Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Bellallisimma
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
Автомобил: Audi A3
Двигател: BKD

Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот Bellallisimma » Сря 04 авг 2021 1:13


Здравейте,
Прочетох много теми, мнения и решение на проблема вече 2 месеца няма. Колата е Ауди а3 8P, 2003г. гледана от над 10 монтьори (без да преувеличавам) и всеки вдига рамене и казва "изчерпах се". За няма и 2 месеца колата счупи 2 турбини (избива през оста), като последния път се смени всичко (геометрия, актуатор, вакумно управление), само охлювите си останаха нейните. И сега е на път да гръмне 3-ти път. Започва да пренадува непосредствено след като колата се стопли (приблизителен пробег 50км). Хващам я веднага по това, че този цирк го играя 3 пъти, а и качва разхода на гориво главоломно (на дисплей е между 20 и 40) и звука от турбината става един такъв свистящ, а преди това е бил плътен. По колата още са сменени маркучите към интеркулера, почистен ЕГР, почистен интеркулер, проверено налягане на маслото, турбината (уж) е минала стенд, сменен софтуер и то 2 пъти, с 2 различни - резултат 0. Компютъра не записва никакви грешки! Дюзите са добре, близки до 0, не помня точни цифри, че от толкова информация, предположения и висене в сервизите моя компютър се бъгна... :scare3 и ако е от тях би следвало да го прави на момента, а тя го прави като се стопли. Ако мина вечерта 10км и сутринта още 30км и ще се появи проблема сутринта. Ако обаче мина всичките 30-50км на един път и веднага се започва с драмата пренадуване отново и ако не спра гръмнало турбо.
Дебитомер - почистен, за проба е взет от друга кола. Без резултат, разхода на гориво е убийствен, а охлювчето иска да ходи да пасе .... Не влиза в аваривн режим, като започне да пренадува, караме го на усещания :banghead
Може би пропускам нещо, защото то всичко се смени и пак сме в изходна позиция.
Колата веднъж пренадуе ли става изключително мудна в ниските, а аз във високи не мога да я карам, защото чупи оста и вкарва маслото в гърнетата и всичко по реда си ... Ако все пак я изпусна над 2000 оборота разхода се нормализира, но аз бързам да върна газта, че става страшно ...
Моля ви помагайте, защото покрай мен има още 2 автомобила със сходен проблем и всички сме в приключение ... Обръщам се към вас в този форум, а не в Ауди, защото последната тема, която четох тук беше за ремонт на ПД и колегата пуснал темата имаше сходен проблем с висок разход на гориво и видях, че има доста хора, които разбират, а ние повече идеи нямаме. Надявам се на помощ да разберем какво се случва....
Благодаря на отзовалите се!
П.С. нямам ДПФ, няма загуба на антифриз и масло(освен ако не гръмне турбото :mhihi )




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 авг 2021 7:35


Живи данни се гледат. А и пренадуване без влизане в авариен режим, няма как, освен ако не го отчита правилно MAP. Тая мудност вероятно е точно аварийния режим при пренадуване.

ПП: И ако наистина пренадува, се търси причината. Може всичко да е изправно, но да не е регулиран правилно хода на лоста движещ геометрията.


Bellallisimma
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
Автомобил: Audi A3
Двигател: BKD

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот Bellallisimma » Сря 04 авг 2021 9:20


Ако е така не би ли трябвало от самото начало да си е така ? А тя го прави след като загрее.... и ако "нямаше как всичко да е наред, а тя да пренадува" нямаше да пиша тук за съвет. Имам си достатъчно работа, за да си чеша пръстите във форума....


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот morfei1 » Сря 04 авг 2021 9:21


Н75 гледан / тестван / пробван ли е с друг?


Bellallisimma
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
Автомобил: Audi A3
Двигател: BKD

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот Bellallisimma » Сря 04 авг 2021 9:24


morfei1 написа:Н75 гледан / тестван / пробван ли е с друг?

Сменен


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот tdi fen » Сря 04 авг 2021 9:34


да не е с някъкакъв кофти гаражен софтуер ? проверен ли е софтуера ? а маслената магистрала сменена ли е ? мой познат кара доста време с пренадуваща пък не счупи турбото


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот buller » Сря 04 авг 2021 11:41


Възможно ли е да е свързано със запушен катализатор? Подобно поведение със забиване имаше на AFN преди много години...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 авг 2021 11:42


Bellallisimma написа:Ако е така не би ли трябвало от самото начало да си е така ? А тя го прави след като загрее.... и ако "нямаше как всичко да е наред, а тя да пренадува" нямаше да пиша тук за съвет. Имам си достатъчно работа, за да си чеша пръстите във форума....

То освен да си чешеш пръстите и да правиш безсмислени ремонти, би било хубаво малко да попрочетеш. Щом не сте гледали живи данни обясненията ти са излишни, предполагам ти липсват знания за да опишеш важните неща.
И не се заяждам, ще ти обясня. Алгоритъма на действие при пренадуване, е горе-долу сходен на всички коли, при които турбото се управлява от компютъра. При регистриране на налягане над определена граница, се намалява подаването на гориво, и съответно колата губи мощност. Тънък момент е, че това по-високо налягане трябва да се задържи известно време(около 6-8 секунди), за да се отчете от компа като проблем и той да предприеме действия(иначе по-кратки пикове на налягането си се отчитат, но е програмиран да ги приема за нормални). Ако не го знаеш това, ще се чудиш защо понякога влиза в авариен режим, а друг път, не. Затова е добре да се гледа на живо как се изменя налягането. Тя може да си пренадува често, но в режим влиза само при по-дълго задържане на налягането, което е възможно предимно на голяма скорост с много газ.
Отделно с диагностика може да се задейства геометрията на място за тест дали всичко се движи както трябва. Ако всичко по управлението на турбината работи както трябва, остава само реглажа на лоста.


Bellallisimma
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
Автомобил: Audi A3
Двигател: BKD

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот Bellallisimma » Сря 04 авг 2021 17:03


cecoa1 написа:
Bellallisimma написа:Ако е така не би ли трябвало от самото начало да си е така ? А тя го прави след като загрее.... и ако "нямаше как всичко да е наред, а тя да пренадува" нямаше да пиша тук за съвет. Имам си достатъчно работа, за да си чеша пръстите във форума....

То освен да си чешеш пръстите и да правиш безсмислени ремонти, би било хубаво малко да попрочетеш. Щом не сте гледали живи данни обясненията ти са излишни, предполагам ти липсват знания за да опишеш важните неща.
И не се заяждам, ще ти обясня. Алгоритъма на действие при пренадуване, е горе-долу сходен на всички коли, при които турбото се управлява от компютъра. При регистриране на налягане над определена граница, се намалява подаването на гориво, и съответно колата губи мощност. Тънък момент е, че това по-високо налягане трябва да се задържи известно време(около 6-8 секунди), за да се отчете от компа като проблем и той да предприеме действия(иначе по-кратки пикове на налягането си се отчитат, но е програмиран да ги приема за нормални). Ако не го знаеш това, ще се чудиш защо понякога влиза в авариен режим, а друг път, не. Затова е добре да се гледа на живо как се изменя налягането. Тя може да си пренадува често, но в режим влиза само при по-дълго задържане на налягането, което е възможно предимно на голяма скорост с много газ.
Отделно с диагностика може да се задейства геометрията на място за тест дали всичко се движи както трябва. Ако всичко по управлението на турбината работи както трябва, остава само реглажа на лоста.

Какво по - точно те интересува от живите данни? Някъде да съм казала, че не е гледана?
А, относно аварийния режим .... НЕ ВЛИЗА ! А ЧУПИ ОСТА! Точно понеже всички "майстори" си мислят, че нещо ми е бъгнат моя мозък и си внушавам закачват на диагностика държат 5-6 секунди и край ... една мъгла и кола няма .. респективно и турбина. При мен никога не е гърмяла турбина, защото може да нямам свръх технически познания, но знам кое е нормално е кое не е .. и разход 40 на 100км, в града с 50км/ч + свистене на турбината все едно под капака има прахосмукачка не е нормално. Карам колата на диагностика и пред сервиза всичко свършва.......

2 различни софтуера са слагани. Оригинални. Маслените магистрали са почистени, не са сменени, но налягането е мерено- всичко е окей.

Катализатора е изтърбушен.

Последна промяна от Pichaga на Сря 04 авг 2021 18:36, променено общо 1 път.
Причина: използвай бутона промени, а не постоянен репост на мненията си


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 авг 2021 19:28


Така... Нищо не разбрах какво обясняваш, както и предполагах.
Живи данни за такъв проблем се гледат в движение при пълна газ на 4-та или 5-та скорост. Отделно, всяко пренадуване за над 6-8 секунди, го записва като грешка.
Свистене под капака говори за пропуски някъде по всмукателния тракт, което е предпоставка за чупене на турбина дори без да пренадува, зависи колко е пропуска и колко дълго се кара така.
Няма такъв филм да не влиза в авариен режим и да не записва грешка, ако наистина пренадува. Повтарям, за да станат тези неща, пълна газ на висока предавка от ниски обороти(от 1400-1500), и след 7-8 до 10 секунди, колата осезаемо ще загуби тяга, дори и да не светне нищо по таблото. Заради тези необходими условия, при нормално шофиране, особено на градско, проблема не се проявява и не се забелязва, затова някой може да се бърка, че се проявява на определени километри, а всъщност му трябват определени условия.

Та какво са правили с диагностика за 5-6 секунди и то на място, щото така не се гледа как се държи турбината?!
Пак казвам, ако всичко като техника е изправно, а турбото пренадува, може да е просто реглажа на лоста на геометрията. За да се направи тоя реглаж на място, също се правят няколко проби с гледане на живи данни в движение.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот tdi fen » Сря 04 авг 2021 19:36


моите препоръки
1 проверка на кулера и всички турбо пътища за пропуск
2 сменете маслената магистрала
3 някой кадърен да направи турбината и настрои турбината хубаво е и гаранция да ти дадеде


Bellallisimma
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
Автомобил: Audi A3
Двигател: BKD

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот Bellallisimma » Сря 04 авг 2021 19:41


cecoa1 благодаря за отделеното време да ми обясниш как нищо не разбирам ... остави... търся помощ, идеи, не търся поредния, който да ми обясни как няма как да стане еди си кво... защото става ! Точно по причина, че става и то 3 пъти колата е гледана от различни хора!
Турбината има гаранция ... сменят е ... ама до кога ?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот muns61 » Сря 04 авг 2021 20:23


Съжалявам за офтопика, ама все едно чета пляктора...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 авг 2021 20:43


Е, щом много разбираш, верно съм се похабил да пиша.

Като не можеш да си формулираш въпроса, потърси врачка да ти отговори.
Наистина няма как да те знам колко разбираш и какво точно е гледано и мерено по колата. Написах какво конкретно е важно да кажеш дали е правено, гледано и т.н. Тук няма как да ги гадая нещата.

Питах какво се вижда на тая диагностика - какви грешки, или поне на живи данни стойностите на налягането при които пренадува... Ти се зъбиш съвсем безсмислено. Не е въпроса кой колко разбира, или че търся някакво доказване. Опитах се просто да помогна, и ако прочетеш писаното от мен достатъчно концентрирано и непредубедено, може и да го схванеш. Там където пиша кое няма начин да е така, не е обвинение в лъжа към теб, а е в смисъл, че не трябва да е така. И не се обаждай, когато ти казвам, че може би грешно го определяш като пренадуване, защото може и да не е. Така и не написа колко пренадува, грешки явно не ти записва, така че тази диагноза по слух не е въобще адекватна.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот radotom » Сря 04 авг 2021 20:51


Мунсе, да ри кажа ли, че вече проверих - не е! :icon_lol
Ама Пляктора само си повтаря едно и също - не се кара.


По темата:
Какво показва като налягане компютъра, когато тръгне да забива и вдигне разхода?
И има ли монтиран външен бууст-метър, за да се вижда какво реално е налягането в смукателния колектор?

Според мен има голяма дупка някъде по търбопътищата и турбините се трошат не от високо налягане (за това и може да не записва грешка), а заради високи обороти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Angel_ и 52 госта