Проблемът се появява най-отчетливо в движение на 5-та скорост. Състой се в това, че като превключа от 4-та към 5-та, със скорост над 70 км,в хода на отпускане съединителя се чува "ручене" придужено с леко задържане на педала за около секунда. При по-ниска скорост го няма проблема.
На първа и трета предавка нямам проблем с "рученето" и задържането на съединителя, но се чува виене, като колата е в движение и съм отпуснал газта (по нанадолнище).
С четните скорости - 2,4 и 6 нямам никакви проблеми и не се чуват шумове (като на лагери).
Ще спонема, че първоначално пробвах с добавка на фирмена марка да пооправя нещата - без резултат, но сега си мисля, дали да не сменя маслото на трансмисията.
В ръководството пише, че маслото е ATF, но за старите 5 степенни кутии, а моята не можах да намеря инфо. Дали е същото? Моля, за информация.
Какви предположения и предложения имате към проблема.
Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
Последна промяна от Бай Иван на Пон 21 дек 2015 14:39, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
взех от Порше , но АТФ има с различни номера. Проблема не е от маслото , но е хубаво да се смни, че не са мислили ,четолкова дълго ще се кара автомобила. Зимата топло /студено - конденз /т.е. вода/.
По -скоро имаш проблем със съединителя или регулировката на ск. лсотова система. А и ти си с 6 степенна кутия според годината.
75W90 Synthetic 2,5 l. Остава малко в кутията при източване.
По -скоро имаш проблем със съединителя или регулировката на ск. лсотова система. А и ти си с 6 степенна кутия според годината.
75W90 Synthetic 2,5 l. Остава малко в кутията при източване.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
Така - предположенията са феродов диск или маховик. Скоростна кутия се оказа "здрава".
За сега колата ще я карам така и напролет живи и здрави проблемът ще бъде остранен, надявам се.
Когато и да стане ще пусна актуална информация и стъпките по отстраняването.
За сега колата ще я карам така и напролет живи и здрави проблемът ще бъде остранен, надявам се.
Когато и да стане ще пусна актуална информация и стъпките по отстраняването.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 06 юли 2007 21:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
И аз имам този неприятен проблем със скоростната кутия, при моята обаче се чува и едно леко пречукване при смяна от първа до втора. На високите предавки нямам проблеми с изключение на 5та скорсот, лоято вие като е без двигателно натоварване(инерция).
Sent from my G7-L01 using Tapatalk
Sent from my G7-L01 using Tapatalk
- miro_toyaga
- Мнения: 607
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
Бай Иван написа:Проблемът се появява най-отчетливо в движение на 5-та скорост. Състой се в това, че като превключа от 4-та към 5-та, със скорост над 70 км,в хода на отпускане съединителя се чува "ручене" придужено с леко задържане на педала за около секунда. При по-ниска скорост го няма проблема.
На първа и трета предавка нямам проблем с "рученето" и задържането на съединителя, но се чува виене, като колата е в движение и съм отпуснал газта (по нанадолнище).
С четните скорости - 2,4 и 6 нямам никакви проблеми и не се чуват шумове (като на лагери).
Ще спонема, че първоначално пробвах с добавка на фирмена марка да пооправя нещата - без резултат, но сега си мисля, дали да не сменя маслото на трансмисията.
В ръководството пише, че маслото е ATF, но за старите 5 степенни кутии, а моята не можах да намеря инфо. Дали е същото? Моля, за информация.
Какви предположения и предложения имате към проблема.
колега можели едно питане което не е по темата
понеже ще сменявам вана с такъв като твоят и ме интересува дали двигателя носи на газ и как се справя с купето
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
Ами...оцели ли ме в другата болна, но актуална тема.
Сложих газ за 1200лв., италянска с бг софт, като мощност е 1:1 с бензина, но имам някакъв проблем, който се състой в това, че има едно придръпване от време на време все едно не постъпва газ в двигателя за около 1 секудна. Не е така наречения "лаг", щото се случва при различна скорост и при различни предавки. За примерно 20-25км в София проблемът се поява неповече от 3 пъти, но ме дразни и монтажниците ще ги тормозя до като не го оправят.
Ако решиш да си взимаш такъв и слагаш газ задължително си смени свещите на колата! 26лв. е броят и не са иридиеви.
Сложих газ за 1200лв., италянска с бг софт, като мощност е 1:1 с бензина, но имам някакъв проблем, който се състой в това, че има едно придръпване от време на време все едно не постъпва газ в двигателя за около 1 секудна. Не е така наречения "лаг", щото се случва при различна скорост и при различни предавки. За примерно 20-25км в София проблемът се поява неповече от 3 пъти, но ме дразни и монтажниците ще ги тормозя до като не го оправят.
Ако решиш да си взимаш такъв и слагаш газ задължително си смени свещите на колата! 26лв. е броят и не са иридиеви.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Seat Alhambra 2005 1,8t - проблем с 1,3 и 5 скорост.
Сменяй комплект съединител и лагер помпа, ще усетиш разликата. Най вероятно да е от лагер помпата. А маслото на спирачките сменял ли си го? Не е скъпо и е хубаво да се сменя поне на 2 години. Имах едно пунто със проблем при включване на задна. След смяна на комплект съединител пак имаше проблем, след смяна на горна помпа на съединитекя пак греда. И накрая след смяна на маслото на сервото (трудно можеше да се определи цвета и консистенцията) се оправи. На галаксито с 1з тди сменях комплект съединител плюс лагер помпа, масло серво и скоростна кутия и раликата беше че сега включва доста по мазно и педала на съединителя мек и не го усещаш с крака. Преди си мислех каква е тази жигулка с тоя съединител се набирах да го натисна.
Като се стопли е разхвърляй и много без аварийни през новата год.
Като се стопли е разхвърляй и много без аварийни през новата год.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта