Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Тези два щифта-за по-сигурно ли са?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Двата щифта са за здравина. На това място нарочно е такъв тенекиен щифта, за да не изпада дори да се разбие отвора. Но са го направили с половин щифт. Т.е. държи само от едната страна на оста. Навярно е така за да може да се разглобява, защото оригоиналният щифт е с дължина по-малка от диаметъра на оста.
Ще слагам стария. Луфта му на въртене е голям, но накланянето на плочата няма и половината от допустимото. Знам, че трябва да се смени, но нямам пари за нов в момента.
Sstefaan84 написа:За маховика какво измисли, ще го бъде ли?
Ще слагам стария. Луфта му на въртене е голям, но накланянето на плочата няма и половината от допустимото. Знам, че трябва да се смени, но нямам пари за нов в момента.
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
goppa написа:Вилката за включване на първа и втора скорост е износена доста в мястото където я тика избирача.
Навярно заради такова износване на kris11 му се включва с повече ход напред третата скорост. При мен такива ефекти прави втора, а голямото износване е точно към нея.
Ето откъде идва и големия ход към втора скорост при мен. Такава вилка няма ли като резервна част?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Aбе то имa aмa цените сa плaшещи.
Вилкaтa зa 1-2 295 лв. 3-4 272 лв. 5-Зaднa 412 лв. (Цените сa от мотопфое и нямaт нaлични. В Порше ще сa поне +100лв)
Aз сложих вилкa от бензиновa кутия, която е по-мaлко изяденa от стрaнaтa нa вторa и повече от към първa. Сегa имaм недовключвaне нa първa
но юък вторa влизa кaто в мaсло 
Вилкaтa зa 1-2 295 лв. 3-4 272 лв. 5-Зaднa 412 лв. (Цените сa от мотопфое и нямaт нaлични. В Порше ще сa поне +100лв)
Aз сложих вилкa от бензиновa кутия, която е по-мaлко изяденa от стрaнaтa нa вторa и повече от към първa. Сегa имaм недовключвaне нa първa


-
- Low rider
- Мнения: 5572
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Готов си с две думи 

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Снощи я сглобих.
И понеже до сегa не бях кaрaл колa с нов съединител, я угaсих 4 пъти докaто се приберa. Много ниско зaцепвa
И понеже до сегa не бях кaрaл колa с нов съединител, я угaсих 4 пъти докaто се приберa. Много ниско зaцепвa

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
goppa написа: Много ниско зaцепвa
Ще се оправи това малко с времето. Нека улегне добре и ще отделя по-нормално. Но това с вилката...чудя се въобще с какво може да се навари там. Гледам едни припои тука, но...http://www.elektrik90.com/?category=156 . Не съм наясно с какво може да стане стабилно и достатъчно издръжливо и на износване.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Наварява се всичко, просто трябва да се разбере точния състав на вилката. Аз му казах и на Гошо къде да ги прати(става дума за военния завод Аркус там и космически кораб ще направят), но щеше да стане по бавно. Ние сме пращали какви ли не муфи от кутии на камиони правят ги както от завода а е и по-евтино
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
В Аркус е ефтино на ЧП
. Ако пуснеш нещо по каналния ред ще ти излезе по-ефтино да си купиш ново
.
За запълване на износването с твърд припой се сетих. И мога да си го направя. Но припоя не е бронз. И няма същите твърдост, якост, коефициент на триене и износоустойчивост. А през тоя ремонт не ми се минава втори път
.
Вариант е вилката да се фрезова 2-3 мм и да се запои със сребърен припой парче от същия бронз. Ама няма кой да се занимава толкова с тая дърта кола.
Сега колата е добре. Благодаря на всички, коото помагаха със съвети.
След няколко дни ще кача още снимки от ремонта и ще се опитам да опиша характерните проблеми на тези кутии.


За запълване на износването с твърд припой се сетих. И мога да си го направя. Но припоя не е бронз. И няма същите твърдост, якост, коефициент на триене и износоустойчивост. А през тоя ремонт не ми се минава втори път

Вариант е вилката да се фрезова 2-3 мм и да се запои със сребърен припой парче от същия бронз. Ама няма кой да се занимава толкова с тая дърта кола.
Сега колата е добре. Благодаря на всички, коото помагаха със съвети.

След няколко дни ще кача още снимки от ремонта и ще се опитам да опиша характерните проблеми на тези кутии.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Заради тази цепка първоначално помислих, че теча е от семеринга на дясната полуос.
тампона го дооткъснах на ръка.
Защото ми пречеше да избия лагера от междинния вал.
Ето ги стар и нов един до друг. Новият е Топран. И няма никакви надписи по лагера. На оригинлния лагера е FAG, и все още го биваше, но тампона се е съдрал.
А ето вала с новия лагер и със старата уплътнителна капачка.
тампона го дооткъснах на ръка.
Защото ми пречеше да избия лагера от междинния вал.
Ето ги стар и нов един до друг. Новият е Топран. И няма никакви надписи по лагера. На оригинлния лагера е FAG, и все още го биваше, но тампона се е съдрал.
А ето вала с новия лагер и със старата уплътнителна капачка.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Въпросната капачка уплътнява шлица към дясната полуоска. Свалянето на полуоската става чрез напъване със щанга. Като гледайте да напъвате карето а не капачката, понеже се деформира
Смяната на семеринга намясто е възможна
но запазването на стария семеринг цял не е
Малко чоплене с плоска отвертка и вече има къде да го хванем за да го извадим.
После с подходяща втулка набиваме новия.

Смяната на семеринга намясто е възможна
но запазването на стария семеринг цял не е

Малко чоплене с плоска отвертка и вече има къде да го хванем за да го извадим.
После с подходяща втулка набиваме новия.
Последна промяна от goppa на Нед 17 юни 2018 20:45, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Оригиналнияят семеринг е с метален корпус. Аз смених и двата с оригинални. Но има и ефтин вариант: Corteco 40/55/8mm
Предпочетох оригиналните,точно защото са метални и се набиват здраво в кожуха. А тоя модел скоростни кутии няма отдушник. Може би е така защото избирача е доста проветрив
. Пък и ефтинките няма как да се ограничат срещу пренабиване.
Та да се върнем на дефекта заради който е целия тоя ремонт.
Тива е парчето от щифта, което избих от касетата на диференциала. А парчето алуминий беше в отвора на оста на мястото на щифта
Останалата част от оригиналния щифт намерих залепнала на магнита в алуминиевата кал.
Предпочетох оригиналните,точно защото са метални и се набиват здраво в кожуха. А тоя модел скоростни кутии няма отдушник. Може би е така защото избирача е доста проветрив

Та да се върнем на дефекта заради който е целия тоя ремонт.
Тива е парчето от щифта, което избих от касетата на диференциала. А парчето алуминий беше в отвора на оста на мястото на щифта

Останалата част от оригиналния щифт намерих залепнала на магнита в алуминиевата кал.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Като занесох корубата на заватчика първия път той ме върна.
Каза, че от жегата ще се стопи колелцето на скоростомера, ще се прецака чисто новия оригинален семеринг
и ще посинее черупката на лагрера
.
Та се заех да ги вадя. Като имаш достъп отвътре семеринга излиза без да се повреди
. Лагера и дистанционната шайба под него също излязоха лесно. Но датчика ме озори.
Датчика е на резба и се развива лесно. После се издръпва с клещите стърчащия тенекиен щифт който държи лагерната втулка на колелцето. А за самата втулка се наложи да си правя накрайник М18х1,5 за да мога да я извадя с обратен чук. Всякакви опити с отвертки завършиха неуспешно
Каза, че от жегата ще се стопи колелцето на скоростомера, ще се прецака чисто новия оригинален семеринг


Та се заех да ги вадя. Като имаш достъп отвътре семеринга излиза без да се повреди

Датчика е на резба и се развива лесно. После се издръпва с клещите стърчащия тенекиен щифт който държи лагерната втулка на колелцето. А за самата втулка се наложи да си правя накрайник М18х1,5 за да мога да я извадя с обратен чук. Всякакви опити с отвертки завършиха неуспешно

Последна промяна от goppa на Нед 17 юни 2018 20:50, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Всичко в тая кутия си е направено доста добре. С изключение на ей-тая фордовщина: Избирачът
Ето го как изглежда от другата страна
Валът на избирача лагерува на две сачмени втулки. Едната е отдолу и се къпе редовно в масло. С нея проблеми няма. Проблема е с горната, която е набита в алуминиевия корпус над включвателя на светлината за заден ход. Тя е на сухо и когато уплътнението и се предаде сачмите ръждясват, вала блокира и колата остава с постоянно включена скорост или само с трета и четвърта. За да се стигне до тая втулка трябва да се извади вала. За целта сваляме лоста с топуза (държи го един болт). Сваляме включвателя за задния фар(двете тенекиени щипки), и развиваме палеца, който светва задния фар:
Развиват се четири болтчета, коити държат долната стоманена част към корпуса, и можем да извадим вала от горната сачмена втулка и корпуса.
При мен уплътнението тъкмо е тръгнало да си ходи. Сачмената втулка е добре и не я смених. Мина само с измиване и гресиране. Ето ги старото и новото уплътнения.
Ето го как изглежда от другата страна
Валът на избирача лагерува на две сачмени втулки. Едната е отдолу и се къпе редовно в масло. С нея проблеми няма. Проблема е с горната, която е набита в алуминиевия корпус над включвателя на светлината за заден ход. Тя е на сухо и когато уплътнението и се предаде сачмите ръждясват, вала блокира и колата остава с постоянно включена скорост или само с трета и четвърта. За да се стигне до тая втулка трябва да се извади вала. За целта сваляме лоста с топуза (държи го един болт). Сваляме включвателя за задния фар(двете тенекиени щипки), и развиваме палеца, който светва задния фар:
Развиват се четири болтчета, коити държат долната стоманена част към корпуса, и можем да извадим вала от горната сачмена втулка и корпуса.
При мен уплътнението тъкмо е тръгнало да си ходи. Сачмената втулка е добре и не я смених. Мина само с измиване и гресиране. Ето ги старото и новото уплътнения.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта