VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Здравейте приятели!
Нов съм във форума и Ви приветствам с добре заварили.
Става въпрос за стар VW Touran 2004 год. 1.9 TDI 101 PS.
Въпросът ми е за борд комп.
Всяка сутрин (след като колата не е карана около 10 часа)
информацията за средния разход на гориво се нулира!
Като я карам през дена и стартирам по-често двигателя това не се случва.
Ако има значение над средния разход вдясно има една малка единичка (1),а в ляво символ с кръгче и чертичка,която го разделя на две.
Ще Ви бъда много благодарен ако ми разясните какви са тези символи и защо се случва това.
Направих си труда да търся информация в нета,но уви не намирам такава.
Благодаря Ви с най-добри пожелания и най-вече здраве!
Нов съм във форума и Ви приветствам с добре заварили.
Става въпрос за стар VW Touran 2004 год. 1.9 TDI 101 PS.
Въпросът ми е за борд комп.
Всяка сутрин (след като колата не е карана около 10 часа)
информацията за средния разход на гориво се нулира!
Като я карам през дена и стартирам по-често двигателя това не се случва.
Ако има значение над средния разход вдясно има една малка единичка (1),а в ляво символ с кръгче и чертичка,която го разделя на две.
Ще Ви бъда много благодарен ако ми разясните какви са тези символи и защо се случва това.
Направих си труда да търся информация в нета,но уви не намирам такава.
Благодаря Ви с най-добри пожелания и най-вече здраве!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19692
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Vasil Vasilev 313 написа:Ако има значение над средния разход вдясно има една малка единичка (1),а в ляво символ с кръгче и чертичка,която го разделя на две.
Здрасти, Васко и добре дошъл!
Хубаво е, че си забелязал тази единичка там!

Значи си забелязал и, че на лостчето за чистачките, отстрани, имаш 2 бутончета.
С тях по принцип се сменят показанията на борд-компютъра.
Сега натисни долното бутонче и ще забележиш, че тази единичка изчезва и се появява 2
Меню 1 ти е дневен трип (макар, че е по-правлно да се нарече 2-часов) Той се занулява автоматично когато колата не е палена за повече от 2 часа.
Меню 2 е Лонг Трип и според това, което съм чел се занулява когато брояча достигне 10к км или на 1 година.
Признавам, не претендирам за вярност на последното ми изречение, защото почти никога не гледам меню 2. Виждал съм го, че се е бил занулил по някое време, ама кога и защо не съм обръщал внимание
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Благодаря много за изчерпателния и грамотно написан отговор!
А как се сменят позиция 1 и 2?
Запазвам си правото да задам още въпроси ако нещо не ми е ясно:)
Поздрави!
А как се сменят позиция 1 и 2?
Запазвам си правото да задам още въпроси ако нещо не ми е ясно:)
Поздрави!
-
- VW експерт
- Мнения: 13340
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Снимай лоста. Че ме мързи да търся снимка.
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Копчето отдолу на лост за чистачките. Пише и ресет там, ако го задържиш, се нулират тези данни. Челно на лоста се сменяват показанията като среден разход, средна скорост, моментен разход, време на пътуване, рачазстояние от нулиране, разстояние до свършване на горивото(при дадения начин на каране и средния разход)..
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19692
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Vasil Vasilev 313 написа:А как се сменят позиция 1 и 2?
Е с бутончето надолу, де!

Това дъгообразното в края на лостчето.
Горното дава позиция 1 и като продължиш да го 'цъкаш' ти сменя отделните показания
Като натиснеш долния край на посоченото дъгообразно, минаваш в меню 2 и като продължиш да го натискаш, ти дава същите показания, но за целия запазен период, а не само последните 2 часа
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Бихте ли ми казали как да разбера кога климатроника е включен и кога не е?
На най-дясната "врътка"( не знам как да я нарека) пише AUTO и ECON.На другите коли,който съм имал има бутон A/C.
Съжалявам,но е очевадно,че съм неандерталец,даже не знам как да кача снимка за да покажа,таблото,но предполагам,че се сещате от кой вид е.
На най-дясната "врътка"( не знам как да я нарека) пише AUTO и ECON.На другите коли,който съм имал има бутон A/C.
Съжалявам,но е очевадно,че съм неандерталец,даже не знам как да кача снимка за да покажа,таблото,но предполагам,че се сещате от кой вид е.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19692
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Когато е на EKON е изключен климатика (само парно)
На AUTO то си определя къде и колко да духа
Ако, както е на АУТО промениш силата на вентилатора, би трябвало да изчезне надписчето и да е в Ръчен режим - демек - ти дерижираш оркестъра!
При мен обикновено е или ЕКОН, или ръчно.
На AUTO то си определя къде и колко да духа
Ако, както е на АУТО промениш силата на вентилатора, би трябвало да изчезне надписчето и да е в Ръчен режим - демек - ти дерижираш оркестъра!

При мен обикновено е или ЕКОН, или ръчно.
-
- VW експерт
- Мнения: 13340
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
radotom написа:Vasil Vasilev 313 написа:А как се сменят позиция 1 и 2?
Е с бутончето надолу, де!
Това дъгообразното в края на лостчето.
Горното дава позиция 1 и като продължиш да го 'цъкаш' ти сменя отделните показания
Като натиснеш долния край на посоченото дъгообразно, минаваш в меню 2 и като продължиш да го натискаш, ти дава същите показания, но за целия запазен период, а не само последните 2 часа
Уважаеми г-н Томов, MFA1 и МFA2 се сменят с бутона отдолу Reset. При продължително задържане нулира показателите на двете позиции.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19692
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Уважаеми г-н Занков, благодаря за уточнението и поправката - не го знаех
На моя Сафрид няма това бутонче Ресет, променят се показанията както бях написал по-горе.
Но пък го има на Полото, което купих за дъщеря ми, та довечера ще си поиграя да се покефя
Сега може би е момента да отправя предупреждение към жителите и гостите на Пловдив - дъщеря ми вчера взе книжка най-сетне - не излизайте по улиците следващите 1-2 месеца!
На моя Сафрид няма това бутонче Ресет, променят се показанията както бях написал по-горе.
Но пък го има на Полото, което купих за дъщеря ми, та довечера ще си поиграя да се покефя

Сега може би е момента да отправя предупреждение към жителите и гостите на Пловдив - дъщеря ми вчера взе книжка най-сетне - не излизайте по улиците следващите 1-2 месеца!

-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
А за какво служи копчето отгоре на лоста?
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Аз имам и друг въпрос,който не е по темата,но знам,че не е редно новобранци да пускат много теми и затова ще питам тук.
Защо тези дизелови кошници не загряват при студено време?
Въпросният Touran просто не загрява-термостата е изправен!
Сега ще кажете печки - мечки не ти работят,ама имам и Toyota 2.0 D-4D без печка и трябва да Ви кажа,че след 500 метра със скорост 30 км/ч (толкова е ограничението в квартала) парното духа топло,като казвам ТОПЛО значи топло,а не хладно!На първият километър в колата е баня и се налага да намаля температурата или да изключа перката!
Преди имах Honda Accord-diesel и в нея беше същия кучкарник както в Tiuaran-а.
Въпросът ми е как Toyota загрява мега бързо,а Touran и Honda Accord не могат да постигнат това?
Нали все е двигател и инженери са ги правили?
Ако модераторите преценят нека преместят темата за да се произнесат и други колеги,които не четат тази.
Благодаря!
Защо тези дизелови кошници не загряват при студено време?
Въпросният Touran просто не загрява-термостата е изправен!
Сега ще кажете печки - мечки не ти работят,ама имам и Toyota 2.0 D-4D без печка и трябва да Ви кажа,че след 500 метра със скорост 30 км/ч (толкова е ограничението в квартала) парното духа топло,като казвам ТОПЛО значи топло,а не хладно!На първият километър в колата е баня и се налага да намаля температурата или да изключа перката!
Преди имах Honda Accord-diesel и в нея беше същия кучкарник както в Tiuaran-а.
Въпросът ми е как Toyota загрява мега бързо,а Touran и Honda Accord не могат да постигнат това?
Нали все е двигател и инженери са ги правили?
Ако модераторите преценят нека преместят темата за да се произнесат и други колеги,които не четат тази.
Благодаря!
-
- VW експерт
- Мнения: 13340
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Бутона отгоре регулира интервала на чистачките.
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Vasil Vasilev 313 написа:Защо тези дизелови кошници не загряват при студено време?
Въпросният Touran просто не загрява-термостата е изправен!
...
Благодаря!
Ми не загрява точно заради "печки-мечки"

Всички дизелови Турани от това поколение имат дизелова печка Вебасто, която се намира някъде под десния фар. При повечето, тя не е реализирана като автономен отоплител, и работи само заедно с ДВГ при определени условия, за да помогне за загряването на мотора и отоплението. Т.е. при повечето е всъщност доотоплител, и много хора дори не знаят за нея. Идеята е добра, защото Турана е с по-голям вътрешен обем, и има нужда от доста топлина, печката е с мощност 5kW. Лошото е, че този модел печка, е сравнително калпава, поврежда се, не е много ремонтнопригодна, и въобще... В повечето такива автомобили на подобна възраст(да не кажа всички), печката не работи, а друго няма предвидено за подпомагане на отоплението, затова и се мръзне

В други модели има електрически нагреватели, които греят купето доста по-безотказно, макар и малко по-слабо от дизеловата печка. При тях мощностите са около киловат и отгоре.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 1T1 въпрос за борд комп.
Колега,добре си го написал и обяснил,но май не четеш какво съм писал аз!
Пиша,че автомобил от друга марка с идентични показатели и големина,без печка загрява много по-бързо.
Това е въпросът:
Как загрява бързо без печка,а Tuaran-а уви не?
Пиша,че автомобил от друга марка с идентични показатели и големина,без печка загрява много по-бързо.
Това е въпросът:
Как загрява бързо без печка,а Tuaran-а уви не?
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта