* update - 9 страница
След доста време обмисляне вече съм готов да дам начало на проекта. Предстои ми капариране на електродвигателя така, че мисля е време да ви представя проекта. Няма връщане Тези дни направих специален сайт за този проект - http://www.ev-bg.com . Замислил съм го не само като сайт за проекта, а и като сайт където ще се разискват изобщо електромобили. Ще се пишат статии за отделните компоненти на един електромобил, теория, как работят и тн. Всеки който се интересува от този тип автомобили, ще намира нещо за четене. Поставил съм си за цел използването на достъпни материали - такива, които всеки може да поръча и закупи. В момента, в който започвам този проект, все още не съм изяснил на 100% концепцията и елементите, който ще използвам. Нека това да стане в самия процес. Всякакви идеи и предложения от ваша страна ще бъдат полезни. Желанието ми е този проект да бъде нещо като “open source” - всеки ще може да вижда какво и как се прави, както и всеки ще може да участва в процеса. Мой вдъхновител бе този сайт: http://www.plasmaboyracing.com . Това е електромобил създаден за драг турнири в USA. Бях изумен от параметрите и постиженията на тази кола. Там хората си имат отделни шампионати за електромобили. Най-интересното е, че няколко сезона plasmabayracing са карали с Български електромотор. Изобщо в Америка този род конверсия е много разпространен - в България нещата идват леко с закъснение, но ще наваксаме.
И така...за кола донор определих VW jetta mk2. Това е тя:
По начало този проект бе замислен, като външен face тунинг с някой доработки по двигателя. Под "външен" разбираме врати без дръжки, заден капак без номер, фарове от Алфа 155 или Голф рали ако се намерят, решетка без емблема, добри джанти и други дреболии. Гони се изчистения дизайн. Накрая отвън трябва да заприлича на нещо такова:
За двигател за проекта бе предвиден атмосферен 1.8 ,8 клапанов стандартен двигател. Промените по него щяха да са: по-голям карбуратор, спортен вал, олекотен маховик, раздвижно колело , 4-1 изспускатели и др дребни глупости. С тези "глупости" мощноста от 90 к.с трябваше да стане някъде към 120 , а разхода над 10-12 на 100 l/km. Защо една кола трябва да бучи, ръмжи, изхвърля облаци дим , с хиляди подвижни части и ниско КПД, като всичко може да е толкова по-просто ? Всички знаете в каква посока отива и цената на бензина. Мисля, че е възможно да се направи кола, със спортен дух, не замърсяваща околната среда и икономически изгодна за каране. Ето това ще се опитам да направя. Ще заложа крайни параметри за проекта, като ще се старая крайния резултат да се придържа към тях.
Време за изминаване на 1/4 миля (402 м) - около 14-15 секунди.
Време за ускорение от 0 - 100 км.ч - около 7 секунди.
Максимална скорост - около 140-160 км.ч
Пробег с едно зареждане на акумулаторите - около 60-70 км.
очаквайте продължение ...
Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
Последна промяна от Stoi на Вто 06 мар 2012 10:01, променено общо 5 пъти.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7958
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Това е едно от най-интересните неща който съм виждал от доста дълго време ...... успех и ни дръж в течение, мисля че на голяма част от потребителите това ще е доста интересно, понеже не е изобщо разпространено като идеи и виждания ... за това нека запазим темата чиста и подредена ..... мнения като "ти си луд", "нищо няма да стане", "яко батка" и др подобни нямат място тук!
- XaBaTa™
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
А мен ме интересува един такъв двигател за колко време се зарежда?
Че 60-70км ми се виждат малко
Иначе супер интересен проект, един от малкото, който ще следя с интерес!
Че 60-70км ми се виждат малко
Иначе супер интересен проект, един от малкото, който ще следя с интерес!
Последна промяна от XaBaTa™ на Чет 09 окт 2008 13:40, променено общо 1 път.
- DragoGT
- 1/8 перничанин
- Мнения: 10772
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
XaBaTa™ написа:А мен ме интересува един такъв двигател за колко време се зарежда?
Че 60-70км ми се виждат малко
Иначе супер интересен проект, един от малкото, които ще следя с интерес!
не са малко ако го докара на джетата
искам да видя финалния продукт и какви резултати ще даде
и веднага си взимам Г1 за града е супер....
чета и размишлявам
един двигател ли да ползваш със скоростите...
или два по-малки директно на колелата....
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
направо ме уби с БГ ЕЛ. двигатели в американски коли
успех ако го направиш ще станеш много известен в БГ
как мислиш ще се зарежда
а и ако постигнеш 60-80км изминати в града
това ще има голямо приложение
Да наистина има много коли с Български електромотори. Ето някой от тях : http://www.evalbum.com/mtrbr/KOST
Не мисля, че някой може да стане известен с това Ние просто ще открием топлата вода...за пореден път..това е !
Ще се зарежда по най-простия начин...от контакта в гаража. Това което съм чел е, че едно пълно зареждане става за 6-8 часа в зависимост от батериите.
не са малко ако го докара на джетата
искам да видя финалния продукт и какви резултати ще даде
и веднага си взимам Г1 за града е супер....
Изминатите километри много зависят от батериите и теглото на колата. Нещата от икономическа гледна точка не са толкова розови както изглеждат. В моя случай съм решил да ползвам полу-тягови батирии. Техен недостатък е, че имат малък живот на заряд-разряд , но голям моментен ток, което ги прави подхотящи за спортен автомобил. Нека сметнем ... При цена на такъв комплект батерии от рода на 2000 лв имаме 60 км пробег и 300 цикала на живот. Тоест 300 Х 60 = 18 000 км след което трябва да купуваме други батерии. С 2300 лв изминаваме 18 000 км или 100 км изминаваме с 11 лв. При положение, че караме спортен автомобил. Ако използваме чисто тягови батерии като тези на електрокарите нещата много се изменят. Тези батерии имат живот около 1500 цикала , но недостатък е, че нямат голям моментен ток и автомобила няма да има добри динамични характеристики. ТОест може да напревим градска гола която да се движи с 50-60 км`ч. Нека сметнем ..1500 х 60 = 90 000 км с един комплест батерии. Или цената на 100 км е 2 лв Литиево йонните батерии..там нещата като че ли стоят най добре...голям моментен ток, малко тегло и голям живот (2000 цикъла), но цената е Х 10
чета и размишлявам
един двигател ли да ползваш със скоростите...
или два по-малки директно на колелата....
Най добре и да са два директно на колелата ,но тогава молко се усложняват нещата. Аз се спирам на един мотор който ще е директно на скоростите. Най неефективния начин, но най-лесния. Върти ми се в главата една идея за два мотора на задните колела, но това ще е за следващия проект....ако всичко с първия мине добре.
Това е под задния капак на Porche 911 с БГ електродвигател
http://www.evalbum.com/444
- DragoGT
- 1/8 перничанин
- Мнения: 10772
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
добре де скоростите няма ли да компенсират малката тяга...
защото някой слагат двигателите директно
но със скорости с предавателни числа?
аз не гоня спорт
но 50-60 макс скорост значи че едвам ще стига до тях...
90-100 по-добре звучи за да се движиш в града като хората
а не да ми свиркат по светофарите...
иначе е гениално това дето го каза два двигателя отзад на колелата и батерии отпред...
ама скорости ??
дай малко повече инфо
всъщност се замислих единичка дизел с електромотори отзад...
хибрид -става и за дълго и за града...
въпроса е че ще се натовари колата
а към сметките за пари трябва да извадиш разходи които ще спестиш
смяна на масло смяна филтри антифриз тампони двигател ремонт водна помпа алтернатор стартер..... защото горките ментета дето взимаме я изкарат 30 000км я не....
защото някой слагат двигателите директно
но със скорости с предавателни числа?
аз не гоня спорт
но 50-60 макс скорост значи че едвам ще стига до тях...
90-100 по-добре звучи за да се движиш в града като хората
а не да ми свиркат по светофарите...
иначе е гениално това дето го каза два двигателя отзад на колелата и батерии отпред...
ама скорости ??
дай малко повече инфо
всъщност се замислих единичка дизел с електромотори отзад...
хибрид -става и за дълго и за града...
въпроса е че ще се натовари колата
а към сметките за пари трябва да извадиш разходи които ще спестиш
смяна на масло смяна филтри антифриз тампони двигател ремонт водна помпа алтернатор стартер..... защото горките ментета дето взимаме я изкарат 30 000км я не....
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
добре де скоростите няма ли да компенсират малката тяга...
защото някой слагат двигателите директно
но със скорости с предавателни числа?
Защо се слагат скорости в автомобилите ? Защото моксималния въртяш момент на един двигател с вътрешно горене е при дадени обороти. Тоест със скоростите ние подбираме такъв режим на двигателя, че да имаме нужния въртяш момент. При електродвигателите максимума на въртяшия момент го имаме още при 0 оборота. Тоест ако един електромотор се сметне и произведе за даден тип кола той няма нужда от скорости.Няма нужда и от съединител, защото може да го караме и с 2 оборота в минута без проблеми. Знаем, че накой производители слагат моторите направо в колелата именно заради това.
аз не гоня спорт
но 50-60 макс скорост значи че едвам ще стига до тях...
Не е точно така. До 60 км може да ускориш за 3 секунди да речем...и до там спираш. Това да е максимама на мотора. Всеки двигател има някакви номинални работни обороти. Всеки ел.мотор има крива на ефективност за определени обороти. Тоест ако подбереш подходяш електродвигател може да минеш и без скорости... но не съм много сигурен в това
иначе е гениално това дето го каза два двигателя отзад на колелата и батерии отпред...
ама скорости ??
дай малко повече инфо
Мисля си за зъбно-ремъчни предавки. Използват се в някой мотоциклети вместо вириги. Представи си задни шинкели от синхро...къса полуоска...на нея зъбно колело за зъбен ремък....от там до него друго зъбно колело на което е двигателя...двете зъбни колела свързани с ремъка и с подходящо предавателно число Нещо такова....набързо нахвърлено.
Free energy - The race to zero point
Free energy - The race to zero point
Who Killed The Electric Car
-така се казват филмите, гледаите ги за да се светнете по някои неща
a от тук може да ги свалите- http://www.kolibka.com/2.html
Who Killed The Electric Car
-така се казват филмите, гледаите ги за да се светнете по някои неща
a от тук може да ги свалите- http://www.kolibka.com/2.html
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
чудя се дали не е възможно да се сложи нещо като алтернатор за да дозарежда донякъде батериите или няма смисъл при толкова голяма консумация от електромотора.
Алернатор да се сложи на ел. двигателя ? Веднага ефиктивноста ще падне..нама смъсъл. Има вариант когато се пуска по инерция, или при спиране електромотора да играе роля на генератор и да зарежда батериите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта