Споделям решението на проблема от горния пост:
1. В понеделник се обадих на Мишо от клубния сервиз в Герман. Той ми насрочи "час" за днес (петък)
Какво да се направи, има си ред, хората си имат доброто име и са търсени.
2. Понеже не ме свърташе от понеделник до днес, попрочетох някои материали и разбрах, как мога принудително да подкарам колата на "алтернатовното гориво" - бензин. Изключва се един куплунг на бубина, която се намира до редуктора (изпарителя) за метан. Бубината управлява подаването на високото налягане на метан и при липса на захранване, датчик "докладва" за празен резервоар за газ. И така, колата тръгва само на бензин. Лошото е, че се регистрира като грешка, която трябва да се чисти.
3. Дръпнах два тегела по южната дъга на околовръстното със 100-120 за продухване на дюзите. В резултат, двигателят замърка като коте.
4. Днес (петък) Мишо провери записите в компютъра и изчисти грешките. Отказа да вземе пари. Спечели ме за клиент.
На снимката съм показал с грозна червена стрелка куплунга.
Проблеми при Ecofuel ( Екофуел ) т.е. на метан модификациите
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
от всичко, което прочетох, излиза че по-добре да си взема тди 140кс, на година навъртвам по 50к ??
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
acer написа:от всичко, което прочетох, излиза че по-добре да си взема тди 140кс, на година навъртвам по 50к ??
50 000 км. = около 3000 л. нафта = 7200 лева разход. При метана ще е към 3300 лева за година. Парите и преценката е твоя.
Иначе, като всяка кола, и тази не е идеална. Но имаш две години гаранция при нова.
А запушената бензинова дюза - ми проблема излезе един път, след лятото и е обяснимо - не е карана колата нбензин. Проблема го реших точно за половин час.
Не е същото обаче с "кръстената" у нас нафта. Карам доста служебни дизелови автомобили. Повечето от тях поне веднъж месечно правят празен курс по отсечката до Сливница и обратно, за да прочистят дюзите или филтъра за твърди частици.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
nikivel написа:acer написа:от всичко, което прочетох, излиза че по-добре да си взема тди 140кс, на година навъртвам по 50к ??
50 000 км. = около 3000 л. нафта = 7200 лева разход. При метана ще е към 3300 лева за година. Парите и преценката е твоя.
Иначе, като всяка кола, и тази не е идеална. Но имаш две години гаранция при нова.
А запушената бензинова дюза - ми проблема излезе един път, след лятото и е обяснимо - не е карана колата нбензин. Проблема го реших точно за половин час.
Не е същото обаче с "кръстената" у нас нафта. Карам доста служебни дизелови автомобили. Повечето от тях поне веднъж месечно правят празен курс по отсечката до Сливница и обратно, за да прочистят дюзите или филтъра за твърди частици.
Не, по-добре е да вземеш 1.9 ТДИ. Защото е по-икономичен и с по-малко проблеми от 2.0 ТДИ.
Нафтата у нас е кръстена само ако се зарежда от нонейм места. Аз съм навъртял 84К км за 22 месеца, зареждам само от ОМВ и много малко пъти съм слагал по 10-20 литра от други места, и нямам никакви проблеми, нито с филтри, нито с дюзи.
- ecofuel
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 03 авг 2009 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
Интересен проблем си имал с тоя бензин. Аз също съм зареждал 100 октана, но не съм усещал никакъв проблем. Но ще е супер ако измислим начин и за обратното насилствено превключване. Вчера изминах 150 километра и гадината не пожела да превключи на газ. А най-странното е, че като я палих преди да тръгна се опита да запали на газ (при положение че беше супер студена, не помръдвала 24 часа), което й се стори трудно, все пак припали, загасна, превключи на бензин и от там нататък не пожела да се върне на газ вече. Отивам сега да я оставя да поработи в гаража, да видя ще иска ли да превключи. Другото което ми хрумва е да почна да я карам около бензиностанцията докато свърши бензина и да видя дали ще превключи на газ тогава
ПП. Оставих я да работи докато вдигне 90 градуса и пак не превключи. Рестартирах няколко пъти и пак нищо. Тогава ми хрумна, че последния път като се опита да тръгне на газ (вчера, студена) и загасна, явно боркомпютъра е решил, че няма газ. Затова реших да ида да допълня бутилките, за да се усети, че има газ и да превключи и точно така и стана Сега ме е яд как вчера два пъти доливах бензин, а е трябвало газ да допълня
ПП. Оставих я да работи докато вдигне 90 градуса и пак не превключи. Рестартирах няколко пъти и пак нищо. Тогава ми хрумна, че последния път като се опита да тръгне на газ (вчера, студена) и загасна, явно боркомпютъра е решил, че няма газ. Затова реших да ида да допълня бутилките, за да се усети, че има газ и да превключи и точно така и стана Сега ме е яд как вчера два пъти доливах бензин, а е трябвало газ да допълня
- ecofuel
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 03 авг 2009 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
Моя проблем с превключването се задълбочава, а все още не мога да открия никаква информация по въпроса. Някои може ли да помогне с PDF книжката на английски език, че мойта е на немски и нямам шанс? Търсих из нета но нищо не открих ;(
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
Не съм влизал отдавна във форума. Мога да ти дам няколко четива, но са на руски. Иначе са общи - за туран и за кади.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 31 яну 2011 22:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
Здравейте,най-после се добрах до вас...собственник съм на 6 броя метанови Кадита на по 2,5години.От 15 дена имам проблем с чукането на клапаните на изпарителите и не могат да прехвърлят бензин-газ автомобилите.От Вестауто ме информираха,че трябва да сменям изпарителите,в последствие разбрах че става въпрос за фабричен дефект.Мисля,че трябва да се напише до завода производител и като всяка уважаваща себе си марка държаща на имиджа си да поискаме от тях да ни бъдат ремонтирани автомобилите безвъзмездно както го правят някои други реномирани марки,установили фабрични дефекти в своите автомобили.За съжаление незнам немски,но бих подкрепил евентуално в подходяща форма всяко едно писменно обръщение към завода производител
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
Писмо може да напишете и на английски.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 05 фев 2011 14:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
Здравейте,
имам проблем с изпарителя на VW Caddy. В Порше-Изток установиха проблема и ми обявиха цена от 3600 лв (без труд). Писах писмо до Порше Бг, обадиха ми се от сервиза и ми предложиха 30% намаление, така цената която трябва да платя става 2500 лв. Обясниха ми, че е толкова скъпо, защото изпарителя бил нов модел и се сменяли всички свързани с него части, стария (явно некачествен) е спрян от производство и не могат да ми го доставят, а и техника ми обясни, че дори и да си намеря втора употреба не ме съветва да го ползвам, защото било въпрос на време проблема да се появи. Писах писмо до централата на Фолксваген, от където ми отговориха, че имат представителства в 120 страни и че те отговарят за проблемите по места, да очаквам обаждане от тях. В мейла, който получих ot Порше-БГ ми обясниха отново, че са запознати с проблема, но че не било "фабричен дефект", тъй като колата ми била на близо 3 години и 150000 км !? И само от добра воля ми предлагат 30% отстъпка.
Мисля да напиша второ писмо до централата със запитване, защо не може да ми бъде подменен изпарителя със същия модел, а ми се предлага нов модел изпарител и регистриран ли е старият модел за некачествен? Което е явно, защото в противен случай няма причина да се подменя цялата инсталация. В сервиза ми казаха, че проблема е доста често срещан,а по метанстанции и бензиностанции масово хората споделят идентични проблеми. Мои познати, имат същия проблем, като само един от тях изкара късмет да му се подмени уредбата с нова, защото автомобила му беше все още в гаранция. Тъй като връзка между експлоатацията, гаранцията и въпросната повреда на автомобила няма, не виждам причина уважавана и реномирана компания като Фолксваген да не предприеме адекватни действия съобразени с добрите европейски практики.
Затова предлагам, всички пострадали да се обединим в общо писмо до Фолксваген -Германия и ако не получим адекватен отговор да отправим жалба до КЗП и до Еврокомисаря по защита на потребителите.
Моля, вписвайте не личните си данни, а данните на колата, за общо писмо до централата на WV.
имам проблем с изпарителя на VW Caddy. В Порше-Изток установиха проблема и ми обявиха цена от 3600 лв (без труд). Писах писмо до Порше Бг, обадиха ми се от сервиза и ми предложиха 30% намаление, така цената която трябва да платя става 2500 лв. Обясниха ми, че е толкова скъпо, защото изпарителя бил нов модел и се сменяли всички свързани с него части, стария (явно некачествен) е спрян от производство и не могат да ми го доставят, а и техника ми обясни, че дори и да си намеря втора употреба не ме съветва да го ползвам, защото било въпрос на време проблема да се появи. Писах писмо до централата на Фолксваген, от където ми отговориха, че имат представителства в 120 страни и че те отговарят за проблемите по места, да очаквам обаждане от тях. В мейла, който получих ot Порше-БГ ми обясниха отново, че са запознати с проблема, но че не било "фабричен дефект", тъй като колата ми била на близо 3 години и 150000 км !? И само от добра воля ми предлагат 30% отстъпка.
Мисля да напиша второ писмо до централата със запитване, защо не може да ми бъде подменен изпарителя със същия модел, а ми се предлага нов модел изпарител и регистриран ли е старият модел за некачествен? Което е явно, защото в противен случай няма причина да се подменя цялата инсталация. В сервиза ми казаха, че проблема е доста често срещан,а по метанстанции и бензиностанции масово хората споделят идентични проблеми. Мои познати, имат същия проблем, като само един от тях изкара късмет да му се подмени уредбата с нова, защото автомобила му беше все още в гаранция. Тъй като връзка между експлоатацията, гаранцията и въпросната повреда на автомобила няма, не виждам причина уважавана и реномирана компания като Фолксваген да не предприеме адекватни действия съобразени с добрите европейски практики.
Затова предлагам, всички пострадали да се обединим в общо писмо до Фолксваген -Германия и ако не получим адекватен отговор да отправим жалба до КЗП и до Еврокомисаря по защита на потребителите.
Моля, вписвайте не личните си данни, а данните на колата, за общо писмо до централата на WV.
Re: Проблеми при Ecofuel модификациите
Чудесна инициатива. Проблемът обаче не е само при Кади, а и при Туран със същия двигател.
И при мен се получава, като се оправя с малко добавяне на метан. Но докога ли ще продължи?
Нека някой ако има контакт с адвокат, сведущ по тези въпроси да даде съвет. Все пак, касае се за фабричен дефект.
И моля модератор да стикне темата като важна със заглавие : "Групова жалба до централата на Фолксваген относно фабрично дефектен изпарител за метан при Ecofuel модификациите"
Вярвам, че гласът на народа ще бъде чут от фирмата за народни коли
И при мен се получава, като се оправя с малко добавяне на метан. Но докога ли ще продължи?
Нека някой ако има контакт с адвокат, сведущ по тези въпроси да даде съвет. Все пак, касае се за фабричен дефект.
И моля модератор да стикне темата като важна със заглавие : "Групова жалба до централата на Фолксваген относно фабрично дефектен изпарител за метан при Ecofuel модификациите"
Вярвам, че гласът на народа ще бъде чут от фирмата за народни коли
Re: Проблеми при Ecofuel ( Екофуел ) т.е. на метан модификациите
Да споделя по-подробно за проблема с клапана.
Появявал ми се е само два пъти до сега и то все в студено време и при препълване на бутилките.
Обичайно, празни до 0 бутилки ми се пълнят 22.7 - 23.5 кг през зимата в студа и 21.7 - 22 кг през лятото и в топли дни над 15 градуса.
Първия път се появи проблема мисля през декември 2010г., когато при наполовина пълни бутилки донаблъсках до край. Събра 14 кг., при показание на уреда "пълно на 50%". При тръгване от газостанцията прехвърли на газ, но при всяко спиране и гасене на двигателя, независимо, че е топъл, стартира първо на бензин.
След като изстина, на другата сутрин пали на бензин и не иска да превключи на газ, дори да е загрял двигателя на 90 градуса. Спирам, гася и стартирам. При старта тръгва на газ, но след 2-3 минути пак минава на бензин.
Втрия път се получи, когато при почти празни бутилки в много студено време (-12 градуса) колоната ми наблъска 24 килограма метан. Резултатът беше същият като по-горе.
Оправя се, като отида на метан-станция и добавя газ за 3-4 лева. След това проблеми няма.
Извод: не трябва да се препълват бутилките, което обикновено става в студено време, когато заради ниските температури, компресорите успяват да натикат повече гориво. Нещо става и клапанът май "се обръща" и започва да реагира като че ли метана е свършил. При допълвана се "рефрешва" и проблемът изчезва за дълго...до следващото препълване.
Втори извод: Пълни се с 1 кг по-малко от възможностите на бутилките и вероятно проблем няма да се появи.
Дано да съм бил полезен, не се отказвам от намеренията да се включа в колективна жалба за дефектните изпарители. Който желае да участва, да ми пише на ЛС номера на рамата на колата и годината на закупуване от дилър на фолксваген. Ако някой се сеща или знае как да бъде оформен юридически издържано текста, да ми предложи форма пак на ЛС.
Поемам ангажимент, жалбата да бъде преведена на немски или английски и да бъде изпратена където трябва.
Поздрави и не се отказвайте. Колите са много добри и возията на метан е несравнима с друго гориво. Който ползва тази благина, знае за какво иде реч
Появявал ми се е само два пъти до сега и то все в студено време и при препълване на бутилките.
Обичайно, празни до 0 бутилки ми се пълнят 22.7 - 23.5 кг през зимата в студа и 21.7 - 22 кг през лятото и в топли дни над 15 градуса.
Първия път се появи проблема мисля през декември 2010г., когато при наполовина пълни бутилки донаблъсках до край. Събра 14 кг., при показание на уреда "пълно на 50%". При тръгване от газостанцията прехвърли на газ, но при всяко спиране и гасене на двигателя, независимо, че е топъл, стартира първо на бензин.
След като изстина, на другата сутрин пали на бензин и не иска да превключи на газ, дори да е загрял двигателя на 90 градуса. Спирам, гася и стартирам. При старта тръгва на газ, но след 2-3 минути пак минава на бензин.
Втрия път се получи, когато при почти празни бутилки в много студено време (-12 градуса) колоната ми наблъска 24 килограма метан. Резултатът беше същият като по-горе.
Оправя се, като отида на метан-станция и добавя газ за 3-4 лева. След това проблеми няма.
Извод: не трябва да се препълват бутилките, което обикновено става в студено време, когато заради ниските температури, компресорите успяват да натикат повече гориво. Нещо става и клапанът май "се обръща" и започва да реагира като че ли метана е свършил. При допълвана се "рефрешва" и проблемът изчезва за дълго...до следващото препълване.
Втори извод: Пълни се с 1 кг по-малко от възможностите на бутилките и вероятно проблем няма да се появи.
Дано да съм бил полезен, не се отказвам от намеренията да се включа в колективна жалба за дефектните изпарители. Който желае да участва, да ми пише на ЛС номера на рамата на колата и годината на закупуване от дилър на фолксваген. Ако някой се сеща или знае как да бъде оформен юридически издържано текста, да ми предложи форма пак на ЛС.
Поемам ангажимент, жалбата да бъде преведена на немски или английски и да бъде изпратена където трябва.
Поздрави и не се отказвайте. Колите са много добри и возията на метан е несравнима с друго гориво. Който ползва тази благина, знае за какво иде реч
Re: Проблеми при Ecofuel ( Екофуел ) т.е. на метан модификациите
Привет,
Има ли някакво развитие при проблемите с Вашите автомобили.
Опитваме се да съберем повече опит и информация за този проблем с изпарителите и да намерим начин да го решим.
Като се съберат повечко хора, ще ходя за съвет в Комисията за защита на потребителите.
Към момента събирам номера на рами, но вече са "събрани" 3 броя един от които на моята кола.
Поздрави, Николай
Има ли някакво развитие при проблемите с Вашите автомобили.
Опитваме се да съберем повече опит и информация за този проблем с изпарителите и да намерим начин да го решим.
Като се съберат повечко хора, ще ходя за съвет в Комисията за защита на потребителите.
Към момента събирам номера на рами, но вече са "събрани" 3 броя един от които на моята кола.
Поздрави, Николай
- plamkata_pz
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 21:19
- Автомобил: CADDY LIFE - POLO 9N
- Двигател: BSX 2007 - BBY 2003
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблеми при Ecofuel ( Екофуел ) т.е. на метан модификациите
Колега nikivel, изненадан съм от слабата активност на колеги със Eco fuel модели ,които са изпратили данни за автомобилите си,но може би положението не е толкова зле при всички. Аз също не пълня метан до горе както препоръчваш Ти ,и нямам проблеми с превключвателя, но не се отказвам да подкрепям това начинание.
Re: Проблеми при Ecofuel ( Екофуел ) т.е. на метан модификациите
plamkata_pz написа:Колега nikivel, изненадан съм от слабата активност на колеги със Eco fuel модели ,които са изпратили данни за автомобилите си,но може би положението не е толкова зле при всички. Аз също не пълня метан до горе както препоръчваш Ти ,и нямам проблеми с превключвателя, но не се отказвам да подкрепям това начинание.
Дааамн, plamkata_pz е другият съфорумник, изпратил номер на рама. Ако не се съберем повече хора, трудно ще ни чуят
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта