Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 12 ное 2007 23:01


EDIT: Старо име на темата - Идея за вкарване да допълнително въздух в двигателя...!
Всички текущи снимки - на 8-ма стр.
субективни наблюдения - 11 стр, ДИНО - 15-та стр., ново развитие - 21 стр.



Здравейте колеги!
Върти ми се в главата една идейка за софт тунинг на масовите 1.8 моно мотори които са с ТПС а не с дебитомер (като моя АБС например)
Та от къде почнах първо:
Ваското 1 ми пална фитилите да си сложа разпределителен вал от 2Е, отделно ми се въртеше в главата да поподстрижа таралежа и да си полирам смукателния колектор отвътре - всичко това с цел по-ниско съпротивление на смукателния тракт и съответно по-добро пълнене на цилиндрите на атмосферен двигател (не гоня спортни постижения а макс. капацитет на мотора при минимум разход - мечтата на почти всеки в този форум :lol: )
И като се замислих си рекох:
Абе аджеба, защо да се мъча да улеснявам вакуума, създаван от буталата, като мога да създам съвсем леко надналягане - 50-100 Паскала (налягането което правите като си дъхнете на ръцете в студено време да речем. За сравнение, една атмосфера е 101.3 кПа или 101 300 Паскала) Тоест не говоря за наддув като от компресор или турбо а повече като за регулируем канален вентилатор с подходящ дебит между филтърната кутия и моното - при тихи обороти не работи и предвид че дебита при тези обороти е малък няма и да има и особено съпротивление. Когато се подаде газ полумесеца на жилото да натисне ключе, което да включи на някаква ниска скорост вентилатора за да почне да подпомага пълненето, като за да не надува много в капака на моното да се монтира клапан от типа на кихалките за газовите, който да се отваря при налягане от 100 Паскала (елементарен блоу-офф)
Съответно при средно положение още един ключ за средна скорост и при определена позиция - пълна скорост на вентилатора. Може да се върже и походящ потенциометър към оста на дросела и да регулира плавно.
Предвид че моноспринцовките нямат дебитомер а ТПС не би трябвало да има объркване на компа, единствено ламбдата като усети повече въздух ще намали тунджата, а на тихи обороти (когато няма "наддув") моторчето зо празен ход ще си върши неговата работа. Единствените минуси, за които се сещам са че вече няма да има разреждане в смукателния колектор и съответно клапата за топъл/студен въздух на въздушния филтър няма да действа (то не че на коли на нашата възраст това бачка ама нейсе! :lol: ) Доколкото съм запознат, нашите клапи за парното не се управляват от вакуум, така че и с това няма да има проблем. Другото е че предвид повишеният дебит през филтъра поради изхвърления през клапана въздух въздушният филтър евентуално ще се зацапва по-бързо, което едва ли е велик проблем...
Та, трябва ми мнението на хората, които са се занимавали с принудително пълнене доколко тази идея има смисъл, щото на мен ми звучи интригуващо и не е особено скъпо като изпълнение.
Но това, как ми звучи на мен не значи (евентуално) че ще е удачно решение :D
И за това искам мнението на разбиращите
Благодаря предварително за всички смислени (и не особено смислени такива :lol: ) мнения!
Бахти фермана стана ама нали мераци.....
mod edit: Li4o

Последна промяна от dimitarpetrov на Вто 26 авг 2008 15:03, променено общо 10 пъти.




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Пон 12 ное 2007 23:11


имаше няколко заключени теми, за така нареченото "електрическо турбо" или както си му викаме "сешоар" - общото мнение, до което сме достигали при ралзичните коментари, че от това чудо ефекта е 0 (нула), да не кажем, че може и отрицателен да е... Сети се само при движение със 120-140 км/ч какъв е естествения напор на въздуха, който постъпва в кутията на филтъра и после се сети, дали някакъв вентилатор би го доускорил (създал допълнително налягане) или би го забавил (създава излишно съпротивление, понеже въздушния поток, ще хаби часто от енергията си за да върти перката, няма как да не я върти просто...) ...

Може би на място ще има повече мощност двигателя, което е логично, понеже като не е в движение и въздушната струя се създава само от вакуума създаден от буталата... та тогава тези 100 паскала биха имали ефект, но при скорост при която повеят на вятъра става по-голяма от тази на духването към дланите, когато е студено (100 паскала) - може би над 10 км/ч ефекта би трябвало да става обратен :idea:

П.П. Не се изказвам, като разбиращ, а се мъча да разсъждавам, като човек учил физика в 8-9-ти клас


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 12 ное 2007 23:15


Мусурски, като се замисля имаш право, но отговор на това може да се даде еднозначно само ако някой сложи датчик за налягане и да се провери реално при високи скорости какво е положението...


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Пон 12 ное 2007 23:24


dimitarpetrov написа:датчик за налягане и да се провери реално при високи скорости какво е положението...


ами то е очевадно с просто око :wink: засили се със 120, отвори прозореца и извади ръката си и долу-горе ще усетиш някакъв натиск от струята. После вземи въпросния вентилатор в закрито помещение, пусни го и сложи раката си пред него за да усетиш натиска на струята :wink:

Принципно товак, което си намислил, според мен е да сложиш спортен филтър, махни разните клапи за икономичност и за вкарване на топъл въздух в кутията на филтъра (но ще ти вдигнат разхода и ще се увеличи шума от мотора), поотпуши си генерацията, като махнеш някое гърне, сложиш спортно и ще има лек ефект, примерно 1-2% повече мощност и по-голям респонс, ама това с вентилатора го забрави, честно :wink:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 12 ное 2007 23:25


Според мен би имало по-голям смисъл да се намали въздушното съпротивление на въздуха до минимум (филтърната кутия си е доста "овъртян" елемент :) и да се направи някакъв директен въздухозаборник (което си е нож с две остриета , заради микроязовирите по нашите пътища :evil: )


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 12 ное 2007 23:31


musura написа:
dimitarpetrov написа:датчик за налягане и да се провери реално при високи скорости какво е положението...


ами то е очевадно с просто око :wink: засили се със 120, отвори прозореца и извади ръката си и долу-горе ще усетиш някакъв натиск от струята. После вземи въпросния вентилатор в закрито помещение, пусни го и сложи раката си пред него за да усетиш натиска на струята :wink:

Принципно товак, което си намислил, според мен е да сложиш спортен филтър, махни разните клапи за икономичност и за вкарване на топъл въздух в кутията на филтъра (но ще ти вдигнат разхода и ще се увеличи шума от мотора), поотпуши си генерацията, като махнеш някое гърне, сложиш спортно и ще има лек ефект, примерно 1-2% повече мощност и по-голям респонс, ама това с вентилатора го забрави, честно :wink:

Значи на прозореца е едно, интересно е при моното, а аз вече съм със панелен K&N (виж в гаража какво съм сложил че ме мързи да пиша :D )


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Пон 12 ное 2007 23:35


dimitarpetrov написа:Значи на прозореца е едно, интересно е при моното, а аз вече съм със панелен K&N (виж в гаража какво съм сложил че ме мързи да пиша :D )


Същото е и при моното :wink: въздушния поток ще е леко възпрепятстван от вентилатора на пътя си. За да има някакъв ефект в +, би трябвало вентилатора да има достатъчно мощност, за да може да вкарва малко повече от нормалното количество въздух, обаче тези вентилатори им викат компресори или турбо-та :wink: А те пък струват една кошница пари, защото се въртят с някакви много хиляди оборота и т.н. параметри, които спрямо нормален вентилатор (сешоар) направо е като да сравняваш Годзила с Горила :wink:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пон 12 ное 2007 23:38


Мусура е прав че въздуха при голяма скорост е с по голям напор ти и да сложиш тая перка напора ще я върти много по бързо и без да си я захранил с ток така че цялата галимация се обезмисля.
А ти сложил ли си вече този вал от 2Е мотор ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 12 ное 2007 23:39


musura написа:
dimitarpetrov написа:датчик за налягане и да се провери реално при високи скорости какво е положението...


ами то е очевадно с просто око :wink: засили се със 120, отвори прозореца и извади ръката си и долу-горе ще усетиш някакъв натиск от струята. После вземи въпросния вентилатор в закрито помещение, пусни го и сложи раката си пред него за да усетиш натиска на струята :wink:

Принципно товак, което си намислил, според мен е да сложиш спортен филтър, махни разните клапи за икономичност и за вкарване на топъл въздух в кутията на филтъра (но ще ти вдигнат разхода и ще се увеличи шума от мотора), поотпуши си генерацията, като махнеш някое гърне, сложиш спортно и ще има лек ефект, примерно 1-2% повече мощност и по-голям респонс, ама това с вентилатора го забрави, честно :wink:

Тва което казваш е верно ,но имай в предвид че там където смуче мотора е на завет до калника и няма никво значение с ква скорост си - поне според мен -мога и да греша :? :?:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Пон 12 ное 2007 23:47


Rabbit_TDI написа:там където смуче мотора е на завет до калника и няма никво значение с ква скорост си - поне според мен -мога и да греша :? :?:


Влияе се :wink: колегите, които карат на газ (горивото, а не "пълна газ" mhihi), го знаят това най-добре, защото примерно по-примитивните газови уретби не могат динамично да променят горивната смес и при движение с по-висока скорост и по инерция - сместа обеднява от повечето въздух и много често се случва двигателя да загасне, понеже изпарителя се настройва на място и при ниски скорости всичко е ок, но с висока скорост - тц :wink: Затова, ако караш на газ, забравяш за инерция, понеже е сравнително голям шанса да ти загасне колата и да стане някой сакатлък.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 12 ное 2007 23:52


musura написа:
Rabbit_TDI написа:там където смуче мотора е на завет до калника и няма никво значение с ква скорост си - поне според мен -мога и да греша :? :?:


Влияе се :wink: колегите, които карат на газ (горивото, а не "пълна газ" mhihi), го знаят това най-добре, защото примерно по-примитивните газови уретби не могат динамично да променят горивната смес и при движение с по-висока скорост и по инерция - сместа обеднява от повечето въздух и много често се случва двигателя да загасне, понеже изпарителя се настройва на място и при ниски скорости всичко е ок, но с висока скорост - тц :wink: Затова, ако караш на газ, забравяш за инерция, понеже е сравнително голям шанса да ти загасне колата и да стане някой сакатлък.

ОК за влиянието съм съгласен - най-малкото има турбуленция.Просто примера с ръката при 120-130 ми се струва малко старнен.Според мен влиянието спрямо скороста е поне десетократно по-малко.То ако въздуха влизаше толкова бързо нали филтъра за 100-200 км. по магистралата щеше да става целия в пясък и камъчета.
P.S.Мисля че трябва да пратим писмо на Mythbusters да направят експеримент :)


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Вто 13 ное 2007 0:07


За коли с сток електроника за мен лично няма смисъл от смяна на кутията на в. филтър с конус или извеждане на тръба от нея до бронята, не само заради локвите ами просто като се засилиш много въздуха идва в повече и ламбдата се ошашавва...един перящ филтър к&н или jr, с добре сглобена кутия и добре изолирана от топлина върши достатъчно работа, иначе на място ще изглежда много отпушена колата и като вдигнеш 100 ще глъхне...(на ибизата ми след кутията има една малка тръба(тя дори е нарочно стеснена :!: , пробвал съм оттам да я махна и да изведа ф70 до ножа и ефекта е - с ф50 е същото като с оригиналната) и към нея друга кутия зад фара. Фактически въздуха се смуче само отпред от маската, без да смуче топъл въздух от двг. отсек. Ама тва е пълна инжекция, незнам на моното така ли е...таралежа вече има смисъл да се пили, ама не много...аз на старата кола изпилих външния ред и втория до средата и имаше ефект нелош...за нашия климат повече не трябва. Та така по-добре студен въздух, отколкото повече, поне на мойта кола така се отразява, може би заради другите модификации :oops:


Потребителски аватар
vwg3
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 07 окт 2005 19:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwg3 » Вто 13 ное 2007 0:10


Има ли някакъв ефект дори и малък при смана с 2Е разпределителен вал?


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Вто 13 ное 2007 0:28


О да от това ефект ще има, ама ако ще сменяш вал, сложи направо един с други градуси шрик нещо еип. Мога да ти покажа ефекта :wink: Вал сложиш ли обаче, разхода се качва леко...ама съвсем леко на 8 клапановите и зависи от въздуха, който позволиш да влезе(ако няма въздух няма и бензин :lol: . Регулиран е при мен точно от малката тръбичка ф40 между ф.кутия и кутията зад фара, която споменах). Аз затова писах, че имах отрицателен ефект с повечето въздух, щото явно ми е изгорял реотана на ламбдата и като влезе много въздух при палене на студен мотор, тя не реагира хубаво и колата направо ми се давеше...с нормален вал може и да няма такъв проблем знам ли, гледам масово въздуховоди вместо халогени :lol: :lol: :lol: дали работят ненам :oops:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 13 ное 2007 0:33


Тия въздуховоди са само декоративни.Представи си за тях да закачиш тръбата към филтара-като се качиш на магистралат и ще направиш гробище за мухи в кутията :lol: Ефекта от въздуховода има малко в охлаждането на мотора ,ама пък от друга страна и боклуци мята.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта