Ми аз съм го написал, ама ти не четеш. При Турана е печка на нафта, която често не бачка, а няма друго предвидено да помага за загряване, и затова загрява толкова бавно. В други модели, включително и със същия мотор, и на същата марка, вместо печка, има предвиден друг начин на помагане на загряването, най-често на ток, който работи надеждно и пак е доста ефективен. Има много решения за подпомагане на загряването при различните марки и модели, някои греят антифриза, други директно въздуха от парното.
Тия с въздуха са на ток, а антифриза го има и с ток, и с допълнителни топлообменници за отработените газове, та даже до задвижван с ремък от двигателя виско-отоплител. При някои камиони имаш леко задействане на моторната спирачка, а понякога и на хидравличния ретардер, при определени условия, с цел бързо загряване. Та няма как да знам на Тойотата ти как точно е реализирано подпомагането на загряването, но очевидно щом казваш, е в изправност, и достатъчно добре замислено и оразмерено.
Та това е отговора, ако е само мотора, без системи за подпомагане на загряването, то и двата описани двигателя, ще си загряват почти еднакво бавно, както всички дизели с директно впръскване. Това си им е конструктивно и теоретично заложено, имат голяма ефективност, малки загуби в охладителната уредба, затова и са толкова икономични, и също палят лесно в студа, дори и при неработещи подгревни свещи. Старите предкамерни дизели губят повече топлина, заради относително голямата площ на горивната им камера, затова загряват по-лесно, но пък палят по-трудно, особено пък ако не им работят подгревни свещи... Затова и при старите има голяма степен на сгъстяване, около 22-23, докато при директното впръскване е около 16-19. Но последните предкамерни в автомобили за Европа, са приключили производство преди около 20 години, та няма какво да ги коментираме, освен, че при тях имаше топлина и без системи за подпомагане на загряването. А на твоята Тойота със сигурност имаш нещо, което помага на загряването, и то работи, при това доста добре. Ако си оправиш печката на Турана, той също ще загрява доста бързо и приятно. Но цената за такъв ремонт не е много приятна - може би около 1200 до към 2000лв, а може и повече, ако купуваш чисто нова печка.
VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Благодаря!
Сега разбрах абсолютно точно и ясно.
За Toyota-та ми,съм изчел почти всичко що е написано,но никъде не съм срещал да имат нещо за подпомагане на загряването.
Искам да попитам,може ли тази печка да се провери дали работи при температура над 5 градуса?
Например в сервиз да се накара да се включи принудително или нещо подобно?
Благодаря още веднъж?
Сега разбрах абсолютно точно и ясно.
За Toyota-та ми,съм изчел почти всичко що е написано,но никъде не съм срещал да имат нещо за подпомагане на загряването.
Искам да попитам,може ли тази печка да се провери дали работи при температура над 5 градуса?
Например в сервиз да се накара да се включи принудително или нещо подобно?
Благодаря още веднъж?
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Може да се провери печката, също да се пусне принудително, ако е изправна.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Бихте ли обяснили ако знаете как става това?
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
В сервиз имах предвид, с диагностичен уред. Иначе няма да може, тя като не запали няколко пъти поради някаква неизправност(записва си грешка), се заключва, и след това не се опитва да пали повече, докато не се отключи при проверка с диагностичен уред(обикновенно в сервиз). Но обикновено се налага ремонт, не може да се мине само с бърза смяна на нещо... Ремонта включва сваляне на печката, и за да работи поне 3-4 години, се подменят и разни неща вътре, дори мисля горивната камера. Последно като питах, беше към 1200лв някакъв подобен ремонт, но на свалена печка. Има опция, да се накара тази печка да работи и като автономна, без двигателя, та да е още по-конфортно, и да се влиза направо в затоплен автомобил. Хората, каита ремонтират такива печки, може да ги питаш за различните опции за включване на печката от разстояние, и какво би струвало. Има варианти за таймер, дистанционно управление, включване с телефон, или просто елементарно копче.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Благодаря!
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта