Нека всеки, който си е подобрявал комфорта в рейса да сподели кое как е направил и какви трудности е срещнал!
Ще започна с електрификацията на задните стъкла. Попаднаха ми евтини ел механизми и реших да се захвана със смяната. Порових в ЕТКА и открих, че за задна врата има само един вид кабелен сноп . Значи само сменям механизмите, добавям копчета на корите и готово. Купих и копчета за модела. И се захванах да сменям механизмите.
Свалянето на корите го бях правил и преди. За незапознатите става по следният начин: маха се манивелата за вдигане/смъкване на стъклото (става като се плъзне розетката и в посока противоположна на ръкохватката).
После изваждаме черната декоративна пластмаса около вътрешната дръжка. Под нея има един винт за кръстата отвертка, който държи кората към вратата.
Следва откопчаване на кората. По цялата и периферия с изключение на горната част (към стъклото) има щипки. Полезно е да ползвате някаква щанга за щипки или голяма плоска отвертка за разкопчаването им, защото с дърпане на корта се откъсват крачетата и и после трябва да ги лепите обратно. Щом се откопчаят всички щипки с повдигане на горе се откача кората от тенекията под стъклото. Махаме високоговорителя.
Следва да отлепим шумоизолацията
Въпросната шумоизолация е залепена с някакъв болкит. С дърпане започва да се разтяга като локум(ако е топло) и да се къса шумоизолацията (ако е студено). Най лесно се отлепя с нож.
Подръпваме изолацията и цепим лепилото по цялата периферия докато се отдели изцяло. Само трябва да опазим повърхностите на отрязаният болкит чисти и после при монтажа притискаме на място и той си залепва.
И... Откриваме, че инсталацията на вратата се състои само от музика и централно заключване
