Чуденка относно ремонт на двигател на Touran TSI.
Купих колата преди 2 години, седмица след което ангреажната верига направи проблем и изпочупи всичко (в последствие разбрах, че двигателя си е фабрично зле). Човека, който тогава ремонтира двигателя, не го е затворил добре, и сълзеше много малко масло (не му върнах колата да оправи проблема своевременно, защото ми трябваше)
Сътворил е и друг проблем - в момента, в който вдигна повече от 120 км/ч., оборотите падат и се връща на 120. Не ми е известно колата да има круиз контрол. Всъщност на всички скорости след определен праг автоматично пада скоростта, губи мощност на първа и втора при по-стръмен наклон, което ме навежда на мисълта, че има проблем.Наскоро ударих картера, но не рабрах веднага. Карах 100 км, като малко след половината път лампичката за маслото светна. Игнорирах лампичката, защото реших, че маслото е намаляло заради недобре затворения двигател. Две години карам без да се е налагало да доливам, и си викам вече е време, но може да изчака едни 40-50 км.
Продължих да карам, по едно време започна да тропа и на влизане в София колата угасна. Пробвах само един път да запаля, опита да звърти, но естествено не се получи. Викнах репатрак да я извози. Но сега не е ясно дали съм сътворил голяма или малка беля, насложена към по-горе описаните (като я свалих от репатрака, изтече още някакво масло, но не знам дали това може да се счита за някаква надежда, че белята е малка).Да си дойда на въпроса: къде в София и околностите би било най-удачно да я закарам за диагноза на повредите и ремонт... и, ако е по-добро решение, смяна на двигателя с по-читав съвместим.
Благодаря!
