Въпрос относно работата на климатроник и компресор - VW Jetta 2007 1.9 TDI

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
victor92
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 29 май 2016 0:10
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: TDI BXE

Въпрос относно работата на климатроник и компресор - VW Jetta 2007 1.9 TDI

Мнениеот victor92 » Съб 13 юли 2024 18:51


Здравейте! Публикувам запитването в този раздел, тъй като смятам, че може би има някаква връзка с електроника и управление. Казусът е следният - автомобил VW Jetta 2007 с климатроник. Като се присетя минавам профилактично проверка на климатичната система, дори вчера след преглед се наложи допълване на 120 грама фреон, че от 2-3 години не съм проверявал, но не е нещо фатално. И по принцип всичко си работи, духа студено, вентилаторът в купето се регулира, градусите също.

Проблемът, който искам да разреша е свързан с това да разбера кога и как решава да "тръгва" компресора за фреона. Доколкото съм запознат е постоянно зацепен и винаги се върти от пистовия ремък. Някой път примерно като запаля колата и е на празен ход решавам да пусна климатика, чува се включване на реленце, оборотите леко се променят, бордовият компютър показва малка промяна в разхода на гориво и воала - почва да духа студено. Обаче някой път това не се случва като пусна климатика. Почвам да си играя с бутона "ECON", защото знам, че той е пряко свързан с работата и това дали да работи компресора или не, но не винаги почва да духа студено. Като почна да карам и примерно двигателят достига 2000 оборота и в един момент започва да духа студено, после си спира в някакъв момент, но аз го усещам и по вървежа на колата и натоварването, защото малко или много си оказва минимално влияние. Проверявана е работата на компресора като духа студено и са ми казвали, че работните налагания са в нормата, а и аз усещам по студа от решетките, че системата работи. Преди няколко години съм карал и с намалено количество фреон наполовина и пак си духаше студено. На този етап изключвам варианти за проблем със самата климатична система като цяло, предвид на това, че има фреон, компресорът явно все още е читав, за да успява да си поддържа съответните работни налягания, освен това и в купето си духа студено... Отделно съм се закачал и с диагностика, за да прочета грешки, но в раздела "HVAC" единствено някаква клапа периодично не може да се позиционира, но се оправя от само себе си. Също така през VCDS съм тествал и задействал магнет вентила, който явно пуска фреона към компресора и в реално време съм гледал живи данни, че работи и има промяна в налаганията.

Та просто ми е интересно да разбера как, какво и защо решава да управлява стартирането на компресора. Държа да отбележа, че съм си правил опити и с това заданието на градусите на климатроника да бъдат на най-ниската възможна степен - "Lo". Тоест при всички положения принудително да го карам да е активен компресора и да духа студено. Възможно е да е нещо супер дребно и елементарно, което ми убягва, а може и нещо друго да излезе, просто ми се иска да разбера какво е.

Ако темата не е в подходящия раздел - моля да бъде преместена. :smile




Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта