Проблем с печка на VW Sharan
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Проблем с печка на wv шаран
трябва да се свали печката и да се види, най-вероятно е електрониката. Има една платка вътре
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с печка на wv шаран
докато я свали зимата ще свърши
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7916
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на wv шаран
Сваля се за 15 минути. Има доста теми за печките на шараните.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на wv шаран
Поразгледай линка, може да намериш нещо...
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=463668
Сега само гадаем ... всичко може да е - малко гориво (трябва да е повече от резервата), запушена цедка/мрежичка, малко свеж въздух - запушена тръба, нещо по кабелите...
С какво управление е печката?
Модел ? (ако виждаш етикета)

Сега само гадаем ... всичко може да е - малко гориво (трябва да е повече от резервата), запушена цедка/мрежичка, малко свеж въздух - запушена тръба, нещо по кабелите...
С какво управление е печката?
Модел ? (ако виждаш етикета)
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Може ли да се постави печка ебершпрехер d5wz вместо d3wz? Ще трябва ли да се подменя и горивната помпичка?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7916
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Дa. Или поне дa се нaстрои.
- kocito
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
- Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: София
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Здравейте момчета,
Аз да попитам, електрическата циркулационна помпа, колко време след като се загаси мотора продължава да работи. На моя Шаран до преди няколко дни я чувах по 5-6 секунди след като се изгаси двигателя. Днес сутринта продължи да работи близо минута, но нямах време да чакам повече и изскубах клемата на акумулатора, за да не го изтощи(бързах за работа).
От какво зависи колко време ще върти след като се изгаси двигателя ?
Поздрави !
Аз да попитам, електрическата циркулационна помпа, колко време след като се загаси мотора продължава да работи. На моя Шаран до преди няколко дни я чувах по 5-6 секунди след като се изгаси двигателя. Днес сутринта продължи да работи близо минута, но нямах време да чакам повече и изскубах клемата на акумулатора, за да не го изтощи(бързах за работа).
От какво зависи колко време ще върти след като се изгаси двигателя ?
Поздрави !
- vankat-2
- Мнения: 268
- Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Поздрави ![/quote]
Тоз пък и той!!! Утре като не запали печката ще питаш що не пали.Как ще ти падне акумулатора.Оставяш сама да спре помпата и да издуха бурията.Зависи колко е загрял мотора, колко време е работила печката, кви градуси е направила самата печка.Него прави повече около 30-40 сек. върти помпата за да охлади горивната камера.
kocito написа:Здравейте момчета,
Аз да попитам, електрическата циркулационна помпа, колко време след като се загаси мотора продължава да работи. На моя Шаран до преди няколко дни я чувах по 5-6 секунди след като се изгаси двигателя. Днес сутринта продължи да работи близо минута, но нямах време да чакам повече и изскубах клемата на акумулатора, за да не го изтощи(бързах за работа).
От какво зависи колко време ще върти след като се изгаси двигателя ?
Поздрави !
Тоз пък и той!!! Утре като не запали печката ще питаш що не пали.Как ще ти падне акумулатора.Оставяш сама да спре помпата и да издуха бурията.Зависи колко е загрял мотора, колко време е работила печката, кви градуси е направила самата печка.Него прави повече около 30-40 сек. върти помпата за да охлади горивната камера.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7916
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Kocito, сигурен ли си че си чувал помпата а не вентилатора на печката?
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
kocito написа:...електрическата циркулационна помпа, колко време след като се загаси мотора продължава да работи...
Зависи... на какъв режим е, колко е загрял антифриза...
Heating mode
Depending on heating requirements, the heater is
adjusted in the following stages:
LARGE – SMALL – OFF (pause).
The temperature limits are permanently programmed in
the electronic controller.
If the heating requirements in the “SMALL” stage are
so small that the cooling water temperature reaches
85°C, the heater goes into the pause mode.
The heater continues to run on for approx. 130
seconds, then it switches off (pause mode).
The control lamp lights up and the water pump
continues to run, even in the pause mode
Като изключиш от контакт, би трябвало да спре всичко след около 2-3 мин. Освен, ако е автономна печката, и да работи докато загрее до съответна температура...
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Здравейте колеги, прочетох цялата тема до тук и на всички проблема е, че не им работи печката, а моя проблем е, че не мога да я спра да работи , да обясня. Аз съм с Шаран 1.9 ТДИ 2001 г. с двузонов климатроник .От три години го имам, до тази година нямах проблем, но от началото на зимата печката ми се включва две три минути след запалването на колата, чува се постоянно едно силно бръмчене, пуши като комин направо зад мен се образува облак и мирише гадно, иначе загрява бързо. Включва се дори и когато на вън +10 градуса, изключва се когато на таблото достигне около 75 градуса водата. Но когато климатроника засили малко вентилаторите на парното и водата пада много бързо под тия градуси и печката пак се включва. С няколко думи работи постоянно, а на таблото никога не достига водата на 90 градуса. Аз това постоянно работене си го обяснявам със развален термостат, който е блокирал в отворено положение и антифриза се върти в големия кръг и не може да загрее и за това включва на помощ печката, но това пушене и миризма не мога да разбера. Имате ли някакви идеи дали за термостата съм прав и от какво е този дим и миризма, предварително благодаря на тези, които ще се отзоват.
П.С. Ако термостата е за смяна, мога ли сам да го сменя или е много сложно и по-добре да не пипам?
П.С. Ако термостата е за смяна, мога ли сам да го сменя или е много сложно и по-добре да не пипам?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Ако имаш възможност - с термостати не се разправяй!
Не е космическа технология, естествено, но е много чанч (особено в случая, когато няма никакви симптоми да имаш проблем с термостат)
А това, че ти работи печката не е от темостат, а от трмошалтер.
Или е залепнал, или, по-вероятно, са се протрили и закъсили кабелчетата.
Къде седи термошалтера вече е описвано в темата
Не е космическа технология, естествено, но е много чанч (особено в случая, когато няма никакви симптоми да имаш проблем с термостат)
А това, че ти работи печката не е от темостат, а от трмошалтер.
Или е залепнал, или, по-вероятно, са се протрили и закъсили кабелчетата.
Къде седи термошалтера вече е описвано в темата
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Благодаря ,а този пушек от ауспуха на печката и гадната миризма от какво може да са, в краен случай защото съм Германия и ще се прибера в България чак лятото има ли начин да я спра изобщо да се включва примерно от бушон или по/някакъв друг начин, защото хората зад мен мислят ,че колата се запалила така пуши, а тука ако отида в сервиз едно ,че колата ще остане там минимум два дни, а ще ми искат колкото да купя още една кола стия пари. Преди малко четох книжката към колата, има някакво обяснение от сорта на" горивото в резервоара ви трябва да е поне на 50% пълно, в противен случай може да дими малко повече от обикновено" превода от немски звучи долу горе така. Може ли да има връзка количеството на гориво в резервоара с пушено на печката
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7916
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
На шараните след 2000г термошалтера е +10°С. Печката вероятно е eberspacher d5wz, те имат една цедка около свещта, която може да е позапушена, а и самата печлка може да е задръстена със сажди и затова да пуши обилно. Термостата се проверява лесно. При недозагряла кола 60-70°С буташ радиатора, ако е горещ значи върти големия кръг.
За изключването на печката демонтирай термошалтера. Намира се пред шофьора до моторчето на чистачките.
За изключването на печката демонтирай термошалтера. Намира се пред шофьора до моторчето на чистачките.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
goppa написа:...Печката вероятно е eberspacher d5wz, те имат една цедка около свещта, която може да е позапушена, а и самата печка може да е задръстена със сажди и затова да пуши обилно...
Иска си сваляне на печката и почистване от сажди. Смяна на цедка и гарнитури задължително.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта