Здравейте,
При последната смяна на маслото при 7-8 хиляди километра на Seat 1.6 TDI 2017, имаше 4-5 литра нафта в маслото, а при предишната смяна нямаше такъв проблем.
Ако можете да ми препоръчате сервиз за такъв тип проблем, защото в СЕАТ ще ми одерат кожата.
Пуснах за грешки само тези по долу излизат за двигателя.
Благодаря предварително за помощта!
----------------------------
01. Engine control unit01. Engine control unit
DTCs: 4
----------------------------
36567 [0x008ED7]
P03AA00: Cylinder 3 Pressure Sensor Circuit Range/Performance
Status bits: 1
Priority: 2
Frequency: 1
Unlearning index: 255
Odometer: 93532 km
Date, time: 2023.12.23 15:10:03
Engine RPM: 183 rpm
Calculated engine load value: 0.00 %
Vehicle speed: 0 km/h
Engine coolant temperature: 52 ℃
Engine oil temperature: 41 ℃
Barometric pressure: 85 kPa
Klemme 30 voltage: 10
Paramteric values: 20 96 28 3F 65 00 00 3F 64 03 E8 44 6A 00 0E 44 A7 00 00 20 29 00 00 44 5A 03 59 20 97 00 00 41 C8 08 41 C9 08 41 C7 08
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
----------------------------
24956 [0x00617C]
P13D400: Sensor for internal pressure of cylinder 3, Electrical error
Status bits: 1
Priority: 2
Frequency: 1
Unlearning index: 255
Odometer: 93366 km
Date, time: 2023.11.20 16:57:55
Engine RPM: 771 rpm
Calculated engine load value: 15.69 %
Vehicle speed: 0 km/h
Engine coolant temperature: 50 ℃
Engine oil temperature: 18 ℃
Barometric pressure: 94 kPa
Klemme 30 voltage: 11
Paramteric values: 20 96 28 44 67 05 AA
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
----------------------------
24964 [0x006184]
P13D600: Sensor for internal pressure of cylinder 3, Implausible signal
Status bits: 1
Priority: 2
Frequency: 1
Unlearning index: 255
Odometer: 93366 km
Date, time: 2023.11.20 16:57:55
Engine RPM: 771 rpm
Calculated engine load value: 15.69 %
Vehicle speed: 0 km/h
Engine coolant temperature: 50 ℃
Engine oil temperature: 18 ℃
Barometric pressure: 94 kPa
Klemme 30 voltage: 11
Paramteric values: 20 96 28 44 67 05 AA
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
----------------------------
Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 12 дек 2009 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19722
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Как 4-5 литра? То маслото е толкова общо.
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Кой ги установи ти видя ли го ?
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 12 дек 2009 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Мой прияетел има сервиз. Пред мен го сменяше и се изля в кофата маслото което оригинално е 4.6 литра и отгоре имаше поне няколко литра нафта. Миришеше силно на нафта и вискозитета беше почти като на вода станал.
- ktamen
- Мнения: 6173
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Ако нафтата е била над маслото, значи не е нафта, а нещо друго .
Сигурен ли си че кофата е била празна преди да източите маслото в нея?
ПС И на мен ми намирисва, ама не на нафта.
Сигурен ли си че кофата е била празна преди да източите маслото в нея?
ПС И на мен ми намирисва, ама не на нафта.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 12 дек 2009 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Не беше над маслото беше смесено. Като масло но станало като вода по разредено и мирише на нафта. Каква друга течност може да е?
Някой знае ли защо лампата за високо ниво за маслото не ми е светнала?
Някой знае ли защо лампата за високо ниво за маслото не ми е светнала?
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 12 дек 2009 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
hvp800 написа:Не ти е светнала лампата , щото такава няма!
Имам предвид грешка да ми даде. Нали има сензор за нивото на маслото.
- w_smith
- Мнения: 2214
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia_Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Сензора е за ниско ниво, за високо няма.
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Аз ще предположа до болка познатият проблем с прекъснатите и незавършени регенерации, чиито ефект е точно нафта в маслото.
- samo_pechka
- Мнения: 8455
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
За високо няма .
Сериозен проблем и много неприятен, взимай мерки, че отива на "гибел" .
Не са много нещата довели до това, но почти всичките са "кинта" .
Ако има проблеми с регенерация, да се провери/смени диф.датчик и тогава да се върви нататък.
Сериозен проблем и много неприятен, взимай мерки, че отива на "гибел" .
Не са много нещата довели до това, но почти всичките са "кинта" .
Ако има проблеми с регенерация, да се провери/смени диф.датчик и тогава да се върви нататък.
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
А как точно незавършените регенерации довеждат до гориво в маслото?
Знае се, че при регенерация се извършва допълнително впръскване на гориво след ГМТ, което не се възпламенява, но се изпарява и повишава температурата на филтъра.
Ако не се прекъсне излиза, че няма проблем.
А ако се прекъсне (двигателят е спрян), нали няма никакво впръскване. Как попада гориво в картера?
Знае се, че при регенерация се извършва допълнително впръскване на гориво след ГМТ, което не се възпламенява, но се изпарява и повишава температурата на филтъра.
Ако не се прекъсне излиза, че няма проблем.
А ако се прекъсне (двигателят е спрян), нали няма никакво впръскване. Как попада гориво в картера?
- samo_pechka
- Мнения: 8455
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
Така е да, но една част отива в картера . Когато е малко впръскването ( и за кратко) няма драми. Когато е много често и продължително ( неспирно дет се казва ) вече е проблем.
Нафтата ( за разлика от бензина ) попадне ли в маслото-мъка. Много трудно се изпарява , особено сегашните с биодизел. Той остава . И няма махане оттам.
Не е добре да се кара постоянно с незавършени регенерации, щото ще се мъчи малко след палене да я направи. И всеки път това скофтя и без това кофти проблема. Става омагьосан кръг без изгледи за край.
И тая екол@йнарщина с удължените интервали , адски прецаква моторите. Уж по-малко масло да се изхвърляло, ма то цели коли се фърлят заради ЛЛ интервалите ?! Логика-никаква.
Който като мен не вярва на това, сменя на макс 10-12к.км ( дълги шосета) . Ако се кара доста градско ( градско/извън 70/30 ) , дори на 5к.км . А чисто градско, най-добре да не е дизел. Грешна покупка въобще.
П.п. м/у другото има ли нафта в Бг без биодизел? Ако да-къде? Коя верига?
Нафтата ( за разлика от бензина ) попадне ли в маслото-мъка. Много трудно се изпарява , особено сегашните с биодизел. Той остава . И няма махане оттам.
Не е добре да се кара постоянно с незавършени регенерации, щото ще се мъчи малко след палене да я направи. И всеки път това скофтя и без това кофти проблема. Става омагьосан кръг без изгледи за край.
И тая екол@йнарщина с удължените интервали , адски прецаква моторите. Уж по-малко масло да се изхвърляло, ма то цели коли се фърлят заради ЛЛ интервалите ?! Логика-никаква.
Който като мен не вярва на това, сменя на макс 10-12к.км ( дълги шосета) . Ако се кара доста градско ( градско/извън 70/30 ) , дори на 5к.км . А чисто градско, най-добре да не е дизел. Грешна покупка въобще.
П.п. м/у другото има ли нафта в Бг без биодизел? Ако да-къде? Коя верига?
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
railfan написа:Аз ще предположа до болка познатият проблем с прекъснатите и незавършени регенерации, чиито ефект е точно нафта в маслото.
Да, така е, ама ако филтъра вече доста се е запушил, регенерацийте с лопата да ги ринеш, една след друга. И аз участвах в тази драма, да не говоря колко пъти съм точил през тръбичката за проверка на маслото от въпросния масло-нафтен "коктейл". И след това, разбира се отново наливам масло. Ама от пусто в празно, казали са хората. И в крайна сметка, кормене на ДПФ-а, край на коктейлите. Фен съм на дизелите, но вероятно ще се разведем с тях.
- PzKpfW
- Мнения: 218
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Seat 1.6 TDI много нафта в маслото
В случая регистрира грешка в сензора за налягане в цилиндър 3. Той по всяка вероятност е монтиран в дюзата и е част от нея. Това означава, че поне тази дюза има проблем. Най-новите двигатели трябва да имат такива сензори във всички дюзи. При по-старите е само на едната. Пикаещи дюзи може да бъдат причината за нафта в маслото. Затова е добре да се свалят всички дюзи и да се закарат на проверка. Освен това когато са свалени дюзите лесно може да се премери компресията на двигателя. Ако няма компресия няма добро изгаряне и пак е възможно неизгоряло гориво да попадне в маслото, особено ако колата се кара студена и на къси разстояния.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта