Проблем с печка на VW Sharan
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Радо има вероятност и за още нещо. Минимална вероятност , но може да има 2 ри термостат тройник към задно парно отварящ на около 65 гр. Голяма рядкост е.
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Да,четох много и всичките 27 страници изчетох.За печката разбрах че пали при Външна температура под +5 градуса.Вероятно не работи ,понеже и човека от който я къпих каза че никога не я чувал да работи.Колата е внос от Австрия преди няколко години.Понеже залягах вчера под колата видях че двата маркуча идват от двигателя и влизат в печката.Трубите студени и двете.Колата загряла ,стрелката права.Ючпах,светих но помпа покрай двигателя не видях.Маркучите влизат в тройници.Като сложа климатроника на ЕКОН и примерно 25 градуса,тогава в задния отсег духа вентилатора но студено.Отпред духа топло.Ако го сложа на АУТО,не духа отзад.орсирах умишленно деигателя на място да циркулира течноста но пак стъдено си духа.И понеже не се вуждат отдоло маркучи да отиват към това тяло където е вентилатора ,може би и радиятор има там ,затова се учудвам от къде се заграява.Рещих че е електрическо.понеже тръбите влизат от двигателя и излизат от печката и пак при двигателя.Дали не е нужно някакво обезвъздушаване до печката и след нея.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Доколкото те разбирам, задното парно е откачено а печката е все още свързана и тръбите до нея не загряват. Ако е така, навярно в някой маркуч има нарочно поставена тапа, тъй като с байпасуването на задното парно намалява дебита през предното и колата няма стопляне въобше.
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Аз незнам от къде минават маркучите за задното парно и в какъв режим трябва да поставя управлвнието на климатроника за да съм убеден че не стига до него топла течност.Понеже не се виждат маркучи или тръби да влизат под колата в него.Може би са някъде скрити.Но тези които стигат до печката са студени и двата.Но те явно нямат връзка със задното парно.Разбрах че печката спомага за по бързо затопляне на течноста в колата.Това ,добре.Ако някой може да сподели как трябва да е вкючен климатроника за да опитам и убедя че не работи или е изключео,затапено нещо.Значи управлениео е с един вентилатор.Има такава снимка ,някъде в началните страници.Определено като включа на Авто двигателя се затормозява,явно включва компресора.Когато включа на ЕКОН не се товари.Дали нещо не задавам както трябва.Моля някой да сподели как да задеиствам и настроя работата му.Днес беше външната температура 10 градуса,сутринта към 9.00.А,ще опитам да обезвъздуша маркучите като разкача от към печката вход и после изход.Но незнам по кой маркуч идва водата и по кой се връща в двигателя.Видимо,не е сваляна,Съдя че си е на мастото болтчето 6мм.което държи аспуха.И самите мм.гайки не са видимо опитвани за демонтаж.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Печката е монтирана на връщащата вода от задното парно. Ако назад след печката няма тръби и маркучи не очаквай да духне топло от там. Щом и маркучите на самата печка не се затоплят то явно някаде са запушени. Това е най-ниската точка в отоплителната инсталация на тая кола. Проблема определено не е въздушна тапа.
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Здравейте! Имам следния проблем с печката.Шарана е 1.9 тди 110 коня 1999г, климатроника е разделен да духа и спира задния винтилатор. Ще почна от далече прокапа ми нафтовата помпа миналия месец в студа.Смених гарнитурите и я настройх няма ядове с нея вече. И като се замислих от тогава май нещо се е прецакала печката. Вече него карам всеки ден и май почна по бавно да загрява. Един път ми се стори, че на дълго като я карах стрелката беше падна не стой на средата.Така викам нещо става.Но нали не я карам всеки ден мина и замина.Наскоро като я карах пак на дълго стрелката почна да прегрява и ме уплаши спрях тогава беше минус 4 градоса.... и на радиатора перките не работиха и си викам нещо стрелта ми прави пак проблем... преди време беше чудо заради датчика на температурата.Угасих и я запалих няма проблем оправи се и не ми е правила проблем, но и от тогава не съм я карал на дълго.И след това почнах да забелязвам, че не загрява колата на място но като се кара загрява.
От тук почнах да наблюдавам печката ... като работи много пуши и на място спира да работи гледам, че тече нафта от ауспуха.Като задържа оборотите на 2000 и работи, но пуши спра ли да подавам газ и гасне.Търсих тази церкулационно помпа при моторния отсек, но няма нищо само троиници и маркучи и отиват под купето.
Може ли да нямам цирколационна помпа?
На другия ден я паля тръгна да дработи и след малко угасна. Държах на 2000 оборота за малко, че беше студена и я загасих колата.Като спрях колата се чу, че тръгна да върти и пушеше през ауспуха.
То е ясно, че ще се сваля тази печка да се смени поне свеща. Гледам, че само беру свещ има.
Какво бихте ме насочили?
Дали може да е от свеща и защо капи сега нафта. Трета зима работеше без ядове дошло и е времето явно..
И аз си мисля че е от цирколационата помпа, но не мога да я намеря къде да гледам като по маркучите няма нищо?
От тук почнах да наблюдавам печката ... като работи много пуши и на място спира да работи гледам, че тече нафта от ауспуха.Като задържа оборотите на 2000 и работи, но пуши спра ли да подавам газ и гасне.Търсих тази церкулационно помпа при моторния отсек, но няма нищо само троиници и маркучи и отиват под купето.
Може ли да нямам цирколационна помпа?
На другия ден я паля тръгна да дработи и след малко угасна. Държах на 2000 оборота за малко, че беше студена и я загасих колата.Като спрях колата се чу, че тръгна да върти и пушеше през ауспуха.
То е ясно, че ще се сваля тази печка да се смени поне свеща. Гледам, че само беру свещ има.
Какво бихте ме насочили?
Дали може да е от свеща и защо капи сега нафта. Трета зима работеше без ядове дошло и е времето явно..
И аз си мисля че е от цирколационата помпа, но не мога да я намеря къде да гледам като по маркучите няма нищо?
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Може и от вентилатора в самата печка да прегрява, с четки е и се износват. Дименето е обикновено от свеща и цедката която е надяната върху нея. Назад в темата някой беше пуснал линк към китайски керамични свещи, които са много по евтини от беруто(което е към 70 лв)
При мен димеше и капеше от ауспухчето нафта заради изгоряла свещ, смених я заедно с цедката и вече 2 години засега нямам проблем.
При мен димеше и капеше от ауспухчето нафта заради изгоряла свещ, смених я заедно с цедката и вече 2 години засега нямам проблем.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Емо Йорданов написа:Здравейте! Имам следния проблем с печката.Шарана е 1.9 тди 110 коня 1999г,
По описанията си мисля, че печката ти е наред, но водната помпа не става. Колата ти няма електрическа водна помпа. Колкото и да я търсиш, няма да я намериш. Не става водната помпа, тая която се грижи за охлажднето на мотора
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 13 юни 2012 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sevlievo
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Моля,за малко помощ,шаран печка ебершпрехер при контакт диагностиката намира печката,след запалване на двигателя диагностиката не я намира .Печката не запалва сменен е генератора,беше бош сега е с валео.
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
В буксата на печката кабела за диагностика за печката е жълт. Виж да не се е прекъснал леко и от вибрациите при запален двигател да не дава добра връзка. Там кабелите често гният. При мен имаше прекъснали 3 кабела, единия от които този жълтият, не се четеше печката въобще с ваг ком.
След запояването им се чете и при запалена и незапалена кола само на контакт. Печката се заключва при 5 неуспешни опита за запалване и докато не се изтрие грешката с вага, не тръгва повече.
След запояването им се чете и при запалена и незапалена кола само на контакт. Печката се заключва при 5 неуспешни опита за запалване и докато не се изтрие грешката с вага, не тръгва повече.
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Здравейте по моя въпрос стигнах до никъде. :) Смъкнах печката и видях, че свеща е беру. Най-вероятно е сменяна може би? Тествах я на акумулатора дали е проблем че видях после 8 волта на нея пише. На петата секунда някъде се зачерви явно работи.
Сега мисля да дам на късо датчика под чистачките и да меря дали идва ток до нея?
Може ли да разбера дали идва нафта до печката? Но нали капеше от ауспуха явно идва.
Водната помпа не съм я сменял, а преди 12000 км сменях ремаци. И ако излезе, че е от нея ще ме е яд бая.
Едит:Забравих друго да питам може ли да няма цедка на свеща? Бърках човърках, но няма.... огледах внимателно.
Сега мисля да дам на късо датчика под чистачките и да меря дали идва ток до нея?
Може ли да разбера дали идва нафта до печката? Но нали капеше от ауспуха явно идва.
Водната помпа не съм я сменял, а преди 12000 км сменях ремаци. И ако излезе, че е от нея ще ме е яд бая.
Едит:Забравих друго да питам може ли да няма цедка на свеща? Бърках човърках, но няма.... огледах внимателно.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 13 юни 2012 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sevlievo
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Благодаря за съвета.Буксата беше сменена със здрава преди година.Вчера след още ровене проблема излезе,сега мисля за решение.
Да обясня,при диагностика на контакт печката я нямаше,след запалване се появи,точно наобратно спрямо предния ден.
Грешки 5 броя 00668 за ниско напрежение на клема 30.
Влязох в измервателни блокове и се оказа че волтажа е 9.7V,естествено няма да запали под 11,7V,до колкото знам.
Генератора държи 14,3v,отворих да извадя бушона номер 12 да видя какво ще стане и се оказа разтопен с нагоряло гняздо,след смяна и изтриване на грешките всичко се оправи,някой е сложил 10А,а в датата дават 25А.
Сега обмислям вариянти за нагорялата клема на бушонното табло.
Да обясня,при диагностика на контакт печката я нямаше,след запалване се появи,точно наобратно спрямо предния ден.
Грешки 5 броя 00668 за ниско напрежение на клема 30.
Влязох в измервателни блокове и се оказа че волтажа е 9.7V,естествено няма да запали под 11,7V,до колкото знам.
Генератора държи 14,3v,отворих да извадя бушона номер 12 да видя какво ще стане и се оказа разтопен с нагоряло гняздо,след смяна и изтриване на грешките всичко се оправи,някой е сложил 10А,а в датата дават 25А.
Сега обмислям вариянти за нагорялата клема на бушонното табло.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 13 юни 2012 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sevlievo
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Предположение за водната помпа.
На вашия мотор водната помпа мисля че е отделна, не е в ангренажа,ако е сменяна и турбината не е конусна,а цилиндрична и по-къса на бавни обороти няма дебит и може да е проблем.
На вашия мотор водната помпа мисля че е отделна, не е в ангренажа,ако е сменяна и турбината не е конусна,а цилиндрична и по-къса на бавни обороти няма дебит и може да е проблем.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Емо Йорданов написа:Здравейте по моя въпрос стигнах до никъде. :) Смъкнах печката и видях, че свеща е беру. Най-вероятно е сменяна може би? Тествах я на акумулатора дали е проблем че видях после 8 волта на нея пише. На петата секунда някъде се зачерви явно работи.
Сега мисля да дам на късо датчика под чистачките и да меря дали идва ток до нея?
Може ли да разбера дали идва нафта до печката? Но нали капеше от ауспуха явно идва.
Водната помпа не съм я сменял, а преди 12000 км сменях ремаци. И ако излезе, че е от нея ще ме е яд бая.
Едит:Забравих друго да питам може ли да няма цедка на свеща? Бърках човърках, но няма.... огледах внимателно.
Свещта е 8 волта за да може да пали и при 10 волта от акумилатора. Цедка около свещта няма на 3 киловатовата печка D3WZ. Вътре в горелката има една мрежичка, ако е много задръстена със сажди пуши и пали трудно. Ако не успее да запали тече нафта през ауспуха.
Всъщност ако свещта е изгоряла не прави опит за палене, защото я проверява преди това.
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Ще купя нова свещ явно съм я прецакал. Явно трябва да я разглобя цялата печка да видя как е клеясала от нагар. Само нз от къде гарнитурка да взема?
Тя пали и след 2 сек гасне. И явно в движение търгва. От датчика на чистачките може ли да прави някви номера или не.
Тя пали и след 2 сек гасне. И явно в движение търгва. От датчика на чистачките може ли да прави някви номера или не.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта