Детонационен датчик - проверка

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 04 сеп 2007 18:43


zdravko написа:Така! При средно силно почукване цифровия мултицет ми даде 1-2 mV, при доста яко чукане с едно чукче по блока до датчика максимума достигна 5 mV. Не знам много ли е, малко ли е, дали е нормално или не - ако може и някой друг да пробва да видим колко дава на здрав двигател...

Важното е че реагира и при това почукване при рагботещ двигател, трябва да ти намали ъгъла на запалване и след малко да го възстанови в нормите...трябва ти най-малко стробоскоп, за да видиш това...




Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re:

Мнениеот Nasulov » Сря 11 сеп 2013 23:14


NovobranecGT написа:Буксата има 3 пина, средния е за екранировка, на другите два може да се мери напрежението, което възниква при натиск на пиезокристала.Трябва ти и чувствителен измервателен уред, но понеже сме българи, и обикновен пазарски мултицет ще свърши работа :D Стегни датчика с малка стиска, но не прекалявай, и го разтръсквай леко и по-силно и уреда трябва да отчете стойности на скалата за миливолтове(свързан към двата крайни пина).Като го потупваш леко по оста също реагира....Колкото е по-стегнат, толкова е по-чувствителен, затова ти трябва и стиската, защото иначе трудно може да се разбере нещо...Има и някакви други гаражни методи, като почукване с гаечен ключ по цилиндровия блок около самия датчик(а не по самия датчик :idea: ), като се наблюдава изменението на ъгъла на запалване...Ако пластмасовата обвивка е частично разрушена, то по-добре го смени, цената е между 80-100лв, зависи дали имаш отстъпка и колко е голяма.


NovobranecGT написа:Важното е че реагира и при това почукване при рагботещ двигател, трябва да ти намали ъгъла на запалване и след малко да го възстанови в нормите...трябва ти най-малко стробоскоп, за да видиш това...


:th_up

Единствено мога да добавя,че според ауто дата за 2Е датчика се стяга с 15-25 Nm буквално,както е написано там.Знам със сигурност за РВ,че се стяга с 20 Nm.
За това,ако си взимаш нов датчик по-добре намери някой с динамометричен ключ,за да се стегне правилно.
И не на последно място,бензина трябва да е с не по-малко октаново число от 98 :a045 ,пише го на капачката на резервоара(друг е въпроса,че на наште бензинджийници не се знае какъв е бензина :mhihi )!За това на газ го чуваш по-малко,понеже тя е над 100 октана.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 12 сеп 2013 0:12


Той Здравко сигурно отдавна го е сдал за скрап тоя 2Е сигурно :mhihi


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот radotom » Чет 12 сеп 2013 0:56


Не, не е! :icon_lol
Кара си го, редовно, когато мина покрай работата му, го виждам там ;)
Nasulov написа:Единствено
мога да добавя,че според ауто дата за 2Е датчика се стяга с 15-25 Nm
буквално,както е написано там.Знам със сигурност за РВ,че се стяга с 20
Nm.
:rolleyes
В коя версия на АутоДата-та е това?
В моята си пише, че се стяга точно с 20N.m. :gruebel


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 12 сеп 2013 0:59


Евала че си го кара още, дано си е оправил и проблема с датчика, иначе в моята аутодата също пише 20н.м


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re:

Мнениеот x15 » Чет 12 сеп 2013 3:54


NovobranecGT написа:Буксата има 3 пина, средния е за екранировка, на другите два може да се мери напрежението, което възниква при натиск на пиезокристала.Трябва ти и чувствителен измервателен уред, но понеже сме българи, и обикновен пазарски мултицет ще свърши работа :D Стегни датчика с малка стиска, но не прекалявай, и го разтръсквай леко и по-силно и уреда трябва да отчете стойности на скалата за миливолтове(свързан към двата крайни пина).Като го потупваш леко по оста също реагира....Колкото е по-стегнат, толкова е по-чувствителен, затова ти трябва и стиската, защото иначе трудно може да се разбере нещо...Има и някакви други гаражни методи, като почукване с гаечен ключ по цилиндровия блок около самия датчик(а не по самия датчик :idea: ), като се наблюдава изменението на ъгъла на запалване...Ако пластмасовата обвивка е частично разрушена, то по-добре го смени, цената е между 80-100лв, зависи дали имаш отстъпка и колко е голяма.


Напрежението не се ли мери между средният пин и минуса на акумолатора?


Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот Nasulov » Чет 12 сеп 2013 10:15


К.Одаджийски написа:Той Здравко сигурно отдавна го е сдал за скрап тоя 2Е сигурно :mhihi

Лелеее,колко съм просс :facepalm Мене ми се виде,като за тая година,че е писано :redface

radotom написа:В коя версия на АутоДата-та е това?

Иначе версията е 3.38.И съдейки по файловете на компа ми е сваляна април месец т.г.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот radotom » Чет 12 сеп 2013 13:15


:rolleyes И аз съм с 3.38...
KnockSensor2E.JPG


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот zdravko » Чет 12 сеп 2013 21:50


Нека уточня, че пасата ми е в отлично здраве и се кара всеки ден, макар, че вече е :a045
Що се отнася до проблема, който имах навремето с този датчик, тогава се оказа, че с лека корекция на предварението нещата се оправиха и оттогава даже не се е налагало да ходя на елкон! Датчика ми си е бил съвсем здрав!


Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот Nasulov » Пет 13 сеп 2013 10:36


Браво!Хубаво е също,че си споделил за проблема,макар и след толкова време :mhihi
А относно ауто датата,ето от къде се получава разликата
Прикачени файлове
Auto Data 2.JPG


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот radotom » Пет 13 сеп 2013 11:30


Я! :eek Верно, че на Голф толкова го дават...
В което няма никакъв смисъл - двигателите на Голф и Пассат са 1:1 еднакви... :rolleyes
Нейсе! Няма значка. :th_up


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот x15 » Съб 14 сеп 2013 3:27


A между кой пинове се мери напрежението?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Детонационен датчик - проверка

Мнениеот radotom » Съб 14 сеп 2013 11:00


Като гледам схемата - между 1 и 2.
3 е оплетка (екранировка)



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта