Нищо не се случва, ако са читави и не ги смениш - не винаги е нужно да се сменяват и лагерите.
/- ако бяха блокирали, щеше вече да си разбрал./
Тампони за предни амортисьори за Шаран
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Не, не са блокирали и добре си се въртят. Нито запецват, нито прихрущяват - нищо.
Относно разглобяването на всичко - не, не го разглобих.
За да се свали амортисьора на Шаран се рзвива една скоба, дето стяга тръбовидното тяло на амортисьора. Както и биалетката на стабилизиращата щанга.
На самия амортисьор има изпъкнали пръстени, които не му позволяват да се измъкне даже да се разхлаби скобата.
За да успее, трябва с як секач, чук и много 'мами' да се отвори тази скоба.
Отгоре, обаче, няма никакъв достъп за замах с Генерален Управител (наричан от ГУ или чук).
Трябва да се блъска отдолу.
Ама при липса на повдигач или поне канал...
Разбира се, може да се свали целия шенкел барабар с главината.
Тук, обаче, идва проблема с липсата на подходящ камък за централния болт, към карето и най-вече достатъчно дълга тръба за него
По тази причина тампоните ги смених без да разкачам амовете от долу.
Принципно, има достъп и до гайките над лагерите, но не и ако се опиташ да завреш гаечен ключ там
Изведнъж големите подкалници се оказват тесни...
Относно разглобяването на всичко - не, не го разглобих.
За да се свали амортисьора на Шаран се рзвива една скоба, дето стяга тръбовидното тяло на амортисьора. Както и биалетката на стабилизиращата щанга.
На самия амортисьор има изпъкнали пръстени, които не му позволяват да се измъкне даже да се разхлаби скобата.
За да успее, трябва с як секач, чук и много 'мами' да се отвори тази скоба.
Отгоре, обаче, няма никакъв достъп за замах с Генерален Управител (наричан от ГУ или чук).
Трябва да се блъска отдолу.
Ама при липса на повдигач или поне канал...

Разбира се, може да се свали целия шенкел барабар с главината.
Тук, обаче, идва проблема с липсата на подходящ камък за централния болт, към карето и най-вече достатъчно дълга тръба за него
По тази причина тампоните ги смених без да разкачам амовете от долу.
Принципно, има достъп и до гайките над лагерите, но не и ако се опиташ да завреш гаечен ключ там

Изведнъж големите подкалници се оказват тесни...
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7941
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Гайките на тарелките как се развиват?
При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
Последна промяна от goppa на Пон 08 май 2017 14:39, променено общо 1 път.
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
radotom написа:Номера на тампоните, които монтирах преди малко:
Явно, марката е BERG, имаха щампа на VW
Относно въпроса какво се случва, ако не се сменят и лагерите - надявам се нищо, защото след 4 часа зор се отказах да сменям и тях.
Следващия път!
Сега само тампони ;)
Защо номерът не съвпада с номера от офертата на Гопа от Мото пфое
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7941
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Този номер е на VW а онзи в офертата е на Ford.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
goppa написа:При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
С мнооого зор и молби към всеки един от светата троица (заедно и поотделно), майка им, Свети Петър и подопечните му, както и към Аллах, Мохамед и Буда

Основната насока на молбите трябва да е да не превърти шестограма 7 на стержена на амортисьора или да не се откърти (както е при мен на левия)
Поне откъртването лесно може да се предодврати, като си направите при стругар една гайка с М14х1.5 и я навиете на върха на стержена. Идеята е да оякчи метала там.
Тъй като гайката на амортисьора е с ключ 21, то правената гайка трябва да е с шестостен 19 или 17.
Аз моята я поръчах от 19, защото при вече откъртен шестограм, само тя държеше парченцето на място и ме беше страх 17-ито да не е с прекалено тънка стеничка.
Относно пълненето на тарелките - и аз не знам как от Форд са постигнали толкова качествено засмукване на всяка възможна капчица, ама нА! Абсорбират водата по-добре и от войнишка кубинка на двудневен преход

За това моите сега ги подсуших добре и ги наблъсках до горе с грес!
А да видим как ще задържи вода там!

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
goppa написа:Гайките на тарелките как се развиват?
При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
оливам ги с ВД и после течна грес и въпреки това миналата година не поддадоха на разиване. 1 ден загубих с тези гайки докато ги лашна. Тоне беше спрейове, кола, сп. течност, , накрая с газов поялник по -скоро горелка , а отвън наоколо чашката мокри парцали
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7941
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
radotom написа:Принципно, има достъп и до гайките над лагерите, но не и ако се опиташ да завреш гаечен ключ там![]()
Изведнъж големите подкалници се оказват тесни...
Виж братушките какъв метод са изнамерили :)
http://vwts.ru/forum/214408.html
Тоя явно редовно ги сменя и му е хванал чалъма

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран


Иначе тампоните точно по тази технология като на клипчето ги смених, без да съм го гледал

С тази разлика, че не подпирах колата на гума (или друго), а подпирах носача и свалях и вдигах колата с крика нагоре-надолу

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Преди 4 години бях напълнил чашките с грес че тогава сменях аморт. и скоро ги сменях тампоните и само с горелка се развиха. Сега ги напръсках с течен мед резбите и след няколко години ще споделя ще има ли ефект.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7941
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Какви тампони сложи?
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Ломфйордер сега. Предните бяха с 1 см. По ниски явно си тежи дизела много.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7941
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
И така. Да споделя и аз малко опит с развиването на ръждясали гайки на неудобно място.
Ето как изглеждаха тарелките на моите тампони:

Почистих голата резба доколкото мога с телената четчица на дремелчето (Parkside) и ги накиснах с вода.
Да,чиста вода, от чешмата.

Това се случи снощи. Днес отидох с колата на работа и дори не се бяха изплискали напълно
. Долях ги с вода и вечерта като се прибрах започнах смяната. Метода с накисването действа безотказно. Гайката се отлепи лесно но вървеше със съпротива до края на резбата. Както и предполагах тампона се оказа набор на колата. Няма марка, има само номера на частта на VW, надпис "made in Portugal" и щампа 97.
Смених само десния, защото стана късно , за левия трябваяше да свалям акумулатор и пластмасарийте около казанчето.
Купих някакви тампони Феби. На външен вид изглеждат добре , тежат колкото оригиналните 330г и на пипане гумата изглежда еднакво твърда с оригиналния. Но май са копирали износен тампон защото тарелката пак е на 1 см над бомбето
.
Май ще трябва да събирам пари за оригинални. И без това май лагерчетата са за смяна, това под тампона който смених се движи сякаш има пясък в него.
Ето ги стар и нов тампон един до друг:


Ето как изглеждаха тарелките на моите тампони:
Почистих голата резба доколкото мога с телената четчица на дремелчето (Parkside) и ги накиснах с вода.
Да,чиста вода, от чешмата.
Това се случи снощи. Днес отидох с колата на работа и дори не се бяха изплискали напълно

Смених само десния, защото стана късно , за левия трябваяше да свалям акумулатор и пластмасарийте около казанчето.
Купих някакви тампони Феби. На външен вид изглеждат добре , тежат колкото оригиналните 330г и на пипане гумата изглежда еднакво твърда с оригиналния. Но май са копирали износен тампон защото тарелката пак е на 1 см над бомбето

Май ще трябва да събирам пари за оригинални. И без това май лагерчетата са за смяна, това под тампона който смених се движи сякаш има пясък в него.
Ето ги стар и нов тампон един до друг:
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
@ goppa - много е зле при теб положението.При мен нямаше толкова много корозия по резбата , а по чашката почти никаква.
-
- Low rider
- Мнения: 5574
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
На мен ми е по-интересно самото състояние на купето 

Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта