28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Мнениеот Stoi » Чет 09 окт 2008 12:23


* update - 9 страница

След доста време обмисляне вече съм готов да дам начало на проекта. Предстои ми капариране на електродвигателя така, че мисля е време да ви представя проекта. Няма връщане :) Тези дни направих специален сайт за този проект - http://www.ev-bg.com . Замислил съм го не само като сайт за проекта, а и като сайт където ще се разискват изобщо електромобили. Ще се пишат статии за отделните компоненти на един електромобил, теория, как работят и тн. Всеки който се интересува от този тип автомобили, ще намира нещо за четене. Поставил съм си за цел използването на достъпни материали - такива, които всеки може да поръча и закупи. В момента, в който започвам този проект, все още не съм изяснил на 100% концепцията и елементите, който ще използвам. Нека това да стане в самия процес. Всякакви идеи и предложения от ваша страна ще бъдат полезни. Желанието ми е този проект да бъде нещо като “open source” - всеки ще може да вижда какво и как се прави, както и всеки ще може да участва в процеса. Мой вдъхновител бе този сайт: http://www.plasmaboyracing.com . Това е електромобил създаден за драг турнири в USA. Бях изумен от параметрите и постиженията на тази кола. Там хората си имат отделни шампионати за електромобили. Най-интересното е, че няколко сезона plasmabayracing са карали с Български електромотор. Изобщо в Америка този род конверсия е много разпространен - в България нещата идват леко с закъснение, но ще наваксаме.

И така...за кола донор определих VW jetta mk2. Това е тя:

Изображение

Изображение

По начало този проект бе замислен, като външен face тунинг с някой доработки по двигателя. Под "външен" разбираме врати без дръжки, заден капак без номер, фарове от Алфа 155 или Голф рали ако се намерят, решетка без емблема, добри джанти и други дреболии. Гони се изчистения дизайн. Накрая отвън трябва да заприлича на нещо такова:

Изображение

За двигател за проекта бе предвиден атмосферен 1.8 ,8 клапанов стандартен двигател. Промените по него щяха да са: по-голям карбуратор, спортен вал, олекотен маховик, раздвижно колело , 4-1 изспускатели и др дребни глупости. С тези "глупости" мощноста от 90 к.с трябваше да стане някъде към 120 , а разхода над 10-12 на 100 l/km. Защо една кола трябва да бучи, ръмжи, изхвърля облаци дим , с хиляди подвижни части и ниско КПД, като всичко може да е толкова по-просто ? Всички знаете в каква посока отива и цената на бензина. Мисля, че е възможно да се направи кола, със спортен дух, не замърсяваща околната среда и икономически изгодна за каране. Ето това ще се опитам да направя. Ще заложа крайни параметри за проекта, като ще се старая крайния резултат да се придържа към тях.

Време за изминаване на 1/4 миля (402 м) - около 14-15 секунди.
Време за ускорение от 0 - 100 км.ч - около 7 секунди.
Максимална скорост - около 140-160 км.ч
Пробег с едно зареждане на акумулаторите - около 60-70 км.

очаквайте продължение ...

Последна промяна от Stoi на Вто 06 мар 2012 10:01, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7931
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 09 окт 2008 12:35


Това е едно от най-интересните неща който съм виждал от доста дълго време ...... успех и ни дръж в течение, мисля че на голяма част от потребителите това ще е доста интересно, понеже не е изобщо разпространено като идеи и виждания ... за това нека запазим темата чиста и подредена ..... мнения като "ти си луд", "нищо няма да стане", "яко батка" и др подобни нямат място тук!


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10755
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 09 окт 2008 13:01


направо ме уби с БГ ЕЛ. двигатели в американски коли
успех ако го направиш ще станеш много известен в БГ :lol:

как мислиш ще се зарежда
а и ако постигнеш 60-80км изминати в града
това ще има голямо приложение :wink:


Потребителски аватар
XaBaTa™
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот XaBaTa™ » Чет 09 окт 2008 13:03


А мен ме интересува един такъв двигател за колко време се зарежда?
Че 60-70км ми се виждат малко :wink:

Иначе супер интересен проект, един от малкото, който ще следя с интерес!

Последна промяна от XaBaTa™ на Чет 09 окт 2008 13:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10755
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 09 окт 2008 13:05


XaBaTa™ написа:А мен ме интересува един такъв двигател за колко време се зарежда?
Че 60-70км ми се виждат малко :wink:

Иначе супер интересен проект, един от малкото, които ще следя с интерес!


не са малко ако го докара на джетата
искам да видя финалния продукт и какви резултати ще даде
и веднага си взимам Г1 за града е супер....

чета и размишлявам
един двигател ли да ползваш със скоростите...
или два по-малки директно на колелата....


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 09 окт 2008 13:52


направо ме уби с БГ ЕЛ. двигатели в американски коли
успех ако го направиш ще станеш много известен в БГ

как мислиш ще се зарежда
а и ако постигнеш 60-80км изминати в града
това ще има голямо приложение


Да наистина има много коли с Български електромотори. Ето някой от тях : http://www.evalbum.com/mtrbr/KOST

Не мисля, че някой може да стане известен с това :lol: Ние просто ще открием топлата вода...за пореден път..това е !
Ще се зарежда по най-простия начин...от контакта в гаража. Това което съм чел е, че едно пълно зареждане става за 6-8 часа в зависимост от батериите.

не са малко ако го докара на джетата
искам да видя финалния продукт и какви резултати ще даде
и веднага си взимам Г1 за града е супер....



Изминатите километри много зависят от батериите и теглото на колата. Нещата от икономическа гледна точка не са толкова розови както изглеждат. В моя случай съм решил да ползвам полу-тягови батирии. Техен недостатък е, че имат малък живот на заряд-разряд , но голям моментен ток, което ги прави подхотящи за спортен автомобил. Нека сметнем ... При цена на такъв комплект батерии от рода на 2000 лв имаме 60 км пробег и 300 цикала на живот. Тоест 300 Х 60 = 18 000 км след което трябва да купуваме други батерии. С 2300 лв изминаваме 18 000 км или 100 км изминаваме с 11 лв. При положение, че караме спортен автомобил. Ако използваме чисто тягови батерии като тези на електрокарите нещата много се изменят. Тези батерии имат живот около 1500 цикала , но недостатък е, че нямат голям моментен ток и автомобила няма да има добри динамични характеристики. ТОест може да напревим градска гола която да се движи с 50-60 км`ч. Нека сметнем ..1500 х 60 = 90 000 км с един комплест батерии. Или цената на 100 км е 2 лв :) Литиево йонните батерии..там нещата като че ли стоят най добре...голям моментен ток, малко тегло и голям живот (2000 цикъла), но цената е Х 10 :)

чета и размишлявам
един двигател ли да ползваш със скоростите...
или два по-малки директно на колелата....


Най добре и да са два директно на колелата ,но тогава молко се усложняват нещата. Аз се спирам на един мотор който ще е директно на скоростите. Най неефективния начин, но най-лесния. Върти ми се в главата една идея за два мотора на задните колела, но това ще е за следващия проект....ако всичко с първия мине добре.

Това е под задния капак на Porche 911 с БГ електродвигател

Изображение

http://www.evalbum.com/444


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10755
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 09 окт 2008 14:19


добре де скоростите няма ли да компенсират малката тяга...
защото някой слагат двигателите директно
но със скорости с предавателни числа?
аз не гоня спорт
но 50-60 макс скорост значи че едвам ще стига до тях...
90-100 по-добре звучи за да се движиш в града като хората
а не да ми свиркат по светофарите...

иначе е гениално това дето го каза два двигателя отзад на колелата и батерии отпред...
ама скорости ??
дай малко повече инфо :wink:

всъщност се замислих единичка дизел с електромотори отзад...
хибрид -става и за дълго и за града...
въпроса е че ще се натовари колата


а към сметките за пари трябва да извадиш разходи които ще спестиш
смяна на масло смяна филтри антифриз тампони двигател ремонт водна помпа алтернатор стартер..... защото горките ментета дето взимаме я изкарат 30 000км я не....


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 09 окт 2008 15:17


добре де скоростите няма ли да компенсират малката тяга...
защото някой слагат двигателите директно
но със скорости с предавателни числа?


Защо се слагат скорости в автомобилите ? Защото моксималния въртяш момент на един двигател с вътрешно горене е при дадени обороти. Тоест със скоростите ние подбираме такъв режим на двигателя, че да имаме нужния въртяш момент. При електродвигателите максимума на въртяшия момент го имаме още при 0 оборота. Тоест ако един електромотор се сметне и произведе за даден тип кола той няма нужда от скорости.Няма нужда и от съединител, защото може да го караме и с 2 оборота в минута без проблеми. Знаем, че накой производители слагат моторите направо в колелата именно заради това.

аз не гоня спорт
но 50-60 макс скорост значи че едвам ще стига до тях...

Не е точно така. До 60 км може да ускориш за 3 секунди да речем...и до там спираш. Това да е максимама на мотора. Всеки двигател има някакви номинални работни обороти. Всеки ел.мотор има крива на ефективност за определени обороти. Тоест ако подбереш подходяш електродвигател може да минеш и без скорости... но не съм много сигурен в това :oops:

иначе е гениално това дето го каза два двигателя отзад на колелата и батерии отпред...
ама скорости ??
дай малко повече инфо

Мисля си за зъбно-ремъчни предавки. Използват се в някой мотоциклети вместо вириги. Представи си задни шинкели от синхро...къса полуоска...на нея зъбно колело за зъбен ремък....от там до него друго зъбно колело на което е двигателя...двете зъбни колела свързани с ремъка и с подходящо предавателно число :) Нещо такова....набързо нахвърлено.


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Free energy - The race to zero point

Мнениеот mk1 » Чет 09 окт 2008 15:54


Free energy - The race to zero point
Who Killed The Electric Car
-така се казват филмите, гледаите ги за да се светнете по някои неща
a от тук може да ги свалите- http://www.kolibka.com/2.html


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3019
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Чет 09 окт 2008 20:17


Аз ти желая Успех. Много ще ми е интересно и обещавам да чета редовно.


Потребителски аватар
nigga
Мнения: 897
Регистриран на: Съб 16 дек 2006 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот nigga » Чет 09 окт 2008 20:26


:bowdown дори неразбирам какво говорите :oops: но намирисвам за какво иде реч.успех :wink:


Потребителски аватар
Дашо
Пернишки бек
Мнения: 6104
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън

Мнениеот Дашо » Чет 09 окт 2008 21:18


Успех!!!!Ще следя темата с интерес,защото (може и патетитчно да звучи) но това е бъдещето на автомобилите!Според мен с тази тема ще пуснеш доста мухи в главите ни :wink:


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Чет 09 окт 2008 22:01


Абе Стой, чудя се Пасат комби няма ли де е по удачен вариант :roll:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1966
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 09 окт 2008 22:01


Евала Стойко ;) аз преди мислех да си правя колело на ток :D
Чудя се дали не е възможно да се сложи нещо като алтернатор за да дозарежда донякъде батериите или няма смисъл при толкова голяма консумация от електромотора.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 09 окт 2008 22:12


чудя се дали не е възможно да се сложи нещо като алтернатор за да дозарежда донякъде батериите или няма смисъл при толкова голяма консумация от електромотора.


Алернатор да се сложи на ел. двигателя ? Веднага ефиктивноста ще падне..нама смъсъл. Има вариант когато се пуска по инерция, или при спиране електромотора да играе роля на генератор и да зарежда батериите.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта