Здравейте Колеги,
Казвам се Петър и от няколко дни имам и аз Шаран(VW Sharan 1.9 TDI 110k.c 1997г.), но ми излезе един проблем!
Когато е топла колата пали по трудно отколкото когато е студена.
Тук трябва да уточня че на колата са и сменени ангренажен и малък ремък с ролки и масло(където трябва да спомена, че филтрите не са сменяни-нито един, което за мен е чиста глупост да смениш масло щото си имал ама да не смениш филтъра(масления) другото което е, че акомулатора ми се вижда малък за тази кола - няма лепенки но не е повече от 75А. От общи познати знам че зимата колата е палела без проблеми на -15градуса, а и те потвърдиха за ремъците че са сменени.
Ако не е тази чудесия с паленето съм страшно доволен от ширина и удобство в тази машина, вози плавно не усеща всяка неравност на пътя - абе голям кеф - а и върви.
И още едно питане на бордкомпютъра под 6.6(извънградско) разход не можах да я сваля - но незнам дали показва моментен или среден разход - не ми е много ясно тоя комп и копчетата от които се управлява - кое за какво е и какво показва.
Надявам се някой по в час да ми даде някакъв съвет или ориентир.
Поздрави на всички.
VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Здрасти, Петьо
Добре дошъл в необятния отбор на трудно палещите топли ВАГини!
Проблема се решава лесно.
И е дъвкан, дъъъъвкан...
Ето част от темите, излизащи с Търсачката )не всички са за топлия старт - повечето):
search.php?keywords=%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D0%BB+%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82&terms=all&author=&fid%5B%5D=24&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
Добре дошъл в необятния отбор на трудно палещите топли ВАГини!

Проблема се решава лесно.
И е дъвкан, дъъъъвкан...

Ето част от темите, излизащи с Търсачката )не всички са за топлия старт - повечето):
search.php?keywords=%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D0%BB+%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82&terms=all&author=&fid%5B%5D=24&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Акумулатора никак не е малък. На изправно тди му трябват не повече от 65А. Мисля че даже 74А е по каталог. Колкото до разхода 6,6 е добре но зависи от скоростта и натискането на педала. Нулира се като се задържи копчето докато не стане на черти. Иначе ако не са барани мг. Може да отчита горе долу верно но с мг около 3 ще показва повече от реалното.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 14 фев 2016 6:45
- Автомобил: Volkswagen Sharan
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна и по рядко Силистра
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Здравейте,
Днес минах през "ifidik" във Варна, който ми каза, че имам два варианта или да си сменя стартера или да ми разчовърка мозъка на шаранчето и остава да се чуем за да се уговорим кога точно ще го оправи, че в момента беше много зает и няма как да остави поети ангажименти.
ще пиша пак след интервенциите.
Днес минах през "ifidik" във Варна, който ми каза, че имам два варианта или да си сменя стартера или да ми разчовърка мозъка на шаранчето и остава да се чуем за да се уговорим кога точно ще го оправи, че в момента беше много зает и няма как да остави поети ангажименти.
ще пиша пак след интервенциите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Определено препоръчвам 'И дветв, чадо, и двете!'
Преди да бъде пипнато в мозъка на моето Сафридче си беше жив мъртвец!
След това взе, че тръгна
Паралелно с това ми беше оправен топлия старт.
Чааак края на тази есен си свалих стартера и за 3-4 часа си му направи профилактика и... се оказа, че спестих 160 лв от нов акумулатор!

Преди да бъде пипнато в мозъка на моето Сафридче си беше жив мъртвец!

След това взе, че тръгна

Чааак края на тази есен си свалих стартера и за 3-4 часа си му направи профилактика и... се оказа, че спестих 160 лв от нов акумулатор!

- messut
- Мнения: 146
- Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
- Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
- Двигател: AVG 1999
- Местоположение: гр. Кърджали
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
И аз го имам вече тоя проблем с топлото палене. Пали, но върти повече. Струва ми се че звука на самото въртене на стартера не е като преди, Явно си иска една профилактика. Но и акумулатора ми си иска дозареждане въпреки, че е 110 амперов с 850 А стартов ток
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 14 фев 2016 6:45
- Автомобил: Volkswagen Sharan
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна и по рядко Силистра
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Здравейте,
Отдавна не съм писал защото нямам време.
Проблемът ми с паленето се разреши малко случайно, но задоволително.
Бях в Силистра и един познат ме заведе при едно момче в Айдемир(кв.Деленките), което ми оправи колата за по малко от половин ден.
Сменено е едно уплътнение на помпата(просълзявало малко нафта от него) и е оправил настройките за количеството подавана нафта(поне това ми каза).
:)
Сега си пали без проблем - топла - студена - еднакво .
Отдавна не съм писал защото нямам време.
Проблемът ми с паленето се разреши малко случайно, но задоволително.
Бях в Силистра и един познат ме заведе при едно момче в Айдемир(кв.Деленките), което ми оправи колата за по малко от половин ден.
Сменено е едно уплътнение на помпата(просълзявало малко нафта от него) и е оправил настройките за количеството подавана нафта(поне това ми каза).
:)
Сега си пали без проблем - топла - студена - еднакво .

- messut
- Мнения: 146
- Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
- Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
- Двигател: AVG 1999
- Местоположение: гр. Кърджали
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Радвам се , че си оправил проблема колега. Сега остава и аз да го оправя. При мен няма течове от помпата. Забелязах, че когато колата е топла пали когато оборотите на двигателя стигнат 200 об/мин. Явно няма мощ самия акумулатор, Зареждането на празен ход е 13.5 V. При форсиране стига 13.7- 13.9 V. И понякога колата вдига от само себе си оборотите на празен ход на 1000. При гасене и запалване отново се нормализират.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Има много теми за пробленно топло палене. Виж си темп. Датчик щом топла вдига оборотите на празен ход. Ако има проблем с топлия старт и някой е решил да го скрие най често се шунтира точно него. Или слагат съпротивление или му режат кабелите някъде където не можеш да ги видиш.
- messut
- Мнения: 146
- Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
- Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
- Двигател: AVG 1999
- Местоположение: гр. Кърджали
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Принципно вдига обороти и топла и студена. Преди го правеше много рядко- на 3-4 месеца един път. Но сега вече всеки ден. Тази вечер запалих и след няколко секунди вдигна оборотите на 1000. Забелязах, че при вдигнати обороти като я изфорсирам на повече от около 2000 обороти при падането им се чува едно "цък" от към бушониерата. При нормалните си обороти на празен това цъкане го няма. Да ли проблема се крие в някакво реле?
Извинявам се , но не исках да отворя нова тема.
Извинявам се , но не исках да отворя нова тема.

- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
messut написа:Принципно вдига обороти и топла и студена. Преди го правеше много рядко- на 3-4 месеца един път. Но сега вече всеки ден. Тази вечер запалих и след няколко секунди вдигна оборотите на 1000. Забелязах, че при вдигнати обороти като я изфорсирам на повече от около 2000 обороти при падането им се чува едно "цък" от към бушониерата. При нормалните си обороти на празен това цъкане го няма. Да ли проблема се крие в някакво реле?
Извинявам се , но не исках да отворя нова тема.
Този проблем и аз го имах ,но от доста време не забелязах да вдига обороти.Аз предполагам
че се оправи след смяната на вакуумните маркучи,но не съм сигурен на 100%.
- messut
- Мнения: 146
- Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
- Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
- Двигател: AVG 1999
- Местоположение: гр. Кърджали
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Горе- долу към колко метра маркуч отива за смяната и колко мм е вътрешния диаметър? Днеска смених температурния датчик с един китайски топран за 8 лв , но проблема си остана.Не ми пречи да си я карам така, но факта че не си работи както трябва много ме дразни. Също ме дразни и проблема с топлия старт и премигването на лампата за спирачната течност.
- v_savov67
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Имах същия проблем оказа се че на стартера му бяха заминали четките , смених си ги и за сега вече 3-та година всичко си работи. МОЛЯ.
- bakalovag
- Мнения: 112
- Регистриран на: Чет 23 юли 2009 22:04
- Автомобил: Skoda Oktavia
- Двигател: 1.9 TDI AHL
- Местоположение: Стара Загора
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
Колеги проблема с топлия старт е решен и в друг форум, а ако не стане се решава софтуерно. И стартери правих и акумулатори нови купувах но всичко беше временно и не така както трябва да бъде. След намесата на един приятел всичко се оправи. Ето ви линк към това за което говоря: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/to ... %B2%D0%B8/
Аз преди 3 години карах Шаран и нямаше кой да ми каже как да се справя с топлото палене, а сега карам Октавия и проблема е решен. Даже моята от Италия внос беше шунтирана със съпротивление което което лъже компютъра, че колата е студена но при палене винаги се из форсираше. Сега всичко си е ОК след софтуерна намеса.
Аз преди 3 години карах Шаран и нямаше кой да ми каже как да се справя с топлото палене, а сега карам Октавия и проблема е решен. Даже моята от Италия внос беше шунтирана със съпротивление което което лъже компютъра, че колата е студена но при палене винаги се из форсираше. Сега всичко си е ОК след софтуерна намеса.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Sharan 1.9 TDI 110k.c. AFN проблем с паленето
И как го реши проблема? Явно целта ти е да се регистрираме в шкода форума и да видим нещо което много преди темата е дискотирано тук.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта