VCDS и VAG CAN Commander, да работят с един адаптер. Програмите работят, като комуникират с определен firmware, който е поставен в процесорите на тези адаптери.
Ако обаче говорим за стария кабел VAG COM KKL, да той може да работи с Vag k+can commander, в частта си само по К линия с версии 1.4 и 2.5.
Ако обаче говорим за стария кабел VAG COM KKL, да той може да работи с Vag k+can commander, в частта си само по К линия с версии 1.4 и 2.5.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Тоест да си търсия VAG K+CAN Commander кабел.
Ей този го гледам че поддържа Golf5 но защо има два варианта?
Какво ще рече VW Golf5 VDO (CAN) и for VW Golf5 VISETEON? Каква е разликата и как да разбера какъв имам аз?
https://www.aliexpress.com/item/3279434 ... oUptb&mp=1
Ей този го гледам че поддържа Golf5 но защо има два варианта?
Какво ще рече VW Golf5 VDO (CAN) и for VW Golf5 VISETEON? Каква е разликата и как да разбера какъв имам аз?
https://www.aliexpress.com/item/3279434 ... oUptb&mp=1
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Това са моделите на двата различни производителя на табла на тази кола. Единият е VDO, другият е VISTEON. Марката на производителя, обикновено я пише на самото табло.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Добре а с кабела от линка мислите ли че ще мога да използвам по-нова версия на VAG K+CAN Commander?
Логиката ми е че кабела само комуникира а това дали поддържа дадена кола идва от базата данни на програмата. Понеже гледам пише че поддържа коли само до 2006г
Логиката ми е че кабела само комуникира а това дали поддържа дадена кола идва от базата данни на програмата. Понеже гледам пише че поддържа коли само до 2006г
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
С този кабел от линка, можеш да ползваш версии 1.4 и 2.5. Независимо от това коя ще ползваш, в твоя случай няма значение, тъй като този модел се поддържа от първата версия. Версия 1.4 е най-добрата, която работи най-стабилно и при нея се наблюдават малко бъгове. Версия 3.6 не може да се използва с този адаптер, тъй като схемата на адаптера е коренно различна с различни елементи и фърмуер. Реално истинския Командер е версия 1.4, всичко друго е пълна измислица. С подобен адаптер, ако нямаш добри познания, рискуваш много да си съсипеш автомобила, така, че не знам за какво ще го използваш или мислиш, че ще го използваш, но имай едно наум. И накрая да добавя, че независимо какво пише в поддръжката му в обявата, много от нещата не се поддържат изобщо, или дава грешки при работа с определени функции, все пак това е апаратура тип детска играчка, но за някои неща върши чудесна работа.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
megatronS написа: С подобен адаптер, ако нямаш добри познания, рискуваш много да си съсипеш автомобила, така, че не знам за какво ще го използваш или мислиш, че ще го използваш, но имай едно наум.
Единственото за което ще го използвам е да си прочета кода на таблото, може би и код на приятел. Самата идея да бърникам и променям eeprom-а на комата ме ужасява така или иначе. Благодаря за информацията и поздрави!
Сега чакам един приятел да ми донесе WinXP лаптоп да пробваме с него и моя кабел. Ако не стане просто ще поръчам този и ще се надявам вече да проработи.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Колега тук става на въпрос за съвсем друго поколение immo4c (crypto), забрави всичко което работи при по ранните модели. Твоето табло е vdo, няма visteon след 06г(
напиши номера все пак) За да си добавиш нов ключ ти трябва "virgin" транспондер. Ключ от друг голф 5-ца вече е заключен с неговите компонент секюрити байтове и няма да тръгне на друга кола. За това - нов чип, подготовка на дилърско ниво и чак тогава можеш да го впишеш с vcds ако имаш пин кода (макар че ти ако имаш кабелите за да го подготвиш ще можеш направо да впишеш фиксирания код в иммо дата-та). Така, че командер и тахо ги отпиши напълно (ако мислиш нещо да пробваш с тези, добра идея е да си отвориш таблото предварително и да си направиш бекъп на еепром-а (24c32) в криптиран формат за да не те боли главата после). Трябват ти по добри кабели за тази цел. успех.
напиши номера все пак) За да си добавиш нов ключ ти трябва "virgin" транспондер. Ключ от друг голф 5-ца вече е заключен с неговите компонент секюрити байтове и няма да тръгне на друга кола. За това - нов чип, подготовка на дилърско ниво и чак тогава можеш да го впишеш с vcds ако имаш пин кода (макар че ти ако имаш кабелите за да го подготвиш ще можеш направо да впишеш фиксирания код в иммо дата-та). Така, че командер и тахо ги отпиши напълно (ако мислиш нещо да пробваш с тези, добра идея е да си отвориш таблото предварително и да си направиш бекъп на еепром-а (24c32) в криптиран формат за да не те боли главата после). Трябват ти по добри кабели за тази цел. успех.
Последна промяна от evg_eni на Пет 22 апр 2022 7:31, променено общо 1 път.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Аз "virgin" ключ имам. За каква подготовка на дилърско ниво говориш? Не е ли само въпрос на изтриване на предишните ключове и записване на стария и новия едновременно? За това ми трябва pin кода де. А за backup на eeprom на таблото няма ли да ми свърши работа командера? До колкото знам с него можеш да си дъмпнеш eeprom-а на лаптопа и ако го soft brick-неш можеш да се върнеш от началото. В един от форумите за които дадох линкове по-горе видях и хора да качват дъмпивете си за прочитане на този pin.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
..... edit
Последна промяна от evg_eni на Пет 22 апр 2022 20:33, променено общо 1 път.
Re: Golf MK5 2008 1.6i проблеми с VAG Commander-а
Имам чувството че ще ми бъде по-лесно просто да платя на ключар да ми исключи имобилайзера изцяло
Междо другото това да си изключа имобилайзера, мога ли да го направя сам или на ключар задължително?
Междо другото това да си изключа имобилайзера, мога ли да го направя сам или на ключар задължително?
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта