Описаното е за ADY двигател и п-вo - 05.1998г.
Преди месеца механизма е друг, а за други двигатели броя на демонтираните части е различен !
Изходно положение изпадаща от ябълката тяга на дясна чистачка. Поставя се без усилие и след 1-2 оборота пада.
Инструменти:
WD 40 или подобни на него, тясна плоска отвертка,по-широка и дълга около 30 см, ключ/камък /10;13, гаечен 17 / тънък/, камък 13 ; камък 34 или раздвижен,парцали, грес за впръскване,грес с молибден /противозадираща/,чук,плоски клещи, клещи с плоски тънки краища с дължина на краищата 10 см , мамата, клещи гарги разтягащи се. И нова тяга 7МО 955 326 А – 50 лв в Порше Бг и 2 седмици/ чакане. / тягата за по-стара година е друга.
Който не си е сменял скоро филтъра за купето - сега е момента да си купи и смени.
1. Чистачките се стопират във вертикално положение. С широката плоска отвертка се свалят капачките. Пръскат се гайките под ключове 16 и 34 и осите./чака се/
2.отваря се предния капак и с камък /ключ 10 се развиват 3 тв винта закрепващи кората под механизма. Сваля се гумената лента , която стои напречно м/у 2 та калника на кората.сваля се и кората около разширителния съд и акумулатора.
3.Свалят се ъгловите кори долу в двата края на пр. прозорец. Краищата на тънките клеши се подпъхват под ъгловите кори в местата на щипките и се напъва леко нагоре. Всяка кора е на 3 щипки .Лекичко и са си здрави.
4.Откача се куплунга към ел. Двигателя - стискат се скобите и с помощта на широката птвертка се изважда куплунга. На кабелите към куплунга на около 15-20 см към купето има пластм. скоба с 2 уши за закрепване към механизма. – сваля се скобата.
5. Рзвиват се гайките на осите/ при мен са под ключ 16 / закрепващи рамената на чистачките.Свалят се гайките и плоски шайби под тях. С чук през дърво и леко се почукват рамената на чистачките ,под тях се подпъхва плоския тънък гаечен ключ 17 и рамото излиза от конуса и шлиците.
6. Развиват се 4 болта под ключ 13 държащи ламарината на механизма , като най- десния /от страната на акумулатора се оставя на 2-3 витки. 2 та винта в ляво с/у автомобила се развиват със звездогаечен / няма място за камък/, а за др. 2 може и с тресчотка./В същност може и с камък , но се налага демонтажа на перфорираната пластм. ивица под пр. стъкло м/у 2 те ъглови кори с риск за счупване на щипките/
7. Навиват се гайките 16 до изравняване на резбата / за запазване на резбата при демонтажа на целия механизъм.
8.Развиват се гайките под ключ 34 и се свалят те и плоските шайби.
9.Натискат се надолу осите на които се закрепват рамената.
10. започва голямото борене по изваждане на механизма / Добре е да има помощник , ако се наложи леко завъртане с ел.двигателя за да не опира тягата пред водача.
11. При мен понеже тягата пред пътника излиза свободно от ябълката – развих гайката под ключ 16 и внимателно свалих зегерката и шайбата под нея..Повдигайки на горе с 1 та ръка алуминиевата втулка завършваща с резба 34 , а с другата свалих надолу остта за рамото и я извадих. При изваждането внимавайте да не загубите О пръстенчето, под зегерката и шайбата. За него си има канал в алум. отливка..А също и да не загубите плоската и пластинчата шайби от дъното на остта.
12. Развива се оставения болт под ключ 13 и целия механизъм надолу и към страната на
на пътника и е навън. След изваждането за предпазване на резбата навийте гайките под ключ 34.
13. Профилактирах с грес с молибден алуминиевта отливка през която минава остта за лявата чистачки , както и средния плъзгащ лагер / оребрена алум. отливка и ос. – сваляне на зегерките и изваждане на осите колкото може и гресиране. Не забравяйте за О пръстена в алуминиевата втулка през ,която минава остта за рамото на лявата чистачка.
/Тука е разликата в механизма със предния модел , както и дължината на тягите/. За стария модел тягите са по-дълги с около 10 см
14 Гресирах пластмасовите ябълкови гнезда със грес спрей.
15. смазах и моитирах и остта за дясната чистачка,поставих шайбата и зегерката.
Готови се за монтаж на нова тяга. Да ама 50 лв за 1 тяга не ми се даваха ,още повече и да чакам. /3 тяги 150 лв. От морга целия механизъм трапец без ел.двигателя за цели 20 лева. Избирах от механизми с най-малък луфт в тягите. И имам в резерв средна и лява тяги. Избих от втората младост механизъм въпросната тяга с по 1-2 удара с чук по тягата .
16. Монтирах новата тяга на моя механизъм. Набиването на сферичните ябълки в пластмасовите гнезда на тягата с клещите. Над капачката на пл. Гнездо поставям меко дърво и стискам с клещите и ябълката влиза в гнездото.
17. започва се офанзивата по обратния монтаж на механизма .Има много мамата )
След като влязат 2 те оси в отворите под пр. стъкло се закача куплунга към ел.двигателя и се защипват щипките на скобата за кабелния сноп към механзима .
18. Завиват се 4-те болта под ключ 13 закрепващи механизма / не до края/ , поставят се големите шайби и се завиват големите гайки под ключ 34/ не до края.
19, Пускат се чистачките за 2-3 маха.
20. Дозавиват се 4-те болта под ключ 13 и гайките под кл. 34.
21. Руснаците поставят гумени маншони от Лада / не знам модел над гайките 34, уж плътно по осите за да не влиза вода.
Аз и не съм ги търсил. Изрязаох по 3 шайби ф 36 с отвор ф12 от PTFE 0,5 мм и нанизах шайбите плътно по осите / по 3 бр. на всяка ос.
/този начин го бях използвал преди години при ремонта задните чистачки на Г3 и Пуловеро/.
22. Монтират се 2 те ъглови кори и кората под механиизма, напречната гумена лента, кората около разширителния съд и акумулатора / горната част.
22. Монтират се рамената на чистачките и имаме 2 истачки и плавно движение без насичане.
Заб. За дизелов мотор се свалят , акумулатор, разширителен съд. Не съм писал , но се подразбира и почистването на насъбрания боклук под ъгловите коти, голямата кора, отпушване на дренажните отвори.
Ябълковидните втулки са ф 16 мм за външните краища / към калниците и ф 20 мм вътрешните.
P.P. Не съм снимал защото бях сам , работата е доста мръсня и няма как да се мия и снимам през 5 мин.
Sharan ADY 1998 г. Демонтаж на механизъм за чистачки
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Демонтаж на механизъм за чистачки Шаран
Браво на колегата за обяснението. Само да допълня че при диз. Двугтел ги свалих сам без помощ и без да се маха казанчето и акумулатора. Просто се маха от ябълките и с малко наместване излизат. Само ги гресирах мойте не бяха за ремонт но се наложи да ги махна заради демонтажа на радиаторчето на парното в купето.
Най голям зор ми дадоха гайките на рамената 34 нямах такъв ключ и с клещи ги свалих.
Най голям зор ми дадоха гайките на рамената 34 нямах такъв ключ и с клещи ги свалих.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13539
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Демонтаж на механизъм за чистачки Шаран
bobitur написа:Само да допълня че при диз. Двугтел ги свалих сам без помощ и без да се маха казанчето и акумулатора. Просто се маха от ябълките и с малко наместване излизат.
Може - не знма за дизел. Но четох ,че руснаците демонтират цитираните неща защото нямало достъп - така пишат.
Това за ябълките - става, но не знам дали при чисто нова тяга / с нови втулки / ще е възможно - руснаците пишат ,че използват менгеме за стискане при набиването на нова тяга.
В интерес на истината вътрешните втулки на тягите за ф 20 мм има възможност и пространство да се стиснат с разтягащи клещи.
От прочетеното в руския форум - при тях корозират осите / на които се закрепват рамената/ и се пука алуминиевата отливка / може би е ЦАМ/ и затова слагат гумени маншони. При менкато разглобих и 2 те оси - само на дясната имаше съвсем малка корозия и имаха и смазка / но вече изсъхнала/. Нправо ми се беше изправила косата като четох руснаците кисмене с WD та , нагряване с газова горелка, трудно избиване със спукване на отливката....




Имах раздвижен френски ключ до 36 и се оправих.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта